Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Valuta mar 14

2 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Sv: Valuta mar 14

Indlæg af Thomas Tors Mar 27, 2014 11:56 am

Thomas skrev:Ingenting på valutaen.

Når USD ikke giver sig, så gør guld og sølv. Guld er tilbage i 1300 USD/oz og sølv fører an (som sædvanlig - sølvsvingninger er større og tidligere end dem på guld) og står i 19 3/4 USD/oz.

SÅDAN!

Nu rasler guldet gennem 1300 USD/oz - det spændende er om det rammer 1200 USD/oz - jeg ved det ikke; men jeg har svært ved at se en motivation for at holde det. USD går op, og der er milevidt op til, at den bliver overvurderet.
Sølv fortsætter også ned.

Det har så ikke noget med Rusland at gøre - det er nok ovre på den anden side af kloden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Så faldt EUR 27/3

Indlæg af Thomas Tors Mar 27, 2014 7:16 pm


Valuta

Det er sådan set uinteressant - det prekære er at DKK stadig står meget lavt.

Nationalbanken

Problemet er at den kvartalsvise refinansiering af flextumperne står for døren. Vi står den situation, at nettostillingen er lige så svag som den var for et år siden på samme tidspunkt. Indskudsbeviserne er også svage.

Det kan meget vel betyde knas med - nu igen - med dankortene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty 28/3

Indlæg af Thomas Lør Mar 29, 2014 2:35 am

Hmm...

Der er en stigning i de helt korte pengepolitiske udlån - jeg vil gætte på, at det mestendels har noget med Nykredit og BRF at gøre. En ting er nok sikkert: Anders Dum vil ikke låne Nykredit penge.

Ellers er indskudsbeviser noget at det laveste vi har set - så det er formentlig i forbindelse med den kvartårlige refinansiering af flexlort hos NYK og BRF. Nettostillingen har ikke været så belastet siden sidste år på denne tid.

Valuta

Det er så forholdsvis heldigt at EUR står noget laver ifht. USD og USD står lavere i fht. så at sige alt - om det så er WON. Så heldig kan vi nok ikke regne med at være igen - DKK står meget lavt; men da de andre også står lavt, så slipper vi nok med skrækken - jeg tvivler på, at Nationalbanken har interveneret - Rohde slår mig som en, der kan have rimelig med is i sjussen, når det skal være: Der skal nok mere til at ryste ham med et kendt problem. Det bliver så dyrt for de banker og kridter, der ligger og roder. Den ugekredit har har været dyr - navnlig i kurstab.

Det er så gætværk fra min side; men når der står i køreplanen at bussen skal komme, så bør man ikke blive alt for overrasket, hvis den rent faktisk kommer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty 31/3

Indlæg af Thomas Man Mar 31, 2014 3:56 pm

Valuta

Jeg véd ikke, hvad der sker. Vi har heller ikke - indtil videre - hørt om "tekniske nedbrud" på dankortet.

Dagens tal for bankfolk, der har hængt sig i weekenden er åbenbart ikke klar endnu.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Sv: Valuta mar 14

Indlæg af klogeaage 35 Man Mar 31, 2014 5:13 pm

Thomas skrev:Valuta

Jeg véd ikke, hvad der sker. Vi har heller ikke - indtil videre - hørt om "tekniske nedbrud" på dankortet.

Dagens tal for bankfolk, der har hængt sig i weekenden er åbenbart ikke klar endnu.

Du var/er for hurtig.

Sydbank og flere mindre banker skulle efter forlydende på vandrør havde netbankproblemer

HOV kl 16.18 i min egen lille bank


xxxxxxxxxxxxx xxxx og NetBank Erhverv er desværre ude af drift i øjeblikket.

Vi beklager meget og arbejder på højtryk for at løse problemet.

Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor lang tid der vil gå, før du igen kan logge på.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Sv: Valuta mar 14

Indlæg af Thomas Man Mar 31, 2014 6:05 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Valuta

Jeg véd ikke, hvad der sker. Vi har heller ikke - indtil videre - hørt om "tekniske nedbrud" på dankortet.

Dagens tal for bankfolk, der har hængt sig i weekenden er åbenbart ikke klar endnu.

Du var/er for hurtig.

Sydbank og flere mindre banker skulle efter forlydende på vandrør havde netbankproblemer

HOV kl 16.18 i min egen lille bank


xxxxxxxxxxxxx xxxx og NetBank Erhverv er desværre ude af drift i øjeblikket.

Vi beklager meget og arbejder på højtryk for at løse problemet.

Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor lang tid der vil gå, før du igen kan logge på.

Det passer meget godt med, at det er nogen af de små.

De 20 mia. i svenske(?) statsobligationer, som tilgår i januar.

Det er nok for at holde Nordea fast til i dag. Kronen ligger i bund i fht. EUR. Det kunne passe med at et massivt refinansieringsbeløb skal kunne balanceres af et tilsvarende valutasalg.

Det er så tænkeligt, at Sydbank - helt af egen drift - er gået i knæ.
Der var nok en grund til, at Netbank skulle væk fra bankerne.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Men JA, Klogeaage

Indlæg af Thomas Man Mar 31, 2014 6:55 pm

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Valuta

Jeg véd ikke, hvad der sker. Vi har heller ikke - indtil videre - hørt om "tekniske nedbrud" på dankortet.

Dagens tal for bankfolk, der har hængt sig i weekenden er åbenbart ikke klar endnu.

Du var/er for hurtig.

Sydbank og flere mindre banker skulle efter forlydende på vandrør havde netbankproblemer

HOV kl 16.18 i min egen lille bank


xxxxxxxxxxxxx xxxx og NetBank Erhverv er desværre ude af drift i øjeblikket.

Vi beklager meget og arbejder på højtryk for at løse problemet.

Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor lang tid der vil gå, før du igen kan logge på.

Nationalbanken.

De 6 mia. i pengepolitisk udlån kunne godt være Sydbank - det kunne ud fra størrelsen også være Nykredit bank. Det er muligvis dem begge, for der er 9 mia. ude at hænge i korttidsudlån fra Nationalbanken - men jeg køber (indtil jeg bliver klogere), at der er tale om Sydbank og SparNord (har haft uheldig presseomtale i dag i anden forbindelse).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Sv: Valuta mar 14

Indlæg af klogeaage 35 Man Mar 31, 2014 10:02 pm

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Valuta

Jeg véd ikke, hvad der sker. Vi har heller ikke - indtil videre - hørt om "tekniske nedbrud" på dankortet.

Dagens tal for bankfolk, der har hængt sig i weekenden er åbenbart ikke klar endnu.

Du var/er for hurtig.

Sydbank og flere mindre banker skulle efter forlydende på vandrør havde netbankproblemer

HOV kl 16.18 i min egen lille bank


xxxxxxxxxxxxx xxxx og NetBank Erhverv er desværre ude af drift i øjeblikket.

Vi beklager meget og arbejder på højtryk for at løse problemet.

Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor lang tid der vil gå, før du igen kan logge på.

Nationalbanken.

De 6 mia. i pengepolitisk udlån kunne godt være Sydbank - det kunne ud fra størrelsen også være Nykredit bank. Det er muligvis dem begge, for der er 9 mia. ude at hænge i korttidsudlån fra Nationalbanken - men jeg køber (indtil jeg bliver klogere), at der er tale om Sydbank og SparNord (har haft uheldig presseomtale i dag i anden forbindelse).


 geek KL 21.05 Netbank er desværre belastet i øjeblikket. Prøv igen om et par minutter

Min af arten bankmand  får mulighed for at komme med en form for forklaring i morgen tidlig kl 08.00, har et mobil nummer ,da det ikke er første gang her sidst/først på måneden der er netprobs  Evil or Very Mad ,mine spørgsmål vil cirkle om de problemer  der er centreret om herinde,dog med lav indgangs forhåbning for afklaring  Razz
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Valuta mar 14 - Page 2 Empty Sv: Valuta mar 14

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum