Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kunsten at tælle til 90

+6
Shintai
Skyblue
SortKaffe
peter777
Sune
Cirb
10 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Ons Sep 14, 2011 11:11 am

Politikkens meningsmåler

Der bliver talt meget om hvor svært Thorning får det efter valget. Tjaa bum, bum. Lige nu ser det for mig ud til at hendes største problem bliver at fortælle Villy, at han har tabt. Ellers har hun, og Margrethe Vestager, et misundelses værdigt stort manøvre rum.

A+B+F står lige nu til omkring 79 mandater. Hvis de vælger at bruge de 2 (3) nordatlantiske har de frit valg på alle hylder - de kommer til at kunne tælle til 90 sammen med Liberal Alliance, de Konservastive, Venstre, Enhedslisten og sågar DF What a Face Bare et enkelt af partierne er nok, dem der vil have indflydelse må bide til bolle. Så hvis feks Barfoed virkeligt mener det alvorligt med at ville være en ny Schluter kommer det at lægge et kolosalt press på resten af folketinget, og Johannes rolle bliver decimeret til bare ikke at vælte regeringen cheers

Og lad os lige lege at Villy og SF efter at par måneder i regering med de Radikale bryder helt sammen og forlader samarbejdet - jamen hurra, farvel og god tur hjem Basketball
A+B vil stadig have 60 mandater og kunne tælle til 90 sammen med V, SF+Ø, SF+I+C eller DF+ alle andre.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Sune Ons Sep 14, 2011 11:31 am

Nu skal du ikke sælge skindet før vælgerne har skudt bjørnen, men ja det ser ganske rigtig ud til at vi får mulighed for at vende tilbage til de politisk mudrede 80'ere. Jeg kan huske at jeg dengang hadede de Radikale, og anså dem for at være en samling illoyale vendekåber som man ikke kunne stole på. Og drømte om hvor dejligt det ville være med en ren KV flertalsregering. Nu hvor jeg har set noget der ligner gennem 10 år, må jeg sige at min gamle drøm faktisk udviklede sig til lidt af et mareridt. Og at jeg faktisk hilser en tilbagevenden til brede forhandlede løsninger velkommen.... på trods af at det bliver med en total uvederhæftig, grisk, løgnagtig, falsk, skattesnydende socialdemokratisk kælling for bordenden.

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Ons Sep 14, 2011 12:25 pm

Sune skrev:Nu skal du ikke sælge skindet før vælgerne har skudt bjørnen, men ja det ser ganske rigtig ud til at vi får mulighed for at vende tilbage til de politisk mudrede 80'ere. Jeg kan huske at jeg dengang hadede de Radikale, og anså dem for at være en samling illoyale vendekåber som man ikke kunne stole på. Og drømte om hvor dejligt det ville være med en ren KV flertalsregering. Nu hvor jeg har set noget der ligner gennem 10 år, må jeg sige at min gamle drøm faktisk udviklede sig til lidt af et mareridt. Og at jeg faktisk hilser en tilbagevenden til brede forhandlede løsninger velkommen.... på trods af at det bliver med en total uvederhæftig, grisk, løgnagtig, falsk, skattesnydende socialdemokratisk kælling for bordenden.

1982 til 2001 var en guldalder i dansk politik. Gennem 19 år blev der udelukkende ført økonomisk ansvarlig politik. Arven efter de år er den eneste grund til danmark stadig hænger nogenlunde sammen efter 8 katastrofale år med Anders Fogh Rasmussen.
Jeg har egentlig lidt ondt af Lars Løkke. Det fleste af hans egne reformer i AFR tiden og de ting han har gennemført som statsminister er egentlig rigtig fornuftige, men det af navn borgerlige, af gavn betonsocialdemokratiske, cirkus der har været ved magten i en dekade er simplethen nødt til en tur ud på bænken og gentænke holdopstillingen og taktikken. Løkke må trøste sig med at eftertiden formentlig vil se på milde øjne på hans reformer og dømme AFRs ryggesløshed hårdt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Lør Sep 17, 2011 9:18 am

A+B+F = 77 (80)

A+B+F+V= 134

A+B+F+I+C= 94

A+B+F+Ø+de nordatlantiske = 92

Det var nogle meget vigtige mandater Løkke hentede hjem i forhold til prognosen.
De har gjort C og I uinteressante, den eneste måde deres mandater kommer til at få indflydelse er, hvis de er indstillede på at sluge kameler nok til indgå i et forlig med hinanden og F på samme tid.

Mit bud er at rød blok kommer til at føre en række værdipolitiske tiltag solo (afskaffelsen af klapjagten på ledige, fradrag for sundhedsydelser, store satsninger på miljøområdet, lempelser af forholdene for asylansøgere etc) og den økonomiske politik bliver i brede forlig hen over midten med V.

A kan i det scenario ret hurtigt komme til at spørge sig selv om, hvad de egentlig skal med B og F ? Det korte svar er, at hvis de sætter B uden for inflydelse bliver HTS væltet som statsminister , men F ? Tjaaa, bum, bum....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af peter777 Lør Sep 17, 2011 10:17 am

Umiddelbart kan S ikke bare tilsidesætte F, når de gennem de seneste 2 eller 3 år har markedsført S+SF som regeringsalternativ. Det er et spørgsmål om troværdighed.

Derudover vil der være nogle flertalsmuligheder som lukker, hvis B kommer med i regeringen. Det er måske derfor at man tager B med.
V+K+O+B = 95
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af SortKaffe Lør Sep 17, 2011 11:33 am

Jeg tror det interessante bliver Dansk Folkepartis rolle i det nye ting. DF'erne er jo i bund og grund ikke særligt reformivrige, så balancen mellem dem der vil reformer, og dem der ikke vil, er temmelig interessant:

Reformivrige: V+B+I+C: 47+17++8 = 81
Reformkritiske: A+F+Ø+O: 44+16+12+22 = 94

Med andre ord: Selvom DF ser meget isoleret ud på den yderste højrefløj så har de store muligheder for at manøvrerer.

Bliver det lettere for DF at indgå kompromiser med B+C+I end med F+Ø ?

Set fra min stol er det stort set lige umuligt, eller lige muligt.

Holder DF sig neutralt, så fører de reformivrige med 81 mod 72, men hvorfor skal DF forholde sig neutralt ?

Jeg tror den førte politik de næste år bliver afgjort af en konkurrence i kamel slugning
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Skyblue Lør Sep 17, 2011 3:09 pm

Jeg tror Pia er realist. Hun vil gerne være med til at gennemføre reformer hvis det sikrer landet på lang sigt. Det gjorde hun jo med efterlønnen!

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af SortKaffe Lør Sep 17, 2011 3:12 pm

Jae, Pia vil gerne være med, hvis hun får noget for det.

Efterlønsreformen blev jo betalt med grænsebomme.

De bliver gud ske lov fjernet nu:

http://www.bt.dk/politik/ole-sohn-vi-fjerner-graensebommene

SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Skyblue Lør Sep 17, 2011 3:36 pm

SortKaffe skrev:Jae, Pia vil gerne være med, hvis hun får noget for det.

Efterlønsreformen blev jo betalt med grænsebomme.

De bliver gud ske lov fjernet nu:

http://www.bt.dk/politik/ole-sohn-vi-fjerner-graensebommene


Mig bekendt har Ole Sohn ikke 90 mandater.. Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Shintai Lør Sep 17, 2011 4:08 pm

Men det har S+SF+EL+R+LA og muligvis andre. Så ja, de åndsvage grænsebomme er historie. Så slipper vi for at spilde flere 100mio på det ligegyldige og nytteløse bras.

http://www.b.dk/politiko/ny-regering-fjerner-graensekontrol
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sort Kaffe: Så tager vi den én gang til!

Indlæg af Thomas Lør Sep 17, 2011 4:22 pm

SortKaffe skrev:Jae, Pia vil gerne være med, hvis hun får noget for det.

Efterlønsreformen blev jo betalt med grænsebomme.

De bliver gud ske lov fjernet nu:

http://www.bt.dk/politik/ole-sohn-vi-fjerner-graensebommene


Du har stadig ikke fanget den!

Socialdemokratiet = 44 mandater + Venstre = 47 mandater = 91 mandater.
Den økonomiske politik er låst fast i de forlig, der inden valget IKKE blev opsagt.

Hvad er der sket?

1) DF er for altid fjernet som magtfaktor. DF er bundet i forliget om tilbagetrækningsreformen, hvilket er gået op for Pia K.
Det var mig en udsøgt fornøjelse, at høre hende i runden. Så megen edder, forgift og had der dog kunne sprøjte i lårtykke stråler ud af det individ. Uden at være specielt bekendt med det marked, så betvivler jeg, at der nogensinde har været en gadeprostitueret, der har solgt sig selv så billigt.
Selvfølgelig falder de grænsebomme da! Det er ikke - i dag - en effektiv måde at kontrollere en grænse.
Nu kommer min fortid mig - igen - til hjælp: Hvis man skal bevogte et objekt, så må man ALDRIG sidde på det. En bevogtning med en "jernring" tjener alene til at genere sig selv. Nej, man skal ud med patruljer og finde fjenden - INDEN han får organiseret sig! Fjenden skal så nedkæmpes med en let til middelsvær mobil styrke - det behøver ikke være noget særligt: Fjenden er desorganiseret og ikke mobil.
Finder man først forbryderne VED landegrænsen, så er det for sent. De skal have lov til at komme ind i landet og pågribes i ro og mag.
Tror du ikke Lars Løkke har set den for lang tid siden? Nu fik han så penge til ekstra folk til SKAT - som virkelig har været sultet.
Lars Løkke har tværet Dansk Folkeparti ud. Det har ALTID været Venstre, der har onduleret ekstreme højrebevægelser (som de konservative nok har fundet usmagelige, men ikke har vidst, hvad de skulle gøre med!). Husk LS i 1930'erne!
Kommunisterne har altid været Socialdemokratiets bord: Når man ser, hvordan Søvndal (der egentlig er god nok; men ikke den bedst begavede) er blevet pakket sammen i en lille bitte æske - OK med et fint rødt bånd om; men.....

2) Hvem var det Thorvald Stauning indgik Kanslergade-forliget med? Lad mig genopfriske din hukommelse: Thomas Madsen-Mygdahl. Var han statsminister? Nej, men havde været det.

3) Kan Helle T ændre landets økonomiske politik? NEJ. Det skal hun heller ikke.
Lars Løkke har overladt nøglerne til ministerbilen - til låns - og han SAGDE til Helle - gentagne gange - at der IKKE var benzin på.
Som du sagde til mig, så var du mest bange for, at Socialdemokraterne ikke ville føre en ansvarlig økonomiske politik: Den kage er klappet!

4) Brikkerne er stillet udmærket op til de kommende års egentlige problem: Den kollapsede finanssektor.
Vil Helle T ikke være ond nok ved bankerne? Lars Løkke vil læne sig tilbage i sofacyklen og nyde skrigene fra torturkammeret.
Man skal ALDRIG slås med de konservative: De skal nok ødelægge sig selv! Det viser al erfaring.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Hun bliver ikke spurgt!

Indlæg af Thomas Lør Sep 17, 2011 4:25 pm

Skyblue skrev:Jeg tror Pia er realist. Hun vil gerne være med til at gennemføre reformer hvis det sikrer landet på lang sigt. Det gjorde hun jo med efterlønnen!
Vel?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Du har stadig ikke fanget den!

Indlæg af Thomas Lør Sep 17, 2011 4:41 pm

Skyblue skrev:

Mig bekendt har Ole Sohn ikke 90 mandater.. Smile

Socialdemokratiet 44 mandater + Venstre 47 = 91.

Landet bliver altid regeret med det snævrest mulige flertal af færrest mulige partier. Jo Villy og Margrethe kan da godt få ministerbiler; men der er ikke benzin på dem.
Det kan godt være, at Margrethe Vestager føler sig brugt og besudlet; men hun er voksen nok til at tage det som en oplevelse - ja, en fornøjelse - og ville gøre det igen: Hun nyder den omgang Pia Kjærsgaard får af en bataljon russiske troskuske.
Jo, sammenlignet med det, så er sugemærkerne og ømheden i numsen er kært minde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Du har stadig ikke fanget den!

Indlæg af Thomas Lør Sep 17, 2011 4:42 pm

Skyblue skrev:

Mig bekendt har Ole Sohn ikke 90 mandater.. Smile

Socialdemokratiet 44 mandater + Venstre 47 = 91.

Landet bliver altid regeret med det snævrest mulige flertal af færrest mulige partier. Jo Villy og Margrethe kan da godt få ministerbiler; men der er ikke benzin på dem.
Det kan godt være, at Margrethe Vestager føler sig brugt og besudlet; men hun er voksen nok til at tage det som en oplevelse - ja, en fornøjelse - og ville gøre det igen: Hun nyder den omgang Pia Kjærsgaard får af en bataljon russiske troskuske.
Jo, sammenlignet med det, så er sugemærkerne og ømheden i numsen er kært minde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af SortKaffe Lør Sep 17, 2011 5:20 pm

Thomas:

Du overser en ting.

I det"gamle" folketing havde AV kombinationen 46 + 45 mandater = 91.
I det nye folketing har AV kombinationen 47 + 44 mandater = 91.

Altså, intet er forandret.

Det der kunne lade sig gøre før valget kan også lade sig gøre efter valget. Det afgørende er, at selvom det var muligt, så skete det ikke.

Hvorfor tror Du så klippefast på at AVs 91 mandater er så epokegørende nu ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Thomas Lør Sep 17, 2011 5:52 pm

SortKaffe skrev:Thomas:

Du overser en ting.

I det"gamle" folketing havde AV kombinationen 46 + 45 mandater = 91.
I det nye folketing har AV kombinationen 47 + 44 mandater = 91.

Altså, intet er forandret.

Det der kunne lade sig gøre før valget kan også lade sig gøre efter valget. Det afgørende er, at selvom det var muligt, så skete det ikke.

Hvorfor tror Du så klippefast på at AVs 91 mandater er så epokegørende nu ?

Fordi VKO ikke har flertal.
Det har SF+Enh+S+Rad. De kan bare ikke gennemføre noget.
Vel???
Der kan kun regeres med det snævrest mulige flertal med de færrest mulige partier. Jo radikale og SF kan godt få lov til at agere statister.
Løkke har lukket for nyvalgsmuligheden til EFTER bankerne er brudt sammen.

Det kan godt være, at Helle er statsminister - det var hun nød til at blive: Hvis ikke, så havde hun ikke ministerposter til uddeling blandt sine støtter - og så var hun røget. Et lederskifte i Socialdemokratiet ville have kastet dem ud i et internt sammenbrud.

Det var det Løkke sagde hele tiden: Socialdemokratiet har ikke nogen politik. De kan IKKE forhøje skatterne, fordi dem, der skal betale i forvejen er insolvente og illikvide. Der KAN ikke hentes penge der.

Løkke har slutspillet alle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Søn Sep 18, 2011 12:41 pm

Thomas skrev:

Fordi VKO ikke har flertal.
Det har SF+Enh+S+Rad. De kan bare ikke gennemføre noget.
Vel???
Der kan kun regeres med det snævrest mulige flertal med de færrest mulige partier. Jo radikale og SF kan godt få lov til at agere statister.
Løkke har lukket for nyvalgsmuligheden til EFTER bankerne er brudt sammen.

Det kan godt være, at Helle er statsminister - det var hun nød til at blive: Hvis ikke, så havde hun ikke ministerposter til uddeling blandt sine støtter - og så var hun røget. Et lederskifte i Socialdemokratiet ville have kastet dem ud i et internt sammenbrud.

Det var det Løkke sagde hele tiden: Socialdemokratiet har ikke nogen politik. De kan IKKE forhøje skatterne, fordi dem, der skal betale i forvejen er insolvente og illikvide. Der KAN ikke hentes penge der.

Løkke har slutspillet alle.

Tjaa, som du selv har gjort opmærksom på har Helle (og Løkke) i virkeligheden ikke andre valgmuligheder end at føre radikal politik.

Margrethe Vestagers store overordnede mål har været at sætte yderfløjene, der hvor de hører til, ude på sidelinien langt fra enhver form for indflydelse. Både dem med egne partier (Ø og O), men i mindst lige så høj grad dem som putter sig i de mere respektable rækker. Som det ofte bliver demonstreret, både her og ovre hos naboen, har V i den grad et højlydt fragment af ekstremister, der i de forløbne år har haft alt for meget at skulle have sagt, og det samme gælder for SF og S. De grupperinger kommer den næste lange tid til at sætte sig bagerst i lokalet og holde kæft - der er ingen, der kan eller vil lege med dem længere.
Og det pænest mulige, jeg overhovedet kan sige om Løkke, er, at jeg faktisk tror, at han finder den gevinst er nogle år uden for ministerierne værd. Manden vinder afgjort ved nærmere bekendtskab.

Jeg har ved tidligere lejligheder giver udtryk for at venstre aldrig har produceret en ansvarlig statsminister. Det udsagn bliver jeg efterhånden nødt at renoncere på - Løkkes år ved magten er afgjort til et bestået.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Søn Sep 18, 2011 12:50 pm

Selvfølgelig kan Thorning-Schmidt få succes

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Jeg synes de begge vinder ved nærmere bekendtskab

Indlæg af Thomas Søn Sep 18, 2011 6:02 pm

Cirb skrev:
Tjaa, som du selv har gjort opmærksom på har Helle (og Løkke) i virkeligheden ikke andre valgmuligheder end at føre radikal politik.

Margrethe Vestagers store overordnede mål har været at sætte yderfløjene, der hvor de hører til, ude på sidelinien langt fra enhver form for indflydelse. Både dem med egne partier (Ø og O), men i mindst lige så høj grad dem som putter sig i de mere respektable rækker. Som det ofte bliver demonstreret, både her og ovre hos naboen, har V i den grad et højlydt fragment af ekstremister, der i de forløbne år har haft alt for meget at skulle have sagt, og det samme gælder for SF og S. De grupperinger kommer den næste lange tid til at sætte sig bagerst i lokalet og holde kæft - der er ingen, der kan eller vil lege med dem længere.
Og det pænest mulige, jeg overhovedet kan sige om Løkke, er, at jeg faktisk tror, at han finder den gevinst er nogle år uden for ministerierne værd. Manden vinder afgjort ved nærmere bekendtskab.

Jeg har ved tidligere lejligheder giver udtryk for at venstre aldrig har produceret en ansvarlig statsminister. Det udsagn bliver jeg efterhånden nødt at renoncere på - Løkkes år ved magten er afgjort til et bestået.

Mvh
Cirb

For Løkke er statsministeriet ikke afgørende: Det er, at Helle T ikke bliver tvunget - af interne årsager - til at give los.
Ekstremisterne i Venstre er gået til LA denne gang.
Statsministeriet er i den grad nødvendig for Helle af hensyn til den indre stabilitet - hun har været MEGET trængt gennem lang tid, deraf den lejlighedsvis noget skingre tone: Skattesagen, der jo var et internt dolkestød, blev forsøgt genoplivet i valgkampen; faldt til jorden med et plop.

Løkke er en begavet taktiker og strateg - også i håndteringen af embedsværket. Det betyder også, at interne ekstremister i Venstre får det svært. Der har Venstre altid været effektive - husk bare Uffemandens håndtering af den lille kriminelle spradebasse.

Helle har været svær at bedømme, fordi hun har været så trængt. Hun er lidt af en lakdåse; men hva' så? Hun slipper bedre fra det end de fleste. Men det hæmmer stilen, når man hele tiden er nød til at kikke sig over skulderen - til begge sider.
Nu tyder det på, at hun er gjort af hårdere materiale end man kunne have frygtet.

Men frem for alt: De ved hvor de har hinanden.

Vestager: Hun ville trække på gaden, hvis det var det, der skulle til for at få Dansk Folkeparti amputeret fra Folkestyret. Det ville hun så nok også - rent omsætningsmæssigt - slippe bedre fra end de fleste.

Det egentlige problem, man har i ombrydnings-/sammenbrudstider er, at det giver de ekstremistiske tendenser vind i sejlene.
Danmark er typisk venstreskævt politisk fordelt: Dermed mener jeg, at de politiske partier på venstrefløjen ligger i forlængelse af hinanden i en jævn fordeling fra ondt til værre. Hvor grænsen går mellem det forvirrede og det rablende gale - det er svært at sige. På højrefløjen ligger de oveni hinanden og holder sammen internt lidt efter hvilken psykose, der er på mode. Om LA eller Dansk Folkeparti er mest højreorienteret og ekstrem er lidt ligegyldigt.

Pointen er, at der på fløjene er 30 mandater til de skøre på højrefløjen og på venstre fløjen nogenlunde det samme (er sværere at opgøre fordi SF er så desorganiseret). Men det er 1/3 af alle mandater, der er potentielt knald i låget - sådan har det altid været: Problemet er den næste 1/3 af befolkningen, der er fløjtende ligeglad med hvem, der er statsminister: Bare hun har flotte patter.
Hvis de rykker på én gang - til den ene eller den anden side - så er der pludselig 1/2 af mandaterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Thomas Søn Sep 18, 2011 6:04 pm

Cirb skrev:Selvfølgelig kan Thorning-Schmidt få succes

Mvh
Cirb

Jamen hun er ikke dårlig!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Tirs Sep 20, 2011 3:26 pm

SortKaffe skrev:Thomas:

Du overser en ting.

I det"gamle" folketing havde AV kombinationen 46 + 45 mandater = 91.
I det nye folketing har AV kombinationen 47 + 44 mandater = 91.

Altså, intet er forandret.

Det der kunne lade sig gøre før valget kan også lade sig gøre efter valget. Det afgørende er, at selvom det var muligt, så skete det ikke.

Hvorfor tror Du så klippefast på at AVs 91 mandater er så epokegørende nu ?

Fordi B har 18 mandater i det nye folketing og gudsketakoglov påny er tungen på vægtskålen. Det gerontologiske kleptokrati og tudehvervs bevægelsens indflydelse er sparket ud i det ydre rum, og det samme gælder for den små Johanne (selvom hun ikke ved det endnu).

A og V kommer til at samarbejde, hvad enten de vil det eller ej. IMHO vil ihvertfald partilederne vældig gerne - afstanden mellem Løkke og HTS er meget mindre end begges afstand til deres blokkes respektive fløje; men af hensyn til fløjene i deres egne partier er der nødt til at være en synligt håndfast giftefoged på banen.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Thomas Tirs Sep 20, 2011 5:35 pm

SortKaffe skrev:Thomas:

Du overser en ting.

I det"gamle" folketing havde AV kombinationen 46 + 45 mandater = 91.
I det nye folketing har AV kombinationen 47 + 44 mandater = 91.

Altså, intet er forandret.

Det der kunne lade sig gøre før valget kan også lade sig gøre efter valget. Det afgørende er, at selvom det var muligt, så skete det ikke.

Hvorfor tror Du så klippefast på at AVs 91 mandater er så epokegørende nu ?

Cirb skrev:Fordi B har 18 mandater i det nye folketing og gudsketakoglov påny er tungen på vægtskålen. Det gerontologiske kleptokrati og tudehvervs bevægelsens indflydelse er sparket ud i det ydre rum, og det samme gælder for den små Johanne (selvom hun ikke ved det endnu).

A og V kommer til at samarbejde, hvad enten de vil det eller ej. IMHO vil ihvertfald partilederne vældig gerne - afstanden mellem Løkke og HTS er meget mindre end begges afstand til deres blokkes respektive fløje; men af hensyn til fløjene i deres egne partier er der nødt til at være en synligt håndfast giftefoged på banen.

Mvh
Cirb

Hvis man blandt n muligheder må udelukke n-1, så bliver der én tilbage!
A,B og F har ikke flertal.

Der KAN ikke føres "borgerlig" politik - der er ikke flertal.
Der KAN ikke føres "socialistisk" politik - der er ikke flertal.
S+V+R > 90 Det er flertal. De radikale skal til for at sikre et stabilt flertal, så man slipper for udbrud af tumper, der kan vælte det hele. Specielt når Vestagers pris er så beskeden og betales med så stor glæde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af doctor Lør Sep 24, 2011 10:14 am

HVORNÅR rykker Margrethe Vestager.
I øjeblikket spilder de tiden.

Margrethe fik mange borgerlige stemmer på at lave et samarbejde over midten. Hvis hun ikke snart gør alvor af sine løfter mister hun mange mandater næste gang.

Alle kan se af den eneste stabile løsning ville være S-V og evt. R med i regeringen.

Alle tre partier må naturligvis bøje sig og indgå kompromisser, men det er de eneste partier der sammen kan sikre nogenlunde fair løsnínger, så der bliver taget hensyn til alle befolkningsgrupper og således at særinteresser på små ikke betydningsfulde områder får uforholdsmæssig meget plads.

RYK NU Margrethe. Det var det du fik mandaterne til.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Thomas Lør Sep 24, 2011 3:41 pm

doctor skrev:HVORNÅR rykker Margrethe Vestager.
I øjeblikket spilder de tiden.

Margrethe fik mange borgerlige stemmer på at lave et samarbejde over midten. Hvis hun ikke snart gør alvor af sine løfter mister hun mange mandater næste gang.

Alle kan se af den eneste stabile løsning ville være S-V og evt. R med i regeringen.

Alle tre partier må naturligvis bøje sig og indgå kompromisser, men det er de eneste partier der sammen kan sikre nogenlunde fair løsnínger, så der bliver taget hensyn til alle befolkningsgrupper og således at særinteresser på små ikke betydningsfulde områder får uforholdsmæssig meget plads.

RYK NU Margrethe. Det var det du fik mandaterne til.

Nu er der ikke nogen, der nogensinde ved, hvad de radikale foretager sig.

Jeg gentager: S=44 + V=47 ialt 91

Vi har efterhånden slået fast, at man ikke kommer uden om Venstre - og vi har endda prøvet kombinationen DF+R+enh+S.

Landet skal ledes af det snævret mulige flertal. Om det bliver en socialdemokratisk regering så skal den bruge venstre.
Vestager er overflødig: Hun har fået, hvad hun VILLE have - DF isoleret uden for indflydelse. Hvorfor skal hun have flere indrømmelser?

Læg så også mærke til, at en af de få ting, der er "sivet", er, at Lars Løkke har stillet statsministeriets departementschef til rådighed for Helle T.
Det betyder at der skal rokeres om på ministerierne. Dvs. departementerne skal sammensættes på en ny måde. Så vidt, jeg har forstået, er der også tale om færre ministre. Det sidste tyder IKKE på en bred regering. Det tyder på en socialdemokratisk mindretalsregering med Venstre som parlamentarisk grundlag.

Her skal man huske:
1) Helle Thorning skylder ikke så forfærdelig mange i Socialdemokratiet noget som helst.
2) Lars Løkke har nogenlunde ro internt i Venstre - Venstre har altid klaret interne problemer med afskalning til ekstreme småpartier - de er nu ude i tumpegården Liberal Alliance. Anders Samuelsen kan da godt få lov til at lege idiot derude.
Venstre har ikke noget påtrængende behov for at belønne nogen internt - de kan få lov til at føre sig frem i "Vild med dans" og lign. underlødige tv-programmer.
Venstres problem er landbruget - og det skal ordnes i forbindelse med bankerne. Det ordnes med en indefrysning af gælden, så når indtjeningen kommer op igen, så skal de penge betales af.
3) Vestager har ikke nogen interne problemer - hun fik også smidt tumperne i skraldespanden - derfor skal Marianne Jelved holde sin bøtte.

Man skal også lægge mærke til DSB skandalen - hvorfor dukker den op nu? DSB har altid været en skandale.
Af forskellige grunde har man aldrig gjort noget ved det; men det har været en bekvem parkeringsplads for umuliusser som man skyldte et eller andet. Der er ikke brug for den tomme plads.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Cirb Lør Sep 24, 2011 5:15 pm

Thomas skrev:

Nu er der ikke nogen, der nogensinde ved, hvad de radikale foretager sig.

Jeg gentager: S=44 + V=47 ialt 91

Vi har efterhånden slået fast, at man ikke kommer uden om Venstre - og vi har endda prøvet kombinationen DF+R+enh+S.

Landet skal ledes af det snævret mulige flertal. Om det bliver en socialdemokratisk regering så skal den bruge venstre.
Vestager er overflødig: Hun har fået, hvad hun VILLE have - DF isoleret uden for indflydelse. Hvorfor skal hun have flere indrømmelser?

Læg så også mærke til, at en af de få ting, der er "sivet", er, at Lars Løkke har stillet statsministeriets departementschef til rådighed for Helle T.
Det betyder at der skal rokeres om på ministerierne. Dvs. departementerne skal sammensættes på en ny måde. Så vidt, jeg har forstået, er der også tale om færre ministre. Det sidste tyder IKKE på en bred regering. Det tyder på en socialdemokratisk mindretalsregering med Venstre som parlamentarisk grundlag.

Her skal man huske:
1) Helle Thorning skylder ikke så forfærdelig mange i Socialdemokratiet noget som helst.
2) Lars Løkke har nogenlunde ro internt i Venstre - Venstre har altid klaret interne problemer med afskalning til ekstreme småpartier - de er nu ude i tumpegården Liberal Alliance. Anders Samuelsen kan da godt få lov til at lege idiot derude.
Venstre har ikke noget påtrængende behov for at belønne nogen internt - de kan få lov til at føre sig frem i "Vild med dans" og lign. underlødige tv-programmer.
Venstres problem er landbruget - og det skal ordnes i forbindelse med bankerne. Det ordnes med en indefrysning af gælden, så når indtjeningen kommer op igen, så skal de penge betales af.
3) Vestager har ikke nogen interne problemer - hun fik også smidt tumperne i skraldespanden - derfor skal Marianne Jelved holde sin bøtte.

Man skal også lægge mærke til DSB skandalen - hvorfor dukker den op nu? DSB har altid været en skandale.
Af forskellige grunde har man aldrig gjort noget ved det; men det har været en bekvem parkeringsplads for umuliusser som man skyldte et eller andet. Der er ikke brug for den tomme plads.

Mon ikke også det tager lidt tid at formidle situationens alvor til Villy og co. ? Thorning, Vestager og Løkke er utvivlsomt fuldstændigt klar over den på forhånd, men det er formentlig en brat opvågning for SF (og EL), at den nye regering er pisket til at være barskere end Schluter, da han var værst.
Der bruges formentlig også lidt krudt på at få ledelsen i Socialdemokratiet til at acceptere, at de ubamhjertige facts er, at Vestager skal være finansminister.
Endelig har alle sikkert også lidt tiltrængt god og kammeratlig morskab ud af at se Corydon og Wammen give Sass olferter i pausen, og holde døren når han prøver at snige sig med ind til møderne.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Kunsten at tælle til 90 Empty Sv: Kunsten at tælle til 90

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum