Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

+5
SimpleMind
Gorrion
Shintai
Plyds
klogeaage 35
9 deltagere

Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jan 18, 2012 4:12 pm




Ponzi økonomi i USandA Shocked Shocked
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Plyds Ons Jan 18, 2012 4:18 pm

Wow - det giver da syn for sagen. Men det har flere jo påstået foregik. Endnu et bevis på dette frie forums store berrettigelse.

Og jeg kan se, at forum efterhånden har i lat fald nole journalisters bevågenhed, hvilket jo er godt, så de kan stille relevante folk kritiske spørgsmål.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Shintai Ons Jan 18, 2012 4:21 pm

Det er direkte uhyggeligt. Og det viser jo blot at krisen stadig ligger i USA og er ikke kommet videre.

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/223718/goldman_sachs_tjener_mere_end_ventet.html

Lige efter. Den viser jo blot at man igen har overført skattekroner til aktionære.

Så ved man jo godt hvor alle de dolalrs pludselig kommer fra. Sikke en gang bedrageri.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Gorrion Ons Jan 18, 2012 5:11 pm

Det er som jeg har sagt og beskrevet hele tiden, både om krisens ophav, dens udvikling, og hvorledes man har fejl-behandlet symptomerne.

FED er verdens største kriminelle institution....SÅDAN ER DET!

Verdenshistoriens største falskmøntneri!
Ovenikøbet af verdens såkaldte "reservevaluta" Suspect


Sidst rettet af Gorrion Tors Jan 19, 2012 10:12 am, rettet 1 gang
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af SimpleMind Ons Jan 18, 2012 7:13 pm

Men - er det ikke sådan, at det kun ville kunne lade sig gøre hvis politikerne spiller med?

Og er det ikke sådan, at det KUN er politikerne der kan lave spillereglerne om?

Derfor mener jeg, at fokus 100% bør flyttes til de politikere som lader dette ske.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Shintai Ons Jan 18, 2012 7:24 pm

SimpelMind skrev:Men - er det ikke sådan, at det kun ville kunne lade sig gøre hvis politikerne spiller med?

Og er det ikke sådan, at det KUN er politikerne der kan lave spillereglerne om?

Derfor mener jeg, at fokus 100% bør flyttes til de politikere som lader dette ske.

Politikerne har ikke kontrol over FED.

https://www.youtube.com/watch?v=ol3mEe8TH7w

Greenspan Admits The Federal Reserve Is Above The Law & Answers To No One

Meget god forklaring af en anden i øvrigt.

The Federal Reserve was created by the Congress, but it is NOT part of the government.

Our government (federal) has three branches: Legislative, Executive and Judicial.

The function of the Legislative branch is to make law, and this law is supposed to be in accordance with the Constitution. The Constitution gives Congress the authority to coin money and regulate its value. It does not give Congress the authority to create a central bank.

The Executive Branch consists of the president, vice president, his Cabinet, and Departments and Agencies that are under the Executive Branch.

The Judicial Branch consists of the Supreme Court, and various inferior federal courts.

The Federal Reserve is not under any of these branches. The Federal Reserve does not report to any of these branches, and is not responsible to them. It is neither federal, nor does it have any reserves. It is a scam which allows politicians to benefit by the inflation of our currency which is created by the Federal Reserve. Our politicians benefit by the use of newly created "money" (actually, federal reserve notes), which cheapens the value of all frns already in circulation.

The bankers who control the Federal Reserve benefit by the interest paid on treasury bonds used to pay for these new federal reserve notes, which they create out of nothing.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af doctor Tors Jan 19, 2012 7:06 pm



Den viser, at Federal Reserve har hemmeligholdt udlån på i alt 7700 mia. dollar til 190 banker. Samtidig fik bankerne lov til at låne til ekstremt fordelagtige renter. På et tidspunkt lånte bankerne til 0,01 pct. i rente, og det har de senere scoret kassen på.

Den 5. december 2008 var den vildeste dag af dem alle. På denne ene dag lånte centralbanken hele 1200 mia. dollar ud.

De største har scoret

Udlånet kom især de seks største banker til gode - JPMorgan, Citigroup, Bank of America, Wells Fargo & Co., Goldman Sachs og Morgan Stanley lånte alene 63 pct. af det samlede beløb - det svarer til 4851 mia. dollar - mere end 25.000 mia. kr.

Samtidig med, at bankerne med den ene hånd tog godt for sig af retterne i Federal Reserve - fordi de var i dybe problemer - signalerede de med den anden hånd, at de havde en god og stærk økonomi i banken.

Det beskriver Bloomberg, der har været i kontakt med flere politikere, lobbyister, økonomer, embedsmænd og anonyme kilder i centralbanken.

Centralbankens udlån har været en fantastisk forretning for bankerne. Ifølge Bloombergs beregninger har bankerne tjent 13 mia. dollar på lånene, som først kom til offentligt skue i slutningen af sidste år og efter højesteret gav grønt lys til gennemgangen.

Det er jo præcis det Gorrion har sagt i alle årene, men de flest rystede på hovedet og mente at det var ren fantasi.

Prøv at forestille dig den bailout-pakke på 700 mia. dollar, som den amerikanske kongres vedtog i efteråret 2008 for at redde det finansielle system fra total nedsmeltning. En ganske generøs håndsrækning vil de fleste mene.

Prøv nu at forestille dig, at den håndsrækning til bankerne var større. Meget større. Helt præcist 11 gange større - nemlig 7700 mia. dollar eller hvad der svarer til godt 45.000 mia. kr.

Jeg har jo troet på Gorrion hele vejen, men at det var så astronomiske størrelser havde jeg i min vildeste fantasi ikke forestillet mig.
Hvordan kan så store summer gå ind i økonomien uden at at økonomerne fatter mistanke.

De burde snarest stilles for en domstol.
Thomas: jEG VIL GERNE HØRE DIG SIGE "FALSKMØNTNERI". for det er hvad det er - intet mindre og så i så ekstrem grad.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Thomas Tors Jan 19, 2012 7:31 pm

doctor skrev:


Jeg har jo troet på Gorrion hele vejen, men at det var så astronomiske størrelser havde jeg i min vildeste fantasi ikke forestillet mig.
Hvordan kan så store summer gå ind i økonomien uden at at økonomerne fatter mistanke.

De burde snarest stilles for en domstol.
Thomas: jEG VIL GERNE HØRE DIG SIGE "FALSKMØNTNERI". for det er hvad det er - intet mindre og så i så ekstrem grad.

Falskmøntneri er det næppe: Du kan jo se Onkel Nils laver det samme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Gorrion Tors Jan 19, 2012 11:20 pm

Det er falskmøntneri!
Og det er faktisk endnu værre når vi taler om en "såkaldt" reservevaluta.
Så har jeg flere gange brugt ordet finansiel terrorisme (dette gælder dog også nogle af de nyere finansielle produkter, og især den måde de er brugt på.)

Doctor. Jeg har længe vidst at det forholdt sig således. Og hvis du husker Jensk fra boligdebatten, så sidder han nok idag og undre sig lidt over den røde tråd som jeg beskrev for ham i en lukket mail.
Hvis han læser med her kan jeg give ham stikordet JP Morgan Chase.

Når man udsteder og derefter opkøber sine egne obligationer, er der allerede tale om falskmøntneri (der er ren Stein bagger kausel)....når man sætter printerne i kælderen på 120% og HELT udelukker at informere verden om sit "lille" 40 - 50 tusinde milliarder bryggeri, ja så bevæger vi os ind på noget der minder om finansiel og økonomisk krigsførelse....eller rettere terrorisme.

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Shintai Tors Jan 19, 2012 11:42 pm

http://sanders.senate.gov/newsroom/news/?id=9e2a4ea8-6e73-4be2-a753-62060dcbb3c3

Det ser faktisk ud til at det reele beløb nok mere er 16000mia$.

Bedrageriet ligger i man godkender og iværksætter for 700mia. Men ender FED giver så mellem 7700 og 16000mia ud i rent skyggespil som kun ganske få personer kender til i bankverdenen. De folkevalgte politikere troede jo også det handlede om 700mia.

FED har sat sig over demokrati, love og enhver anden kontrol form. De gør helt som det passer dem da de er uden for lov og ret. De er bankernes værktøj. Hvilket også er en af de årsager der gør at FED adskiller sig kraftigt fra andre nationalbanker.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af doctor Fre Jan 20, 2012 1:28 am

Thomas: Er det ikke en noget bagvendt definition du har af falskmøntneri, nemlig at alt hvad centralbankerne gør pr. definition ikke er falskmøntneri?

Hvorfor interesserer du dig så for disse her skjulte posteringer:
https://oekonomidebatten.danskforum.net/t1174-onkel-nils-fusker-med-tallene

Alt ´hvad centralbankerne laver bag lukkede døre er jo pr. defintion OK i din optik. Også selv om deres handlinger strider direkte mod i deres offentlige udmeldinger til presse, politikere og befolkning. Udmeldinger som politikere, befolkning og ikke mindst erhvervslivet sætter deres lid til og handler efter.

Fortæl mig hvad vi skal kalde det?
Det med posteringerne fra nationalbanken har jeg ikke forstand på, men her har jeg faktisk tillid til at DINE oplysninger er korrekte. Hvad vil du kalde disse posteringsfiflerier?

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af peter777 Fre Jan 20, 2012 2:13 am

Shintai skrev:http://sanders.senate.gov/newsroom/news/?id=9e2a4ea8-6e73-4be2-a753-62060dcbb3c3

Det ser faktisk ud til at det reele beløb nok mere er 16000mia$.

Må dettte være den afsløring som tvinger deres pengetrykning tilbage på statslige hænder. Kan politikerne derovre virkelig sidde den slags overhørig, så er der godt nok et problem.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af guldimund Fre Jan 20, 2012 2:29 pm

Konsekvensen af de handlinger her, er slet ikke slået igennem endnu.
guldimund
guldimund

Antal indlæg : 297
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af SimpleMind Lør Jan 21, 2012 10:31 am

peter777 skrev:
Shintai skrev:http://sanders.senate.gov/newsroom/news/?id=9e2a4ea8-6e73-4be2-a753-62060dcbb3c3

Det ser faktisk ud til at det reele beløb nok mere er 16000mia$.

Må dettte være den afsløring som tvinger deres pengetrykning tilbage på statslige hænder. Kan politikerne derovre virkelig sidde den slags overhørig, så er der godt nok et problem.

Det var også min pointe. Det kan kun lade sig gøre fordi politikerne spiller med.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Thomas Lør Jan 21, 2012 11:02 am

doctor skrev:Thomas: Er det ikke en noget bagvendt definition du har af falskmøntneri, nemlig at alt hvad centralbankerne gør pr. definition ikke er falskmøntneri?

Hvorfor interesserer du dig så for disse her skjulte posteringer:
https://oekonomidebatten.danskforum.net/t1174-onkel-nils-fusker-med-tallene

Alt ´hvad centralbankerne laver bag lukkede døre er jo pr. defintion OK i din optik. Også selv om deres handlinger strider direkte mod i deres offentlige udmeldinger til presse, politikere og befolkning. Udmeldinger som politikere, befolkning og ikke mindst erhvervslivet sætter deres lid til og handler efter.

Fortæl mig hvad vi skal kalde det?
Det med posteringerne fra nationalbanken har jeg ikke forstand på, men her har jeg faktisk tillid til at DINE oplysninger er korrekte. Hvad vil du kalde disse posteringsfiflerier?

Når pengene kommer fra møntudstederen, så kan det pr. definition ikke være falskmøntneri.
Udlånet fra Nationalbanken er heller ikke udækket - om ikke andet så via en opsugning af likviditet på 150 mia. i indskudsbeviser.

Hvis du tager tallene for den 3 mdr. rente så formoder jeg at de indsamles fra et udvalg af banker.
Den med det pengepolitiske udlån på 24 mia. - tjooo, der har jeg et dokumentationsproblem, fordi de tal er tilbageført. Derfor bliver Danske Banks regnskab meget interessant at følge.

Men jeg er da glad, hvis jeg har kunnet være behjælpelig med at få rettet nogle tal i Nationalbankens årsregnskab, hvor en fejl havde sneget sig ind. De er så lumske sådan nogen - fejl altså.
Jeg tror da også det er i alles interesse at få specificeret de betingelser for de nye kreditfaciliteter som blev annonceret i slutningen af november - han er jo en travl mand, den gode Onkel Nils.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af doctor Lør Jan 21, 2012 11:17 am

Thomas skrev:

Når pengene kommer fra møntudstederen, så kan det pr. definition ikke være falskmøntneri.

Og det har du jo sådan set ret i. Men effekten af at trykke dollars i så stort et omfang og i hemmelighed og at fordele dem til finansverdenen har nøjagtig samme virkning, som om det var en tilfældig forbryder der sad i sin kælder med sin printer og trykkede falske pengesedler og fordelte dem til sine venner.

Kan vi være enige om det ?

Hvad skal vi så kalde det? alien

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af SimpleMind Lør Jan 21, 2012 11:33 am

Thomas

Jeg forstår ikke rigtig hygge navnet "Onkel Nils".

Det er vist næppe denne mand nogen ønsker som onkel. Det skulle da lige være som arveonkel.

Jeg kunne faktisk bedre lide det andet hygge navn nemlig: Nils Baggerstein fordi det også læner sig op af virkeligheden.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Thomas Lør Jan 21, 2012 1:19 pm

doctor skrev:
Thomas skrev:

Når pengene kommer fra møntudstederen, så kan det pr. definition ikke være falskmøntneri.

Og det har du jo sådan set ret i. Men effekten af at trykke dollars i så stort et omfang og i hemmelighed og at fordele dem til finansverdenen har nøjagtig samme virkning, som om det var en tilfældig forbryder der sad i sin kælder med sin printer og trykkede falske pengesedler og fordelte dem til sine venner.

Kan vi være enige om det ?

Hvad skal vi så kalde det? alien

Næ, der er dækning for pengene. Mig bekendt har vi ikke inflation - og den smule, der er, skyldes stigende afgifter.

Det, der bliver gjort, er at give kredit i en situation, hvor en rigelig likviditet ikke kan formidles. Det problematiske er i sidste ende indskyderne i Danske Bank - herunder staten - der på en eller anden måde kommer til at betale for at Danske Bank kører videre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Thomas Lør Jan 21, 2012 1:22 pm

SimpelMind skrev:Thomas

Jeg forstår ikke rigtig hygge navnet "Onkel Nils".

Det er vist næppe denne mand nogen ønsker som onkel. Det skulle da lige være som arveonkel.

Jeg kunne faktisk bedre lide det andet hygge navn nemlig: Nils Baggerstein fordi det også læner sig op af virkeligheden.


Det har sin ganske enkle grund i, at pantelåneren populært hedder "onkel" på næsten alle sprog - undtagen på fransk, hvor den institution hedder tante.

Nu stamper Danske Bank det "gode" udlån i Nationalbanken - derfor.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af SimpleMind Søn Jan 22, 2012 1:25 pm

Nåh ja Embarassed

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr. Empty Sv: Bernanke har skjult udlån på 45.000 mia. kr.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum