Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

+3
SortKaffe
Thomas
peter777
7 deltagere

Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af peter777 Fre Aug 05, 2011 9:48 am

Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Jeg studsede lidt over denne nyhed. I min verden er mange af de udgifter de omtaler ikke udgifter. Det kan godt være det er mig som er skrap, men
- baby tøj kan man som regel få af venner
- bleer er jo billige i Aldi, og det er så vidt jeg ved også nogle af de bedste
- bil, ja, er en dejlig ting, men den kunne man jo have i forvejen
- gavekontoen kan blive stor, men jeg tror at 400 kr / måned er helt overdrevet
- mad, de spiser jo bare med os andre
- alle teenagerens behov omkring mobiltelefon kan man jo evt bede dem selv bidrage til, fx ved at have et fritidsjob.
Så jeg tvivler på, at det i den sidste ende bliver så dyrt. Heck, der er jo folk som får 5 børn eller mere, og de er jo ikke ruineret fra dag 1.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af Thomas Fre Aug 05, 2011 10:18 am

Det ender jo med at de hjemmegående husmødre bliver et væksterhverv!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33998
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Koster børn 1.6 mill ? Jamen så vil jeg da overveje at sælge mine

Indlæg af SortKaffe Fre Aug 05, 2011 12:20 pm

Nej, spøg til side.

Og nej, så dyre er børn heller ikke i drift. Beløbet er vildt overdrevet.

Nogen overskudsforretning er de selvfølgelig ikke, men driftsomkostningerne pr. barn kan vel holdes under 2 til 3000 kroner pr. måned, altså pænt under 500000 de første 18 år.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Boomerang

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 05, 2011 12:58 pm

SortKaffe skrev:Nej, spøg til side.

Og nej, så dyre er børn heller ikke i drift. Beløbet er vildt overdrevet.

Nogen overskudsforretning er de selvfølgelig ikke, men driftsomkostningerne pr. barn kan vel holdes under 2 til 3000 kroner pr. måned, altså pænt under 500000 de første 18 år.

hmmmm de finder,trofaste som hunde, hjem igen til kødgryderne Twisted Evil

Min den ældste er tæt på atten,kørekort i sigte,kærlige øjne på Mazdaen er spottet fra ham selv,beregnes skader og benzin med i den undersøgelse,eller hendes flere udskiftninger igennem årene af håbefulde kavaleres og deres indhug af husets køle/øl skab, og oveni rejser,og når det så er tiden med flyven fra rede,beregnes deres hjemkomst igen,med ynglingene for pasning. No

Nå ok,nok for megen kaffe Very Happy

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af doctor Fre Aug 05, 2011 9:45 pm

AK ja , jeg savner nu de glade børnesange. Nu er den eneste jeg kan finde på den her:

https://www.youtube.com/watch?v=Xtepm_FLK-g




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Om nogen

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 05, 2011 9:50 pm

doctor skrev:AK ja , jeg savner nu de glade børnesange. Nu er den eneste jeg kan finde på den her:

https://www.youtube.com/watch?v=Xtepm_FLK-g



Dejligt at se dig sunny
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af SortKaffe Fre Aug 05, 2011 9:59 pm

@Doctor: godt at se dig herovre på dette forum.

Den sang jeg husker bedst fra dengang børnene var små er nu den her:

https://www.youtube.com/watch?v=5x-bUTWTTcs&NR=1

Jeg kommer til at tænke på to små piger, der var blevet badet og fodret og nu sad foran fjerneren i nattøj og hyggede den sidst halve time inden det var puttetid. Den tid kommer aldrig tilbage. Nu er de unge "damer" på 13 og 15 år, og Pippi, ja tja, det var dengang
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af doctor Fre Aug 05, 2011 11:04 pm

@ KlogeÅge og SortKaffe. Tak i lige måde så mange gange. flower

Dejligt at se jer alle igen og glæder mig til at deltage i debatten.

Min datter er 18 år . Jeg ville ikke have undværet de år for alverdens guld og grønne skove.
Men nu er hun jo også noget HELT særligt. Wink

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Og i lige måde

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 05, 2011 11:28 pm

doctor skrev: @ KlogeÅge og SortKaffe. Tak i lige måde så mange gange. flower

Dejligt at se jer alle igen og glæder mig til at deltage i debatten.

Min datter er 18 år . Jeg ville ikke have undværet de år for alverdens guld og grønne skove.
Men nu er hun jo også noget HELT særligt. Wink

Min datter gik i teenage udbrud fra ca 5år og frem til 8 år ,tog kampen dengang,hun elsker(respekterer) mig for duellen.
Hendes kampgejst udviklede mig.
Viiiiidunderligt.
Vh



klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Forresten

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 05, 2011 11:32 pm

doctor skrev: @ KlogeÅge og SortKaffe. Tak i lige måde så mange gange. flower

Dejligt at se jer alle igen og glæder mig til at deltage i debatten.

Min datter er 18 år . Jeg ville ikke have undværet de år for alverdens guld og grønne skove.
Men nu er hun jo også noget HELT særligt. Wink

Har Du set Bamsesfar?
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2554
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af Thomas Lør Aug 06, 2011 1:32 am

doctor skrev:AK ja , jeg savner nu de glade børnesange. Nu er den eneste jeg kan finde på den her:

https://www.youtube.com/watch?v=Xtepm_FLK-g




Velkommen til!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 33998
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af Lars_HH Lør Aug 06, 2011 11:12 am

Jeg tror min øgede udgift til barn kun er omkring en 1000 basse om måneden. Tidligere var jeg ude hver weekend, drak bajere, gik i biffen, tur til Berlin/London, koncerter osv. De ting forsvandt efter jeg blev far, så mit hverdags rådighedsbeløb har været uændret.
Dog er der en udgift som er blevet vildt dyr, familierejser!?!? Shocked Det koster jo minimum 20.000 kr.for 3 mennesker til Kreta i skoleferie, tidligere kunne man rejse uden for sæsonen for en 1/4 af prisen

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af peter777 Lør Aug 06, 2011 12:01 pm

Der har du så en god grund til, at skoleelever skal på alle mulige rejser midt i undervisningen Suspect
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af SortKaffe Lør Aug 06, 2011 12:17 pm

@ Lars HH: Gør som mig. Rejs via Tyskland. Mindst 30 % rabat.

Var et år på Kreta med mine to unger. Købte rejsen på nette via tysk agent, men med afrejse fra Billund Cool

Det var en fed fidus.

Flyet var fyldt med gæster der havde købt af Tjæreborg eller Spies. Vores Büreau, Neckermann Reisen, er en del af samme koncern.

Vi kom til at sidde aller forrest i flyet, for i tyske charterrejser er forplejning ombord som regel inkluderet, og det er jo nok nemmest at have dem der skal serveres for siddende samlet.

Da vi kom derned troede jeg vi skulle køres i bus med de andre fra flyveren, der bl.a. jo også skulle til det samme hotel som os. Men nej, ingen af de danske guider havde os på listen, og jeg tror de mistænkte mig for at prøve at snyde: De gæster som stod på på transferlisten havde jo betalt et pænt beløb ekstra for bustransporten. Og jeg havde jo ikke betalt noget ekstra.
Så fik jeg heldigvis øje på en helt utrolig køn ung guide fra Neckermann, der stod og så noget så ensom og fortabt ud..
Hende gik jeg så hen til. Problemet ar nu, at kommunikationen skulle ske på tysk. Meeen, er pigen køn nok, så kan jeg da godt fremstamme et par tyske brokker.
Guiden kunne imidlertid ikke skaffe mig og ungerne plads i transferbussen. De pladser var forbeholdt danske gæster, og vi var jo tyskere. Basketball
Men så kunne hun noget der var meget bedre, hun viste os hen til en taxa (Mercedes 350S) som i ekspresfart kørte os ud til hotellet. Vi var der faktisk 1½ time før de andre der havde betalt ekstra for transporten.
Måske var det derfor vi fik et suverænt værelse. Stort, første parket mod stranden og med en balkon der var ca. lissåstor som de andre gæsters værelser. Flere af dem havde så til gengæld udsigt til en flot mur, der var så stor at de aldrig blev generet af solen på deres terrasser Rolling Eyes
I den pris jeg havde betalt var morgenmad og aftensmad inkluderet. Det måtte Spies og Tjæreborg gæsterne så til gengæld også betale ekstra for.
Og ja, min samlede pris var kun lige lidt over halvdelen af hvad de andre danskere måtte betale, uden transfer, uden forplejning ect.
Mange af dem ville slet ikke tale med mig mere da jeg fortalte ovenstående. Er der nogen der kan forstå hvorfor ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af Cirb Søn Aug 07, 2011 11:11 am

SortKaffe skrev:@ Lars HH: Gør som mig. Rejs via Tyskland. Mindst 30 % rabat.

Var et år på Kreta med mine to unger. Købte rejsen på nette via tysk agent, men med afrejse fra Billund Cool

Det var en fed fidus.

Flyet var fyldt med gæster der havde købt af Tjæreborg eller Spies. Vores Büreau, Neckermann Reisen, er en del af samme koncern.

Vi kom til at sidde aller forrest i flyet, for i tyske charterrejser er forplejning ombord som regel inkluderet, og det er jo nok nemmest at have dem der skal serveres for siddende samlet.

Da vi kom derned troede jeg vi skulle køres i bus med de andre fra flyveren, der bl.a. jo også skulle til det samme hotel som os. Men nej, ingen af de danske guider havde os på listen, og jeg tror de mistænkte mig for at prøve at snyde: De gæster som stod på på transferlisten havde jo betalt et pænt beløb ekstra for bustransporten. Og jeg havde jo ikke betalt noget ekstra.
Så fik jeg heldigvis øje på en helt utrolig køn ung guide fra Neckermann, der stod og så noget så ensom og fortabt ud..
Hende gik jeg så hen til. Problemet ar nu, at kommunikationen skulle ske på tysk. Meeen, er pigen køn nok, så kan jeg da godt fremstamme et par tyske brokker.
Guiden kunne imidlertid ikke skaffe mig og ungerne plads i transferbussen. De pladser var forbeholdt danske gæster, og vi var jo tyskere. Basketball
Men så kunne hun noget der var meget bedre, hun viste os hen til en taxa (Mercedes 350S) som i ekspresfart kørte os ud til hotellet. Vi var der faktisk 1½ time før de andre der havde betalt ekstra for transporten.
Måske var det derfor vi fik et suverænt værelse. Stort, første parket mod stranden og med en balkon der var ca. lissåstor som de andre gæsters værelser. Flere af dem havde så til gengæld udsigt til en flot mur, der var så stor at de aldrig blev generet af solen på deres terrasser Rolling Eyes
I den pris jeg havde betalt var morgenmad og aftensmad inkluderet. Det måtte Spies og Tjæreborg gæsterne så til gengæld også betale ekstra for.
Og ja, min samlede pris var kun lige lidt over halvdelen af hvad de andre danskere måtte betale, uden transfer, uden forplejning ect.
Mange af dem ville slet ikke tale med mig mere da jeg fortalte ovenstående. Er der nogen der kan forstå hvorfor ?

LOL - tak for tippet.

Hvis man har noget ordentlig at køre i kan jeg varm anbefale
http://www.eurocamp.dk/
Et af deres gode mobilhomes (der ikke er spor mobile) med aircondition kan typisk gøres for en 15-20.000 kr for et par uger på en ordentlig destination. Jeg foretrækker dem langt for et hotelværelse, man er nede ved jorden, børnene kan løbe frit ud og ind, og rundt på pladsen og der typisk masser af andre børn. Swimmingpool er typisk indhegnede, med en indgang så de mindste ikke selv kan løbe direkte til dem, og de 2 steder jeg har været var der livreddere.
Maden kan man selv lave (funtionelt køkken og grill er næsten altid tilstede), ellers er der typisk restauranter på pladsen og flere andre inden for gå afstand og det er rart at have bilen med sig når man skal ud og se på området.

Vores trick er at "inkludere" turen ned i ferien, højest køre 5 timer om dagen, bo nogle gode steder og bruge den tid det tager. Hjem går der som regel lidt formel 1 i den...

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Et barn koster op til 1,6 mio. kr. Empty Sv: Et barn koster op til 1,6 mio. kr.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum