Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Valuta AUG 15

2 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Valuta AUG 15 - Page 3 Empty 31/8

Indlæg af Thomas Man Aug 31, 2015 5:35 pm

Olieprisen går en knap 10% op; men det er nok mere en indikation af, at russerne har solgt hvad de skal bruge til at betale månedens regninger. Der plejer gerne at være en modreaktion på det tidspunkt.
Jeg betvivler imidlertid, at der er noget videre volumen i handlen. Det er svært at se, hvordan der kan være det med fulde lagre.
På lidt længere sigt hænger det vel på, hvor blodigt Sauderne vil slås for deres markedsandel.

Sauderne har så at sige ingen produktionsomkostninger og hvis sænkning betyder et voldsomt forøget volumen for dem, så gør de det. Der er ingen "solidaritet" i karteller.

Naturligvis svinger SEK og NOK vildt og voldsomt eftersom både Danske Bank og Nordea forsøger at løsne løkken om halsen - hvilket giver anledning til en del sprælleri, da jordforbindelsen mangler.

Men indtil videre er det forbavsende så lidt virkning Kina har haft i Europa.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta AUG 15 - Page 3 Empty 31/8

Indlæg af Thomas Man Aug 31, 2015 10:36 pm

Sammenbruddet i Kina .... tja, det er blevet modtaget med - grundlæggende - en gaben. Det er de fire store kinesiske, statslige banker, der har fået hovedparten af lussingerne - og Gud, hvor det rager resten.

Nettostillingen .... tja.... der er da kommet noget ud - og SEK, NOK reagerer med det samme. Det er dog interessant at ingen seriøse investorer er vendt tilbage til Norge og Sverrig. Den valutakursstigning er sådan set den forventelige, når man flytter 30-40 mia. DKK på så kort tid. Jeg formoder valutareserven vil aftage med ca. det beløb.

Jeg ser også, at Nationalbanken er klar til at tage imod en tilbagestrømning med statsobligationer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum