Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Her er byerne ingen gider at bo i

+5
mkof
mortensen
Thomas
dkguy66
Shintai
9 deltagere

Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Shintai Lør Nov 26, 2011 4:18 pm

http://epn.dk/privat/bolig/article2618541.ece

Skagen er den by i Danmark, hvor det tager længst tid at sælge en bolig.

Faktisk ikke de store overaskelser i listen. Skagen er et sted man er 3 uger om året. Ellers er den enste potentielle overaskelse nok Haslev. Men igen....velkommen til udkantsdanmark.

Nogle der har set den der akademikerbus i Jylland? Hvor de unge tages ud på lars tyndskids marker. De unge vil bare ikke.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Gæst Lør Nov 26, 2011 6:34 pm

Shintai skrev:http://epn.dk/privat/bolig/article2618541.ece

Skagen er den by i Danmark, hvor det tager længst tid at sælge en bolig.

Faktisk ikke de store overaskelser i listen. Skagen er et sted man er 3 uger om året. Ellers er den enste potentielle overaskelse nok Haslev. Men igen....velkommen til udkantsdanmark.

Nogle der har set den der akademikerbus i Jylland? Hvor de unge tages ud på lars tyndskids marker. De unge vil bare ikke.

Det undrede mig faktisk, at listen ikke udelukkende indeholdt bynavne fra Lolland-Falster, Bornholm, Vestjylland, Langeland, Als etc.

Sagen er nok, at der skal to til en tango: lang liggetid = Udkantdanmark + urealistisk udbudspris.

Alt kan sælges - også i Udkantdanmark.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af dkguy66 Lør Nov 26, 2011 8:54 pm

Naturligvis kan alt sælges. Det handler stadig om udbud og efterspørgsel. Er prisen rigtig, sælges skidtet altid. Om ikke andet så til Låsby-svendsen!!

Har man arbejde i eks Aalborg, kan man spare mange penge ved at bo ved vestkysten. Selv det at leje et værelse til overnatning i Aalborg omegn, til hverdage, er billigere end at bo i Aalborg og omegn. Har man mulighed for hjemmearbejdsplads samtidig er der rigtig mange penge at spare ved at bo ved vestkysten, eller i nordjylland.

Der er eks. her i Østjylland mange børnefamilier, der er flyttet fra Århus og til eks. Hammel, Hadsten og andre mindre byer udenfor kommunen. De får et hus til en mere rimelig pris end i Århus, og kan spare mange penge ved at bo de 20-30 km fra byen, og arbejdet. Og hvis man ikke lige tilhører café latte gruppen, der bare ikke KAN undvære alt hvad det indebærer, ja så er der ofte stor fordel ved at udnytte de muligheder.

"Landkommunerne" er som oftest også mere obs på at pleje børnefamilierne, både mht skole og pasningsmuligheder, og div fritidsmuligheder.

Så jo mere krisen kradser, jo mere vil vi nok se, at det er en flytning fra storbyerne og ud i periferien, for at finde huset, til familien, der kan betales, uden at man gældsætter sig op over det rimelige.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Gæst Lør Nov 26, 2011 9:13 pm

Nu er Århus jo nærmest en lille ø midt i Udkantdanmark. Derfor er I åbenbart så heldige, at priserne lynhurtigt falder på vej ud i oplandet.

På Sjælland er situationen nok nærmere, at næsten alt Ø og N fra og med Roskilde er Centraldanmark. Der er blevet billigere udenfor dette område. Men næppe billigt nok til at de insolvente børnefamilier i de små københavnske lejligheder flytter ud....

Min fornemmelse er også (bl.a. ud fra min egen ældste søn), at hus "på landet" (ie. alt andet end på Rådhuspladsen) må altså vente til ungerne skal i skole. Han har omvendt pengene, så det er ikke problemet. Han gider bare ikke oplandet - selv om han faktisk arbejder der.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Shintai Lør Nov 26, 2011 9:36 pm

BamsesFar skrev:Det undrede mig faktisk, at listen ikke udelukkende indeholdt bynavne fra Lolland-Falster, Bornholm, Vestjylland, Langeland, Als etc.

Sagen er nok, at der skal to til en tango: lang liggetid = Udkantdanmark + urealistisk udbudspris.

Alt kan sælges - også i Udkantdanmark.

/BF

Jeg tror du overvurderer det. Vi kan se huse på Lolland/Flaster og andre steder i relativ god stand som er umulige at sælge, selv til nærmest nul. Hvilket betyder der reelt ingen er som vil købe uanset pris. For en del boliger/områder findes der ikke mere en pris eller mulighed for at sælge. Eneste løsning er nedrivning.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Thomas Søn Nov 27, 2011 5:33 am

Shintai skrev:
Jeg tror du overvurderer det. Vi kan se huse på Lolland/Flaster og andre steder i relativ god stand som er umulige at sælge, selv til nærmest nul. Hvilket betyder der reelt ingen er som vil købe uanset pris. For en del boliger/områder findes der ikke mere en pris eller mulighed for at sælge. Eneste løsning er nedrivning.

Det skyldes at kreditforeningerne ikke vil finansiere huse under ½ mio.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Gæst Søn Nov 27, 2011 10:13 am

Thomas skrev:
Det skyldes at kreditforeningerne ikke vil finansiere huse under ½ mio.

Hvorfor?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Thomas Søn Nov 27, 2011 5:31 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:
Det skyldes at kreditforeningerne ikke vil finansiere huse under ½ mio.

Hvorfor?

/BF

Den officielle forklaring er - så vidt jeg har forstået, at man ikke regner med at kunne komme af med de boliger, hvis man tvangsovertager dem.
Sandheden er nok den anden, at så sælges der i hvert fald ingen af deres overprissatte byejendomme. Ren og skær prispleje.

Har du pengene - så får du rigtig meget for 1/4 mio.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af mortensen Tirs Dec 20, 2011 4:50 pm

i Skagen er der mange smukke huse at sælge. Jeg har lige fundet mange af dem på et websted, og de ​​ser ganske godt
http://www.boligmap.dk/villa/til-salg/9990-skagen/9195597
Af den måde jeg ikke se, hvorfor et hus skal impossibil at sælge, som det er skrevet i article


Sidst rettet af mortensen Ons Dec 21, 2011 10:40 am, rettet 1 gang

mortensen

Antal indlæg : 1
Join date : 20/12/11

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Thomas Ons Dec 21, 2011 6:14 am

mortensen skrev:in Skagen there are many beautiful houses to sell. i just found many of them on a site and they look pretty good
http://www.boligmap.dk/villa/til-salg/9990-skagen/9195597
By the way i dont see why a house should be impossibil to sell, like it's writen in the artikel

1. Price to high
2. Buyer can't get it financed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Gæst Ons Dec 21, 2011 10:13 am

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
Thomas skrev:
Det skyldes at kreditforeningerne ikke vil finansiere huse under ½ mio.

Hvorfor?

/BF

Den officielle forklaring er - så vidt jeg har forstået, at man ikke regner med at kunne komme af med de boliger, hvis man tvangsovertager dem.
Sandheden er nok den anden, at så sælges der i hvert fald ingen af deres overprissatte byejendomme. Ren og skær prispleje.

Har du pengene - så får du rigtig meget for 1/4 mio.

==> Ejerpantebrev. Og så er vi tilbage ved, at alt kan sælges....

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af dkguy66 Ons Dec 21, 2011 10:24 am

Hmmm, hvad gjorde kreditten i 90'erne, da mange 2-3 vær lejligheder kostede under 500.000 kr ? Da havde folk da ikke problemer med at optage fastrentelån - kontant/ obl. lån til under 500.000 kr og til en rente på omkring de 8-9 %

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af mkof Ons Dec 21, 2011 11:07 am

Så gerne en stærkere tilknytning af Jylland til det nordlige Tyskland og Hamburg. I forvejen er det ret meget nemmere for mange jyder at komme sydpå end mod øst/København. Geografisk set ville det give perfekt mening, og rent mentalt er der ikke de store forskelle.

Og så har Hamburg bare SÅ meget mere at byde på end vores selvovervurderede hovedstad.

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af dkguy66 Ons Dec 21, 2011 11:49 am

Ja og på vej til Hamburg har vi jo muligheden for at besøg Calle og Fleggaard. hehe. I stedet for at blive flået i Fields eller på Strøget.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Lars_HH Ons Dec 21, 2011 2:40 pm

dkguy66 skrev:Ja og på vej til Hamburg har vi jo muligheden for at besøg Calle og Fleggaard. hehe. I stedet for at blive flået i Fields eller på Strøget.

Dynamiske effekter af det høje danske skattetryk, nu bliver statens underskud 500-2000 kr. større næste år pga. dig dkguy66 Wink

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af dkguy66 Ons Dec 21, 2011 7:39 pm

haha Og holdt jeg så op med at ryge nu, ville det da gå helt galt med den danske økonomi. Very Happy

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Flensborg, Danmarks største handelsby

Indlæg af SortKaffe Ons Dec 21, 2011 7:52 pm

dkguy66 skrev:Ja og på vej til Hamburg har vi jo muligheden for at besøg Calle og Fleggaard. hehe. I stedet for at blive flået i Fields eller på Strøget.

Jeg var der igår.

Hold da op der var trængsel, både ude i Harrislee, men også inde i byen. Et skole eksempel på, at når priserne er rigtige, så bliver der handlet.

På 6 timer nåede jeg i Flensborg:

At få lave autoriseret serviceeftersyn på min bil, besparelse Dkr. 1050,00
At få købt "hjulegaver" til hele den pukkelryggede, besparelse ca. Dkr. 2.500,00
At få købt tobak til det næste halve år, besparelse Dkr. 875,00
Af få købt vin + div. til jul m.v. + +, besparelse Dkr. 625,00
At få købt chokolade, smør, ost + andre nødvendige madvarer, beskarelse ca. Dkr. 750,00

I alt besparelser på ca. 5.800,00.

Så selvom det koster at køre til Flensborg, så er der nu tjent en ganske god dagløn alligevel

De er da osse værd at tage med i disse krisetider Cool

Nåe, ja, så røg der da osse lige et par rammer øl med, 3 * 24 dåser for 110 kroner. Jeg aner ikke hvad en dåse koster i Dk, men vel omkring en femmer ?

Det er bemærkelsesværdigt at rigtigt mange danske købte fødevarer i Tyskland. Men det er jo også en måde at sige tak for fedtafgiften på.

SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Lars_HH Ons Dec 21, 2011 8:02 pm

Spørgsmålet er om skatten/afgifterne simpelthen er blevet for høje, altså om toppunktet for lafferkurven har rykket sig, grundet globalisering (internet, større bevægelighed osv).
Skattebasen er simpelthen udtømt og enhver afgiftsstigning vil mindske forbruget på bekostning af indkøb i udlandet, enten personligt eller over nettet.
Thomas har nok ret i at pensionerne er den eneste skattebase der er tilbage.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af doctor Ons Dec 21, 2011 8:15 pm

Øv har lige købt ind i Netto. Blandede øllene lidt af forskellige mærker, men 6 stk Carlsberg: 49,50 6 stk Tuborg Juleøl: 57,95

Hvad koster en "rygekabine" evt. på Hjul dernede? cherry
Jeg kunne godt tænke mig at give sådan en i julegave.


Sidst rettet af doctor Ons Dec 21, 2011 8:16 pm, rettet 1 gang (Reason for editing : shh: til mig selv)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Plyds Ons Dec 21, 2011 8:19 pm

Lars_HH skrev:Spørgsmålet er om skatten/afgifterne simpelthen er blevet for høje, altså om toppunktet for lafferkurven har rykket sig, grundet globalisering (internet, større bevægelighed osv).
Skattebasen er simpelthen udtømt og enhver afgiftsstigning vil mindske forbruget på bekostning af indkøb i udlandet, enten personligt eller over nettet.
Thomas har nok ret i at pensionerne er den eneste skattebase der er tilbage.

Mht. til netkøb - klar ja. F.kes. fotovarer købes i dag næste mere på nettet end i faghandelen i DK. Men der er også normalt 50% at spare.

Mht. fødevarer - nej - folk i det jyske kører da nogle gange hvert år til Tyskland, men man skal langt ned i sønderjylland før end det er normen.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af doctor Ons Dec 21, 2011 8:28 pm

Der er også lidt langt på cykel.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Du må nu nok til at finde pumpen

Indlæg af SortKaffe Ons Dec 21, 2011 11:23 pm

doctor skrev:Der er også lidt langt på cykel.

Øl og alt det andet sjove bliver nemlig meget dyrere fra nytår:

http://www.bt.dk/politik/nu-stiger-prisen-paa-smoeger-oel-vin-og-slik

Så mon ikke selv cyklister finder vej til Flensborg i det nye år ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af doctor Tors Dec 22, 2011 12:46 am

Jeg tænkte mere på Plyds.
Min cykel blev stjålet for 2 år siden. Jeg havde kun haft den i 2 uger, så det bliver alt for dyr en transport for mig. 26 cykler om året!

Politikerne skulle hellere lægge moms på organiseret kriminalitet. Nåh nej - bankvæsnet har ikke råd.
Så hellere lukke munden på dem der HAR en indtægt.




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Her er byerne ingen gider at bo i Empty Sv: Her er byerne ingen gider at bo i

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum