Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Jeg tror ikke Ukraine skal frygte manglende støtte fra Vesten helt så meget.

Go down

Jeg tror ikke Ukraine skal frygte manglende støtte fra Vesten helt så meget. Empty Jeg tror ikke Ukraine skal frygte manglende støtte fra Vesten helt så meget.

Indlæg af Thomas Tors Sep 15, 2022 6:20 pm

Det har flere grunde:

  • I øjeblikket demonteres den russiske hær systematisk, når man rydder fængslerne, så er man i alvorlige problemer. Materiellet har russerne ikke råd til at erstatte - foruden at de teknisk ikke er i stand til det. Ungdomsårgangene i Rusland er så små, at deres massestrategi ikke virker og de er i stand til at få etniske minoriteter til at lade sig slagte.
  • Russiske aktiver er indefrosset og vil blive brugt til at betale Ukraines regninger.
  • Guldbeholdningen - og Rusland er det eneste land, der reelt bruger guld som reservevaluta.
  • Olieprisen er et midlertidigt fænomen. Jo længere sanktionerne er på plads, jo mere udelukkes Rusland fra sit marked og der er billigere alternativer. Dernæst vil Europa have helt anderledes fordelingsstruktur - det vil kræve nogle investeringer; men det vil være mere profitable investeringer end de stupide skolelærere og deres villaer. Størsteparten af infrastrukturen er allerede på plads.
    Jo længere krigen fortsætter med en lammetævning af russerne jo større bliver besparelsen for Europa. Derfor vil Europa støtte Ukraine så længe, det skal være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum