Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Storm Shadow missiler.

Go down

Storm Shadow missiler. Empty Storm Shadow missiler.

Indlæg af Thomas Tors Sep 28, 2023 7:41 am

Generelt et godt indlæg.

  • Der er ret så mange Storm Shadows. Jeg formoder at ca. halvdelen af lageret i Storbritannien er beregnet på den russiske flåde, hvilket i stigende grad er et løst problem. Så vi taler om ca. 500 og de er stadig i produktion. Prisen skal nok komme ned.
  • Taurus har ca. samme vægt af sprængstof ca. 450 kg. Ca. samme rækkevidde: 500 km. Men det væsentlige er, at de rammer med ½ ton trotyl - lige mellem øjnene. Det væsentlige er: De koster det halve.
  • Problemet for Danmark er, at de kan - så vidt vides - ikke affyres fra F-35 (alt bæres internt) eller F-16 (den er for lille). Det betyder at man må have Taifun i Danmark. Når vi først får fyret alle de fjollede værnepligtige - og navnlig deres officerer, så skulle der nok blive penge til noget virkningsfuldt - der bliver så også nogle flextumper i Nordsjælland, der bliver konstateret ruineret. Men lad os se, hvordan det går.
  • De gør i almindelighed atomvåben forældet. 500 kg trotyl lige i fjæset og man siger: Føj for Satan, hvilken tandrensning.
  • Det lagdelte luftforsvar i Ukraine.... hmm.... jeg noterer mig at forsvarschefens baggrund er luftværnsmissiler.....

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum