Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

4 deltagere

Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Fre Jun 19, 2015 2:06 pm

Dansk Folkepartis EU, euro og Bankunion holdning - udelukker deltagelse i et flertal.
Venstre kan af samme grund ikke finde flertal.
Socialdemokratiet har også et flertal imod sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Cirb Fre Jun 19, 2015 6:47 pm

Kulturliberalt  luftkastel a la Borgen

B+I+C= 27 mandater (regering)

B+I+C+V+A=108 mandater (solidt og absolut flertal som de sidste 6 år har vist er enige om alle væsentlige hovedtræk i dansk politik)

Et flertal mod BIC ville kræve både at et af yderpartierne skifter side, og at enten A eller V stemmer for et mistillids votum eller at begge sider får nok og stemmer for (det sker før eller siden).

Det ville ikke holde længe, men 1 år eller 2 har også ret. Til den tid kunne både A og V have gennemført deres nødvendige formands udskiftninger og det var (måske) blevet klart at O ikke har noget tøj på.

Og det ville være super godt TV - DR drama kunne hvile i fred....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Fre Jun 19, 2015 7:10 pm

Cirb skrev:Kulturliberalt  luftkastel a la Borgen

B+I+C= 27 mandater (regering)

B+I+C+V+A=108 mandater (solidt og absolut flertal som de sidste 6 år har vist er enige om alle væsentlige hovedtræk i dansk politik)

Et flertal mod BIC ville kræve både at et af yderpartierne skifter side, og at enten A eller V stemmer for et mistillids votum eller at begge sider får nok og stemmer for (det sker før eller siden).

Det ville ikke holde længe, men 1 år eller 2 har også ret. Til den tid kunne både A og V have gennemført deres nødvendige formands udskiftninger og det var (måske) blevet klart at O ikke har noget tøj på.

Og det ville være super godt TV - DR drama kunne hvile i fred....

Mvh
Cirb

Jeg tror ikke, der skal skiftes formand i Venstre: Kristian Jensen lavede en katastrofe midt i den almindelige begrædelighed.
Problemet er at VRS er 89 mandater - og det er IKKE nok.

Pointen med formandsskiftet i Socialdemokratiet er, at Hellepigen véd, hvilke aftaler, der er indgået på tomandshånd: Derfor skal hun være fri af partiansvaret.
Og nej, Tulletåben skal nok lade være med at lave flere lokumsaftaler med Enhedslisten, så vil han nemlig komme i alvorlige vanskeligheder med p.gr.a. dem han før har lavet med de Enhedslister/SF, der er gledet ud af Folketinget: De er nu ikke dækket af parlamentarisk immunitet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Revision

Indlæg af Thomas Fre Jun 19, 2015 8:10 pm

Jeg tror Konservative, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti har et væsentligt punkt, hvor Venstre ikke er enig. Hvis ikke de stemmer som Venstre har fortalt dem, så vil de to andre søge et forlig med Socialdemokraterne og Radikale på det område, hvilket vil smerte kvajpanderne fatalt efter tur.

Venstre vil gå efter en mindretalsregering, hvor Socialdemokratiet er trumfen i ærmet.

Divide et impera.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af doctor Fre Jun 19, 2015 10:02 pm

Divide et impera.

Nu har man først delt folketinget op i en kunstig rød og blå blok.

Derefter kommer rød blok til magten og politikerne flygter til alle sider, da de hurtigt opdager at de slet ikke passer ind i den overordnede strategi langt af S.

Derefter kommer blå blok til magten og laver en flertalsregering, som heller ikke kan regere, da de på helt basale og ekstremt vigtige punkter er rygende uenige og står meget langt fra hinanden.

Divide et non impera.

Jeg tror ikke Løkke får lov at styre på samme måde som Thorning. Løkkes udgangspunkt er alt for svagt og de andre blå partier er alt for bevidste om, hvor de vil hen.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af doctor Fre Jun 19, 2015 10:06 pm

Til gengæld kommer mange af de problematikker som befolkningen synes er vigtige op at vende, og det bliver spændende at se hvilke diskussioner der når ud over Danmarks grænser. Jeg er ikke i tvivl om at man vil følge begivenhederne tæt.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Jeg tror vi har en totaltåbe også kendt som en Idiot (ligesom Du i dansk du) her på hjemmesiden.

Indlæg af sur gammel mand Fre Jun 19, 2015 11:29 pm

Thomas skrev:Jeg tror Konservative, Liberal Alliance og Dansk Folkeparti har et væsentligt punkt, hvor Venstre ikke er enig. Hvis ikke de stemmer som Venstre har fortalt dem, så vil de to andre søge et forlig med Socialdemokraterne og Radikale på det område, hvilket vil smerte kvajpanderne fatalt efter tur.

Venstre vil gå efter en mindretalsregering, hvor Socialdemokratiet er trumfen i ærmet.

Divide et impera.

Jeg har selv stemt på DF ved valget.

Og jeg ved godt jeg risikerer at få LLR som statsminister og jeg bryder mig personligt overhovedet ikke om det, men medierne meldte før valget om dødt løb.

Jeg mener at liste O's økonomiske politik er at sammenligne med lort, men jeg har på den anden side set boet i et kvarter der, de sidste 20 år, er tættere på en sammenligning med et mellemøstlig kvarter end et dansk.

Så hvis ham Idioten med de mere end 20000 indlæg vil stikke piben ind i forhold til politiske indlæg vedrørende danske forhold eller personlige kæpheste, vil jeg da være rigtig glad.

Jeg forsøgte at sætte ham på "Foe"-listen og dermed blokere irrelevante indlæg, men det kunne jeg ikke, fordi han var på administrator-niveau eller noget lignende.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Fre Jun 19, 2015 11:44 pm

doctor skrev:Divide et impera.

Nu har man først delt folketinget op i en kunstig rød og blå blok.

Derefter kommer rød blok til magten og politikerne flygter til alle sider, da de hurtigt opdager at de slet ikke passer ind i den overordnede strategi langt af S.

Derefter kommer blå blok til magten og laver en flertalsregering, som heller ikke kan regere, da de på helt basale og ekstremt vigtige punkter er rygende uenige og står meget langt fra hinanden.

Divide et non impera.

Jeg tror ikke Løkke får lov at styre på samme måde som Thorning. Løkkes udgangspunkt er alt for svagt og de andre blå partier er alt for bevidste om, hvor de vil hen.

Det tror jeg heller ikke bliver med de "blå partiers" gode vilje: Det bliver imidlertid resultatet.

Konservative og Liberal Alliance har som eneste formål her i verden at redde bankerne og deres flextumper - så er de da ligeglade med hvilke ulykker det laver på resten af samfundet. Venstreledet regering har en chance, fordi de ikke har noget i banksvinenes og flextumpernes højborge af mandater.
Dansk Folkeparti er i hovedsagen bitre socialdemokrater, der har set hvordan man har slikket spyt fra kommunistiske narkohandlende morderbander og kriminelle kommunister, der burde have haft en kugle i nakken for 30 år siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Jeg ser Idioten har svaret på et indlæg her uden dog rigtigt at kommente mit seneste indlæg. Så derfor:

Indlæg af sur gammel mand Fre Jun 19, 2015 11:55 pm

Thomas skrev:
Cirb skrev:Kulturliberalt  luftkastel a la Borgen

B+I+C= 27 mandater (regering)

B+I+C+V+A=108 mandater (solidt og absolut flertal som de sidste 6 år har vist er enige om alle væsentlige hovedtræk i dansk politik)

Et flertal mod BIC ville kræve både at et af yderpartierne skifter side, og at enten A eller V stemmer for et mistillids votum eller at begge sider får nok og stemmer for (det sker før eller siden).

Det ville ikke holde længe, men 1 år eller 2 har også ret. Til den tid kunne både A og V have gennemført deres nødvendige formands udskiftninger og det var (måske) blevet klart at O ikke har noget tøj på.

Og det ville være super godt TV - DR drama kunne hvile i fred....


Mvh
Cirb

Jeg tror ikke, der skal skiftes formand i Venstre: Kristian Jensen lavede en katastrofe midt i den almindelige begrædelighed.
Problemet er at VRS er 89 mandater - og det er IKKE nok.

Pointen med formandsskiftet i Socialdemokratiet er, at Hellepigen véd, hvilke aftaler, der er indgået på tomandshånd: Derfor skal hun være fri af partiansvaret.
Og nej, Tulletåben skal nok lade være med at lave flere lokumsaftaler med Enhedslisten, så vil han nemlig komme i alvorlige vanskeligheder med p.gr.a. dem han før har lavet med de Enhedslister/SF, der er gledet ud af Folketinget: De er nu ikke dækket af parlamentarisk immunitet.

Hvilken begrædelighed snakker vi om...er det 247 rappen (Klar Parat Skarp... De Korte Nyheder), der klæder KJ rigtigt godt selv om han ikke rigtigt bryder sig om den ?

Hvilke lokumsaftaler indgået af DF med Enhedslisten før og nu kender du til, som vi andre eller medierne ikke kender til... jeg sidder og venter ?

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Lør Jun 20, 2015 1:17 am

sur gammel mand skrev:

Hvilken begrædelighed snakker vi om...er det 247 rappen (Klar Parat Skarp... De Korte Nyheder), der klæder KJ rigtigt godt selv om han ikke rigtigt bryder sig om den ?

Hvilke lokumsaftaler indgået af DF med Enhedslisten før og nu kender du til, som vi andre eller medierne ikke kender til... jeg sidder og venter ?

Bemærkelsesværdigt få - hvilket formentlig kan henføres til, at DF ikke opsøger et toilet; men gør i nælderne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Cirb Lør Jun 20, 2015 10:47 am

Thomas skrev:

Jeg tror ikke, der skal skiftes formand i Venstre: Kristian Jensen lavede en katastrofe midt i den almindelige begrædelighed.
Problemet er at VRS er 89 mandater - og det er IKKE nok.

Fortinbras

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Lør Jun 20, 2015 11:14 am

Cirb skrev:
Thomas skrev:

Jeg tror ikke, der skal skiftes formand i Venstre: Kristian Jensen lavede en katastrofe midt i den almindelige begrædelighed.
Problemet er at VRS er 89 mandater - og det er IKKE nok.

Fortinbras

Mvh
Cirb

Nå det er derfor Løkke har slanket sig - det med at bære ham fra scenen bliver en del lettere på den måde.

Men Løkke skal lige have naglet Tulletåben til korset. Intet får de. Intet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af doctor Lør Jun 20, 2015 2:46 pm

Hvem forhandler for S nu? Nattens dronning forlod jo scenen. Har hun dermed sat en forhindring op for at S kan gå i samlingsregering på tværs af blokkene?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Lør Jun 20, 2015 3:19 pm

doctor skrev:Hvem forhandler for S nu? Nattens dronning forlod jo scenen. Har hun dermed sat en forhindring op for at S kan gå i samlingsregering på tværs af blokkene?

Ja, det er såmænd smart nok - det giver nemlig Løkke maksimal styrke. Alternativet er nemlig, at regeringen forsætter.
Hvis nogen af de borgerlige mukker det mindste mod betingelserne, så kan Løkke blot konstatere, at han - desværre - ikke kan danne regering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Cirb Tirs Jun 23, 2015 12:49 pm

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Valg2015/Artikler/2015/06/18/232501.htm

Så det er 89 mod 90.
Snævrest mulige flertal.
Løkke skal have styr på samtlige borgerlige mandater, hele tiden, hver dag.....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Cirb Tirs Jun 23, 2015 1:01 pm

http://www.b.dk/kommentarer/lad-os-faa-en-sv-regering

Den her har der været slået meget på tromme for herinde.....

Der mangler imidlertid et svar på hvorfor S skulle ønske at indgå i den alliance ?

VO kunne fungere så længe Fjogh og Jensen havde råd til brød og skuespil i rigelige mængder, men de dage er slut.
Tidevandet har trukket sig, og Thuesen-Dahl og Jensen står tilbage i vandkanten uden bukser på.

Blå blok har ikke et regeringsgrundlag. Det vil blive klart inden for mindre end et år. Hvorfor skulle Mette Frederiksen ønske at sinke den proces ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Cirb Tirs Jun 23, 2015 2:10 pm

Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Valg2015/Artikler/2015/06/18/232501.htm

Så det er 89 mod 90.
Snævrest mulige flertal.
Løkke skal have styr på samtlige borgerlige mandater, hele tiden, hver dag.....

Mvh
Cirb

Med de 4 nordatlantiske mandater "ude" er det iøvrigt nok med 88 mandater til et flertal. B+A+V= 47+34+8 = 89.
Det ender med en ren venstre regering, der kommer til at føre den politik, som B og A dikterer.
Nu er det svært at spå (især om fremtiden), men det lyder som en kortlivet affære.
Gad vide hvor Jensen skal finde flertallet til finansieringen af sit bolig-job fradrag ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 23, 2015 6:06 pm

Cirb skrev:
Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Valg2015/Artikler/2015/06/18/232501.htm

Så det er 89 mod 90.
Snævrest mulige flertal.
Løkke skal have styr på samtlige borgerlige mandater, hele tiden, hver dag.....

Mvh
Cirb

Med de 4 nordatlantiske mandater "ude" er det iøvrigt nok med 88 mandater til et flertal. B+A+V= 47+34+8  = 89.
Det ender med en ren venstre regering, der kommer til at føre den politik, som B og A dikterer.
Nu er det svært at spå (især om fremtiden), men det lyder som en kortlivet affære.
Gad vide hvor Jensen skal finde flertallet til finansieringen af sit bolig-job fradrag ?

Mvh
Cirb

Hmmm.... dikterer? Det er nok nærmere, at de har vetoret. A+B vil så skulle kæmpe imod et alternativt sikkerhedspolitisk flertal.

Det flertal skal han såmænd nok få med en dagpenge reform, der rammer kommunisterne - den vil jeg have svært ved at se socialdemokraterne stemme imod.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Ja, så......

Indlæg af Thomas Lør Jun 27, 2015 5:07 pm

Løkke skulle lige sikre sig, at de strittede i de gale retninger - men i hver sin gale retning!

Tulletåben har stadig ikke forstået en skid af det hele.

En af de Venstrepolitikere, som bør få en opringning, er veteranen Bertel Haarder. Og han bør blive sundhedsminister. Det mener i hvert fald Dansk Folkepartis mangeårige sundhedsordfører Liselott Blixt.

Kæreste venner: I kan jo - p.gr.a. åndssvaghed - ikke blive ministre! Tror i så, at I kan bestemme, hvem der skal være ministre?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig. Empty Sv: Der kan ikke dannes en regering, der ikke har flertal imod sig.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum