Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

5 deltagere

Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Gorrion Man Jan 02, 2012 4:44 pm

http://www.b.dk/kultur/beroemt-maleri-gjort-rent-med-en-hvid-tornado

Kan i huske jeg på et tidspunkt linkede en artikel om at en rengøringsdame var skyld i at en "kunst" skulptur var blevet ødelagt
http://kpn.dk/article2597489.ece
Altså i det tilfælde vil jeg mene at hun faktisk har gjort en god gerning, og havde hun smidt hele bunken i containeren endnu bedre.


Tilgængæld kan man tale om hærværk og et ødelagt kunstbillede efter den omgang som Leonardo da Vinci-maleriet er blevet udsat for.
Udtrykket og varmen i maleriet er totalt ødelagt.
Det ligner næsten ikke engang et Leonardo da Vinci-maleri mere, men en rigtig dårlig kopi.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Ons Jan 04, 2012 9:02 am

Gorrion: Nu er det som om, at min umiddelbare billedfortolkninger har lidt et knæk på det sidste, men jeg har nu alligevel fundet et billede, som jeg synes er meget interessant, idet der for mig er ekstremt mange fortolkningsmuligheder i billedet. Kunstkyndige har sikkert en god forklaring på , hvor Moder Anna har en stor hånd der peger op mod himlen, men i så fald kender jeg ikke forklaringen på denne håndgestus.

For mig ser det ud som moder Anna er meget vred og mistroisk overfor Maria

http://s3.amazonaws.com/data.tumblr.com/tumblr_ltudeh3Aag1qbnwiwo1_1280.jpg?AWSAccessKeyId=AKIAJ6IHWSU3BX3X7X3Q&Expires=1325742758&Signature=ofVpAv0SZLW%2FAe8yVb08OqasBt8%3D




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Gorrion Ons Feb 01, 2012 11:20 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/02/01/172032.htm
Leonardo da Vincis' berømte maleri af Mona Lisa hænger på Louvre i Paris. Til venstre kopien, som er opdaget på Prado-museet i Madrid.

Hmm det kan godt være det bare er mig, men jeg syntes nu Da-vinci's varme og dybde i farverne fremtræder mere på det venstre i dette tilfælde.
Hvis det vitterligt er det venstre der er en Kopi, så tager jeg sku hatten af....for jeg syntes ikke det højre ligner Da-vinci ret meget...ud over at det er en kopi af Mona Lisa....hmmm
Eller misforstår jeg billedernes placering i forhold til hvad der menes med højre og venstre???

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Tors Feb 02, 2012 5:18 pm

Hmmm Jeg tror de har været igang med rettepenslen. Nu står der:

Leonardo da Vincis' berømte maleri af Mona Lisa hænger på Louvre i Paris. Til højre kopien, som er opdaget på Prado-museet i Madrid.

Vi kan jo alle i disse tider blive taget i højre-venstre-konfusion.
(Ikke mindst politikerne). Shocked

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Gorrion Tors Feb 02, 2012 5:24 pm

hehe ja de har ændret det.....syntes nok jeg kunne se forskel.

Det er også derfor jeg mener at det førnævnte Da-vinci maleri er blevet ødelagt af rengøringen...det ligner ikke Da-vinci mere...altså udover at det ligner en kopi.
Jeg ville ikke give den pris som et ægte Da-vinci koster for det maleri længere....destruktivt arbejde, nærmest hærværk.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Tors Feb 02, 2012 11:37 pm

Nej den Da-capo kan reelt ikke være meget værd.
Men OK hvis Spanien har brug for et alternativ til boligboblen, så synes jeg da antikvitetsbranchen er bedre egnet end bolig- energi-, aktie- og fødevarebobler.

Men nu vi er ved det: Hvad er det egentlig ved den originale Mona-Lisa der er så fantastisk, at hele verden stimler sammen foran hende på Louvre. Selv fik jeg aldrig set andet end folks nakker, da jeg forsøgte at få et glimt. Tænk hvis man havde tid til at male - så ville jeg male sådan et nakkebillede.
Misforstå mig ikke - jeg synes også der er dybde og mystik i maleriet - men værdier bliver lige som ligegyldige i en sådan sammenhæng.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Thomas Fre Feb 03, 2012 8:12 am

doctor skrev:Nej den Da-capo kan reelt ikke være meget værd.
Men OK hvis Spanien har brug for et alternativ til boligboblen, så synes jeg da antikvitetsbranchen er bedre egnet end bolig- energi-, aktie- og fødevarebobler.

Men nu vi er ved det: Hvad er det egentlig ved den originale Mona-Lisa der er så fantastisk, at hele verden stimler sammen foran hende på Louvre. Selv fik jeg aldrig set andet end folks nakker, da jeg forsøgte at få et glimt. Tænk hvis man havde tid til at male - så ville jeg male sådan et nakkebillede.
Misforstå mig ikke - jeg synes også der er dybde og mystik i maleriet - men værdier bliver lige som ligegyldige i en sådan sammenhæng.

Det er et af de store mysterier: Hvorfor der engang i mellem kommer noget, der er virkelig godt - altså noget, der kan overleve de 40-50 år, som vel bredt kan udlægges som en praktisk grænse.

Ikke fordi værkerne ikke er bundet af deres tid, for det er de. Diverse re-makes af f.eks. Chandlers historier siger mere om den aktuelle tid - end om 1930'ernes og 1940'ernes Californien.
Der er noget, der hedder talent - hvad det er, er så svært at definere. Forfalskninger er i almindelighed ret lette at opdage.

Det er en faktor, den anden er at f.eks. Mozart var om nogen OGSÅ lejlighedskomponist. Det fantastiske er bare at f.eks. af hans operaer. så er halvdelen stadig repertoirestykker. Gluck har vel kun Orpheus og Euridice - ikke fordi han ikke skrev en masse andet, som ingen gider høre på i dag.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34093
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Lør Feb 04, 2012 1:20 pm

Nu har vi skrevet så meget grimt om Grækenland.

Skulle vi så ikke lige ære landet med en af deres helt store dramaer (der aldrig dør):

https://www.youtube.com/watch?v=3Jqgx06TJUM

Og en af deres helt store sangerinder: Maria Callas:
https://www.youtube.com/watch?v=sNEUdGZutGw&feature=related

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Søn Feb 05, 2012 12:44 am

Jeg husker en eneste gang hvor alle vi søskende græd og jamrede som besatte.
Det var da min far læste Mio mi Mio af Astrid Lindgren højt.
Hvilken gru med alle de sorte spejdere.
Han måtte love, at han ville brænde bogen før grædekoret holdt op.

Heldigvis er vi nordboere mere vant til at akklimatisere os. -20 graders sibirisk kulde om vinteren og 30 grader middelhavsklima om sommeren.

Det er bare om at se fremad og hæge sig fast til virkeligheden med næb og kløer. Det er vi gode til.

https://www.youtube.com/watch?v=VjQwfkQj6e4&feature=related
Wink


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Thomas Søn Feb 05, 2012 11:30 am

doctor skrev:Jeg husker en eneste gang hvor alle vi søskende græd og jamrede som besatte.
Det var da min far læste Mio mi Mio af Astrid Lindgren højt.
Hvilken gru med alle de sorte spejdere.
Han måtte love, at han ville brænde bogen før grædekoret holdt op.

Heldigvis er vi nordboere mere vant til at akklimatisere os. -20 graders sibirisk kulde om vinteren og 30 grader middelhavsklima om sommeren.

Det er bare om at se fremad og hæge sig fast til virkeligheden med næb og kløer. Det er vi gode til.

https://www.youtube.com/watch?v=VjQwfkQj6e4&feature=related
Wink


Bare rolig grækerne skal såmænd nok komme op igen; men det kommer til at tage tid - og det bliver ikke med den nuværende politiske struktur.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34093
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Søn Feb 05, 2012 7:55 pm

Ja i Grækenland kan man virkelig tale om behov for en hvid tornado.

EU og OECD har tidligere anslået, at den samlede værdi af den "sorte økonomi" udgør et sted mellem 25-37 pct. af landets bruttonationalprodukt (BNP) svarende til op til godt 58-85 mia. euro.

http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2685446.ece

Ligeledes burde man overveje at tage statsborgerskabet fra alle de rige grækere der skjuler deres formuer i udlandet. Enten er man en del af samfundet eller også kan man skride af h....... til.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Thomas Man Feb 06, 2012 6:02 am

doctor skrev:Ja i Grækenland kan man virkelig tale om behov for en hvid tornado.

EU og OECD har tidligere anslået, at den samlede værdi af den "sorte økonomi" udgør et sted mellem 25-37 pct. af landets bruttonationalprodukt (BNP) svarende til op til godt 58-85 mia. euro.

http://epn.dk/okonomi2/global/europa/article2685446.ece

Ligeledes burde man overveje at tage statsborgerskabet fra alle de rige grækere der skjuler deres formuer i udlandet. Enten er man en del af samfundet eller også kan man skride af h....... til.

Hvorfor tror du man klemmer grækerne - og nu også italienerne?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34093
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Tirs Feb 07, 2012 7:31 am

Jeg ser et Europa spændt ud til bristepunktet mellem fortid - nutid- og fremtid.

Men lige her og nu er det da rigtigt, at sydeuropæerne må vågne op fra fordums storhed og påtage sig et mere realistisk økonomisk og politisk ståsted.

En ualmindelig vigtig brik i den proces er det at frigøre sig fra finansindustriens lokkende toner. Først lokker de til at leve ekstravagant og siden straffer de med tårnhøje statsobligationsrenter.

Ja jeg tænker på Goldmann-Sachs slangegift.
Det kunne være på sin plads at USA brugte noget af deres finansielle superpower overskud fra blue-print-dollar industrien til at få disse renter NED:


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Gorrion Ons Feb 15, 2012 8:42 pm

Har haft "nogle" snushaner på arbejde.
Hvis rygtet taler sandt så har flere eksperter nu tilkendegivet at.
The Virgin and Child With Saint Anne af Leonardo da Vinci er blevet ødelagt under den såkaldte "restorering".

Personligt syntes jeg slet ikke billedet ligner det rigtige Leonardo.....enten har man gjort sig rigtig umage med at ødelægge det....eller det er en simpel forfalskning, og det ægte maleri er....et andet sted.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Jomsviking Ons Feb 15, 2012 10:45 pm

Om mit kunstsyn


Skov den hedder hos Mænd,
Slettens Manke hos Guder;
hos Hel kaldes den Höjtang,
hos Jætter Brænde (Ildfader),
hos Alfer Fagergren;
Vaner kalde den Vånd.

Jeg hører jo nok til dem, der benævner ting efter deres nytteværdi Twisted Evil
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Tors Feb 16, 2012 9:02 am

Nytteværdi ?
Lad mig se: - udbytte - udnytte - gæld
Jeg har det:

Ajax (den hvide tornado) burde også betale licens til Grækerne. Very Happy

http://da.wikipedia.org/wiki/Ajax



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Lør Mar 03, 2012 6:36 pm

Apropos "The upper hand"


http://www.overgaden.org/pressimage/image/269/_MG_1764.jpg

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af klogeaage 35 Ons Mar 14, 2012 8:04 pm

Ligner Straarups sidste bestyrelsesmøde og hans forbillede om at kunne vandre hvor andre fisker.



Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado OK_-_Den_sidste_nad_323642e
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Thomas Ons Mar 14, 2012 10:21 pm

klogeaage 35 skrev:Ligner Straarups sidste bestyrelsesmøde og hans forbillede om at kunne vandre hvor andre fisker.



Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado OK_-_Den_sidste_nad_323642e

cheers
Wink
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34093
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af doctor Lør Mar 24, 2012 10:26 am

Han kan muligvis ikke gå på vandet, men han kan så meget andet. Smile

http://jp.dk/jptv/nyheder/utroligt/article2730380.ece

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado Empty Sv: Berømt maleri gjort rent med en hvid tornado

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum