Sanktioner mod Rusland.

Go down

Sanktioner mod Rusland.

Indlæg by Thomas on Søn apr 08, 2018 1:34 am

1:20 Hvad er det for noget?

Jeg kan ikke se ret meget andet end, at Trumps gengældelse er fordi han opfattede attentatforsøget på Skripal som en personlig trussel fra Putin. Om det er en sådan er sådan set ligegyldigt. Putin har under alle omstændigheder næppe haft noget imod, at det blev regnet for sligt.

Det er så Trumps natur, at han slår igen så hårdt, han kan.

Problemet ligger i, at der er ikke så forfærdelig mange russiske oligarkpenge i USA: De ligger i Europa - stærkt spredt: Man har nævnt Storbritannien og Grækenland - det får være bl.a. fordi investeringerne i Grækenland måske IKKE er de mest profitable. Jeg tror også, der er en del i Spanien på Costa del Sol og den franske riviera.
Men jeg kan ikke sige mig fri for, at de værdistigninger på ejendomme i København og omegn må komme et sted fra. Samtidig ser vi, hvordan der er forsvundet 75 mia. fra indskudsbeviser siden årsskiftet. Det har til nød været sådan, at der måtte udlånes 5½ mia. fra Nationalbanken på kort udlån - formentlig med sikkerhed i indskudsbeviser.
Vi har ikke set valutariske bevægelser, der kan forklare en så massiv udstrømning af kapital. Den svenske krone er faldet med 5-6% de sidste måneder, så det er nok ikke ind i svenske kroner. Norge viser heller ikke tegn på noget videre. GBP heller ikke noget: En stigning på 2% de sidste måneder; men Storbritannien er nok det sidste sted man som russisk oligark vil anbringe sine penge - det er et nummer for fristende at kaste en fedtet og klam hånd på dem: Med alle mulige gode begrundelser.

Det er et spørgsmål, hvor de penge er forsvundet hen! 10 mia. EUR er efter danske forhold et ganske betydeligt beløb. Der er heller ikke tale om afvikling af penge, som flextumperne har lånt sig selv - det er det gået for hurtigt til med for stort et beløb.

Det karakteristiske er også, at de penge kan ikke komme ind i statsobligationer.

Indexobligationen 0,1% 2030 som er inflations-/deflationssikret. Gik i kurs 110 her ved månedsskiftet! Dvs. en (i praksis uforrentet) obligation blev solgt til overpris på 10%. Det er et forhånds "haircut" som var så stramt, at man kun solgte for under en milliard.

Der er noget, jeg ikke forstår en bønne af!
Thomas

Antal indlæg : 26093

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Syrien

Indlæg by Thomas on Man apr 09, 2018 9:12 am

Det kan være, at det er det, der skal til.

Saudi skal betale: Dvs. åbne for oliehanen, så russerne og Iran for alvor taber penge.

Russerne fik en salve over boven ved Latakya - det var tydeligvis ikke nok.

Problemet med Tillerson var, at sænkning af oliepris - det var nok noget, han ikke kunne få sig selv til. De betænkeligheder har Trump ikke. Bolton heller ikke.
Thomas

Vis brugerens profil

Flere Tomahawk?

Indlæg by Thomas on Man apr 09, 2018 10:33 am

Thomas skrev:Det kan være, at det er det, der skal til.

Saudi skal betale: Dvs. åbne for oliehanen, så russerne og Iran for alvor taber penge.

Russerne fik en salve over boven ved Latakya - det var tydeligvis ikke nok.

Problemet med Tillerson var, at sænkning af oliepris - det var nok noget, han ikke kunne få sig selv til. De betænkeligheder har Trump ikke. Bolton heller ikke.

Formentlig. Hvorfor ikke? Men, hvor mange af dem var russere?

Var det jøderne? Tjo.... hvorfor ikke!
Thomas

Vis brugerens profil

Theresa May:

Indlæg by Thomas on Man apr 09, 2018 11:41 am

Danmark skal bandlyse Putins magtfulde inderkreds

Det bliver en kniv i øjet på Nordea og Tulletåben.
Thomas

Vis brugerens profil

desuden

Indlæg by Thomas on Man apr 09, 2018 5:03 pm

Thomas skrev:.....
Det er noget, der ikke er egnet til at skabe nogen form for klarhed.

Hvad der ligger mig mere på sinde er imidlertid: Hvis Nordkorea ikke makker ret, "så kunne de finde på at udslette flyvestationerne omkring Vladivostok".

Men stadigvæk tror jeg, det egentlige motiv er at få Sauderne til at åbne for oliehanen. Det er en formodning som vi vil se be- eller afkræftet ved olieprisen. Saudernes motiv skulle være, at det ville ærgre både russerne og iranerne.

Det passer heller ikke med, at der skulle være 2 F-15 og syrerne hævder nedskydning af 8 raketter (foruden dem, der foranrettede ødelæggelser).
Det passer imidlertid med, at alle sider ønsker den størst mulige forvirring. Bl.a. så nægtede russerne blankt, at den russisk talenden(dvs. inden den blev udslettet) bataljon, der angreb amerikanerne overhovedet havde noget med Rusland at gøre.

Det er så også en måde at give russerne tab på. Deres kampklare styrker er nemlig ikke ret store. Der er en masse tanks; men dem, der rent faktisk kan slås er ikke ret mange.
Thomas

Vis brugerens profil

Reportage fra propaganda senderen RT

Indlæg by Thomas on Man apr 09, 2018 8:04 pm

Theresa May går længere i sin imødekommenhed end hun strengt taget havde behøvet:

• Hun omtaler "leadership" fra dansk side: Som sådan er der nok ikke megen tvivl om, at udvisningerne i de nordiske lande skal henregnes til et dansk initiativ.
  • Uanset amerikanske tiltag og gengældelser, så forbeholder Storbritannien sig sine egne forholdsregler og modtræk mod Rusland i Syrien.
    Disse handlemuligheder beror i høj grad på de ressourcer som bliver frigjort i Nordatlanten og Østersøen for Storbritannien.
    Et konkret eksempel kunne være XV squadron og de Tonka, der dermed er blevet frigjort. De kan anvendes mod russerne dels fra Akrotiri og dels fra Marham.
  • Dels er der tale om flygtede penge fra Putin, som er specielt udpræget i Storbritannien; men her formoder jeg et nært samarbejde mellem Bank of England og Nationalbanken.
  • Problemet er, at Europas uafhængighed af Rusland på energiområdet beror nu i hænderne på Danmark som det eneste land, der er medlem af både Norden, EU og Nato. En udfordring Løkke på Danmarks vegne tilsyneladende hat taget op. Den omstilling APM er inde i kan ses som et tydeligt tegn herpå.
Thomas

Vis brugerens profil

Nye sanktioner mod Rusland.

Indlæg by Thomas on Man apr 16, 2018 12:03 pm

Disse sanktioner hænger på bankerne i Europa.

Der er egentlig ikke ret mange af de russiske penge i USA. Derimod flyder de ret så uhindret rundt i Europa.

Tilsyneladende flyder de ind i euro.
Thomas

Vis brugerens profil

Nye sanktioner?

Indlæg by Thomas on Fre apr 20, 2018 10:10 am

Mærsk

Sanktionerne rammer også storbanken Nordea, har ShippingWatchs søstermedie FinansWatch beskrevet i denne uge. Så sent som i januar udbetalte banken et lån på 200 mio. dollars til netop Rusal.

25 mia. i kreditter til russerne.

Allerede i dag vil USA yderligere skærpe sanktionerne over for Rusland og ikke mindst virksomheder, der har forbindelse til præsident Vladimir Putin eller den russiske støtte til Assad-regimet i Syrien. Nordea er kommet i klemme på grund af mindst et milliardlån til en sanktionsramt russisk minegigant. Og for de amerikanske myndigheder har det ingen betydning, at Nordea ikke er amerikansk. Tidligere sanktionsbrud har kostet banker bøder i milliardstørrelsen.

Det er nok der, hvor fingeren rammer øjet i Nordea.
Thomas

Vis brugerens profil

Overvejer nye sanktioner mod Rusland.

Indlæg by Thomas on Lør apr 28, 2018 7:53 am

Det vil slå Tulletåben ihjel.

Man indefryser indlånene og tilbagekalder lånene til Trump og gør regres mod garantierne fra Putin.

Så slår Putin Tulletåben ihjel!

Det var derfor Løkke grinede så smørret ved pressekonferencen.
På en eller anden måde har Løkke fået fat i Putins kontonummer i Nordea. Pengene står jo alligevel på indskudsbeviser i Nationalbanken.
Dvs. Deutsche Bank kan opsige lånene til Trump og Putin kan komme til at betale tabet!

Det er selvfølgelig bare et vildt gæt fra min side. Men jeg tror Danske Bank har frydet sig ved at fortælle det, de havde opsnuset.

Nu får vi se?

Jeg tror sgu, at udsigten til en længere fængselsstraf har hjulpet på Thomas Borgens hukommelse.
Thomas

Vis brugerens profil

Det er lidt svært at holde de forskellige hændelser ude fra hinanden, så....

Indlæg by Thomas on Tirs maj 15, 2018 5:51 am

denne forvirrede nyhedsreportage.

Det står nok klart, at der er tale om en Blackjack ved Alaska her i midt maj.
Den såkaldte Typhoon, der nævnes senere er faktisk en F-16, så flykendingen blandt journalister er noget, der skal behandles med reservation.

Selve missionen mod Alaska er noget, jeg også ville gøre, hvis jeg var i russernes sted. Beskeden hjem er: F-22! De har ikke rippet luftforsvaret i Alaska - hvilket heller ikke var at forvente.

Nok så interessant er, at det ser ud som om, at russerne har alvorlige problemer med at producere flyvetimerne på de tunge fly.
Det er så fint nok: Både Bear og Blackjack kan ikke produceres mere - og der er en grænse for, hvor længe russerne kan blive ved med at lappe gamle fly sammen og sende dem på vingerne.
Det undrer mig nemlig, hvorfor de ikke har kikket på Alaska for en uge siden. En forklaring kan være, at de først skulle have flyttet Blackjack så langt mod øst.
De kan såmænd godt komme i luften; men de vil bruge hele startbanen for at undgå at overbelaste motoren. Bare mit gæt.
Thomas

Vis brugerens profil

Re: Sanktioner mod Rusland.

Indlæg by Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen