Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tunnel mellem Helsingfors og Tallinn.

Go down

Tunnel mellem Helsingfors og Tallinn. Empty Tunnel mellem Helsingfors og Tallinn.

Indlæg af Thomas Tirs Mar 12, 2024 2:03 pm

Den baltiske Fehmarn forbindelse.

Men det er et oplagt project for EU at medfinansiere.

Fidusen er, at der vil blive både færge og jernbane forbindelse - uden omladning. Rangering er stedet, hvor der er virkelige omkostninger ved jernbane. Problemet er, at det kræver et vist volumen for at kunne retfærdiggøre direkte forbindelser - f.eks. Helsingfors til Budapest. Det er som Storebæltsbroen, den kom, da den de daglige afgange af afgjort store færger kom op i et absurd antal afgange - vel at mærke afgange med fuld belægning.

Det egentlige problem var at fagforeninger havde presset personaleomkostningerne så højt op, at stort set enhvert alternativ var billigere.
Det samme med Fehmarn forbindelsen med 5 fuldtidssejlende færger (et utal af indkøbsturister, der handlede toldfrit) og en gennemsnitlig belægningsprocent på over 85% - og gider vi end ikke tale ventetider.
Der var en grotesk overbemanding - specielt på Storebælt. Med 5 besætninger pr. færge (til afvikling af ferie og fridage).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum