Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Enhedslisten elsker forarmede borgere

+9
NewMay
klogeaage 35
dkguy66
tommyjo
Plyds
doctor
Thomas
Gorrion
Uffe
13 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Søn Jul 08, 2012 8:12 am

Godt vi får taget fat på den debat

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4773505.ece


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Søn Jul 08, 2012 12:36 pm

doctor skrev:Godt vi får taget fat på den debat

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4773505.ece


Nu er Børsten blevet nervøs for reformen på kontanthjælp og SU - det kan han vist også rolig være.

Det næste er jo så bare, at den små Johannes hadske trussel om ikke at ville støtte Finansloven med mindre hun får alt det hun forlangte under skinforhandlingerne - den har regeringen da tænkt sig at skide højt og flot på!
Går Villy grædende fra ministerbilen - så vil man da også kunne leve med det, for dette her skal nok komme igennem med Venstres stemmer.

Helle T kunne da ikke være mere ligeglad med den skrigeballon.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Tirs Jul 10, 2012 7:24 am

Se en af fordelene ved at blive ældre (og guderne skal vide at der ikke er så mange) er, at man bliver mere realistisk i sin tilgang til livet.

Som ung fokuserer man på alt det - som man ønsker var helt anderledes - eller det som man tror og håber vil blive meget meget bedre. Som gammel fokuserer man på det muliges kunst og glæder sig over alle de fælder, man ikke havnede i. Man lærer at kende modstanden og sætte tal på den og agere lydløst i denne verden, hvor adskillige faktorer hele tiden blokerer for de drømme man havde. - hvis alt bare var helt anderledes.
Kort sagt man får det bedst mulige ud af den givne situation. Den kunst behersker enhedslisten tilsyneladende ikke, og kommer nok heller aldrig til det med den grundliggende politiske holdning de har.
De har jo lov til at tro at 50 % af folketinget og befolkningen har samme grundholdning som dem, men den sandhed ligger langt fra virkeligheden.

Det synes jeg på udmærket vis Sass fik anskueliggjort. Og den krise var nødvendig.
Nu må vi se om Enhedslisten vil have indflydelse eller agere hellige og vaske deres hænder.

Hvor jeg ærgrer mig over, at jeg ikke fik hørt Bruce Springsteen - men nu har den yngre generation tyvstjålet ham. Det er for strengt. affraid
Håber at han kommer igen på en scene, hvor man kan få en siddeplads og en ekstra stol til paraplyen i tilfælde af regnvejr. alien



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Enhedslisten - Vorherre bevars

Indlæg af Thomas Tirs Jul 10, 2012 9:17 am

Tag en tudekiks.

Venstre er da også klar til hele reformpakken.

- Vi er med på alle reformerne i regeringens 2020-plan. Det er helt i forlængelse af vores egen politik, siger tidligere finansminister Claus Hjort Frederiksen (V).

.....øhhh, vis mig lige, hvor jeg skal skrive under.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Uffe Tirs Jul 10, 2012 11:24 pm

doctor skrev:Godt vi får taget fat på den debat

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4773505.ece


Min konklusion:

Kontanthjælpen er overreguleret og incitamentsstrukturen er ødelæggende for mennesker der gerne vil arbejde, men ikke vil gå ned i løn. Jævnfør deltidsjobs etc.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Ons Jul 11, 2012 6:58 am

Uffe skrev:
doctor skrev:Godt vi får taget fat på den debat

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article4773505.ece


Min konklusion:

Kontanthjælpen er overreguleret og incitamentsstrukturen er ødelæggende for mennesker der gerne vil arbejde, men ikke vil gå ned i løn. Jævnfør deltidsjobs etc.
Nø...
Der er bare ikke råd til at opretholde en højere levestandard for folk uden for arbejdsmarkedet end indenfor.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 11, 2012 3:53 pm

Enhedslistens principprogram jeg kan anbefale læsningen, meget interessant. Mens jeg læste det, kunne jeg ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg er en af dem der skal udrenses eller en af dem der må "være".

Ved nærmere eftertanke er jeg nok klassificerbar som "forhenværende menneske" og kan "elimineres".

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Ons Jul 11, 2012 4:20 pm

fra skriftet:
De borgerlige politikere og samfundsteoretikere tror ikke på muligheden for et sådant »paradis på jorden«.

Det er så sandt som det er skrevet. Very Happy
Og heldigvis har vi vores frie vilje til at mene noget andet. Endnu.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af klogeaage 35 Ons Jul 11, 2012 5:04 pm

Når man truer, skal man have gennemtænkt scenariet hele vejen igennem. I de bevægede 'pisse på-dage' var der et publikum for, at nogen var blevet snydt og kørt over med en damptromle. Men man havde måske ikke helt gjorde ræsonnementet færdig om, hvad der vil ske, hvis man kører hårdt mod hårdt: Så vil Lars Løkke komme til, og så er det mindst 10 års ørkenvandring for Enhedslisten, siger Henrik Qvortrup.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Jomsviking Ons Jul 11, 2012 7:18 pm

@doctor

I det hele taget efterlades man med en usikker fornemmelse for, hvad planen er med dem der ikke er enige i eller tror på drømmen....

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af SimpleMind Ons Jul 11, 2012 8:54 pm

klogeaage 35 skrev: Når man truer, skal man have gennemtænkt scenariet hele vejen igennem. I de bevægede 'pisse på-dage' var der et publikum for, at nogen var blevet snydt og kørt over med en damptromle. Men man havde måske ikke helt gjorde ræsonnementet færdig om, hvad der vil ske, hvis man kører hårdt mod hårdt: Så vil Lars Løkke komme til, og så er det mindst 10 års ørkenvandring for Enhedslisten, siger Henrik Qvortrup.

10 års ørkenvandring måske - Men det bliver det jo også med den nuværende blå regering.

EL er jo bare stemmekvæg indtil de magter at sige endegyldigt fra. At holde HTS ved magten blot fordi hun er kønnere end Lars Løkke, det giver da absolut ingen mening, hvis man mener noget med den politik, man selv står for.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Tors Jul 12, 2012 5:52 am

klogeaage 35 skrev: Når man truer, skal man have gennemtænkt scenariet hele vejen igennem. I de bevægede 'pisse på-dage' var der et publikum for, at nogen var blevet snydt og kørt over med en damptromle. Men man havde måske ikke helt gjorde ræsonnementet færdig om, hvad der vil ske, hvis man kører hårdt mod hårdt: Så vil Lars Løkke komme til, og så er det mindst 10 års ørkenvandring for Enhedslisten, siger Henrik Qvortrup.

Det bliver nok ikke så meget en ørkenvandring som at vride sig tilbage under stenen.

Doctor: Det med den mere realistiske tilgang.
Tjaaa, det hjælper, hvis man ikke tror, man kan ophæve naturlovene ved en Folketingsbeslutning.
Man bliver nok - som man bliver ældre - mere kompetent i valget af værktøjer til at opnå, hvad man vil.
Afgiftspolitik som styring af folks adfærd er sjældent særlig effektivt.

Jeg tror f.eks. ikke på, at spiritusafgifterne har haft den store indflydelse på alkoholforbruget. Motivet har jo reelt også været skatteprovenuet.

Det er nok ligesom at tro på at viften med magiske urter vil gøre tordenvejret mindre skræmmende. Thor er og bliver en teenager, der piller lyddæmpningen af knallerten.

Det sørgelige er ikke de hysteriske snotforkælede unger - det er de gamle hvalrosskæg, der aldrig er blevet klogere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Tors Jul 12, 2012 12:07 pm

Tidligere generationer søgte at finde paradis i himlen.
Enhedslisten bilder så folk ind,at den kan findes på jorden. Det kan man da kalde falsk varebetegnelse i forhold til brudte valgløfter.

For min slægts vedkommende havde min far en mere jordnær tilgang til livet:
"Det kan ikke gå andet end af helvede til"
sagde han engang til mig, hvor jeg selv syntes, at jeg skulle igennem en meget farlig og udfordrende opgave. Det var en stor trøst. Såååh farefuldt var det altså heller ikke, og jeg kunne ikke lade være med at grine af mig selv.

Når man holder sig det for øje bliver man trods alt lidt mere tilfreds med de livsforhold der bydes en. Det kunne være meget værre.
Det får Enhedslisten nu en lille forsmag på fra de øvrige partier. Det var det, jeg mente med fælder.

Det er så ikke ensbetydende med, at jeg ikke også synes det er synd for mange mennesker, at de nu må betale prisen for 20 års overforbrug, thi de vidste ikke hvad de gjorde.

Ser at din veninde ASH har skrevet "et masterpiece".
http://annesophia.blogs.berlingske.dk/2012/07/10/kan-du-sige-gnothi-seauton-2/
OK - måske igen lidt en overdrivelse - men det er i hvert tilfælde mere end jævnt og muntert. Laughing

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Tors Jul 12, 2012 3:04 pm

doctor skrev:
Ser at din veninde ASH har skrevet "et masterpiece".
http://annesophia.blogs.berlingske.dk/2012/07/10/kan-du-sige-gnothi-seauton-2/
OK - måske igen lidt en overdrivelse - men det er i hvert tilfælde mere end jævnt og muntert. Laughing

Det var det, jeg sagde: Hun er ikke noget at samle på. Men nogen samler jo på attituder.

Det der med andres anerkendelse - jo, kan være belejligt - endog nødvendigt i visse sammenhænge; men et mål i sig selv? Det må være en forfærdelig profession at være skuespiller!
Hvorfor pokker tror folk, at man har opfundet penge? Det er da for - i videst mulig omfang - at være fri for hinanden. Jeg er jo egentlig ligeglad med bageren; men jeg skal bruge et franskbrød - så derfor får han en metalskive, så han kan være ligeglad med andre.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Cirb Lør Jul 14, 2012 5:02 pm

CILF

Mest vedkommende politiske interview i en dekade....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Søn Jul 15, 2012 10:21 am

Det er det, jeg mener med at Johanne har levet i et beskyttet miljø.
Hun sidder jo der fuldtstændig overrumblet, måbende og forsvarsløs.
Havde jeg været i den stol havde han fået sig sådan en omgang verbale øretæver meget tidligt i forløbet. DEr villle ikke være tvivl om, at jeg anså ham for at være en intellektuel undermåler og medie-døgnflue-darling.

For satan da, når selv enhedslistens anfører ikke kan slå ned på kønsdiskrimination og mandschauvinisme i højeste potens - så ser det squ skidt ud.









doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Søn Jul 15, 2012 1:02 pm

doctor skrev:Det er det, jeg mener med at Johanne har levet i et beskyttet miljø.
Hun sidder jo der fuldstændig overrumplet, måbende og forsvarsløs.
Havde jeg været i den stol havde han fået sig sådan en omgang verbale øretæver meget tidligt i forløbet. Der villle ikke være tvivl om, at jeg anså ham for at være en intellektuel undermåler og medie-døgnflue-darling.

For satan da, når selv enhedslistens anfører ikke kan slå ned på kønsdiskrimination og mandschauvinisme i højeste potens - så ser det squ skidt ud.


Jeg synes det værste af det hele var, at det var vel først da de kom til kuglestødning, at det småt dæmrede for den små Johanne, at hun var ude, hvor hun ikke kunne bunde - det tro pokker.

Den mandschauvinistiske er jo den foræring hun får - og hun vender den faktisk - lige akkurat.....
Men derefter er der bøllebank i rå mængder.

Der hvor det går galt for hende er:

1) Hun har ikke nogen selvdistance.
2) Hun er så langsom i optrækket, at hun er i permanent bakgear.
3) Han siger intet, der ikke kunne smeldes tilbage på med topspin!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere - Page 3 Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum