250.000 arbejdspladser i fare
5 deltagere
Side 1 af 1
250.000 arbejdspladser i fare
Der kræves handling hvis vi fortsat ønsker at bevare 20% af dansk eksport
http://thinktank-rmillerize.blogspot.com/
rmillerize- Antal indlæg : 1
Sv: 250.000 arbejdspladser i fare
rmillerize skrev:Der kræves handling hvis vi fortsat ønsker at bevare 20% af dansk eksport
Som udgangspunkt er der ikke nogen tvivl om, at der skal ske en strukturrationalisering af - også - dansk landbrug.
Det gøres lettest på den hævdvundne metode: Overbetale bønderne. Så skal de nok investere røven ud af bukserne for - i grådighed - at tjene flere penge: Fint nok.
Men nu er der stiv efterspørgsel på fødevarer, hvorfor den større produktion - som følge af investeringerne - udmønter sig i lavere fødevarepriser, hvilket igen går ud over indtjeningen.
Den lavere indtjening gør, at investeringerne ikke kan svare sig og bønderne går på røven.
Vi kan jo se "Bonderøven" i tv. Han klarer sig mådeligt, fordi han ikke investerer.
Problemet er at få saneret erhvervet så de ineffektive brug og landmænd forsvinder. Det koster penge.
Det egentlige problem ligger p.t. i Østeuropa, hvor der er endog store rationaliseringsgevinster at hente.
Da der er en verdensmarkedspris på korn, så er dem den danske landmand konkurrerer med de kinesiske bønder.
Thomas- Antal indlæg : 34566
epn.dk/okonomi2/dk/article2504713.ece
(Jeg må åbenbart ikke poste links.)
Jaja, det går godt...
(Jeg må åbenbart ikke poste links.)
Hver fjerde virksomhed med fokus på hjemmemarkedet er truet af konkurs, og 1.000 butikker står til at lukke inden for seks måneder.Eksperter taler om en ny krisebølge i dansk erhvervsliv.
Først ramte krisen byggeriet. Nu vil den atter ramme butikker og virksomheder med fokus på salg til hjemmemarkedet med en bølge af konkurser og fyringer.
»Det svarer til omkring 7 pct. af de eksisterende butikker, så det er alvorligt. De står ikke til at redde,« siger han.
Jaja, det går godt...
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Shintai skrev:epn.dk/okonomi2/dk/article2504713.ece
(Jeg må åbenbart ikke poste links.)Hver fjerde virksomhed med fokus på hjemmemarkedet er truet af konkurs, og 1.000 butikker står til at lukke inden for seks måneder.Eksperter taler om en ny krisebølge i dansk erhvervsliv.
Først ramte krisen byggeriet. Nu vil den atter ramme butikker og virksomheder med fokus på salg til hjemmemarkedet med en bølge af konkurser og fyringer.»Det svarer til omkring 7 pct. af de eksisterende butikker, så det er alvorligt. De står ikke til at redde,« siger han.
Jaja, det går godt...
Problemet er, at man har IKKE afviklet "byggekrisen" - så nu står man med to kriser oveni hinanden: Lige det man ville undgå.
Men den økonomiske politik man har ført. Så kan intet lykkes. Faktisk tvivler jeg på man overhoved kunne gøre det værre. Den måde man har gjort er jo direkte unaturligt talentløst og man må have trænet sig til det.
Den skal jeg huske!Shintai skrev:...unaturligt talentløst og man må have trænet sig til det.
Det, der sker nu er at "flødeskumsforbruget" fjernes: Hotel og restauration. I TURISTSÆSONEN???
Thomas skrev:Den skal jeg huske!Shintai skrev:...unaturligt talentløst og man må have trænet sig til det.
Det, der sker nu er at "flødeskumsforbruget" fjernes: Hotel og restauration. I TURISTSÆSONEN???
Jeg smiler stadig lidt når vi går forbi STAY hotellet næsten hver dag som også skulle være større end det kunne bære. Nu forsøger man at sælge ½-2/3 del som "New Yorker" lejligheder efter hvad, 1år? Problemet er bare, at disselejligheder reelt er usælgelige grundet opbygning. Det kan kun reddes ved at starte helt forfra...fra bunden!
Bella Sky skal nok også ende som et andet fallitbo. Det ene tårn bliver vel også snart til boliger eller kontor.
Vi er dårligt begyndt at gå ind i systemkrisen. Og vi har allerede recession, stigene arbejdsløshed, kæmpe budgetunderskud osv. Og Støjsenderen håber på arbejdsløsheden snart falder. "Nåå, ikke denne gang? Jamen så falder den helt sikkert næste gang!" Hun fatter ikke en brik af noget som helst, hun håber blot på tingene løser sig selv.
Shintai skrev:(Jeg må åbenbart ikke poste links.)
Jeg er ikke helt klar over, hvad dette handler om. KÅ35 havde det samme problem, og jeg bad ham prøve at logge ind og logge ud. Jeg fik ikke helt svar, for så fandt han ud af at han havde 2 konti på debatten (multinick), og så gik han bare tilbage til at bruge sin gamle konto. Hvis ikke det virker for dig at logge ud og logge ind, så prøv at oprette en ny konto, så skal jeg være behjælpelig med detaljerne. Som admin kan jeg rette i mange ting, så hvis den nye konto så virker kan vi rette både kontonavnet og emailen m.v. og så lukker vi bare den gamle konto.
peter777- Antal indlæg : 822
Geografisk sted : Østerbro
Jeg afhjalp det med : Preview/vis prøve
Ved ikke om det var det der skulle til, Jeg kan ihvertfald sende links uden problemer nu.
Ved ikke om det var det der skulle til, Jeg kan ihvertfald sende links uden problemer nu.
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
klogeaage 35 skrev:Jeg afhjalp det med : Preview/vis prøve
Stolte håndværksmæssige traditioner er resultatet af, at man har prøvet alle muligheder - og glemmer dem, der gik galt.
Præcis
Thomas skrev: Stolte håndværksmæssige traditioner er resultatet af, at man har prøvet alle muligheder - og glemmer dem, der gik galt.
Nok derfor sømpistolens opfindelse blev fremskyndet , blå negles banken,fik tanker igang
klogeaage 35- Antal indlæg : 2555
Geografisk sted : Fyn
Ja, nu kan man så fæstne fingre og øvrige legemsdele til emnet - til yderligere eftertanke. Desværre ser Arbejdstilsynet skævt til at næsvise lærlinge bliver sømmet til spærene.klogeaage 35 skrev:Thomas skrev: Stolte håndværksmæssige traditioner er resultatet af, at man har prøvet alle muligheder - og glemmer dem, der gik galt.
Nok derfor sømpistolens opfindelse blev fremskyndet , blå negles banken,fik tanker igang
Lignende emner
» Statslige arbejdspladser
» Rusland og oprustning.
» Dansk økonomi hænger i l... til halsen i den økonomiske krise sammen med de gældsplagede lande i Sydeuropa
» El Condor pasa!
» USD dominans i fare??
» Rusland og oprustning.
» Dansk økonomi hænger i l... til halsen i den økonomiske krise sammen med de gældsplagede lande i Sydeuropa
» El Condor pasa!
» USD dominans i fare??
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum