Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Pragtfuld måde at destruere penge på

5 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Ons Sep 05, 2012 4:42 pm

Lige så snart det guld skal sælges i noget videre omfang, så garanterer jeg for at prisen falder tilsvarende hurtigt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Bondeknolden Tirs Okt 09, 2012 6:55 pm

SLUT



Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:39 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Tirs Okt 09, 2012 7:34 pm

Bondeknolden skrev:
Thomas skrev:Lige så snart det guld skal sælges i noget videre omfang, så garanterer jeg for at prisen falder tilsvarende hurtigt!

Pengesedler er mindst lige så svære at spise som guld

Rigtigt!
I det omfang Kina begynder at importere i større omfang, så vil de opleve at prisen bliver en ganske anden end den den var, da man solgte sine egne varer for billigt. Såkaldt inflation.

Men sagen er at en formue kun kan beholde sin værdi, hvis den giver et afkast. Guld giver ikke noget afkast. Det gør en pengeseddel heller ikke (den er en statsobligation, der indfries på anfordring og bærer ingen rente).
Om en amerikansk statsobligation bærer rente/har et afkast - det er et spørgsmål.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Plyds Ons Okt 10, 2012 12:00 am

Tjaa - ind til videre har mit guld givet 300% i afkast, hvis jeg sælger i morgen til dagskurs - 10% skæring.
Man skal jo ikke være grådig Smile
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Ons Okt 10, 2012 1:44 am

Plyds skrev:Tjaa - ind til videre har mit guld givet 300% i afkast, hvis jeg sælger i morgen til dagskurs - 10% skæring.
Man skal jo ikke være grådig Smile
Det tror jeg er klogt. Men hvordan vil Du bære dig ad med at transportere det?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Bondeknolden Ons Okt 10, 2012 4:35 am

SLUT


Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:41 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Ons Okt 10, 2012 7:01 am

Bondeknolden skrev:
Thomas skrev:
Plyds skrev:Tjaa - ind til videre har mit guld givet 300% i afkast, hvis jeg sælger i morgen til dagskurs - 10% skæring.
Man skal jo ikke være grådig Smile
Det tror jeg er klogt. Men hvordan vil Du bære dig ad med at transportere det?

Du må have været med en rum tid Plyds Very Happy Intet tyder på at man skal sælge de nærmeste år - og hvad pokker skulle man i øvrigt sælge for - værdiløse dollars, euro, yen ? Der er ikke tale om afkast i gængs forstand, men guld bliver jo dyrere i takt med at fiatpenge mister købekraft, så hvis opsparingen er i guld bevares købekraften. Sådan har det fungeret i fem tusinde år, et faktum som et par banktosser ikke kan ændre natten over. Dertil er det relativt let at transportere idet 1M=3kg, så vægtmæssigt ikke værre end fedtede sedler. Nogle forstår simpelthen ikke gulds monetære funktion og betydning mens andre ikke VIL forstå det.

Sjov grafik: http://demonocracy.info/infographics/usa/federal_reserve-qe3/money_printing-2012-2013.html

QEnfinity................

NIX!

Det er lige den, du IKKE har fattet en brik af!

Det er ikke fordi papirpenge bliver værdiløse - det er tab, der indlåses i illikviditet. Greshams lov.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Bondeknolden Ons Okt 10, 2012 8:23 am

SLUT


Sidst rettet af Bondeknolden Lør Okt 13, 2012 12:43 pm, rettet 1 gang

Bondeknolden

Antal indlæg : 29
Join date : 27/08/11

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Ons Okt 10, 2012 9:18 am

Bondeknolden skrev:
Thomas skrev:


NIX!

Det er lige den, du IKKE har fattet en brik af!

Det er ikke fordi papirpenge bliver værdiløse - det er tab, der indlåses i illikviditet. Greshams lov.

Interessant teori !

"the overvalued money will flood into circulation"

http://en.wikipedia.org/wiki/Gresham%27s_law

Jamen det er jo LIGE det de IKKE vil!
Ingen vil bruge de penge, for så ved de godt, hvad der sker med priserne.

I det omfang, der sker noget, vil det betyde en rasende inflation - i KINA.
Fødevarepriserne skal nok komme op, hvilket i en vestlig husholdning ikke betyder det store, fordi fødevarer reelt vil kunne fordobles i pris uden nogen mærker en hujende fis. Kornet i et franskbrød betyder intet for detailprisen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Tors Okt 11, 2012 8:00 am

Thomas skrev:
Jamen det er jo LIGE det de IKKE vil!
Ingen vil bruge de penge, for så ved de godt, hvad der sker med priserne.

I det omfang, der sker noget, vil det betyde en rasende inflation - i KINA.
Fødevarepriserne skal nok komme op, hvilket i en vestlig husholdning ikke betyder det store, fordi fødevarer reelt vil kunne fordobles i pris uden nogen mærker en hujende fis. Kornet i et franskbrød betyder intet for detailprisen.

Nu vrøvler du da. Hvis madens pris stiger 100% på samtlige varer, så vil det betyde 6000kr mere om måneden til mad her hos os. Lige før skrev du at 10.000kr ekstra per måned er lig fallitten.

Hvor er den røde tråd?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Du har ikke fattet det!

Indlæg af Thomas Tors Okt 11, 2012 8:55 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:
Jamen det er jo LIGE det de IKKE vil!
Ingen vil bruge de penge, for så ved de godt, hvad der sker med priserne.

I det omfang, der sker noget, vil det betyde en rasende inflation - i KINA.
Fødevarepriserne skal nok komme op, hvilket i en vestlig husholdning ikke betyder det store, fordi fødevarer reelt vil kunne fordobles i pris uden nogen mærker en hujende fis. Kornet i et franskbrød betyder intet for detailprisen.

Nu vrøvler du da. Hvis madens pris stiger 100% på samtlige varer, så vil det betyde 6000kr mere om måneden til mad her hos os. Lige før skrev du at 10.000kr ekstra per måned er lig fallitten.

Hvor er den røde tråd?

Fødevarer betyder ikke noget i et europæisk prisindex, hvilket det gør i et kinesisk.'
De varer som bliver billigere er derimod dem, som europæere (og andre vestlige) bruger mest af!
Summa summarum: Risikoen er IKKE inflation; men deflation!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Tors Okt 11, 2012 11:06 pm

Thomas skrev:
Fødevarer betyder ikke noget i et europæisk prisindex, hvilket det gør i et kinesisk.'
De varer som bliver billigere er derimod dem, som europæere (og andre vestlige) bruger mest af!
Summa summarum: Risikoen er IKKE inflation; men deflation!

Jeg er ligeglad med hvordan et prisindex er skruet sammen i EU og Kina. Jeg er interesseret i hvor mange timer jeg skal arbejde for at have tjent til mad. Hvis maden stiger til det dobbelt med uændret løn, skal jeg arbejde ~3 gang så mange timer for at opnå madpengene. Tak til det progressive skattesystem.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Plyds Tors Okt 11, 2012 11:48 pm

Se på det positive - snart er det slut med at arbejde.....
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Fre Okt 12, 2012 4:51 am

Uffe skrev:
Thomas skrev:
Fødevarer betyder ikke noget i et europæisk prisindex, hvilket det gør i et kinesisk.'
De varer som bliver billigere er derimod dem, som europæere (og andre vestlige) bruger mest af!
Summa summarum: Risikoen er IKKE inflation; men deflation!

Jeg er ligeglad med hvordan et prisindex er skruet sammen i EU og Kina. Jeg er interesseret i hvor mange timer jeg skal arbejde for at have tjent til mad. Hvis maden stiger til det dobbelt med uændret løn, skal jeg arbejde ~3 gang så mange timer for at opnå madpengene. Tak til det progressive skattesystem.

At du betaler mere for din mad end du gjorde - det kan da være underordnet, når du betaler mindre for andre varer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Fre Okt 12, 2012 4:55 am

Plyds skrev:Se på det positive - snart er det slut med at arbejde.....

Twisted Evil

Så er der nogen, der kommer her for at få trøst og håb...... Det næste bliver, at man vil have mig til at stille op for Dansk Folkeparti....

Lidt lige som dem, der studerer biblen for at finde genveje til saligheden.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Lør Okt 20, 2012 7:09 pm

Thomas skrev:
At du betaler mere for din mad end du gjorde - det kan da være underordnet, når du betaler mindre for andre varer.

Skal vi nu ikke forholde os til virkeligheden en gang? Jeg synes din kommentar et lidt urealistisk forsøg på at kompensere for et dårligt argument i første omgang.

Stiger mad til det dobbelte, hvad skulle da falde i en størrelsesorden 72kkr/år? Min bil skulle blive gratis at køre 45.000km i årligt, og så mangler vi stadig 4kkr.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Lør Okt 20, 2012 8:36 pm

Uffe skrev:
Thomas skrev:
At du betaler mere for din mad end du gjorde - det kan da være underordnet, når du betaler mindre for andre varer.

Skal vi nu ikke forholde os til virkeligheden en gang? Jeg synes din kommentar et lidt urealistisk forsøg på at kompensere for et dårligt argument i første omgang.

Stiger mad til det dobbelte, hvad skulle da falde i en størrelsesorden 72kkr/år? Min bil skulle blive gratis at køre 45.000km i årligt, og så mangler vi stadig 4kkr.
Nå.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 26, 2012 10:33 am




Skal man snart til at bruge ordet deflation bredt Question Suspect Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Aner ikke om der er fugls føde på dette:

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 26, 2012 10:36 am


Danske forbrugere skal ikke længere betale mere for at gå til tandlægen, på apoteket eller på byggemarkedet end vores naboer, mener regeringen, der er klar til et udspil, der skal sikre en øget konkurrence.

Men spændende tiltag cheers
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Fre Okt 26, 2012 10:55 am

klogeaage 35 skrev:
Danske forbrugere skal ikke længere betale mere for at gå til tandlægen, på apoteket eller på byggemarkedet end vores naboer, mener regeringen, der er klar til et udspil, der skal sikre en øget konkurrence.

Men spændende tiltag cheers
De ender med at blive liberale.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Fre Okt 26, 2012 8:42 pm

klogeaage 35 skrev:


Skal man snart til at bruge ordet deflation bredt Question Suspect Very Happy

Nix, Sauderne skubber lidt til håndtaget og så passer udbud og efterspørgsel igen.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Fre Okt 26, 2012 8:44 pm

klogeaage 35 skrev:
Danske forbrugere skal ikke længere betale mere for at gå til tandlægen, på apoteket eller på byggemarkedet end vores naboer, mener regeringen, der er klar til et udspil, der skal sikre en øget konkurrence.

Men spændende tiltag cheers

Det er det eneste fornuftige en stat kan foretage sig : Sikre at det frie marked eksisterer og bryde monopoler og karteller.

Udover forsvar, politi, retsvæsen og ejendomsret burde staten holde sig langt fra resten af det den i dag regulerer og dikterer.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af klogeaage 35 Fre Okt 26, 2012 9:10 pm

Uffe skrev:
klogeaage 35 skrev:


Skal man snart til at bruge ordet deflation bredt Question Suspect Very Happy

Nix, Sauderne skubber lidt til håndtaget og så passer udbud og efterspørgsel igen.


Midsundelse har en grim smag, hvis salget er for nedad gående,skal der stor selvdiciplin til for ikke at sælge ud af "lagervarer" Laughing
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 12:11 am

Uffe skrev:
klogeaage 35 skrev:
Danske forbrugere skal ikke længere betale mere for at gå til tandlægen, på apoteket eller på byggemarkedet end vores naboer, mener regeringen, der er klar til et udspil, der skal sikre en øget konkurrence.

Men spændende tiltag cheers

Det er det eneste fornuftige en stat kan foretage sig : Sikre at det frie marked eksisterer og bryde monopoler og karteller.

Udover forsvar, politi, retsvæsen og ejendomsret burde staten holde sig langt fra resten af det den i dag regulerer og dikterer.
Der er visse monopoler, der er naturlige.

Du så jo hvilke ulykker det gav at man afregulerede bankvæsnet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34086
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Uffe Søn Okt 28, 2012 2:10 pm

Thomas skrev:Der er visse monopoler, der er naturlige.

Du så jo hvilke ulykker det gav at man afregulerede bankvæsnet.

Ja.

Det lokale vandværk og kloakering. Ellers ser jeg ikke noget forkert i at resten skal brydes op. Strømforsyningen til husene kan skifte som det passer. Det er kun kablerne selv der er et monopol, det samme med naturgas. Fjernvarme er desværre stadig et monopol - forstærket af en kommunistisk varmeforsyningslov der giver blankocheck idiotiske udvidelser og investeringer samt tvang.

Bankvæsenet har aldrig været dereguleret på en ordentlig måde, staten har alle dage blandet sig og udstedt garantier til højre og venstre samt systemet er politiseret af en centralbank. Fjern ikke regulering uden at fjerne garantier.

Fri konkurrence og fri handel, tak. Staten skal bruges til at afmontere konstruktioner der går imod de principper.

Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Pragtfuld måde at destruere penge på Empty Sv: Pragtfuld måde at destruere penge på

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum