Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mueller rapporten

Go down

Mueller rapporten Empty Mueller rapporten

Indlæg af Thomas Fre Apr 19, 2019 9:04 am

Nok den bedste gennemgang.

Der er tre hovedresultater af Robert Müllers (jeg kan ikke komme mig over, at amerikanere ikke kan stave deres eget navn - endsige udtale det) arbejde:

  1. Det er godtgjort, at Rusland og den russiske efterretningstjeneste aktivt og massivt blandede sig i den amerikanske valgkamp. Der foreligger imidlertid ikke for Mueller bevist ud over enhver rimelig tvivl, at præsidenten har aftalt det med russerne.
  2. Der er derimod klare beviser for, at Trump har forsøgt at hindre rettens gang på et utal af måder.
    Imidlertid kan man iflg. justitsministeriets interne regler ikke sigte en siddende præsident.
    Det er så rimeligt nok, fordi den opgave ligger i forfatningen hos kongressen - ikke at sigte; men at rejse rigsretsag.
    Hvad Mueller gør er: Henviser i detaljer kongressen til, hvor dokumentationen findes - hvilket kongressen kan kræve udleveret.
  3. Man har ikke fulgt pengene - dvs. om præsidenten er korrupt og har modtaget "emoluments" (dvs. penge eller andre personlige fordele) fra en fremmed magt.
    Det spørgsmål er således henvist til almindelig retsforfølgelse på delstatsplan - hvilket, når man tager "Sovereign District of New York" i betragtning kan blive særdeles smertefuldt for ikke alene Trump; men også "nære medarbejdere".


Nu får vi se, hvad kongressen kommer frem til.

[list=1][*]Trump forbliver ikke præsident for altid (Mueller rapporten er klar på det punkt): Alene reglen om, at man kun kan genvælges én gang - som blev indført for at forhindre en fortsættelse i det uendelige af præsident Franklin D. Roosevelt, som havde 4 præsidentperioder - og kun helbredet satte en stopper for det fortsatte styre.
Det betyder, at Trump så udmærket kan komme i buret - efter sin præsidentperiode - og man kan også udmærket ruinere ham gennem civile søgsmål. Det er så værre for Trump, fordi Putin & Co. ser med meget stor alvor på, at de er blevet svindlet.[*]Man skal også have forhindret, at Mike Pence bliver præsident og evt. benåder Trump. Den foreliggende opgave er nu, at få fjernet Pence. Hvordan det kommer til at ske er jeg ikke helt klar over; men når man betænker, at præsident Ford (der benådede Nixon) ikke kunne blive valgt, så er det et spørgsmål om Pence tør benåde Trump.[/list

Vi får se.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mueller rapporten Empty fortsat?

Indlæg af Thomas Fre Apr 19, 2019 9:38 am

Nu er jeg p.t. banned fra Facebook, fordi jeg ikke slesk og følgagtigt har tilbedt det grønlandske hjemmestyre.
Det har jeg det - sådan set - helt udmærket med, fordi det betyder gerne, at jeg har fat i noget af det rigtige.
Jesus - i øvrigt uden sammenligning - korsfæstet i påsken.

Mødet i Rigsfælleskabet har resulteret i:

  1. Hvis grønlænderne ikke ønsker at være en del af Rigsfællesskabet, så står det dem frit for at melde sig ud; men det vil også betyde, at pengene Danmark holder op - helt op. Hvis de "ikke-oversnu" grønlændere tror, at andre vil forære dem noget, så må de selv om det; men sådan virker verden nu engang ikke.
  2. Det er også en klar besked til færingerne, hvor sammenbruddet af den færøske banksektor må være i erindring hos de fleste. Man kan jo se hvordan det er gået med Island, der meldte sig ud af Rigsfællesskabet - dvs. ikke godt - og nej, briterne har ikke på noget tidspunkt følt sig kaldet til betale for den islandske barnagtige finansielle uansvarlighed.
  3. Dvs. at finansieringen af lufthavnene forbliver den danske stats opgave - og fremmed finansiering kan ikke komme på tale. Eventuel svindel hermed vil blive tilbageholdt i bloktilskuddet.
  4. Det er helt udmærket, at f.eks. kinesiske entreprenører udfører arbejdet i det tilfælde, de er billigere. Det bliver så ikke aktuelt, fordi så er der næppe plads til bestikkelsen af grønlandske pinger.
    Jeg erindrer, at man ved opførelsen af Buksefjordsværket havde bedt om tilbud fra Hydro Quebec, hvor "Københavns-kontoret" ved fristens udløb ikke havde modtaget tilbuddet. Det var så underligt, for Hydro Quebec undrede sig højeligen over, at faxen ikke var gået igennem. Nu faldt opgaven så til et ingeniørfirma, som - så vidt jeg husker - havde lederen af "Københavns-kontoret" (dvs. hans familie) ansat.
    Man skal jo vide, hvor smøreniplerne sidder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34082
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum