Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Pragtfuld måde at destruere penge på

5 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på - Page 2 Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Søn Okt 28, 2012 3:21 pm

Uffe skrev:
Thomas skrev:Der er visse monopoler, der er naturlige.

Du så jo hvilke ulykker det gav at man afregulerede bankvæsnet.

Ja.

Det lokale vandværk og kloakering. Ellers ser jeg ikke noget forkert i at resten skal brydes op. Strømforsyningen til husene kan skifte som det passer. Det er kun kablerne selv der er et monopol, det samme med naturgas. Fjernvarme er desværre stadig et monopol - forstærket af en kommunistisk varmeforsyningslov der giver blankocheck idiotiske udvidelser og investeringer samt tvang.

Bankvæsenet har aldrig været dereguleret på en ordentlig måde, staten har alle dage blandet sig og udstedt garantier til højre og venstre samt systemet er politiseret af en centralbank. Fjern ikke regulering uden at fjerne garantier.

Fri konkurrence og fri handel, tak. Staten skal bruges til at afmontere konstruktioner der går imod de principper.

Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på - Page 2 Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Lør Nov 03, 2012 2:06 am

Thomas skrev:Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.

Hvis det kommer som noget nyt for dig, beklager jeg at have sendt forvirrende signaler.

Jeg har alle dage villet deregulere. Det kræver blot nedlæggelsen af statsgarantiordninger samt nationalbanken.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på - Page 2 Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 3:18 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:Nå nu vil Du deregulere, hvis det bare gøres ordentligt. Jeg vil regulere bare det gøres ordentligt.

Hvis det kommer som noget nyt for dig, beklager jeg at have sendt forvirrende signaler.

Jeg har alle dage villet deregulere. Det kræver blot nedlæggelsen af statsgarantiordninger samt nationalbanken.
Beklager at erfaringerne siden 2008 er gået hen over hovedet på Dig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på - Page 2 Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Lør Nov 03, 2012 11:03 am

Thomas skrev:
Beklager at erfaringerne siden 2008 er gået hen over hovedet på Dig.

Jeg tror du har misforstået hvad der skabte krisen, det var ikke deregulering, det var statslige garantier der fjernede bankernes frygt for fallit mens der samtidigt blev skruet op for grådigheden via deregulering. Havde man ladet de to (frygt/grådighed) fulgtes ad, ville finanskrisen ikke være opstået.

Desværre lod man være med at justere på garantidelen mens man fjernede reguleringsdelen.

Men det beklager jeg at du ikke lige fangede.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på - Page 2 Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum