Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

hjælp til boligas valgdebat 12. september

Go down

hjælp til boligas valgdebat 12. september Empty hjælp til boligas valgdebat 12. september

Indlæg af peter777 Fre Sep 02, 2011 5:06 pm

Jeg kan jo ikke vide, om jeg på forhånd får lov til at sige noget som helst, eller om der blot er tale om at vi kommer ind og får lov til at hilse på politikerne. Tja, men hvis jeg får mulighed for at stille spørgsmål, så har jeg selv følgende ideer, som kan være mere eller mindre underbygget, og jeg vil gerne høre forums opfattelse.
tag til valgaften med boliga og tv2

Mine prioriteter er
1) Hvad mener I politikere om forældrekøbene? Vi har på boligdebatten dokumenteret, at forældrekøbene medfører halv pris (48%) på en forældrekøbt lejlighed i forhold til hvad en almindelig køber skulle betale. Dette beror på 3 forhold som favoriserer forældrekøberne: 1. 15% reglen 2. boligsikring 3. gode fradragsmuligheder som følge af erhvervsbeskatning. Synes I som parti, at forældrekøbsordningen er fin som den er, eller vil I være med til at fjerne de store fordele for forældrekøbere i forhold til almindelige købere.

2) Generationsspørgsmålet: Hvem skal tage tabene, nu hvor boligmarkedet begynder at falde sammen? Det er forventeligt, at der ligger et tab på op til 2 års bruttonationalprodukt gemt i boligmarkedet. Vil I som politikere tage disse penge fra bankerne og dermed de nuværende ældre som har de store opsparinger, eller vil I gældsætte fremtidens generationer?

Til spørgsmål 2 bruger jeg Thomas' overslag over, hvor meget tab der ligger i boligmarkedet, og jeg har brug for en beregning som jeg kan tage med som opbakning til mine udtalelser.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum