Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

+15
Esbjerg
ackroyd
Monet
sebastian
cej
futte
doncamillo
Baldrik
Thomas
Overformynderiet
Clark
Skyblue
SortKaffe
peter777
Gorrion
19 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Søn Okt 26, 2008 9:23 pm

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)[/b[b]](Største økonomiske krise siden Anden Verdenskrig version 16)

Velkommen til fortsættelsen af den snart 15 måneder gamle tråd “NU” her på Økonomidebatten.

Som flere sikkert har opserveret måtte jeg i både sympati, men også i værn for ytringsfrihed og holdninger ophøre med at ligge indlæg på Boliga.
Det er sørgeligt at et så enestående medie, med en så enorm positiv betydning for samfundsdebat og udvikling, og med omdrejningspunkt omkring demokratiske værdier pludselig, og med nærmest diktatorisk indgreb vendte op og ned på debatforumet “generelt” på Boliga.
Det er dog også med ydmyghed og måske med en klump i halsen at jeg personligt måtte tage det skridt, men selv efter en tænkepause, føler jeg at det var og er den rigtige beslutning.
På trods af den seneste udvikling vil jeg dog stadig sige tak til Boliga for et par gode år, hvor jeg håber at vores svar, spørgsmål, debat, og diskussioner, har givet et klarsyn til de mange der til daglig slås med spørgsmål eller tanker som kan være svære at får de “SANDE” svar eller holdninger til andre steder.


Vi befinder os uden tvivl nu i Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske sammenbrud i menneskehedens historie, og det vil uden tvivl får store konsekvenser for fremtidens finansielle system og økonomiske verdensorden.
Der er heller ingen tvivl om at vi har lang vej endnu, og at den makroøkonomiske udrensning muligvis kun lige er indledt, og flere vil blive helt udraderet.
http://borsen.dk/webtv-tip/3087
Man kan diskutere konsekvenser herfra langt ud i tiden om hvad der er dårligt og hvad der er godt…..
Jeg er selv af den holdning at hvad vi oplever nu er NØDVENDIGT.
Og jeg mener også stadig at der er nogle er skal stå til ansvar for deres selv lukrative finansielle produkter som stinker langt væk af mafia og kriminelle modeller hvorpå hele den vestlige verdens økonomi nu nærmest ligger i ruiner af gearede og yderst kreative opbygninger, CDO’s, CDS mm. hvis fundament aldrig har eksisteret, eller rettere viste sig at være en stor illusion/løgn.
De seneste såkaldte hjælpepakker på multi-tusinder og atter tusinder af milliarder har blot fodret et forfejlet system som var dømt til at nedsmelte, og har blot forværret situationen, i håbet om gendanne illusionen/løgnen.
Denne løgn har nu vist sig at give alverdens såkaldte ledere og finansielle topfolk en meget lang og ubehagelig næse . . . . Den er så ubehagelig at verdens største økonomier “hvis man kan kalde dem det mere” (vist nok små 27 lande) nu er indkaldt til et historisk topmøde om netop denne næse…….
Næsen gør det nemlig nu umuligt, at gøre det som man burde have gjort fra starten, og derfor risikere flere lande, herunder store finansielle stormagter at gå bankerot.


Dette kollaps er allerede langt værre end krakket på Wall Street i 1929, og vil blive endnu værre.


Hvad gør man så nu spørger mange . . . .
Tja, det er et godt spørgsmål . . . . Det bedste er nok at lade de frie markedsøkonomiske kræfter udspille og lade falde hvad ikke selv kan stå, og derefter forsøge at samle stumper op, og genopbygge noget bedre som har det korrekte fundament og forudsætninger for stabilitet og fornuftigt kontrolleret vækst.

Men ingen tvivl om at det bliver en grim tur.
Men sådan er det jo når en narkoman skal afvendes.

Vi er "som advaret i denne tråd for længe siden" på vej ind i en global recession, hvis vi ikke allerede befinder os i den . . . og det kan med lethed udvikle sig til en regulær global depression.

Med venlig hilsen
Gorrion.

P.S ved ikke om jeg skal linke til de 15 foregående tråde? . . . .
Hvis de da ikke er, eller bliver slettet?.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af peter777 Søn Okt 26, 2008 9:42 pm

Hej Gorrion

Glæder mig at du fortsætter.

Jeg ved, at jeg personligt vil blive hængende for at læse hvad du har at fortælle. Jeg glæder mig allerede til skarpe analyser af situationen, selv om det hele nok kommer til at blive komplekst når det bliver et virvar af forskellige situationer og reaktioner på disse situationer.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Tråden fortsætter - krisen fortsætter

Indlæg af SortKaffe Søn Okt 26, 2008 11:43 pm

Kære Gorrion...

Tak fordi Du fortsætter tråden

Nu bare i et andet regi end vi kunne forestille os for en uge siden.

Der er sket meget siden forrige søndag.

Krisen udspiller sig nu i så fuldt et omfang, at ingen kan benægte dens eksistens længere. Enorme formuer bliver dagligt tilintetgjort på alverdens børser. Illusionerne står for fald.

Men når det er sagt, tror jeg også det er værd at huske på, at nogle basale værdier stadig består.

En ting er, at illusionsmagernes fupnummer er blevet afsløret. Wall Street og dens manipulationer er historie, eller i det mindste ved at blive det. Alle hekserierne med kunstig vækst er fortid nu.

Nu gælder det om at skabe reel vækst. At dyrke invationen, arbejdsomheden og de basale værdier i vores samfund. De må ikke gå tabt i krisens malstrøm.

Når vi fremover skal tale om at skabe værdier gælder det om reelle værdier for vores kunder. Vores fokus må være på værditilvæksten i vores handlinger og arbejde. Kort sagt på intelligent produktion.

Alt for længe har vi troet på papirværdier. Bare tallene blev større så var alt godt.

Den går ikke længere. Med horder af billig, ja næsten gratis arbejdskraft, er østen blevet i stand til at udfordrer os.

Danmarks, Europas, og også USA's eneste chance er at være bedre end vores konkurrenter. Derfor bør initiativ, arbejdssomhed, lønsomhed og opfindsomhed have topprioritet i vores samfund fra nu af. Manipulationer med værdierne, kreativ tænkning omkring finansiering og lidt for spekulative forretniger bør være fortid fra nu af.

Derfor bør vi osse gøre op med forestillinger om, at man kan tjene flere penge ved at sove i sin ejerbolig end ved hårdt dagligt arbejde.

Kun reel værditilvækst bør belønnes. Og ved reel væritilvækst skal forståes noget som giver værdi for andre.

Dt bliver noget af en kold tyrker for mange, som troede penge var noget som voksede på træerne. Men det er nødvendigt at at konfronterer samfundet med virklighedens kyniske fakta.

Hvis vi magter det, og tør det, så tror jeg osse på at Europa stadig har en fremtid som er andet og mere end et frilandsmuseum.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gæst Søn Okt 26, 2008 11:54 pm

Hej Gorrion. Fint, at du kunne fortsætte et eller andet sted.

Hvad med Thomas?

Venlig hilsen

BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Man Okt 27, 2008 2:18 am

Mange peger på at FED, "falskmønteriet" vil sænke renten yderligere, og måske enda til under 1%.
Det er blot endnu mere gift til et finansielt system som ikke fungere, og det vil om noget skabe endnu mere gæld, og forlænge den smertefulde og igangværende depression i USA, som er udsprunget af USA's Statsbankerot.

Federal reserves rolle i hele denne finansielle krise er forlængst udspillet, og burde være lukket ned for længe siden.
Nææ det er nogle helt andre parameter der gør sig gældende i verdensøkonomien nu, FED udgør blot det samme for samfundsøkonomien som bagmænd for narkohandel udgør, og alle recurser bør sættes ind for at komme sådanne til livs.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Man Okt 27, 2008 2:35 am

https://www.youtube.com/watch?v=yE0xtthIGl8&feature=related

Som der rigtig nok bliver nævnt så er der rigeligt med penge i verden, og mange af disse ligger klar til at komme i omløb, hvis ellers man lader være med at pumpe markedet med illusionsværdier og kunstigt åndedræt og i den grad matadorpenge.
Man er nød til at lade falde hvad ikke kan stå, derefter skal der nok komme nye kraftben i gryden, i et nyt reguleret/kontroleret finansielt og makroøkonomisk system som har allerhøjeste prioritet at forebygge, eller ligefrem bekæmpe bobler og gearede spekulationer, i alle grene af det "nye" finansielle system.
Derfra opbygges tilliden til at skeletter og nye vandvittige nedskrivninger ikke vil opstå i fremtiden....
Denne model vil også være en yderst stabiliserende faktor for inflation, som man kan styrre stort set 100%, både hurtigt og effektivt, skulle kurven begynde at køre i den forkerte retning.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Skyblue Man Okt 27, 2008 2:36 am

Thomas er vendt tilbage til boligdebatten. Jeg må sige at jeg gerne så det hele samlet. Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Enig

Indlæg af Clark Man Okt 27, 2008 2:41 am

Skyblue skrev:Thomas er vendt tilbage til boligdebatten. Jeg må sige at jeg gerne så det hele samlet. Smile

Clark

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Samsø

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af peter777 Man Okt 27, 2008 9:54 am

Kan da også være at Thomas kommer til at poste her.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Overformynderiet Man Okt 27, 2008 11:20 am

Thomas siger han har problemer med sit password til denne side, derfor han ikke har været forbi endnu.

Vil en rente på under 1% ikke medfører en yderligere risiko for hyperinflasion i USA?

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Man Okt 27, 2008 5:50 pm

Nyhederne taler for sig selv, og Danske Bank vil have time out på børserne (våbenhvile).

Kort sagt bliver der skrevet historie i øjeblikket.

Og jeg vil NU give Thomas uforbeholdent ret i at der ikke er nogen bund i boligmarkedet, og at vi kan forvente MEGET STORE prisfald.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af peter777 Man Okt 27, 2008 5:55 pm

Nåmen det er jo ikke så svært - vi lukker da bare boligmarkedet et par uger, indtil man har fundet på nogle løsninger bounce bounce bounce
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Thomas Man Okt 27, 2008 9:21 pm

Lad os fortsætte her.

Jeg er ingenlunde sur på boliga og fortsætter da også med at sætte lus i skindpelsen dér.

Det, der har gjort mest indtryk på mig er dem, der har sagt, at jeg har reddet dem - at det så nok er en overdrivelse, lad det nu ligge i dette patetiske øjeblik.

Blangstrup har for så vidt ret i, at jeg har spildt for meget krudt på en aldeles indifferent menneskelignende figur. Hun er såmænd nok færtig omkring Sct. Hans - det er jo sæsonen.

Endeligt er det jo en tilfredsstillelse at nogen hader én - ingen nævnt, ingen glemt. Jeg har haft min telefon aflyttet - det havde jeg egentlig ikke noget imod - jeg gik endda så vidt, at jeg i almindelige telefonsamtaler annoncerede til smuglytterne, når der faldt guldkorn.

At jeg ikke kommer til at tjene på det - tja det får være: Hvor mange af os får lejlighed til at bruge det vi kan til virkeligt at hjælpe vore medmennesker: Vorherre forstod du den??? (husk at logge rigtigt ind! Stentavler kan IKKE vedhæftes!)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Baldrik Man Okt 27, 2008 10:30 pm

Glad for at se denne tråd fortsætte.

Penge er som fænomen kun noget værd, hvis der ligger en tilsvarende værdi bagved dem. Det er jo hele pointen. Jeg er bange for, at det nuværende system ikke kan stoppe faldet på det naturlige leje, da det vil rive det meste af arbejdsmarkedet med i faldet på et tidspunkt, og så ser det sort ud.

Jeg har ikke rigtig nogle brilliante forslag til at løse krisen, men en løsning kunne være at staterne indfører noget der ligner den økonomi der benyttes, når fjenden har besat halvdelen af landet. Det store problem her bliver timing, vi skal desværre rimelig langt ud, før det ville møde forståelse i befolkningerne, og så tør politikerne ikke.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Man Okt 27, 2008 11:22 pm

Baldrik skrev:Glad for at se denne tråd fortsætte.

Penge er som fænomen kun noget værd, hvis der ligger en tilsvarende værdi bagved dem. Det er jo hele pointen. Jeg er bange for, at det nuværende system ikke kan stoppe faldet på det naturlige leje, da det vil rive det meste af arbejdsmarkedet med i faldet på et tidspunkt, og så ser det sort ud.

Jeg har ikke rigtig nogle brilliante forslag til at løse krisen, men en løsning kunne være at staterne indfører noget der ligner den økonomi der benyttes, når fjenden har besat halvdelen af landet. Det store problem her bliver timing, vi skal desværre rimelig langt ud, før det ville møde forståelse i befolkningerne, og så tør politikerne ikke.


Det er fuldstændik korrekt som du siger "Penge er kun et brugbart middel hvis der ligger en tilsvarende værdi og garanti bag dem".
Hvilket gør det fuldstændig absurd at Amerikanske dollars har nogen værdi idag ("Udover det papir og tryksværte der er brugt"). Der er blevet tryllet billioner af dollars frem som reelt ikke er andet end papir med farve, de udgør overhovedet INGEN form for "LEGAL TENDER".
Og jeg kan kun give Ron Paul ret når han siger ting som dette! https://www.youtube.com/watch?v=d73KlhUq1W8

Jeg er overbevist om at ALT som står i Amerikanske dollars, eller værdier lagt/(lån)/Pant, mm. i Amerikanske statsobligationer bliver udraderet.

Regeringsledere, økonomer, finansielle topchefer, jurister med videre kan hoppe på tungen, indtil helvede fryser til is. Lige lidt vil hjælpe med det FAKTUM AT USA ER BANKEROT!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af doncamillo Tirs Okt 28, 2008 12:00 pm

Som jeg har skrevet andetsted er mit ydmyge råd, at man hurtigst muligt sørger for at få en overordnet plan for siden.

Jeg har kendskab til flere andre fora indenfor it-branchen som i løbet af få dage får omkring 100-200 registrerede brugere og efterfølgende dør ud i løbet af 3-4 mdr på grund af manglende nytilkomne.

Vil man have nytilkomne må man generelt sørge for at sprede informationen. Som jeg ser det må man enten oprette et nyt site, hvor der indgår et community med mulighed for nyheder fx. i stil med børsen, men som er 100% onlinebaseret. Dette kan oprettes forholdvis nemt, men vil kræve omkring 5-8 personer der kan skrive nyheder og artikler på regulær basis.

Alternativet er at lade dette forum bestå som udelukkende forum og så ellers stille og roligt vende tilbage til boligdebatten.

doncamillo

Antal indlæg : 11
Join date : 28/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 28, 2008 9:54 pm

Den verdenshistoriske og finansielle krise tager til i styrke og er nu på nippet til at sende store økonomier og lande på randen af bankerot.....
Selvom vi åbenlyst er på vej ind i en global og meget dyb depression får denne betegnelse nærmest englelyd i forhold til de spillekort der nu er kommet på bordet.
De nye kort som er dukket op skyldes endnu flere fejlindgreb fra regeringsledere med mere, og yderligere spredning af yderst giftige finansielle produkter, nu over i vores alles pensionsopsparinger.

Det er IGEN indirekte skatteydere og pensionsindbetalere der skal "forsøge" (vil ikke lykkedes) at rydde op i kreative og spekulative lånefinanseringer, som i endnu større omfang risikere at få skruppelløse banker og sågar realkredit til at fortsætte dette hazard spil med skattekroner.

Det er ikke blot forkasteligt overfor den del at befolkningen der har bedydet sig og levet efter evne, men det er samtidig endnu engang på grænsen til et muligt samfundsrøveri, denne gang mere af kælderdøren.

Renten på Island er nu 18%, og det kan meget vel være en udvikling der kan smitte, hvis statsbankerotter (hvilket jeg anser for sandsynligt) spreder sig over kloden i en hast der får spredningen af finanskrisen til at ligne en lille influenza epidemi i forhold.

En ting kan vi slå 100% fast, en global recession er nu et faktum, og vi undgår ikke en global, dyb, langvarig, og meget bred/global depression.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af futte Tirs Okt 28, 2008 10:10 pm

Gorrion, kan du forklare/uddybe hvorledes vores pensionsmidler er kommet i spil? Gælder det også private pensionsopsparinger hos fx PFA? Det er jo dybt foruroligende.
futte
futte

Antal indlæg : 4
Join date : 26/10/08
Geografisk sted : Kbh K

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 28, 2008 10:39 pm

futte skrev:Gorrion, kan du forklare/uddybe hvorledes vores pensionsmidler er kommet i spil? Gælder det også private pensionsopsparinger hos fx PFA? Det er jo dybt foruroligende.

De har været i spil hele tiden.
De midler som mange idag indbetaler via ordninger igennem arbejdet, bliver sat i værdipapir og sat til at arbejde på det finansielle marked, og har igennem mange år givet pæne afkast . . . måske enda lige lovligt meget.....
Disse afkast bliver jo så igen sat i værdipapir som skal arbejde for yderligere afkast hvilket der i en sund makroøkonomisk forening ikke er noget galt i . . . .
Problemet er at makroøkonomien for år tilbage har udviklet .... hmm... skal vi sige en slags kræftceller/gearinger/opbygninger og sammenflettede strukture som betyder at patienten (værdipapirene) får omfattende organsvigt hvis en af disse celler amputeres eller bliver syg.
Førhen var det måske nemmere at isolere symptomet og behandle eller måske fjerne denne, men idag er det faktisk håbløst, og den eneste kur er at lade hele stammen af syge produkter uddø, og lad de raske overleve, eller at forsøge sig med massiv tilførsel af morfin/matadorpenge, hvilket i sidste ende risikere at ødelægge/dræbe hele patienten.

Det lader nu til at pensionskasserne få åbnet muligheden via slækkelse på "solvenskravene" til pensionsmiddlerne til at foretage blodtransfussion til patienten, ved at sende "rigtige penge/Antibiotika" over i patienten for til gængæld at optage/modtage nogle af disse betændte værdipapire/realkreditobligationer og hvad ellers der måske befinder sig, og håbe på at pensionsselskabet er stærk nok til at overleve/absobere disse virus.

Demografiske forhold, og det forhold at vi skal igennem en dyb global recession/depression får min model til at fastslå udviklingen på denne front til i alle parameter at pege i sort, og derfor min vudering af situationen.

Men det kommer helt an på hvordan forsikringsselskaber takler situationen.....
For umiddelbart er der stor forskel på hvor udsatte disse er for smitte, alt efter hvorledes deres struktur i investeringer er sammensat.
PFA kan jo sagtens have det fint på trods af en finansiel krise, så længe de holder sig fra smittekilder.

Hvad angår private opsparinger har du jo sådanset selv fuld kontrol over dine pensioner og kan disponere efter din egen risikoprofil.
Står din pension i en ordning hvor feks du har 60% aktier og 40% obligationer, ja så er det da muligt at dispositioner fra PFA kan ramme din pension.
Er du i tvivl syntes jeg du skal kontakte dit pensionsselskab og snakke om din risikoprofil.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Tirs Okt 28, 2008 11:10 pm

http://borsen.dk/invester/nyhed/143725/

Det er sørme godt at vi har FED til at lave Matadorpenge så lemmingerne på børserne har noget at lege med.
Og når samtidig man kan overføre værdiløse værdipapir i samme åndedrag til skatteyderne så er det rigtig guf for blodsugerne.

Velbekommen.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Overformynderiet Ons Okt 29, 2008 12:01 am

Kunne godt være man snart skulle have lagt sit lån om til dollars siden den efterhånden har nået toppen af denne fantasi kurs den ligger i pt... Smile

Overformynderiet
Klakør

Antal indlæg : 100
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Nordjylland

https://oekonomidebatten.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 12:10 am

På Boliga lagde jeg dette link for nogle måneder siden....måske ½år siden....og den rammer lige i øjet og på trods af denne verdenshistoriske og astronomsike nedsmeltning af verdens finansmarkeder og udsigten til nationale konkurser og global depression kan den få en til at smile lidt.
https://www.youtube.com/watch?v=K5PqydMA1kA

Det er som at se børsmæglerne på wall street idag......om få dage ligger virkeligheden i grus for dem igen.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sikre pensioner er i farezonen

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 12:50 am

http://epn.dk/finans/forsikring_pension/article1497945.ece
Op imod en mio. lønmodtagere risikerer store tab på deres pensionsopsparinger de kommende år
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Ledelsesguruer advarer mod Straarups stil

Indlæg af Gorrion Ons Okt 29, 2008 2:41 am

http://borsen.dk/?treeid=889&id=JDAN-7KUUKP104539
Kritikerne sætter spørgsmålstegn ved Straarups suveræne rolle som dansk finansikon

Jeg har nu aldrig anset ham som finansikon, tværtimod.

Faktisk anser jeg ham som inkompetent, og uværdig i sin stillingsbetegnelse.
Derudover virker han ikke klarsynet nok til at forstå det bredere makroøkonomiske system, og forholder sig til gamle historier om danmarks 200 års realkredit, som de senere år har ændret sig radikalt og grundlæggende, hvorfor også at disse obligationer kan komme i oprørt og u-udforsket farvand.

Uanset garantier eller nye variabler for solvenskrav med mere, vil jeg håbe pensionsselskaber tænker sig om en ekstra gang, skulle de overveje at begive sig ind i dette farvand.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Baldrik Ons Okt 29, 2008 9:19 am

Jeg troede egentligt mest, han var ansat til at lukke crap ud i medierne mere end at tage beslutninger, men det var bare min umiddelbare opfattelse. Jeg har ingen ide om DBs ledelsesstruktur, men jeg har heller ikke set ham som finansikon.

Baldrik

Antal indlæg : 39
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16) Empty Sv: Verdenshistoriens største finansielle og økonomiske krise nu en realitet version 1. (16)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum