Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

+7
klogeaage 35
Skyblue
Skizo
Shintai
Cirb
Thomas
peter777
11 deltagere

Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af peter777 Søn Aug 07, 2011 5:14 pm

Ja, der var engang ....
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Thomas Søn Aug 07, 2011 5:24 pm

peter777 skrev:Ja, der var engang ....
Lad os nu se efter i morgen - eller rettere - når murbrokkerne fra Børsen har lagt deres barmhjertigt skjulende lag over adskillige og større fallitter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Cirb Søn Aug 07, 2011 9:10 pm

Be nice Wink - vi har et fint selvstændigt forum og de er stadig danmarks bedste boligside.
Der går ingen skår af os ved at opføre os dannede, heller ikke selv om vi måtte være lidt skuffede.
Ingen grund til at grave grøfter eller starte eller spilde tid på en flame war med Blangstrup og Co, hvem ved - om et par måneder eller 6 kan det være alle er fine venner igen

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Shintai Søn Aug 07, 2011 9:11 pm

Ja, ingen grund til at brænde broer.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Thomas Søn Aug 07, 2011 10:02 pm

Cirb skrev:Be nice Wink - vi har et fint selvstændigt forum og de er stadig danmarks bedste boligside.
Der går ingen skår af os ved at opføre os dannede, heller ikke selv om vi måtte være lidt skuffede.
Ingen grund til at grave grøfter eller starte eller spilde tid på en flame war med Blangstrup og Co, hvem ved - om et par måneder eller 6 kan det være alle er fine venner igen

Mvh
Cirb

Enig sådan gik det også sidst.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af peter777 Søn Aug 07, 2011 10:11 pm

Det kan da godt være jeg tager fejl, nu må vi se. Jeg hæfter mig normalt meget ved ejerforholdene, det er sådan en ting jeg lærte da jeg tog den der merkonom.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Cirb Søn Aug 07, 2011 10:32 pm

peter777 skrev:Det kan da godt være jeg tager fejl, nu må vi se. Jeg hæfter mig normalt meget ved ejerforholdene, det er sådan en ting jeg lærte da jeg tog den der merkonom.

Kan du opdatere mig ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Skizo Søn Aug 07, 2011 10:41 pm

http://www.berlingskemedia.dk/77176/

Berlingske Medias ejerandel af Boliga ApS bliver 24,9 %. Den resterende del ejes af Euroinvestor med 50,2 % og de fire stiftere med tilsammen 24,9 %.

_________________
They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett

http://www.økonomidebatten.dk/
Skizo
Skizo

Antal indlæg : 174
Join date : 01/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Thomas Man Aug 08, 2011 3:44 am

Jeg vil sige det på den måde: Jeg tror faktisk boliga gerne vil være uafhængige og fordomsfrie.

Men man kan også se, at pressen generelt har fået henstillinger: Både Berlingske, JyllandsPosten og Politiken har skærpet kontrollen efter Breivik.

Det kommer så - tilfældigvis - samtidig med en meget ustabil situation for bankerne. Jeg tror Praktiske Gris tråden er lukket af et hensyn og banningerne har den anden årsag.

Jeg ved ikke, hvordan det ser ud, når/hvis situationen normaliserer sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Skyblue Tirs Aug 09, 2011 11:15 pm

Jeg tror egentlig ikke det var ondt ment. Boliga har sådan set aldrig kigget nærmere på debatten, og sære sletninger og bans er sket før. Mest fordi de ikke lige har haft tid til at kigge på det..

Jeg har været glad for boliga og er det stadig, men lige nu tager jeg en frivillig pause. Jeg synes nemlig ikke om at blive kaldt nazist og få mine indlæg slettet.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Skyblue din danske viking

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 10, 2011 12:01 am

Jeg har været glad for boliga og er det stadig, men lige nu tager jeg en frivillig pause. Jeg synes nemlig ikke om at blive kaldt nazist og få mine indlæg slettet.

Nu tørrer Du øjnene og kommer op på hesten igen. Wink

Hvis Boliga kan undvære alle de skarpe hoveder derinde,må de tjene for godt,det er uden for din rækkeevne.
Dine slettede indlæg,som Jeg ikke har fulgt 100%, er ikke længere væk,end at ved eet eneste klarsyn fra kontoret, er de i spil igen,der er ihvertfald ikke meldt server nedbrud som i sin tid. Razz

Hæv Dannebrog i personlig billede og spids blyanten

Du er sgu go` nok Smile

VH











klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af huspålandet Tors Aug 11, 2011 12:01 am

Skyblue, var det i Hjemistråden, du blev kaldt dette? Jeg blev ret så chokeret, man var lige væk et par dage, og så var der adskillige banninger og slettede tråde, så jeg nåede ikke at følge med. Men jeg må indrømme, at hvis den tråd skulle lukkes, må der være sket noget meget drastisk i den de sidste par dage, ellers har Boliga nogle admins, der er de mest sløve i optrækket, jeg nogensinde har set.

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Skyblue Tors Aug 11, 2011 9:09 am

Ja det var bl.a hjemistråden. Og feminismetråden sågar også. Det er min klare konklusion at man ikke længere ønsker nogen politisk eller filosofisk debat.

Mht. at blive kaldt nazist så sker det tit på debatten Smile dog ikke fra nogen som ved hvad ordet betyder.. Smile

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af djengis Fre Aug 12, 2011 6:29 pm

Skyblue skrev:
Mht. at blive kaldt nazist så sker det tit på debatten Smile dog ikke fra nogen som ved hvad ordet betyder.. Smile

Nu virker det rimeligt absurd at kalde dig nazist, det er du tydeligvis ikke - men derfor kan man måske godt overveje at tænke over nogle af de store generalliseringer der kom frem i de nævnte tråde. Præcis som du ikke bryder dig om at blive kaldt nazist bryder ganske almindelige mennesker der er født i danmark, har job familie og en god bolig og ellers opfører sig anstændigt sig ikke om at få påhæftet diverse negative etiketter blot fordi deres fortid stammer fra mellemøsten. I Danmark har vi en lov der forbyder nedgøring af specielle grupper, den gælder også på debatfora. Der er rig mulighed for at debattere eksempelvis den store indvandrekriminallitet uden at lave nedladende og nedgørende indlæg som rammer bredt. Gør man det er man i mine øjne ikke meget bedre end Jesper Nielsen med sin dukke.

djengis

Antal indlæg : 2
Join date : 12/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af [Censur] Fre Aug 12, 2011 8:02 pm

Jeg bruger altid ondt mod ondt, når nogen generaliserer får de smidt de samme generaliseringer efter sig. Det er ligegyldigt om de passer, enhver betegnelse kan bruges. Når de så brokker sig over det, så sidder de og brokker sig over deres egne generaliseringer over andre.

Så er hykleriet ligesom afsløret. "God tone" forsvandt efter Dansk Folkeparti erklærede krig, lige på det område og det umuliggør også en debat om mange emner fordi tonen altid bliver som den gør. Nu er situationen imellem de radikaliserede venstre og højrefløje så også på nippet til at eksplodere, det gør slet ikke tingene bedre at man snakker videre om dem somom intet er hændt.

Indvandrerkriminalitet er ikke lig med muslimer som en speciel gruppe og når man blander værdikultur ind i det uanset det bagvedliggende motiv og laver en hetz mod folk med en anden religiøs overbevisning i en så bred forstand så har man selv bedt om at få igen af samme skuffe og blive smækket ned i en eller anden kasse bare for at finde ud af hvordan det er, at være i den. Det er så kun for et øjeblik, overvej hvad der sker når man hele tiden bliver smidt i den. Man bliver den før eller siden.

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af huspålandet Fre Aug 12, 2011 8:31 pm

Nu har jeg fulgt et helt andet debatforum, som jeg ikke selv er medlem af, men hvor det morer mig i min pauser at følge med.
Der går bølgerne højt mht indvandrerdebat, men en ting, jeg har hæftet mig ved er, at hvis den ene fløj kommer til at skrive, at "muslimer gør sådan og sådan", farer den anden fløj frem med, at IKKE ALLE muslimer er sådan, og at det er racistisk, at føre alle over en kam osv. Hvis den anden fløj kommer til at skrive at "DF'er gør sådan og sådan" farer den ene fløj frem med, at IKKE ALLE DF'er er sådan, og at det er racistisk at føre alle over en kam osv.
Begge fløje er sikkert godt klar over, at man ikke bogstaveligt mener, at ALLE df'er/muslimer gør sådan og sådan, men alligevel farer begge parter frem med bål og brand.
Er begge parter virkeligt så ubegavede, så man hver gang skal skrive "Nej, jeg mener ikke ALLE, men NOGLE, for at det kan forstås i rette mening?

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af [Censur] Fre Aug 12, 2011 10:38 pm

For at svare på spørgsmålet, så ja. Det er begge parter, egentligt. Det er så konflikten - hvordan man løser den? Det kan man ikke. Det er Israel/Palæstina om igen. Det må bare eksplodere før eller siden og nogen får tæsk i bogstaveligste forstand over den "debat". (For lige at gøre det helt klart, det er ikke en trussel eller advarsel - det er bare kolde facts at det udvikler sig til vold ude i virkeligheden når de forkerte møder de forkerte)

Jeg vil feks. heller ikke diskutere indvandring som et problem som udgangspunkt, det er at gå over på modpartens præmis og antage det faktisk eksisterer som andet end .. nåh ja, valgflæsk og spin og gentagelse af det samme budskab om muslimer igen og igen. Sådan i bedste propaganda stil. Muslimer er intet problem. Det er kristne heller ikke. Medmindre se'føli .. de ik' li' ka' bli' enige om den der gud. Så er helvede løs. Danskerne har ingen kultur, udover noget med røde pølser og flæskesteg og vi kommer til at mangle mennesker til at skabe dén der famøse vækst. Så må man investere i dét. Fødselsraten var 1,8 sidst jeg tjekkede, og det er lige lidt for lidt.

Der er derimod nogle problemer med grænseoverskridende kriminalitet og hvordan det sociale system bliver udnyttet af selvsamme kriminelle derimod. Men indvandring? Eller muslimer? Eller buddhister? Eller kinesere? Det rager mig en fløjtende and når danskerne ikke ligefrem har noget at byde på der er specielt. Faktisk kunne nogle flere kinesere være gode. De er vist mere intelligente end alle andre fra fødslen af? Så bli'r vi invaderet af kommunisterne og den er også gal. (hvis du ser min pointe)

Nåh, det blev vist lidt off-topic, og kaffen er klar. Jeg skulle bare lige svare!

[Censur]

Antal indlæg : 244
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af gribben Fre Aug 12, 2011 11:34 pm

huspålandet: Man kan sagtens diskutere indvandring nuanceret, men nuancer drukner hurtigt, når debatten indtages af repræsentanter for de to politiske yderfløje.

Hvem har energien og tiden til at diskutere med mennesker, der brænder for (og tror på ) deres synspunkt med en fanatisme, der intet lader religiøse fundamentalister noget efter?

Ildsjælenes dominans af indvandringsdebatten gør også, at mere moderate udtalelser straks vil blive associeret med yderpunktet på samme fløj:

Fx: Min oplevelse er, at langt de fleste indvandrere er almindelige mennesker, der ønsker det bedste for deres børn, et arbejde, og fred og ro i hverdagen, og iøvrigt er ret ligeglade med religion. Svar: Jeg er himmelråbende naiv og halalhippie mm.

Eller: Det er for mig åbenlyst, at kombinationen af et af verdens højeste skattetryk + en arbejdsløshedsunderstøttelse, der udgør mindst 10 x af en typisk indtægt i 3.verdenslande vil resultere i indvandring fra netop 3. verdenslande, og ikke af højtuddannede. Men hvis man siger det, bliver man skudt i skoene, at man er højreradikal.

Iøvrigt: Med al respekt, og det er ikke fordi jeg ellers er specielt uenig i Experimentally's indlæg ovenfor, men et udsagn som: "Danskerne har ingen kultur, udover noget med røde pølser og flæskesteg" er ikke rigtigt.

Min erfaring er, at hvis man som dansker bosætter sig i udlandet i en længere periode opdager man, at der er ting i den danske kultur, man ikke tænker over til daglig i DK, men som alligevel er distinkte. Det drejer sig både om positive ting, fx arbejdskultur (vi er selvstændige og har en høj arbejdsmoral), "hygge" (ja, det er en kliche, men ikke desto mindre rigtig), og mindre positive ting: vi er uhøflige grænsende til det pinlige, og virker i forhold til folk fra andre andre kulturer introverte og "kolde".

gribben

Antal indlæg : 26
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Vesterbro

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Thomas Lør Aug 13, 2011 7:40 am

Gribben: Når man er uenig med alle - eller rettere når alle er uenige med en - så er man nok på rette vej.
Dermed ikke sagt, at konsensus nødvendigvis er positivt.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af huspålandet Lør Aug 13, 2011 11:54 pm

gribben skrev:huspålandet: Man kan sagtens diskutere indvandring nuanceret, men nuancer drukner hurtigt, når debatten indtages af repræsentanter for de to politiske yderfløje.

Hvem har energien og tiden til at diskutere med mennesker, der brænder for (og tror på ) deres synspunkt med en fanatisme, der intet lader religiøse fundamentalister noget efter?

Ildsjælenes dominans af indvandringsdebatten gør også, at mere moderate udtalelser straks vil blive associeret med yderpunktet på samme fløj:

Fx: Min oplevelse er, at langt de fleste indvandrere er almindelige mennesker, der ønsker det bedste for deres børn, et arbejde, og fred og ro i hverdagen, og iøvrigt er ret ligeglade med religion. Svar: Jeg er himmelråbende naiv og halalhippie mm.

Eller: Det er for mig åbenlyst, at kombinationen af et af verdens højeste skattetryk + en arbejdsløshedsunderstøttelse, der udgør mindst 10 x af en typisk indtægt i 3.verdenslande vil resultere i indvandring fra netop 3. verdenslande, og ikke af højtuddannede. Men hvis man siger det, bliver man skudt i skoene, at man er højreradikal.

Iøvrigt: Med al respekt, og det er ikke fordi jeg ellers er specielt uenig i Experimentally's indlæg ovenfor, men et udsagn som: "Danskerne har ingen kultur, udover noget med røde pølser og flæskesteg" er ikke rigtigt.

Min erfaring er, at hvis man som dansker bosætter sig i udlandet i en længere periode opdager man, at der er ting i den danske kultur, man ikke tænker over til daglig i DK, men som alligevel er distinkte. Det drejer sig både om positive ting, fx arbejdskultur (vi er selvstændige og har en høj arbejdsmoral), "hygge" (ja, det er en kliche, men ikke desto mindre rigtig), og mindre positive ting: vi er uhøflige grænsende til det pinlige, og virker i forhold til folk fra andre andre kulturer introverte og "kolde".
Jeg synes netop, at den "nuancerede debat" er problemet, man kan faktisk ikke debattere sine synspunkter uden at få skudt i skoene, at man er racist, så nuancerne kan ligge på et meget lille sted. Jeg har intet imod andre hudfarver eller religioner, jeg har bare en bekymring om, at visse andre religioners regler får for meget indflydelse på de demokratisk valgte love og regler, der eksisterer pt. Jeg er udmærket klar over, at disse småændringer sker i demokratiets navn, men det må man vel også i demokratiets navn have lov at kæmpe imod.
JEg har aldrig boet udenfor DK, men har oplevet mange andre kulturer på mine rejser, og har altid respekteret love og regler i det pågældende land, herunder at dække mig til og at acceptere, at jeg som kvinde ikke havde adgang til visse steder. Jeg har aldrig oplevet, at de mennesker, vi har besøgt, har opfattet os som kolde, men det har vel noget at gøre med den tilgang, man har til andre kulturer.

huspålandet

Antal indlæg : 110
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

"Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside" Empty Sv: "Boliga.dk - Danmarks største uafhængige boligside"

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum