Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gang i boligsalget?

2 deltagere

Go down

Gang i boligsalget? Empty Gang i boligsalget?

Indlæg af Thomas Lør Jul 28, 2012 1:57 pm

Mon dog

Når man ser, hvem, der siger det så er det spekulanter i fare.
De nye regler siger nemlig at disse ejendomme ikke kan forblive på bankers og kridters balancer uden at blive nedskrevet voldsomt.

Læg mærke til at kridter og banker er klar med fuld finansiering!

Spørgsmålet er bare, hvor mange stråmandshandler der kommer ud af nummer.

Nu har man fokus - bla. som følge af Spanien - på spekulanter og bygherrer: Derfor gælder det om at få ejendommene væk fra den kundekategori - og over på boligejere. Boligejerne tager man ikke fat i endnu, fordi konsekvensen af tvangsauktionerne vil være uoverskuelige - så dér smider man skidt til.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget? Empty Sv: Gang i boligsalget?

Indlæg af nordravn Lør Jul 28, 2012 8:20 pm

Men hvis det er korrekt at kridter og banker nu vil financere til alm. købere, vil det vel sætte gang i salget??

Sidder selv til leje for alt for mange penge pr. måned og krydser fingre for at kridt+bank vil financere den gård(18 Ha.) jeg så inderligt ønsker mig, men det er sgu nok at håbe for meget Sad . omvendt så hælder jeg, som de fleste herinde til, at det hele nok falder yderligere, men har en lille fidus til landbrugsjord på lidt længere sigt 5-10 år, især hvis der en smule hold i de klimaændringer verden har i vente.

nordravn

Antal indlæg : 19
Join date : 08/09/11

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget? Empty Sv: Gang i boligsalget?

Indlæg af Thomas Søn Jul 29, 2012 12:21 pm

nordravn skrev:Men hvis det er korrekt at kridter og banker nu vil finansiere til alm. købere, vil det vel sætte gang i salget??

Sidder selv til leje for alt for mange penge pr. måned og krydser fingre for at kridt+bank vil finansiere den gård(18 Ha.) jeg så inderligt ønsker mig, men det er sgu nok at håbe for meget Sad . omvendt så hælder jeg, som de fleste herinde til, at det hele nok falder yderligere, men har en lille fidus til landbrugsjord på lidt længere sigt 5-10 år, især hvis der en smule hold i de klimaændringer verden har i vente.

Hvad angår landbrug så skal man nok se på det som erhverv og ikke som bolig - så der vil man nok finde en ordning.

Men ellers har du ret:
A) Argumentationen er selvmodsigende.
B) Argumentationen er i strid med hidtidige handlemåde.

Jeg er altid skeptisk - specielt med meldinger på ikke offentliggjorte tal - vi skulle jo have haft tal for 2 kvartal nu!
Selvfølgelig er de tal klar! Jeg kan ikke se hvordan man kan lave en kvartalsrapport for en kreditforening uden dem. Jeg kan ikke se, hvordan man kan lave bankernes koncernrapporter uden dem!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget? Empty Sv: Gang i boligsalget?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum