Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gigantisk skjult dansk opsparing

3 deltagere

Go down

Gigantisk skjult dansk opsparing  Empty Gigantisk skjult dansk opsparing

Indlæg af Shintai Ons Okt 05, 2011 4:21 pm

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/216700/investor_1000_gigantisk_skjult_dansk_opsparing.html

Lulz.....svært at tage børsen seriøst Suspect
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Gigantisk skjult dansk opsparing  Empty Sv: Gigantisk skjult dansk opsparing

Indlæg af k.pedersen Ons Okt 05, 2011 8:37 pm

Nice, det er sgu ikke så tit man kan låne og få lov til at bruge pengene to gange. Jeg håber han kigger på Nextons love i næste uge, så alle billister kan reducere deres brændstofforbrug Very Happy
k.pedersen
k.pedersen

Antal indlæg : 11
Join date : 25/09/11

Tilbage til toppen Go down

Gigantisk skjult dansk opsparing  Empty Jeg har meget svært ved at tage ham seriøst

Indlæg af Thomas Ons Okt 05, 2011 10:15 pm

k.pedersen skrev:Nice, det er sgu ikke så tit man kan låne og få lov til at bruge pengene to gange. Jeg håber han kigger på Nextons love i næste uge, så alle billister kan reducere deres brændstofforbrug Very Happy

For det første kender han ikke forskel på debet og kredit.
Altså selvfølgelig ligger der for 200 mia danske statsobligationer i udlandet, som en del af modposten til valutareserven - det er der da ikke noget mærkeligt i - det har været tilfældet i umindelige tider.
Dertil kommer så de fordringer på udlandet, som sælges til Nationalbanken mod betaling i statsobligationer.

Obligationer

Der ligger nok en 250 mia. Ialt 450-500 mia.

Hvordan fanden tror manden, at valutareserven fremkommer?
Tror han, at Onkel Nils personligt - i tilfælde af en valutakrise - prustende og stønnende futter ned i hvælvingerne og henter guldbarrerne op af kælderen (hvilket også er svært, for de ligger - så vidt jeg husker - rent fysisk i England).
Tror I man er så grusom ved en ældre mand, at han skal pådrage sig brok og ondt i ryggen ved knogle op og ned trapperne med tunge ting? Er tumpen klar over hvor meget en milliard i guld vejer?

Valutareserven er det, man har rent kontant! Sælger udlandet de statsobligationer tilbage i panik for at få dollar eller euro, så ruinerer de sig selv - det er da den måde man forsvarer valutaen.

Jeg ved ikke rigtig, hvad Børsen fjotter rundt med her. Usammenhængende nonsen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gigantisk skjult dansk opsparing  Empty Sv: Gigantisk skjult dansk opsparing

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum