Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Trump

+2
Gorrion
Nærigfryns
6 deltagere

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Trump Empty Trump

Indlæg af Thomas Søn Nov 06, 2016 6:55 am

Jeg kan ikke sige, at jeg er overrasket.

Jeg vil ikke sige, at jeg havde forudset det; men jeg havde regnet med muligheden.

Nu får vi se, hvad den videre udvikling er.

Men det får mig til at tænke på "Kandidaten fra Manchuriet" - hvad der sker videre aner jeg ikke.

En mulighed er, at det er arrangeret af Trumps kampagne - efter Rudi Guiliani nummer, så er der ikke ret meget, der overrasker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Det er formentlig et gimmick

Indlæg af Thomas Søn Nov 06, 2016 7:44 am

Thomas skrev:Jeg kan ikke sige, at jeg er overrasket.

Jeg vil ikke sige, at jeg havde forudset det; men jeg havde regnet med muligheden.

Nu får vi se, hvad den videre udvikling er.

Men det får mig til at tænke på "Kandidaten fra Manchuriet" - hvad der sker videre aner jeg ikke.

En mulighed er, at det er arrangeret af Trumps kampagne - efter Rudi Guiliani nummer, så er der ikke ret meget, der overrasker.

Ellers kunne han ikke være kommet så tæt på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Mærsk og Trump

Indlæg af Thomas Tirs Nov 08, 2016 6:08 am

Forventeligt ikke hjerteligt forhold.

Man skal også være opmærksom på, Mærsk er USA's strategiske mobilitet. Med ultra slow steaming kan Mærsk flytte hvad det skal være - bare ved at lægge håndtaget frem. Mærsk har forbindelserne i havnene klar - snart sagt, hvor i verden det skal være.

Donald Trump har blandt andet sagt, at USA vil trække sig ud af Verdenshandelsorganisationen (WTO), hvis han bliver valgt som præsident. Han har sagt, at biler fra Mexico vil blive pålagt en straftold på 35 pct., hvis de bliver importeret til USA. Og han har truet med at stoppe de frihandelsaftaler, som USA er i gang med at færdigforhandle med Stillehavsområdet og med EU.

A.P. Møller – Mærsk understreger, at virksomheden historisk har haft gode forhold til USA og håber det forsætter.

»Vi har haft et godt samarbejde med skiftende amerikanske regeringer gennem tiden, og det ser vi frem til at fortsætte under en ny præsident og med ny administration,« hedder det fra Anders Würtzen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Det bliver godt nok svært.

Indlæg af Thomas Ons Nov 09, 2016 1:34 pm

Svært for Danmark og danske interesser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Som præsident.

Indlæg af Thomas Ons Nov 09, 2016 11:27 pm

  1. Vi aner intet om ham, og vi ved kender ikke hans politik - alene den omstændighed, at han trods ringe talefærdighed er jævnligt modsiger sig selv i samme sætning.
  2. Jeg tror republikanerne beholder senatet, men det er på vippen. Evt. vil vicepræsidenten som senatets formand kunne afgive den afgørende stemme.
  3. Meningsmålingerne er forkerte. Der er et eller andet helt galt i indsamlingen. Det er sket før: Valget 1948: Her blev Dewey af pressen udråbt som vinder over Truman. Truman havde også en populistisk base.
  4. Men en liberal højesteret kan man godt sige farvel til. De nærmeste højesteretsdommere til udskiftning er demokrater.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Nærigfryns Tors Nov 10, 2016 12:50 pm


http://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/

Uffe Ellemand kommenterer Trump udenrigspolitisk ca 1½ time inde i programmet

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty 1948 Truman / Dewey

Indlæg af Thomas Tors Nov 10, 2016 2:38 pm

Dette valg minder mest om Truman/Dewey i 1948, hvor meningsmålingerne hele vejen havde Dewey som vinder.

Man har fortalt historien om, hvordan man havde foretaget telefoninterview og forklaringen som sådan var, at fattige ikke havde telefon.
Jeg tror den forklaring er lige lovlig teknisk og ikke helt dækkende. Man skal nok nærmere se på, at Dewey var en populist og det greb ned i en befolkningsgruppe, der normalt ikke stemmer.

Det er det samme, som er sket med Trump. Der er tale om mennesker, der normalt ikke gider stemme og som man fra meningsmålingerne ikke ved ret meget om. Det er specielt i USA en ret stor gruppe, fordi man skal være registreret for at kunne afgive sin stemme - og det kræver aktiv registrering fra vælgerens side.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Gorrion Tors Nov 10, 2016 4:40 pm

Trump bliver skudt....
Det er endnu mere sikkert end den gang nogen af os forudså den største økonomiske krise siden anden verdenskrig!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Thomas Tors Nov 10, 2016 7:17 pm

Gorrion skrev:Trump bliver skudt....
Det er endnu mere sikkert end den gang nogen af os forudså den største økonomiske krise siden anden verdenskrig!

Muligheden er der - han er simpelthen for farlig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Lør Nov 12, 2016 9:25 pm

Helt katastrofal udvikling.

En amerikansk præsident, der undsiger musketer eden, talrige indgåede internationale aftaler og signalerer et noget useriøst forhold til atomvåben. Derudover er han så bare alt, alt for tæt på Putin.

For  at gøre slemt værre har den ene af Europas atommagter lige forladt EU og den anden risikerer at forlade både EU, NATO og alliere sig med Putin efter det franske præsident valg i foråret.

Europa får brug for at bevæbne sig selv hurtigt og effektivt, og amerikanerne er ikke pålidelige leverandører. Kan vi nå at skifte til Eurofigther ?
Hvor hurtigt vil tyskerne kunne lave atomvåben med A-kraftværker de har ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Lør Nov 12, 2016 9:36 pm

Thomas skrev:
Gorrion skrev:Trump bliver skudt....
Det er endnu mere sikkert end den gang nogen af os forudså den største økonomiske krise siden anden verdenskrig!

Muligheden er der - han er simpelthen for farlig.


http://www.huffingtonpost.com/entry/michael-moore-predicts-trump-impeach-resign_us_58261464e4b0c4b63b0c6dee?ncid=fcbklnkushpmg00000063

Michael Moore (alt andet usagt) har forudset en del af udviklingen omkring Trump forbløffende præcist.


Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Lør Nov 12, 2016 10:10 pm

Thomas skrev:Dette valg minder mest om Truman/Dewey i 1948, hvor meningsmålingerne hele vejen havde Dewey som vinder.

Man har fortalt historien om, hvordan man havde foretaget telefoninterview og forklaringen som sådan var, at fattige ikke havde telefon.
Jeg tror den forklaring er lige lovlig teknisk og ikke helt dækkende. Man skal nok nærmere se på, at Dewey var en populist og det greb ned i en befolkningsgruppe, der normalt ikke stemmer.

Det er det samme, som er sket med Trump. Der er tale om mennesker, der normalt ikke gider stemme og som man fra meningsmålingerne ikke ved ret meget om. Det er specielt i USA en ret stor gruppe, fordi man skal være registreret for at kunne afgive sin stemme - og det kræver aktiv registrering fra vælgerens side.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-10/trump-s-data-team-saw-a-different-america-and-they-were-right

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Thomas Lør Nov 12, 2016 10:58 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:Dette valg minder mest om Truman/Dewey i 1948, hvor meningsmålingerne hele vejen havde Dewey som vinder.

Man har fortalt historien om, hvordan man havde foretaget telefoninterview og forklaringen som sådan var, at fattige ikke havde telefon.
Jeg tror den forklaring er lige lovlig teknisk og ikke helt dækkende. Man skal nok nærmere se på, at Dewey var en populist og det greb ned i en befolkningsgruppe, der normalt ikke stemmer.

Det er det samme, som er sket med Trump. Der er tale om mennesker, der normalt ikke gider stemme og som man fra meningsmålingerne ikke ved ret meget om. Det er specielt i USA en ret stor gruppe, fordi man skal være registreret for at kunne afgive sin stemme - og det kræver aktiv registrering fra vælgerens side.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-11-10/trump-s-data-team-saw-a-different-america-and-they-were-right

Mvh
Cirb

Det, der er den ægte baggrundsfaktor er, at fødevarepriserne er IKKE kommet så højt op, som de skal - at energien (dels de høje energipriser; men også at transport på jernbane af olie har tvunget fragtraterne op generelt) så også har tvunget transportomkostningerne op, det har ikke hjulpet på sagerne.
Gælden i amerikansk landbrug er meget lav, hvorfor produktiviteten ikke er den bedste - der skal investeringer til - de vil om ikke andet give effekter også i byerne..
Personligt har jeg længe ventet, at der skulle mere fut i landbrugsområderne, hvad der endnu ikke er kommet. Bla. skal de reducerede landbrugstilskud betale for sundhedsplanen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Man kan sige om Trump, hvad man vil;

Indlæg af Thomas Søn Nov 13, 2016 12:43 am

men han har da fået nogle op af stolen!

Det kan godt være, at det er det, der skal til for at få konfronteret selvtilfredsheden. Ikke den terapi, jeg ville anbefale; men en bedring er en bedring.

Hvis det så også kan få skåret igennem og andre reformer, som har været overhængende længe kommer på plads. Så kan det være, at det bliver til at leve med.
Her tænker jeg på rationaliseringerne indenfor skolevæsnet og banksektoren.

Jeg har meget svært ved at se, at det ikke skulle give flertal, fordi jeg ikke tror. at der er nogen specielt kærlige følelser mellem SF/Enhedslisten og Socialdemokratiet.

Hvis vi så også kunne få gennemført en restrukturering af landbruget og deres gæld i samme ombæring, som vi smider miljøfimserne ud?

Man kan sige, hvad man vil; men Hillary Clinton er en skræmmende blanding af Zenia Stampe og Margrethe Auken. Hendes politik var ikke specielt hensigtmæssig; men i mangel af bedre, så var det mere i Danmarks interesse, at hun blev præsident. Nu får vi se.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Man Nov 14, 2016 10:50 am

Interessant analyse
https://www.information.dk/udland/2016/11/virkelig-ingen-grund-lade-situationen-normal-hele-maaske-saa-slemt?utm_content=bufferae0d0&utm_medium=social&utm_source=plus.google.com&utm_campaign=buffer

Den her har alle sikkert set ?
http://www.b.dk/globalt/skal-tyskland-lede-verden-i-stedet-for-trump
Udover at konstatere det på flere måder allerede er status, er det ikke en uproblematisk tolkning/håb. Tyskland er kun begrænset interesseret i hvad der foregår uden for dets direkte interresefære, har altid været meget skeptisk overfor en aktivistisk udenrigspolitik (ikke nødvendigvis dårligt) og har ikke musklerne til at lede NATO militært. Det sidste kan de få forholdsvis hurtigt - spørgsmålet er om de vil ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Gorrion Man Nov 14, 2016 12:19 pm

Hvis ikke det lykkedes at aflive Trump, så er jeg enig i at USA's rolle militært som international vagthund er udspillet de næste 4 år.
Det er derfor bydende nødvendigt at Europa for alvor for oprettet en slagkraftig EU-hær, og at Danmark tilslutter sig denne omgående.
Derudover "hvis ellers rygterne taler sandt" at Trump (USA) ikke vil stå i vejen for Rusland i Ukraine, så er det Europa's ansvar og PLIGT at gøre det.
Putins største drøm er den som Hitler også havde....i første omgang at genskabe Soviet, men han vil ikke stoppe der!.
Putin er et bestialsk svin for at sige det mildt!

Indtil nu har Trump kun haft det i munden....altså at opføre sig som en lort!...
Men nu kommer han til at lugte i det hvide hus...og der kan han for alvor komme til at sprede sin stank!

Det er ufatteligt at han kunne blive valgt!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Thomas Man Nov 14, 2016 5:03 pm

Cirb skrev:Interessant analyse
https://www.information.dk/udland/2016/11/virkelig-ingen-grund-lade-situationen-normal-hele-maaske-saa-slemt?utm_content=bufferae0d0&utm_medium=social&utm_source=plus.google.com&utm_campaign=buffer

Den her har alle sikkert set ?
http://www.b.dk/globalt/skal-tyskland-lede-verden-i-stedet-for-trump
Udover at konstatere det på flere måder allerede er status, er det ikke en uproblematisk tolkning/håb. Tyskland er kun begrænset interesseret i hvad der foregår uden for dets direkte interresefære, har altid været meget skeptisk overfor en aktivistisk udenrigspolitik (ikke nødvendigvis dårligt) og har ikke musklerne til at lede NATO militært. Det sidste kan de få forholdsvis hurtigt - spørgsmålet er om de vil ?

Mvh
Cirb

1) Tyskland skal yde noget mere til deres forsvar, problemet er, at det bliver en styrke, som Tyskland ikke har nogen kontrol over, fordi Tyskland ikke har en generalstab.

2) Tyskland kan ikke yde de sikkerhedsgarantier, der skal til mod et krigerisk Rusland, fordi Tyskland ikke har atomvåben.

3) Hvad Trump vil gøre om 5 minutter er ikke til at sige, fordi han aner det heller ikke selv - hvad værre er: Det interesserer ham ikke ret meget - faktisk slet ikke.

Det, der er sagen er, at Rusland er uinteressant for Tyskland rent økonomisk: Det russiske marked vender IKKE tilbage - de har ikke penge, og der kommer heller ikke nogen.

Vi ser lige i øjeblikket, hvordan den gamle ordning med at Tyskland gennem EU betalte for det britiske forsvarsbidrag - den går ikke mere. Det gik så længe olieprisen var absurd høj; men nu skal der betales ved kasse 1 og her kommer Tyskland til at sætte sit forsvarsbudget op - og ikke mindst: Sætte sine våbenpriser NED. Vi ser hvordan alle - herunder ikke mindst Danmark - vender sig fra tyske leverandører, fordi de er for dyre.
Tyskland har haft sin våbenindustri kørende på eksportindtægter - til opskruede priser. Den går ikke særlig godt mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Man Nov 14, 2016 10:58 pm

Tysklands mangel på atomvåben er et problem (skrev jeg virkelig det....).  Jeg spurgte længere oppe hvor hurtigt de ville kunne lave dem (reaktorer og know-how er der vel ?). Nogen med et bud på det ? Og hvis ikke tyskerne hvem så  ? Holland ? Sverige (....) ?  Vi er nødt til at regne det for stærkt sandsynligt et EUs sidste A-magt forsvinder til foråret.

Her er iøvrigt endnu en begavet analyse af EUs forsvars politiske situation
https://www.information.dk/udland/2016/11/usa-faerdig-global-politibetjent?
Indholdet er ikke så bemærkelsesværdigt. Der står i det store hele det samme som flere steder ovenfor. Det opsigtsvækkende er at det er Information......

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Cirb Man Nov 14, 2016 11:14 pm

Gorrion skrev:

Det er ufatteligt at han kunne blive valgt!

Nej, det er på mange måder forudsagt flere gange herinde - måske mest af alle af dig selv ?

Systemet har været bundrådent siden start 00erne. Wall Street har røvet og udnyttet Main Street. Den vestlige middel klasse er en truet race. Clinton var en elendig kandidat, præcist så indfedtet i Wall Street som Sanders påstod og både Amerikas truede middelklasse og industri arbejdere (hvis de stadig findes) havde ingen udsigt til forandring eller bedring under hende.
Trump repræsenter forandring, forfærdelig rædselsvækkende forandring, men dog forandring.

Personligt ville jeg klart have foretrukket Clinton (og Francis Underwood før hende), men tag ikke fejl; mange af dem der har stemt på Trump ved formentlig præcist hvor desperat et kort de har spillet - det var bare det eneste de havde tilbage på hånden.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Gorrion Tirs Nov 15, 2016 12:40 pm



Cirb skrev:
Gorrion skrev:

Det er ufatteligt at han kunne blive valgt!

Nej, det er på mange måder forudsagt flere gange herinde - måske mest af alle af dig selv ?

Systemet har været bundrådent siden start 00erne. Wall Street har røvet og udnyttet Main Street. Den vestlige middel klasse er en truet race. Clinton var en elendig kandidat, præcist så indfedtet i Wall Street som Sanders påstod og både Amerikas truede middelklasse og industri arbejdere (hvis de stadig findes) havde ingen udsigt til forandring eller bedring under hende.
Trump repræsenter forandring, forfærdelig rædselsvækkende forandring, men dog forandring.

Personligt ville jeg klart have foretrukket Clinton (og Francis Underwood før hende), men tag ikke fejl; mange af dem der har stemt på Trump ved formentlig præcist hvor desperat et kort de har spillet - det var bare det eneste de havde tilbage på hånden.

Mvh
Cirb

Du har ret Cirb....jeg sad kort og overvejede at skrive det...at befolkningen i mange lande er blevet pisset på, røvrendt, snydt, og svigtet og politikere der ikke lytter til folket, men begår den ene fatale beslutning efter den anden...og efterfølgende "ofte på grund af disse tåbelige beslutninger" straffer alle dem der passer deres arbejde og bidrager til at vi får tingene til at fungere....på trods af opråb så har de endnu ikke magtet at lytte.
Det er jo denne indre frustration og harme folk som Trump og andre har forstået at udnytte og tale til....man føler pludselig at her er der en der lytter til mig....i hvert fald den del af mig der er hamrende gal.
Tilliden til det vi "troede" vi kendte og kunne "Stole på" er væk.....her hjemme så vi hvor fatal en politik som Helle og Bjarne stod for.....en politik der netop ramte de der har opført sig pænt og passet sit igennem mange år på arbejdsmarkedet....en blødning vi må håbe på Mette kan stoppe.
Et parallel er jo som at stille Helle eller Bjarne som top politiker for Socialdemokratiet igen...det vil aldrig gå godt!.....
Hillary Clinton er netop sådan en "politiker".....en som rigtig mange bare er trætte af og ikke vil se på mere!.....
Trump fik det foræret!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Nu er Carl Bildt "bekymret".

Indlæg af Thomas Ons Nov 16, 2016 8:34 pm

Mon det nu er USA, der er den ændrede del af verden set fra svensk perspektiv?

Jeg synes nok så meget, at det er Sverrig, der er ved at skride sammen. Jeg hæfter mig ved, at Nordea tilsyneladende har et par hundrede milliarder deponeret i den danske nationalbank. Det kan vel næppe kaldes en "god forretning". Vi ser også forskelligt baljepis fra Nordea i pressen - nærmest fordi det er en indikator for hvad der er ved at briste i Sverrig. Riksbanken vil også se på en bankreform.

Det Bildt nok er inde på er, at Sverrig er på vej ud i toilettet. Sverrig bliver ikke medlem af Nato. De kan hverken opfylde artikel 2 eller artikel 5, så set sikkerhedspolitisk, så er Sverrig en form for Afghanistan.
Økonomisk er Sverrig i en ubehagelig situation - alene det, at der er en betydelig statsgæld.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Løkke:

Indlæg af Thomas Ons Nov 16, 2016 10:11 pm

Vi skal bevare et tæt partnerskab inden for handel og i kampen for sikkerhed og frihed, skriver Lars Løkke på Twitter om samtalen.

Jo, det er såmænd fint; men betegnende nok forlyder der ikke noget om, hvad Trump svarede - eller om han overhovedet havde en fuld sætning.

Det kan have sine årsager:

1) Trump anede ikke, at Danmark var hovedstaden i Somalia.

2) Kellyanne Conway har endnu ikke givet ham telefonen tilbage.

3) Trump blev afledt af den pornofilm han netop nød.

Alt i alt - ikke den mest oplysende artikel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Lidt yderligere

Indlæg af Thomas Ons Nov 16, 2016 10:16 pm

Thomas skrev:Vi skal bevare et tæt partnerskab inden for handel og i kampen for sikkerhed og frihed, skriver Lars Løkke på Twitter om samtalen.

Jo, det er såmænd fint; men betegnende nok forlyder der ikke noget om, hvad Trump svarede - eller om han overhovedet havde en fuld sætning.

Det kan have sine årsager:

1) Trump anede ikke, at Danmark var hovedstaden i Somalia.

2) Kellyanne Conway har endnu ikke givet ham telefonen tilbage.

3)  Trump blev afledt af den pornofilm han netop nød.

Alt i alt - ikke den mest oplysende artikel.

Samtalen sluttede af med, at Donald Trump ved passende lejlighed gerne ville se statsministeren i Washington D.C.

Aktuelt bidrager Danmark eksempelvis substantielt til kampen mod Isil's terrorregime i Syrien og Irak. Fremadrettet lægger regeringen op til at øge udgifterne til militær og national sikkerhed, skriver Løkke i en kommentar.


Er der da en umiddelbart forestående begravelse i familien?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Mitt Romney

Indlæg af Thomas Fre Nov 18, 2016 12:59 am

En fra mormon-mafiaen, ligesom Mike Pence (og Orrin Hatch for den sags skyld).

Der er jo sket det, at på Trumps liste havde Trump så mange - ikke alene dubiøse; men direkte kriminelle, at Mike Pence "korrigerede" sin præsident: De narrehoveder ville ikke kunne blive bekræftet af senatet. Mike Pence har den opgave at rense ud i den liste med Rudi Guiliani og lignende dårekiste-lemmer fra bl.a. Ku Klux Klan.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Le Pen ekskluderet

Indlæg af Thomas Fre Nov 18, 2016 9:21 pm

Ligesom Dansk Folkeparti, så har man travlt med at eliminere landsbytosser for at blive salonfæhige. Det nytter nu ikke så meget - hovedproblemet er den meget lave intelligens - og man må ikke diskriminere mod åndssvage.

Jeg tror så også det, der er sket er, at Trump har solgt sin forretning, fordi den reelt er konkurs - det har bankerne så kunnet forholde sig til - skulle han virkelig trykke de ejendomme af, som er overbelånt. Det havde medført ikke alene et tab for bankerne (hvis Trump ikke er helt idiot, så ligger de dubiøse ejendomme i et separat aktieselskab, som bare går konkurs); men også at al deres "sikkerhed" i miles omkreds ville være forsvundet som dug for solen.

Det bygger jeg på, at den ejendom i New York, der hedder "Strygehjernet" ikke kan lejes ud. Reklamepladsen kan; men ikke lejemålene i den.

Men det er sådan set meget smart, at lade bankerne - gennem stråmænd - købe hans værdiløse aktier. For selvfølgelig er han insolvent.


Sidst rettet af Thomas Ons Dec 07, 2016 9:14 pm, rettet i alt 2 gange
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Trump Empty Sv: Trump

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum