Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sikre sin pension

+9
Cirb
Plyds
guldimund
Jomsviking
klogeaage 35
wh
Gorrion
Thomas
Trader
13 deltagere

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Sikre sin pension Empty Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 8:14 am

Hej hej,

Er der nogen herinde der har et bud på hvordan man kan/bør sikre sin pensionsopsparing? Lad os sige man er 30-35 år, med en pæn pensionsordning -sikkert promært placeret i aktier. Hvad er holdningen herinde? kaptialisere det hele og købe fysiske guld eller sølvmønter?, købe Kinesiske aktier, betale sin gæld i bolig/bil mv ud? -købe en udlejningsejendom?, Norgske statsobligationer? -alle bud/forklaringer er velkommen.

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 8:48 am

Trader skrev:Hej hej,

Er der nogen herinde der har et bud på hvordan man kan/bør sikre sin pensionsopsparing? Lad os sige man er 30-35 år, med en pæn pensionsordning -sikkert promært placeret i aktier.  Hvad er holdningen herinde? kaptialisere det hele og købe fysiske guld eller sølvmønter?, købe Kinesiske aktier, betale sin gæld i bolig/bil mv ud? -købe en udlejningsejendom?, Norgske statsobligationer?  -alle bud/forklaringer er velkommen.
  1. Betale Din skat.
  2. Betale Din gæld.
  3. Sætte resten, hvis der skulle være nogen, hvad jeg betvivler, så sæt dem ind på indskudskonti under 750.000 kr.

Men ellers afslører Du Dig som evindelig idiot:
  1. Hvis jeg vidste, hvordan man laver en overnormal profit, så ville jeg da ikke drømme om at fortælle Dig det!
  2. Når Du ikke allerede har fundet ud af at lave profit, hvorfor spørger Du så? Tror Du virkelig, at du som decideret åndssvag tåbe kan tjene penge på noget, de professionelle alle sammen har ruineret sig på?
  3. Når Du ikke efter 5-6 års konsekvente nederlag har fundet ud af, at Du er komplet og inderlig idiot, så finder Du aldrig ud af det - det er imidlertid ikke noget at prale af.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 8:56 am

Thomas skrev:
[/list]
Men ellers afslører Du Dig som evindelig idiot:

  1. Hvis jeg vidste, hvordan man laver en overnormal profit, så ville jeg da ikke drømme om at fortælle Dig det!
  2. Når Du ikke allerede har fundet ud af at lave profit, hvorfor spørger Du så? Tror Du virkelig, at du som decideret åndssvag tåbe kan tjene penge på noget, de professionelle alle sammen har ruineret sig på?
  3. Når Du ikke efter 5-6 års konsekvente nederlag har fundet ud af, at Du er komplet og inderlig idiot, så finder Du aldrig ud af det - det er imidlertid ikke noget at prale af.

Tak for dit dejlige svar. Har du ondt nogle steder?

Nu var det ikke kun om at tjene penge, men at SIKRE sin formue.

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 9:00 am

Thomas skrev:
[*]Hvis jeg vidste, hvordan man laver en overnormal profit, så ville jeg da ikke drømme om at fortælle Dig det!
Tror de fleste godt er klar over du IKKE er i stand til at lave en overnormal profit. -Endsige forklare nogen om den... havde nok antaget der var klogere hoveder herinde, end lige dig. (du er vel mest at betragte som et uønsket biprodukt).

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 9:18 am

Trader skrev:
Thomas skrev:
[*]Hvis jeg vidste, hvordan man laver en overnormal profit, så ville jeg da ikke drømme om at fortælle Dig det!
[*]
Tror de fleste godt er klar over du IKKE er i stand til at lave en overnormal profit. -Endsige forklare nogen om den... havde nok antaget der var klogere hoveder herinde, end lige dig. (du er vel mest at betragte som et uønsket biprodukt).
[*]

Med en realrente der er pænt negativ, så er det at bevare sin formue en overnormal profit.

Men Du skal åbenbart udstille, at Du er ubeskrivelig stupid og en parasit, så Du må være bankansat!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 08, 2013 9:40 am

Jeg overvejer at gå en helt anden vej!.

Med en folkepensionsalder der for min årgang hedder 71år, så gider jeg slet ikke at tænke på pension længere.
Den ældste mand i vores familie, tilbage til tip tip er blevet 74 år gammel.
Her er både min mor og far's side undersøgt.

Jeg tænker faktisk at jeg vil hæve dem før tid, og give pensions opsparing en regulær FUCK finger.

Jeg er også uenig i at vi har udsigt til at blive ældre i fremtiden, jeg tror det kommer til at vende, og gå den anden vej igen.



Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 10:09 am

Gorrion, hvad er din strategi saa? -slet ikke at sparre op??

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 10:23 am

Trader skrev:Gorrion, hvad er din strategi saa?  -slet ikke at sparre op??
Det giver ingen mening at spørge om den slags herinde. Langt hovedparten som Thomas, Klogeåge mfl. er alle arbejdsløse, førtidspensionister eller lavtlønnede ufaglærte uden mulighed for at spare op hvilket er årsagen til den ekstreme bitterhed og konstante hoveren. Når man selv er uden fremtidsudsigter så er det jo altid dejligt at svine andre til godt krydret med alskens smileys alá Laughing Razz Twisted Evil og opfinde sin egen alternative virkelighed som fx. at alle professionelle investorer er gået konkurs ?! Mere tåbeligt kan det næppe blive.

Hvis du har 30-35 år tilbage til pensionen så bliv i dine aktier i pensionsselskabet og afdrag pænt på evt. boliggæld hvis du har ejerbolig. Til trods for idiotien herinde så er en pensionsopsparing og fast ejendom med lav belåning altid en god sikkerhed i pensionsalderen.

Men selvfølgelig ikke hvis man som tåberne herinde tror alle ejerboliger bliver gratis og pensionerne konfiskeret. I såfald skal du sætte det hele i baked beans.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 10:34 am

Hejh WH, ja ved godt at spoerge herinde kan virke lidt fjollet, da de fleste jo ikke er kendt for at vaere specielt skarpe. -Men der er dog undtagelser, som jeg saa havde haabet paa ville give deres vurdering. -Specielt nogle lidt mere "alternative" loesninger. -Baked Beans ikke et dumt forslag :-)

Men nok meget rigtigt set, da det jo ikke tyder paa det er et emne der har optaget dem specielt meget :-)

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 10:37 am

wh skrev:
Trader skrev:Gorrion, hvad er din strategi saa?  -slet ikke at sparre op??
Det giver ingen mening at spørge om den slags herinde. Langt hovedparten som Thomas, Klogeåge mfl. er alle arbejdsløse, førtidspensionister eller lavtlønnede ufaglærte uden mulighed for at spare op hvilket er årsagen til den ekstreme bitterhed og konstante hoveren. Når man selv er uden fremtidsudsigter så er det jo altid dejligt at svine andre til godt krydret med alskens smileys alá Laughing Razz Twisted Evil og opfinde sin egen alternative virkelighed som fx. at alle professionelle investorer er gået konkurs ?! Mere tåbeligt kan det næppe blive.

Hvis du har 30-35 år tilbage til pensionen så bliv i dine aktier i pensionsselskabet og afdrag pænt på evt. boliggæld hvis du har ejerbolig. Til trods for idiotien herinde så er en pensionsopsparing og fast ejendom med lav belåning altid en god sikkerhed i pensionsalderen.

Men selvfølgelig ikke hvis man som tåberne herinde tror alle ejerboliger bliver gratis og pensionerne konfiskeret. I såfald skal du sætte det hele i baked beans.

Hvad ville du sige Question intet sammenhæng i dine posts som sædvanlig
Din  insolvens hårde kår gør dine lave tal lavere, da dit ynkelige bankjob er truet

Laughing Razz Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 10:42 am

klogeaage 35 skrev:
wh skrev:
Trader skrev:Gorrion, hvad er din strategi saa?  -slet ikke at sparre op??
Det giver ingen mening at spørge om den slags herinde. Langt hovedparten som Thomas, Klogeåge mfl. er alle arbejdsløse, førtidspensionister eller lavtlønnede ufaglærte uden mulighed for at spare op hvilket er årsagen til den ekstreme bitterhed og konstante hoveren. Når man selv er uden fremtidsudsigter så er det jo altid dejligt at svine andre til godt krydret med alskens smileys alá Laughing Razz Twisted Evil og opfinde sin egen alternative virkelighed som fx. at alle professionelle investorer er gået konkurs ?! Mere tåbeligt kan det næppe blive.

Hvis du har 30-35 år tilbage til pensionen så bliv i dine aktier i pensionsselskabet og afdrag pænt på evt. boliggæld hvis du har ejerbolig. Til trods for idiotien herinde så er en pensionsopsparing og fast ejendom med lav belåning altid en god sikkerhed i pensionsalderen.

Men selvfølgelig ikke hvis man som tåberne herinde tror alle ejerboliger bliver gratis og pensionerne konfiskeret. I såfald skal du sætte det hele i baked beans.
Hvad ville du sige Question intet sammenhæng i dine posts som sædvanlig
Din  insolvens hårde kår gør dine lave tal lavere, da dit ynkelige bankjob er truet

Laughing Razz Twisted Evil
Det forklarer hvorfor bankfolk allerede i dag trækkes med en negativ IQ.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 10:46 am

Kan vi ikke faa Thomas og DummeAage ud af denne debat.. bidrager jo ikke med noget positivt... kun larm.

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 10:57 am

Trader skrev:Kan vi ikke faa Thomas og DummeAage ud af denne debat.. bidrager jo ikke med noget positivt... kun larm.
Din indsigt og udsyn rammer dig lige i ræven her Razz 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:17 am

klogeaage 35 skrev:
Trader skrev:Kan vi ikke faa Thomas og DummeAage ud af denne debat.. bidrager jo ikke med noget positivt... kun larm.
Din indsigt og udsyn rammer dig lige i ræven her Razz 
Nu er "Trader" jo et pseudonym, der leder tanken hen på en beskæftigelse som træner på et lilleputhold: Når man forsøger at indynde sig, så rekommanderer man sig jo ikke med at være pædofil, men at man godt kan lide børn, specielt små drenge i brusebad......
Men at Trader skulle være et legitimt skjul for at være bankansat - den er sgu langt ude.

I øvrigt så erindrer jeg et svin som "Trader", der forsøgte at genere Rohde væk fra boligdebatten. Det gav lissom bagsslag? Ikk'?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 11:19 am

Sjovt som Thomas gaar op i hvem jeg er, fremfor at gaa op i et ganske relevant spoergsmaal. -suk, niveauet herinde er saa lavt at man naegter at tro det. -Eller ihvertfald fra et par af debattoerne.. kunne vaere rart om der var andre der kunne komme med indput. -Er der virkelig ingen med bare lidt fornuft herinde?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:22 am

Trader skrev:Sjovt som Thomas gaar op i hvem jeg er, fremfor at gaa op i et ganske relevant spoergsmaal.  -suk, niveauet herinde er saa lavt at man naegter at tro det. -Eller ihvertfald fra et par af debattoerne.. kunne vaere rart om der var andre der kunne komme med indput. -Er der virkelig ingen med bare lidt fornuft herinde?
Spørgsmålet er besvaret: Spørgsmålet er meningsløst, fordi det er stillet af en psykopat.
Et hvert svar vil være forkert!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 11:32 am

Thomas skrev:
Trader skrev:Sjovt som Thomas gaar op i hvem jeg er, fremfor at gaa op i et ganske relevant spoergsmaal.  -suk, niveauet herinde er saa lavt at man naegter at tro det. -Eller ihvertfald fra et par af debattoerne.. kunne vaere rart om der var andre der kunne komme med indput. -Er der virkelig ingen med bare lidt fornuft herinde?
Spørgsmålet er besvaret: Spørgsmålet er meningsløst, fordi det er stillet af en psykopat.
Et hvert svar vil være forkert!
Hvem der er psykopat, vil jeg lade vaere op til folk selv at vurdere. -Din retorik taler vist for sig selv. -men hvorfor goer det mit spoergsmaal mindre relevant? -kan godt forstaa du ikke har mulighed for at svare paa det, da du sikkert ikke har en pensionsopsparing, hvorfor spoergsmaalet for dig er helt ligegyldigt. -Men hvorfor skriver du saa her?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 11:40 am

Thomas skrev:Et hvert svar vil være forkert!
Du kan jo læse den her lille ven:

http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Definition på en psykopat:

Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser Check!
Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser Check!
Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker Check!
Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel Check!
Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf Check!
Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider Check!
Psykopater mangler empati, og dermed medfølelse med sine medmennesker. Check!

Du opfylder minsandten samtlige krav! Razz 


wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:42 am

Trader skrev:
Thomas skrev:
Trader skrev:Sjovt som Thomas gaar op i hvem jeg er, fremfor at gaa op i et ganske relevant spoergsmaal.  -suk, niveauet herinde er saa lavt at man naegter at tro det. -Eller ihvertfald fra et par af debattoerne.. kunne vaere rart om der var andre der kunne komme med indput. -Er der virkelig ingen med bare lidt fornuft herinde?
Spørgsmålet er besvaret: Spørgsmålet er meningsløst, fordi det er stillet af en psykopat.
Et hvert svar vil være forkert!
Hvem der er psykopat, vil jeg lade vaere op til folk selv at vurdere. -Din retorik taler vist for sig selv. -men hvorfor goer det mit spoergsmaal mindre relevant?  -kan godt forstaa du ikke har mulighed for at svare paa det, da du sikkert ikke har en pensionsopsparing, hvorfor spoergsmaalet for dig er helt ligegyldigt. -Men hvorfor skriver du saa her?
Hvorfor jeg skriver:
1) For at blive klogere, hvilket Du ikke kan bidrage til Klinkby!
2) Fordi jeg ønsker banksvin alt muligt ubehageligt.
3) I øvrigt rager det ikke Dig. Du skal blande Dig helt uden om mine private forhold: Men det ved Du jo godt - ikk' Klinkby - det kommer der ikke noget rart ud af - for Dig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:45 am

wh skrev:
Thomas skrev:Et hvert svar vil være forkert!
Du kan jo læse den her lille ven:

http://da.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Definition på en psykopat:

Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser Check!
Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser Check!
Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker Check!
Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel Check!
Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf Check!
Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider Check!
Psykopater mangler empati, og dermed medfølelse med sine medmennesker. Check!

Du opfylder minsandten samtlige krav! Razz 

Så må Du hellere passe på! Meget endda!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Trader Tirs Okt 08, 2013 11:47 am

Thomas skrev:
1) For at blive klogere, hvilket Du ikke kan bidrage til Klinkby!
2) Fordi jeg ønsker banksvin alt muligt ubehageligt.
3) I øvrigt rager det ikke Dig. Du skal blande Dig helt uden om mine private forhold: Men det ved Du jo godt - ikk' Klinkby - det kommer der ikke noget rart ud af - for Dig.
Jamen kaereste lille Thomas dog, hvad er det som disse "banksvin" dog har gjort ved dig? -Hvorfor er der du saa ked af det?

Hvad er en klinkby ioevrigt?

Trader

Antal indlæg : 61
Join date : 16/04/13

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sjovt som rotterne og på samme tid,kommer frem fra hullerne

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Okt 08, 2013 11:49 am

Gad vide hvorfor ??   Laughing Razz Twisted Evil eller Razz Twisted Evil Laughing
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:49 am

Trader skrev:
Thomas skrev:
1) For at blive klogere, hvilket Du ikke kan bidrage til Klinkby!
2) Fordi jeg ønsker banksvin alt muligt ubehageligt.
3) I øvrigt rager det ikke Dig. Du skal blande Dig helt uden om mine private forhold: Men det ved Du jo godt - ikk' Klinkby - det kommer der ikke noget rart ud af - for Dig.
Jamen kaereste lille Thomas dog, hvad er det som disse "banksvin" dog har gjort ved dig?  -Hvorfor er der du saa ked af det?

Hvad er en klinkby ioevrigt?
1) Det rager ikke Dig.
2) Det ved Du godt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 11:51 am

klogeaage 35 skrev:Gad vide hvorfor ??   Laughing Razz Twisted Evil eller Razz Twisted Evil Laughing
Ja, jeg har også lagt mærke til sammenfaldet i tid og emnekreds.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af wh Tirs Okt 08, 2013 11:51 am

Thomas skrev:Så må Du hellere passe på! Meget endda!
Helt oprigtigt så synes jeg faktisk det er utroligt synd for dig. Du bruger al din tid på at skrive herinde, læse alt der kommer ud fra Nationalbanken, alle banker, samtlige økonomer osv i dit ubegrænsede had mod finansverdenen. Hvor er din familie, dine børn og dit "rigtige" liv? Hvorfor bruger du ikke dine ressourcer på at glæde dem i stedet for disse patetiske 24/4/365 skriverier?

Eller hvorfor bruger du ikke dine evner og uddannelse til rent faktisk at opretholde et arbejde og forsøge dig selv i stedet for at lade os skatteydere om at brødføde dig?

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sikre sin pension Empty Sv: Sikre sin pension

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum