Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

DSB Rapporten

4 deltagere

Go down

DSB Rapporten Empty DSB Rapporten

Indlæg af ren_øko Ons Sep 21, 2011 9:59 pm

Så starter operation: Ned med lønnen...

Og det med den største honningkrukke åbenbart..

http://epn.dk/brancher/transport/land/article2553580.ece

Hvis der overhovedet er kød på sagen, så må jeg saftsuseme godt nok også sige at jeg er forarget..Arriva here we come..

Jeg var ellers begyndt at tro at det skulle løse sig selv ved naturlig afgang.. Jeg har et antal bekendte der er offentlige ansatte, og blandt dem er der allerede et par stykker der nu er gået ned i løn ved simpelthen at finde andet arbejde. De var tilsyneladende FOR kvalificerede til at finde job i deres fag (i i hvert fald til den tarif de overenskomstmæssigt SKULLE have haft)
Den model havde ellers potentialet til at løse problemet med ungdomsarbejdsløshed på sigt, meen man har måske ikke så god tid til projektet.

R

ren_øko

Antal indlæg : 60
Join date : 31/07/11

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Thomas Ons Sep 21, 2011 10:38 pm

ren_øko skrev:Så starter operation: Ned med lønnen...

Og det med den største honningkrukke åbenbart..

http://epn.dk/brancher/transport/land/article2553580.ece

Hvis der overhovedet er kød på sagen, så må jeg saftsuseme godt nok også sige at jeg er forarget..Arriva here we come..

Jeg var ellers begyndt at tro at det skulle løse sig selv ved naturlig afgang.. Jeg har et antal bekendte der er offentlige ansatte, og blandt dem er der allerede et par stykker der nu er gået ned i løn ved simpelthen at finde andet arbejde. De var tilsyneladende FOR kvalificerede til at finde job i deres fag (i i hvert fald til den tarif de overenskomstmæssigt SKULLE have haft)
Den model havde ellers potentialet til at løse problemet med ungdomsarbejdsløshed på sigt, meen man har måske ikke så god tid til projektet.

R

Dur ikke med lokomotivførere, for (så vidt jeg husker) er de tjenestemandsansatte alle sammen - men det er 25 år siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Shintai Ons Sep 21, 2011 11:09 pm

Arriva er jo bare endnu dyrere:
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article16326.ece

»Arriva står ikke bagest i køen, når pengene skal op af lommen, og de behandler absolut deres personale på en anstændig måde. Arrivas lokomotivfører tjener bedre end dem i DSB«

De dyre lønninger i DSB skal nok primært findes blandt mellemledere og chefer.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Thomas Ons Sep 21, 2011 11:28 pm

Shintai skrev:Arriva er jo bare endnu dyrere:
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article16326.ece



De dyre lønninger i DSB skal nok primært findes blandt mellemledere og chefer.

Vrøvl: Med under 2 timers daglig effektiv arbejdstid, så skal der ikke meget højere løn til for 4 timers daglig arbejdstid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Shintai Lør Sep 24, 2011 1:25 pm

http://epn.dk/brancher/transport/land/article2556690.ece

Ifølge den omtalte konsulentrapport fra Quartz Co får de ti procent højest lønnede medarbejdere i DSB en løn, der udgør lige knap 160 procent af, hvad en tilsvarende stilling i staten udløser.

Gennemsnitslønnen for de øverste ti procent i koncernen er lige over 1,2 mio kr. ifølge rapporten.

En tilsvarende stilling i staten udløser således en løn på cirka 750.000 om året.

Hovsa...

Rapporten fra Quartz Co peger på, at det er betydeligt nemmere at være leder i DSBs administration end i det offentlige. Hver DSB-leder har gennemsnit fem ansatte under sig, hvor de tilsvarende chefer i staten har ti medarbejdere.

Overbetalte mellemledere og chefer.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Thomas Lør Sep 24, 2011 2:59 pm

Shintai skrev:
Overbetalte mellemledere og chefer.
Som jeg engang sagde - og det blev jeg ikke populær på: "Efter indførelse af hjernedødskriteriet er det lykkedes personaleafdelingen at nå personalebesparelsesmålet. Desværre har man glemt at framelde den i lønsystemet."

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Shintai Lør Sep 24, 2011 3:28 pm

Hvis man blot fik de 10% ned på normale statslige vilkår. SÅ havde man sparet de første 500mio.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sølvgade 40

Indlæg af Thomas Tors Okt 06, 2011 12:40 pm

Helligbrøde

Det er noget vrøvl, det er faktisk udmærkede kontorer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty En naturlig forklaring

Indlæg af SortKaffe Tors Okt 06, 2011 1:17 pm

Jf. den udemærkede artikkel der refereres til i tråden er DSB's hovedkvarter 240 år gammelt. De første tog i Danmark begyndte at køre for 164 år siden, så hovedkontoret blev altså bygget 76 år før første afgang. Og så undrer vi os stadig over DSB er forsinkede Very Happy
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Thomas Tors Okt 06, 2011 1:52 pm

SortKaffe skrev:Jf. den udemærkede artikkel der refereres til i tråden er DSB's hovedkvarter 240 år gammelt. De første tog i Danmark begyndte at køre for 164 år siden, så hovedkontoret blev altså bygget 76 år før første afgang. Og så undrer vi os stadig over DSB er forsinkede Very Happy

Sølvgade 40 er den gamle Sølvgades kaserne, som - så vidt jeg husker - indkvarterede artilleriet. Kontorerne er de gamle belægningsstuer - min færden i bygningen i sin tid afslørede adskillige af de oprindeligt indkvarterede, der ikke var vågnet endnu.

Det med at pakke flyttekasserne skulle ikke volde noget problem - jeg erindrer, at de brede gange var fortræffelige til opbevaring af flyttekasser. Hovedparten af aktiviteten i bygningen bestod i at flytte - hvilket man gjorde i én uendelighed. De afficerede naturligvis ikke middagssøvnen - jeg gjorde mig det tidligt til en vane ikke at tage frakken af, når jeg mødte på arbejde - til stor forvirring for min chef, der aldrig kunne se, hvornår jeg var mødt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

DSB Rapporten Empty Sv: DSB Rapporten

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum