Wall street indefra, uden undertekst
+4
Cirb
klogeaage 35
Thomas
Jens
8 deltagere
Side 1 af 1
Wall street indefra, uden undertekst
Jeg synes ikke det lader til at nogen har postet dette link. Skulle det alligevel være tilfældet, beklager jeg dobbeltpost.
Amerikansk dukumentar "Inside job" - En aldeles gribende opsummering af temaet om de mere kloge der narrer de mindre kloge... over there... Sendt på Dr2 forleden aften, men jeg kan ikke finde den version tilgængeligt på nettet.
Den er endnu et hip til Gorrions lange træk, tak for det.
Jeg tror nogle danskere må ha fået aftenkaffen galt i halsen til sådan én her, på dansk tv. (selvom det var Dr2), og mon ikke også der sku være en en enkelt eller to, som overvejer om sådanne tilstande også hersker i DK, hvis altså ikke de er faste læsere her på kanalen;-)
- syns især introen om det Islandske mirakel er eksemplarisk i sin tydelighed, men jeg er jo også en af dem der ka huske da der pludseligt kom Islændinge til kbh. med penge på lommen og bød på dit og dat...
http://vimeo.com/25491676
ca. 1½ times doku.
Jens
Fast læser på 5. år, - skylder stor tak for generøs videndeling, ingen nævnt ingen glemt. Vi har ventet, i min lille familie, og det er vi mildt sagt glade for!
Amerikansk dukumentar "Inside job" - En aldeles gribende opsummering af temaet om de mere kloge der narrer de mindre kloge... over there... Sendt på Dr2 forleden aften, men jeg kan ikke finde den version tilgængeligt på nettet.
Jeg tror nogle danskere må ha fået aftenkaffen galt i halsen til sådan én her, på dansk tv. (selvom det var Dr2), og mon ikke også der sku være en en enkelt eller to, som overvejer om sådanne tilstande også hersker i DK, hvis altså ikke de er faste læsere her på kanalen;-)
- syns især introen om det Islandske mirakel er eksemplarisk i sin tydelighed, men jeg er jo også en af dem der ka huske da der pludseligt kom Islændinge til kbh. med penge på lommen og bød på dit og dat...
ca. 1½ times doku.
Jens
Fast læser på 5. år, - skylder stor tak for generøs videndeling, ingen nævnt ingen glemt. Vi har ventet, i min lille familie, og det er vi mildt sagt glade for!
Jens- Antal indlæg : 5
Sv: Wall street indefra, uden undertekst
Jens skrev:Jeg synes ikke det lader til at nogen har postet dette link. Skulle det alligevel være tilfældet, beklager jeg dobbeltpost.
ca. 1½ times doku.
Jens
Velkommen til! Du regne tiden med boligdebatten med, siden her har kun bestået siden oktober 2008 - det er så nemt at huske: Det var da landet gik i knæ.
Genoplivningen er også nem at huske: Dagen da Breivik gik amok.
Men ja selvfølgelig foregår der en masse bag kulisserne.
Sten Gude
Det, der undrer mig mest er at bagmandspolitiet er involveret. Bagmandspolitiet fører ikke ret mange sager - de plejer at overlade dem til de almindelige bedrageriafdelinger.
Jeg har engang sagt, at bagmandspolitiets opgave er ikke at opklare økonomisk kriminalitet; men at begå den.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Jens skrev:Jeg synes ikke det lader til at nogen har postet dette link. Skulle det alligevel være tilfældet, beklager jeg dobbeltpost.
ca. 1½ times doku.
Jens
3 X post
Utroligt at det ikke er/bliver vendt bedre i medierne,det er en dokumentar udsendelse fra 2009.
Men som Vi har en mistanke om,journalister over en bred kam ,ønsker de gode gamle totusindognullerdage tilbage,erkendelse af tab på bolig/aktier, bliver en svær kamel at sluge
klogeaage 35- Antal indlæg : 2556
Geografisk sted : Fyn
Tak for link. Velkommen til.
Iøvrigt interessant, at overveje Strauss-Kahn sagen i perspektivet af inside job.
Konklusionen må være at uanset omkostningerne for økonomien her og nu skal Big Banking i Europa og DK lægges ned og lovgivingsmæssigt svinebindes (indtil vores oldebørn glemmer vores fejl og gentager dem..)
Mvh
Cirb
Iøvrigt interessant, at overveje Strauss-Kahn sagen i perspektivet af inside job.
Konklusionen må være at uanset omkostningerne for økonomien her og nu skal Big Banking i Europa og DK lægges ned og lovgivingsmæssigt svinebindes (indtil vores oldebørn glemmer vores fejl og gentager dem..)
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Hov var det ikke Egon Olsen der var først med den????Thomas skrev:Jeg har engang sagt, at bagmandspolitiets opgave er ikke at opklare økonomisk kriminalitet; men at begå den.
Regina- Antal indlæg : 74
Geografisk sted : Fyn, over bæltet
Regina skrev:Hov var det ikke Egon Olsen der var først med den????Thomas skrev:Jeg har engang sagt, at bagmandspolitiets opgave er ikke at opklare økonomisk kriminalitet; men at begå den.
Jo Egon Olsen var en hædersmand, der kun begik ULOVLIG kriminalitet.
Princippet er skam godt nok.
Men han hed åbenbart ikke Bang-Johansen; men Steen Gude.
Har lige set "Inside Job". Tænk sig at AIG er ved at vælte og så tvinge dem til at betale fuld erstatning på 61 millarder $, og hælde det over på skatteyderne. Scary. Sammenspiste røvere !.
guldimund- Antal indlæg : 297
guldimund skrev:Har lige set "Inside Job". Tænk sig at AIG er ved at vælte og så tvinge dem til at betale fuld erstatning på 61 millarder $, og hælde det over på skatteyderne. Scary. Sammenspiste røvere !.
Ja, og primært til Goldmann-Sachs, og finans-ministeren, der tvang AIG, kom lige fra en stilling som chef for ?
Men, for at gentage mig selv, den virkelige skandale er universiteterne. Der eksisterer ganske enkelt ikke et universitets studie i økonomi i dagens USA.
Mvh
Cirb
De herrer er ikke for små børn. Hele l..... er ved at vælte og det de tænker på er at begunstige Wall Street. I stedet for at gøre det rigitge. Og man fortsætter i samme spor endnu. Hvad er meningen ?
Strauss-Kahn fik vel bare en tak for sin medvirken i "Inside job" da han fortalte at "masters of the universe" var kyllinger da det stod hedest til.
Strauss-Kahn fik vel bare en tak for sin medvirken i "Inside job" da han fortalte at "masters of the universe" var kyllinger da det stod hedest til.
@Cirb, jeg kan altså ikke få Matt Damons påstand om at alle på universitet er købt, Robert Schiller sagde konstant at der var en boble og er manden bag Case/Schiller indexet http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_J._Shiller. Han har arbejdet mange år på Yale og bliver brugt konstant i medierne. Langt mere en Brøchner Madsen i Danmark.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:@Cirb, jeg kan altså ikke få Matt Damons påstand om at alle på universitet er købt, Robert Schiller sagde konstant at der var en boble og er manden bag Case/Schiller indexet http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_J._Shiller. Han har arbejdet mange år på Yale og bliver brugt konstant i medierne. Langt mere en Brøchner Madsen i Danmark.
Korruption har stærke lighedspunkter med død og graviditet - man kan ikke kun være det "en lille smule".
De grader af interesse sammenblanding som Inside Job demonstrerer blandt prominente amerikanske økonomiske universiteter og økonomer er så grelle, at ingen med bare den mindste smule videnskabelig skoling kan være i tvivl om, at det er uacceptabelt. Og eksemplerne er så åbenlyse og så prominente, at ingen inden for specialet har kunnet bilde sig ind at det ikke foregik.
Økonomiske bobler kommer og går, og de er da givet ubehaglige når det går nedad, men korrumpering af både det videnskabelige og politiske system på en gang - det er sgu helt anderledes alvorligt.
At en enkelt (eller flere) forskere inden for amerikansk økonomisk videnskab, har udtrykt skepsis for dele af den boble økonomi, der udvikledes i 90erne og 00ernes USA er i den sammenhæng helt uinteressant. Det giver ganske enkelt ikke mening kvalitativt eller kvantitativt at diskutere videnskabeligt med mennesker, der er en del af et så korrumperet system - hvis ikke direkte skadeligt, er det ihvertfald spild af tid.
Jeg ved ikke om Schiller har været ude og tage afstand fra udviklingen på de amerikanske universiteter eller offentligt konfronteret de af hans kolleger der er en del af denne udvikling - men hvis han ikke har, er jeg ligeglad med hvad han eller har lavet. Han er i så fald bare en korrupt del af et korrupt system.
Mvh
Cirb
guldimund skrev:De herrer er ikke for små børn. Hele l..... er ved at vælte og det de tænker på er at begunstige Wall Street. I stedet for at gøre det rigitge. Og man fortsætter i samme spor endnu. Hvad er meningen ?
IMF er magtfuldt efter en næsten en hvilken som helst definition. Strauss-Kahns skyld eller uskyld i hotel sagen usagt, så fremgår det ret tydeligt fra hans medvirken i inside job, at manden er pro-regulering og meget lidt imponeret af de internationale finansinstitutioner, underligt de ikke bare fik ham skudt...
Men idioterne har ihvetfald sikret sig at samtlige politikere i den franske og tyske elite vil gøre alt for at smide the masters of the universe i havet - de skal ikke risikere at få samme omgang.
Mvh
Cirb
Man må jo bare indrømme at det hele er et pyramidespil. Og at bankvirksomhed er lig med sidegadevekselerer. Dem havde jeg en masse snakke med dengang de ringede rundt og lovede guld og grønne skove. Jeg bad dem om at sende en check på alt det de lovede, og så ville de ikke alligevel.
Men hvad fremefter ?. Jeg ser jo ligesom at ECB nu består af flere PIIGS lande i bestyrelsen, som er pro støtteopkøb af problematiske statsobligationer. De ting "masters of the universe" HAR gennemført i USA. Vi ender da forhåbentlig ikke der !?
Men hvad fremefter ?. Jeg ser jo ligesom at ECB nu består af flere PIIGS lande i bestyrelsen, som er pro støtteopkøb af problematiske statsobligationer. De ting "masters of the universe" HAR gennemført i USA. Vi ender da forhåbentlig ikke der !?
Jeg glippede udsendelsen i tirsdags, men så den så heldigvis i går lørdag. Og det er mildt sagt, når jeg flere gange sad med åben mund og polypper, og det åbenlyst kammerateri fra Paulsons side af mht AIg og Goldman Sachs, det svindel man tillod i bankerne ved at spekulere imod egne produkter, de enorme bonusser man fortsatte med at berige hinanden med i klubben af CEO'er, og hvordan den akademiske elite er så indspist og i grådighedens navn - via best.poster - glemmer alt om sin akademiske uafhængighed.
Det er ulækkert, det er svindel af værste skuffe, og det burde skabe en stor omvæltende revolution i USA, hvor mantra'et "money is power" fjernes "for good". Selv de amerikanske politkere er så eftertrykkeligt i lommen på de rige.
Ikke at det var ukendt, det vidste vi jo godt. Blot se tilbage på tiden omkring 9%11, hvor man sikrede sig at hele Bin-Laden familien blev eskorteret ud af USA, da de jo " var gode venner af USA" ( læs, kunne sikre store indtægter til toppen af rep. )
Eller hvem var det der brugte sine politiske forbindelser til at sikre fede kontrakter til sine virksomheder, eller de selskaber man sad i bestyrelsen af. Disse top exec. burde jo alle som en stille for retten, dømmes for præcis samme overtrædelser som Madoff blev, bures inde i et max. security fængsel, og alle deres værdier og indtægter de sidste 6-7 år konfiskeres. Selskaberne skal derefter nedbrydes til små ubetydelige enheder, der ikke udgør en trussel for nationaløkonomien.
I Bush jr. tid, er der jo ikke en top minister, der ikke har proppet mio af USD i lommen, via våbenkontrakter fra Saudi, eller fede oliekontrakter fra samme.
USA er i dag et gennemkorrupt land, hvor toppen sidder og beriger sig på bekostning af de 99,9 % af befolkningen.
Lægger man dertil at USA de sidste 10 år har indført den ene frihedsberøvende lov efter den anden, forøget overvågningen af egne og andre borgere, ja de overvåger jo jordens samlede kommunikation. Uden at der er nogen der stiller dem stolen for døren.
JEg er efterhånden tilbøjelig til at give Ron Paul ret i sin udtalelse om at USA i dag er et diktatur.
Men man kan vel ikke fortænke nogen i at forsøge at rage til sig derovre, eftersom at ens overlevelse jo efterhånden kræver en stor solid pengepung.
Men som jeg tidligere har nævnt, så er jeg bange for at USA en dag eksploderer i en ny revolution, hvor den franske revolution - hvor de adelige hoveder bogstavelig talt røg af - kommer til at ligne vand ved siden af.
Det er ulækkert, det er svindel af værste skuffe, og det burde skabe en stor omvæltende revolution i USA, hvor mantra'et "money is power" fjernes "for good". Selv de amerikanske politkere er så eftertrykkeligt i lommen på de rige.
Ikke at det var ukendt, det vidste vi jo godt. Blot se tilbage på tiden omkring 9%11, hvor man sikrede sig at hele Bin-Laden familien blev eskorteret ud af USA, da de jo " var gode venner af USA" ( læs, kunne sikre store indtægter til toppen af rep. )
Eller hvem var det der brugte sine politiske forbindelser til at sikre fede kontrakter til sine virksomheder, eller de selskaber man sad i bestyrelsen af. Disse top exec. burde jo alle som en stille for retten, dømmes for præcis samme overtrædelser som Madoff blev, bures inde i et max. security fængsel, og alle deres værdier og indtægter de sidste 6-7 år konfiskeres. Selskaberne skal derefter nedbrydes til små ubetydelige enheder, der ikke udgør en trussel for nationaløkonomien.
I Bush jr. tid, er der jo ikke en top minister, der ikke har proppet mio af USD i lommen, via våbenkontrakter fra Saudi, eller fede oliekontrakter fra samme.
USA er i dag et gennemkorrupt land, hvor toppen sidder og beriger sig på bekostning af de 99,9 % af befolkningen.
Lægger man dertil at USA de sidste 10 år har indført den ene frihedsberøvende lov efter den anden, forøget overvågningen af egne og andre borgere, ja de overvåger jo jordens samlede kommunikation. Uden at der er nogen der stiller dem stolen for døren.
JEg er efterhånden tilbøjelig til at give Ron Paul ret i sin udtalelse om at USA i dag er et diktatur.
Men man kan vel ikke fortænke nogen i at forsøge at rage til sig derovre, eftersom at ens overlevelse jo efterhånden kræver en stor solid pengepung.
Men som jeg tidligere har nævnt, så er jeg bange for at USA en dag eksploderer i en ny revolution, hvor den franske revolution - hvor de adelige hoveder bogstavelig talt røg af - kommer til at ligne vand ved siden af.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:Selskaberne skal derefter nedbrydes til små ubetydelige enheder, der ikke udgør en trussel for nationaløkonomien.
Enig. Fine små enheder der servicerer i stedet for at serviceres. Men siden de ikke bliver retsforfulgt, kan det vel tages som et tegn pǻ ad de bestemmer. Demokratiet, retsstaten er ude af drift.
Det er også derfor jeg har undret mig, over kritikerene over OWS bevægelsen, her på sitet, da den tråd blev kørt.
For med den totale mangel på retsstatsforhold der hersker i USA på finansområdet, så har jeg enddog stor sympati med demonstranterne. Det er trods alt deres penge, pensioner og opsparing, der er blevet røvet ved højlys dag.
Som en af senatorene sagde i et klip, så var bankrøvernes argumenter præcis de samme som bankernes. Forskellen er blot at en bankrøver ryger ind bag tremmer i 20-30 år, mens bankernes CEO'er sidder i sine luksusvillaer, med fede bankbøger på langt over 100 mio USD. Men de gjorde teoretisk set det samme.
For med den totale mangel på retsstatsforhold der hersker i USA på finansområdet, så har jeg enddog stor sympati med demonstranterne. Det er trods alt deres penge, pensioner og opsparing, der er blevet røvet ved højlys dag.
Som en af senatorene sagde i et klip, så var bankrøvernes argumenter præcis de samme som bankernes. Forskellen er blot at en bankrøver ryger ind bag tremmer i 20-30 år, mens bankernes CEO'er sidder i sine luksusvillaer, med fede bankbøger på langt over 100 mio USD. Men de gjorde teoretisk set det samme.
dkguy66- Antal indlæg : 1854
Geografisk sted : Århus
dkguy66 skrev:Det er også derfor jeg har undret mig, over kritikerene over OWS bevægelsen, her på sitet, da den tråd blev kørt.
Tjo, jeg har også været i tvivl længe i røverisager: Hvem er røveren? Ham med eller uden elefanthue?
Thomas skrev:
Tjo, jeg har også været i tvivl længe i røverisager: Hvem er røveren? Ham med eller uden elefanthue?
Det altid undret mig at psykopater som John Dillinger, Lester Joseph Gillis, Charles Arthur Floyd, Clyde Chestnut Barrow og Bonnie Elizabeth Parker kunne opnå helte status i 30erne, men på det sidste er mekanismen begyndt at dæmre.
Mvh
Cirb
Lignende emner
» En absolut must-see
» FED sendte "uheldigvis" mødereferat til Wall street før tid !!!!
» Økonimisk krigsførelse. Wallstreet vs. EU
» En til Gorrion
» The Economist går hårdt til danskernes boliglån
» FED sendte "uheldigvis" mødereferat til Wall street før tid !!!!
» Økonimisk krigsførelse. Wallstreet vs. EU
» En til Gorrion
» The Economist går hårdt til danskernes boliglån
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum