Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet

+3
dkguy66
Shintai
Gorrion
7 deltagere

Go down

Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet Empty Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet

Indlæg af Gorrion Søn Feb 26, 2012 2:25 pm

http://www.b.dk/nationalt/dansk-politimand-fanget-i-amerikansk-terrornet

Det er fuldstændig latterligt at man ikke har frigivet disse penge, når sagen er så klar som den er.
DET HAR INTET MED TERROR AT GØRE!
Horribelt misbrug af terrorlovgivningen....og det tangere jo faktisk finansiel terrorisme fra USA's side.

Jeg er enig med Torben Nødskouv i at hvis noget ser mistænkeligt ud, så er det bedre at kontrolere en gang for meget end en gang for lidt. Men man må efterfølgende også frifinde og frigøre de midler der er blevet brugt i en hel legitim handel.
Men det viser også tydeligt hvilken 3 rangs nation USA efterhånden er....en falliterklæring af RANG!
KLAPHATTE!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449

Tilbage til toppen Go down

Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet Empty Sv: Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet

Indlæg af Shintai Søn Feb 26, 2012 2:33 pm

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1714873.ece

’Han (Mikkelsen, red.) tilskrev en stor del af modstanden den kendsgerning, at Broe blev tilbageholdt på baggrund af antiterrorlovgivningen,’ noterer amerikanerne i referatet, hvori Mikkelsen får sagt, at den såkaldte terrorlov også kunne bruges i forbindelse med grov kriminalitet, herunder den ecstasy-smugling, som Broe var anklaget for.
’Det kan give en straf på op til 16 år efter dansk lov – det højeste næstefter livstid,’ forklarer Mikkelsen, som forsikrer ambassadør Fulton om, at han havde forsvaret udleveringen af Broe i Folketinget og forsikret om, at amerikanerne ville give danskeren en retfærdig retssag.

Terrorlovgivningen misbruges voldsomt i flere lande.

Man kunne også kalde USAs embargo af Cuba for terror....
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge

Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet Empty Sv: Dansk mand fanget af USA's såkaldte terrornet

Indlæg af dkguy66 Søn Feb 26, 2012 2:52 pm

Terrorlovgivningen i DK og andre lande, er ikke andet end et forsøg på at omgå de demokratiske spilleregler.

Og gør jo netop de såkaldte demokratiske lande lige så udemokratiske som de regimer man gang på gang kritiserer.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus

Indlæg af guldimund Søn Feb 26, 2012 9:18 pm

Jeg oplever mere og mere at demokratiske principper i vores egen statslige og kommunale administration omgåes med fortielser. Man er klar over at man bryder reglerne. Og efter kommunesammenlægningen er det da gået helt galt.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297

Indlæg af dkguy66 Søn Feb 26, 2012 10:43 pm

Det er jo en sag som denne, HTS skulle ha' haft med over til Obama, til deres lille høflighedsvisit. Udenfor dagsorden, skulle hun påpege denne sag, og fortælle præsidenten at hun forventede at mandens penge blev frigivet inden hun var tilbage i DK, og hvis ikke måtte hun jo drøfte sanktioner med eu-landene og indefrysning af amerikanske selskabers indtægter i europa.

Og havde han afvist det, kunne hun jo ha lavet en "Hugh Grant" som premierminister i filmen Love actually.

USA kan nemlig kun udnytte sin magt, såfremt man lader dem.

Og nu hvor danske bank selv indefrøs kontoen hos den kurdiske tv-station, kunne man fra statens side af, jo bare pålægge bankerne at indefryse alle konti af amerikansk ejede selskaber, med argumentet om mistanke om hvidvask, skatteundragelse, og så henvise til terrorloven.

Sålænge de europæiske lande ikke tør pisse territoriet af overfor usa, sålænge gør de hvad der passer dem, og samtidig udvider de grænsen for hvad de tør gøre.

dkguy66

Indlæg af Uffe Man Feb 27, 2012 7:37 pm

Det er lidt højt spil dkguy66 - jeg tror en venlig hentydning ville være nok.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede

Indlæg af Thomas Man Feb 27, 2012 7:51 pm

Uffe skrev:Det er lidt højt spil dkguy66 - jeg tror en venlig hentydning ville være nok.

Rigtigt det er en kage, der skal klappes på embedsmandsniveau - og blir det; det er jo ikke svenskere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Indlæg af dkguy66 Man Feb 27, 2012 9:25 pm

Uffe skrev:Det er lidt højt spil dkguy66 - jeg tror en venlig hentydning ville være nok.

Nu forudsatte jeg så at det havde været påpeget på diplomatisk niveau, uden USA ville bøje sig.

Men iøvrigt skader det jo ikke nu og da at pisse territoriet af, hvis man vel og mærke selv mener at de demokratiske spilleregler er ved at blive undermineret. Og der er det at jeg har min betænkelighed, ved politikerne. Jeg tvivler nemlig på at hverken blå eller rød stue har en interesse i at forbedre demokratiet, og skrue ned på terrrorlovene.

Frygt er jo det ultimative bedste middel til at kunne reducere frihedsgraderne i et samfund.

dkguy66

Indlæg af mkof Tirs Feb 28, 2012 11:46 am

Shintai skrev:
Terrorlovgivningen misbruges voldsomt i flere lande.

Ganske som forudset af modstanderne. I den aktuelle sag er det da altid lidt poetisk, at det rammer en mand, som er tilhænger af det flyvske begreb "terrorbekæmpelse". Måske kan det hjælpe med at få lidt flere nuancer på begrebet.

Men vanvittigt er det naturligvis ...

mkof

Antal indlæg : 119

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum