Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gang i boligsalget??

+5
Thomas
Uffe
Storebror
Shintai
nordravn
9 deltagere

Go down

Gang i boligsalget?? Empty Gang i boligsalget??

Indlæg af nordravn Lør Mar 17, 2012 2:35 pm

Via min forholdsvis begrænsede omgangskreds i det sydlige Århus(Hørning) har jeg kendskab til ca. 10 handler inden for 1 1/2 mdr. Alle villaer i prisområdet fra 1,5-3 mill.Ved ikke om de pågældende villaer er sat voldsomt ned, men det virker da som om, at der i hvertfald her i Hørning er kommet gang i hussalget.

Har i samme erfaringer i jeres lokalområde eller er det stadig frosset helt??

nordravn

Antal indlæg : 19
Join date : 08/09/11

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Shintai Lør Mar 17, 2012 2:37 pm

Helt tilfrosset.

De eneste handler vi har her, er stort set kun når kreditparkering 1 ApS sælger til Kreditparkering 2 ApS for DB/RD/Home.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Historiske ejendomssalg

Indlæg af Storebror Lør Mar 17, 2012 8:05 pm

Gang i boligsalget?? HistoriskeEjendomssalg

kilde: Danmarks Statistik (http://dst.dk/aarbog & http://statistikbanken.dk)

''Yderligere beskrivelse:''
Antal (tinglyste) ejendomssalg i almindelig fri handel opgjort pr. løbende år siden 1976. Ført op til d.d. med Ejendomssalg (EJEN13) - de sorte kurver.

--
Gang i salget må i så fald være relativt. Tallene ovenfor er godt nok lidt bagud (ca. 2 mdr.) men tendensen er stabil til nedadgående. Der kommer nye tal for januar i slutningen af marts.

Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Uffe Lør Mar 17, 2012 11:26 pm

I Bryrup er der ikke rigtig så meget knald på. Vi hørte om nogen der solgte deres hus for 1.7mio 170kvm lidt nede af gaden.

Den salgspris luner ens hjerte, da vi sidder med 148kvm og gav 1.565.000kr - deres hus var så blevet istandsat for flere penge end vores er.

Men det giver da lidt håb, at der stadig kan sælges et enkelt hus eller to.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 6:50 am

Storebror skrev:Gang i boligsalget?? HistoriskeEjendomssalg

kilde: Danmarks Statistik (http://dst.dk/aarbog & http://statistikbanken.dk)

''Yderligere beskrivelse:''
Antal (tinglyste) ejendomssalg i almindelig fri handel opgjort pr. løbende år siden 1976. Ført op til d.d. med Ejendomssalg (EJEN13) - de sorte kurver.

--
Gang i salget må i så fald være relativt. Tallene ovenfor er godt nok lidt bagud (ca. 2 mdr.) men tendensen er stabil til nedadgående. Der kommer nye tal for januar i slutningen af marts.

Der er en ting man skal være opmærksom på med salgstallene fra DST:

De bliver revideret bagud, så nogle af de værste parkeringsaftaler bliver pillet ud. Specielt ejerlejligheder i København, hvor fænomenet er udtalt.

Den anden ting (nordravn) boligmarkedet i Århus er usædvanligt perverst - København er vanskelig; men de lokale banker er rent kaos.

Bryrup - det skal man nok ikke lægge for meget i: Dels er priserne ikke så "nervøse" i Jylland uden for de større byer, dels var der ikke samme boom i priserne som i Hovedstaden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af HenningK Søn Mar 18, 2012 12:32 pm

nordravn skrev:Har i samme erfaringer i jeres lokalområde eller er det stadig frosset helt??

Et punktnedslag mere i det sydlige Århus (Højbjerg): På vores storparcel med 21 rækkehuse er 3 handlet siden efteråret - den seneste sat til salg til nytår og solgt på en måneds penge, tror jeg. De går til prisen - ca. 2.3-2.4 mill. En af vejens dyreste huse er også lige handlet - for godt 6.

Men der står også flere til salg, som har stået længe. En enkelt villa til omkring de 4 har stået til salg rigtigt-rigtigt-rigtigt useriøst længe.
Jeg er forholdsvis fortrøstningsfuld på egne vegne - små rækkehuse appelerer tilsyneladende både til første- og sidstegangskøberne. Småt og relativt nyt i eet plan virker til at være en god madding.

Helt enig i Thomas' vurdering af at boligmarkedet i Århus opfører sig besynderligt. Den seneste nye nabo, som jeg har snakket med, priste sig højlydt lykkelig for at kunne få chancen for at købe... Det var noget med at de havde kigget på den første af de tre, men at den var blevet solgt for næsen for dem, så de slog hurtigt til på nr. 2 - der må være en mægler, som har et ganske godt kartotek og helt formår at tale krisen væk - specielt når han/hun gentager kunststykket med den 3. indenfor kort tid.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Du kan ikke bruge Århus til noget som helst.

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 2:07 pm

HenningK skrev:

Helt enig i Thomas' vurdering af at boligmarkedet i Århus opfører sig besynderligt. Den seneste nye nabo, som jeg har snakket med, priste sig højlydt lykkelig for at kunne få chancen for at købe... Det var noget med at de havde kigget på den første af de tre, men at den var blevet solgt for næsen for dem, så de slog hurtigt til på nr. 2 - der må være en mægler, som har et ganske godt kartotek og helt formår at tale krisen væk - specielt når han/hun gentager kunststykket med den 3. indenfor kort tid.

Der er flere grunde til det:
1) Der er ikke noget fungerende almennyttigt byggeri - jo, du kan sagtens få en lejlighed i Gellerup-planen; men den nødvendige pansrede mandskabsvogn til bolig-/arbejdsstedstrafikken er hundedyr i diesel.
2) Udlejningsbyggeri er låst fast i Århus Lokalbank og andre filialer af Finansiel Stabilitet, så der kommer ikke nogen bevægelse dér.
3) Villaerne snævert omkring Århus har ikke nogen udskiftning. Vi taler 40-50 år i omsætningshastighed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Uffe Søn Mar 18, 2012 5:16 pm

Thomas skrev:

Bryrup - det skal man nok ikke lægge for meget i: Dels er priserne ikke så "nervøse" i Jylland uden for de større byer, dels var der ikke samme boom i priserne som i Hovedstaden.

Se, det er endnu en grund til at flytte herud Smile

Vi har dejlig støjfri natur, skov, bakker, søer. Vi har endda et damptog der kører en flot tur ud til en gammel stationsbygning der nu er restaurant. Jeg var lige derude med familien til 65 års fødselsdag, maden er fremragende og dejlig klassisk Smile

Men man skal nok være glad for at køre bil og glad for at have brændeovn for at det kan gå.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 5:35 pm

Uffe skrev:
Thomas skrev:

Bryrup - det skal man nok ikke lægge for meget i: Dels er priserne ikke så "nervøse" i Jylland uden for de større byer, dels var der ikke samme boom i priserne som i Hovedstaden.

Se, det er endnu en grund til at flytte herud Smile

Vi har dejlig støjfri natur, skov, bakker, søer. Vi har endda et damptog der kører en flot tur ud til en gammel stationsbygning der nu er restaurant. Jeg var lige derude med familien til 65 års fødselsdag, maden er fremragende og dejlig klassisk Smile

Men man skal nok være glad for at køre bil og glad for at have brændeovn for at det kan gå.

Jamen, jeg vil da sige - hvis priserne er til at tale med - så kan 100-200.000 i efterlønspenge - og en hævet pensionsordning eller to: Det kan blive til et udmærket sommerhus for nogle lejere. Specielt hvis man planlægger et længere otium, så man kan opgive bylejligheden. Jo, det kan der være noget om.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Cirb Ons Mar 21, 2012 9:38 am

Nordravn må kende alle de 7 mennesker i Hørning, der har solgt et i hus i i Q4.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af SortKaffe Ons Mar 21, 2012 12:46 pm

Da der er solgt 7 huse, og han kender 10 der har solgt, så må han jo kende nogle af sælgerne 2 gange. Hvor heldig har man lov til at være ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Lars_HH Ons Mar 21, 2012 2:10 pm

Nu er de salg jo nok registreret i 2. kvartal 2012 inden papirerne er gået igennem Smile

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Thomas Ons Mar 21, 2012 5:08 pm

Lars_HH skrev:Nu er de salg jo nok registreret i 2. kvartal 2012 inden papirerne er gået igennem Smile

Ja og i mellemtiden så stoler man på, at der ikke er nogen herinde i dette obskure forum, der har lokalkendskab til Hørning - MEGET FÅ har det. Desuden så går han ud fra at vi ikke kan hverken regne, læse eller skrive.

Jeg har nordravn mistænkt for urent trav.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af nordravn Tors Mar 22, 2012 1:26 am

Nu skriver jeg inden for de sidste 1 1/2 mdr. To af handlerne er naboer(bor til leje) og de resterende 7-8 handler der kommet til mit kendskab, er kommet via det lokale fodboldhold, hvor de enten selv har eller nogen i deres omgangskreds i Hørning har handlet(/købt/solgt)Altsammen på stort set samme tid(1 1/2 mdr), hvilken i mine øjne er en reel nok grund til at fremføre, det oprindelige spørgsmål herinde.

Og med hensyn til urent trav, så har jeg ingen interesse, overhovedet, i at skrive usandheder omkring ovenstående, da jeg selv bor til leje, og kun har interesse i at det forsat falder.

vh. Nordravn

nordravn

Antal indlæg : 19
Join date : 08/09/11

Tilbage til toppen Go down

Gang i boligsalget?? Empty Sv: Gang i boligsalget??

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum