Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Enhedslisten elsker forarmede borgere

+9
NewMay
klogeaage 35
dkguy66
tommyjo
Plyds
doctor
Thomas
Gorrion
Uffe
13 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Uffe Fre Jun 22, 2012 12:37 pm

Jeg "elsker" ELs retorik:

Per Clausen skrev:"Med os laver man ikke aftaler, hvor man tager penge fra arbejdsløse, kontanthjælpsmodtagere og førtidspensionister. Man laver heller ikke aftaler, hvor man forringer almindelige folkepensionister vilkår,"

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/235747/el_blaa_skattereform_goer_det_svaert_at_laegge_stemmer_til_finanslov.html

Kom så - ny SV regering Very Happy
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Gorrion Fre Jun 22, 2012 9:54 pm

Der bliver snart valg, derom er der ingen tvivl længere.
Min stemme er heller ikke socialdemokratisk længere!.

En ting er sikkert, socialdemokratiet er 100% et højreorienteret parti nu.

Deres mandater kommer til at styrtbløde fra dem nu....de kommer under 10%.

Tid til at finde et nyt politisk ståsted....hvis der findes et.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty kl. 1712 fredag - forlig

Indlæg af Thomas Fre Jun 22, 2012 10:49 pm

Beklager at det tog mig 4½ time at kikke ind.......

Jeg har på TV-Update skraldgrinet af raseriudbruddene fra den lille dumme og opblæste Johanne. Det bedste var, at hendes frådende hysteri blev gentaget hvert 10-ende minut. Så havde man tid til at komme lidt til kræfter inden næste latterkaskade.

Den afgjort MINDST overraskende udvikling, jeg kan mindes.

Totalt forudsigeligt - og forudsagt.

Men det spændende bliver nu om man heri i weekenden og i nat også foretager det kommando raid på Danske Bank og BRF, som jeg siden torsdag aften har gættet på.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Lør Jun 23, 2012 1:12 am

Jeg synes det er et flot stykke arbejde regeringen er fremkommet med:

Hovedlinjerne:
1: Forøge folks nettoarbejdsindkomst, når de endelig efter mange års uddannelse eller mange arbejdstimer tjener mere end gennemsnittet.
Retfærdigt og
2: Den manglende topbeskatning i det segment af arbejdsstyrken kan forhåbentlig medvirke til at folk ikke arbejder sort, men betaler skat af indkomsten.
3: Ophæve tilgangen til at indbetale store beløb på ratepension og afskaffe kapitalpensionen med skattefradrag. (Desværre for mig - men godt for skattekassen). På et tidspunkt bliver man nødt til at handle realpolitisk og ikke idealistisk. Kunsten har altså været at øge betalt skat på arbejde NU, og ikke overføre store summer til spekulative investeringer på div. ratepensioner. Finansverdenen får færre penge at "lege" med , mens borgerne får deres egne penge i lommen, således at de kan betale deres gæld NU, og vi forhåbentlig får reduceret antallet af skatteyderfinansierede bankpakker.
4: Fradragsretten på boliger bliver ikke berørt. Idealist set en dårlig løsning, men realistisk set en nødvendig løsning, hvis ikke alt for mange skal gå "på røven" (og igen med skatteyderfinansierede bankpakker som slutløsning.)
5: De rige pensionister bliver fattigere i fremtiden (dårligt for mig). Nødvendigt da pengene jo skal findes et sted.
6: Overførselsindkomster stiger ikke i samme takt som øvrige indkomster. Et nødvendigt signal til befolkningen om at tage hænderne op af lommen. Desværre også et uheldigt tidspunkt, da mange i øjeblikket er ufrivilligt arbejdsløse. Et kraftigt signal til fagforeningerne om at tænke på den fremtidige konkurrencedygtighed i dansk erhvervsliv. Fagforeningerne må påtage sig et ansvar for at arbejdspladser ikke nedlægges pga af alt for høje lønomkostninger.
Hvornår tænker fagforeningerne i "alle skal med" i stedet for kun at prioritere de mest overlevelsesdygtige medlemmer?
Enhedslistens forargelse der også rækker ind i SFs og Socialdemokratiets rækker bygger på forestillingerne om, at VI ejer hele verden. Det gør vi ikke og der skal gulerødder på bordet for at trække befolkningen i den rigtige retning.
Vi kan ikke låne os til et bugnende velfærdsbord på langt sigt. Pengene skal først i kassen.
7: Afskrivning samme år som investeringer bliver foretaget vil helt klart forbedre iværksætternes vilkår, og mindske lånebehovet fra bankerne , hvor renterne til erhvervslivet er tårnhøje. BRAVO.

Der er en ting der er sikkert. Kører den arbejdende befolkning ikke på med fuld kraft og virketrang, så er der INGEN overførselsindkomster i fremtiden. (lille søde Johanne).


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Plyds Lør Jun 23, 2012 3:00 am

Jeg tror, at det var klogere om de meget højtråbende stak piben lidt ind, for med regeringens kovending kommer der til at ske ting og sager, som nok ikke er så fandens gavnligt.

SF sprænges formentlig = løsgængere på borgen, og under spærregrænsen ved næste snarligt kommende valg
S reduceres til under 10% af vælgerne
DF står til stor fremgang
EL står til stor fremgang
Der kan for første gang i mange år ikke vedtages en finanslov til efteråret

Man må desuden begræde at Vestagers korpuleren med bankerne nu fører til at spekulationsafgifter droppes, og bankerne står til at modtage endnu flere af folkets penge.

Radikal politik har aldrig været skøn at skue, men at S & SF ville begå kollektivt selvmord havde jeg dog ikke fantasi til at forestille mig.

Reelt er der nu i DK kun een politik - og der er kun et oppositionsparti (EL) og et pensionistparti (DF)

Jeg tror nok, at vi kan se frem til en kraftig destabilisering og ikke mindst polarisering i det Danske Samfund.
Al solidaritet og samfundssind er smidt overbord til fordel for middelklassen kan fortsættet et overforbrug baseret på lånte penge. Det holder ikke i længden, men nyd endelig festen så længe den varer.

Der bliver i den grad larm i gaden, når der ikke regeres for alle.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Lør Jun 23, 2012 4:06 am

doctor skrev:Jeg synes det er et flot stykke arbejde regeringen er fremkommet med:

Hovedlinjerne:

3: Ophæve tilgangen til at indbetale store beløb på ratepension og afskaffe kapitalpensionen med skattefradrag. (Desværre for mig - men godt for skattekassen). På et tidspunkt bliver man nødt til at handle realpolitisk og ikke idealistisk. Kunsten har altså været at øge betalt skat på arbejde NU, og ikke overføre store summer til spekulative investeringer på div. ratepensioner. Finansverdenen får færre penge at "lege" med , mens borgerne får deres egne penge i lommen, således at de kan betale deres gæld NU, og vi forhåbentlig får reduceret antallet af skatteyderfinansierede bankpakker.



Tak skal du have doctor, nu kan jeg ikke lige se kilden.

Men det er dér finansieringen af skattelettelserne ligger!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af tommyjo Lør Jun 23, 2012 4:13 am

[quote="Thomas"]

Totalt forudsigeligt - og forudsagt.

alien


tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Lør Jun 23, 2012 5:11 am

[quote="tommyjo"]
Thomas skrev:

Totalt forudsigeligt - og forudsagt.

alien


Ja; men det spændende er om Danske Bank, når den åbner mandag morgen, får et skilt i ruden:
NU UNDER NY EJER!
Ledelsen takker gamle kunder og flextumper,
samt håber at fortsætte samarbejdet med kunder, der bare har overvejet at betale.

Torsdags hævelse af udlånsrammen med 100 mia. - det er sjovt nok lige Danske Banks "egenkapital".
Det vil ikke overraske mig, hvis APM med Hu Jinbao's besøg er blevet kompenseret for tabet på Danske Bank aktierne gennem investeringerne i det kinesiske havneanlæg.
Når England vil gøre det grimme ved sine banker iflg. White Paper, så slipper Danske Bank heller ikke uberørt.
At Vestager konstaterer Tobinskattens død - så kan jeg garantere for, at Schäuble har fået en vished for, at Danske Bank ikke leger Lotto med tyske statsobligationer.

Nu får vi se om det sker - der er andre måder at nå målet; men umiddelbart synes det den mest smertefrie metode at lave et kommandoraid her i weekenden, så man ikke får det rodet sammen med månedsafslutningen og udløbet af det danske formandsskab.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af tommyjo Lør Jun 23, 2012 1:02 pm

Det der undrer mig er at regeringen ikke har udpeget system vigtige enheder endnu, hvor DB jo ser sig selvskreven, kan være at de har kunnet udskyde beslutningen nu hvor danske stats obl. er så eftertragtet, men bankens udenlandske afdelinger har samlet lånt 673 milliarder kroner ud til lånelystne bankkunder i 2008, mens der kun er sat 288 milliarder kroner ind som indlån. Det giver en indlåns underskud på 385 milliarder kroner så er det jo en farlig sag for både regering og også landet såfremt den bliver udpeget og tingene fortsætter nedad

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Plyds Lør Jun 23, 2012 1:47 pm

Selvfølgelig:
http://politiken.dk/indland/ECE1666875/vismand-kritiserer-fredning-af-boligejerne/

Dette er en regulær fredning af fjolset Løkke, som hvis ikke ændringen af rentefradraget var pillet ud jo var gået personligt konkurs.
Tumben er jo insolvent. Gud fader hvor er det pinligt!

Og landsskadeligt!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Lør Jun 23, 2012 5:41 pm

tommyjo skrev:Det der undrer mig er at regeringen ikke har udpeget system vigtige enheder endnu, hvor DB jo ser sig selvskreven, kan være at de har kunnet udskyde beslutningen nu hvor danske stats obl. er så eftertragtet, men bankens udenlandske afdelinger har samlet lånt 673 milliarder kroner ud til lånelystne bankkunder i 2008, mens der kun er sat 288 milliarder kroner ind som indlån. Det giver en indlåns underskud på 385 milliarder kroner så er det jo en farlig sag for både regering og også landet såfremt den bliver udpeget og tingene fortsætter nedad

Der er noget med de udlandsafdelinger. Der er jo stadigvæk noget tilbage i Baltikum.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Uffe Søn Jun 24, 2012 12:06 am

Plyds skrev:
Jeg tror nok, at vi kan se frem til en kraftig destabilisering og ikke mindst polarisering i det Danske Samfund.
Al solidaritet og samfundssind er smidt overbord til fordel for middelklassen kan fortsættet et overforbrug baseret på lånte penge. Det holder ikke i længden, men nyd endelig festen så længe den varer.

Der bliver i den grad larm i gaden, når der ikke regeres for alle.

Middelklassen har været groft udnyttet gennem årtier med eksorbitante høje skatter, nu begynder det langsomt at kunne betale sig at arbejde, sådan at folk yder en større indsats.

DET ER DET DER SKAL TIL. Folk skal have mere lyst til at gøre en større indsats.

Du kan ikke på nogen måde stille dig op og bare forsøge at forsvare at lade tingene stå til, med ordet "solidaritet" - har du set udviklingen på kontanthjælpsområdet??? 10% stigning på ET år, og det tiltager. Den slags "solidaritet" er der ganske simpelt ikke råd til, hvis ikke folk der har et arbejde yder en større indsats.

Det kan godt være at der findes nogle derude, der ved at høre ordet solidaritet begynder at tage overarbejde, men der findes efter min ringe overbevisning så uhyggeligt mange flere der demotiveres ved at se på topskattegrænsen og holder igen med at arbejde.

Hvis de stærkeste skuldre skal bære, så skal de også selv se fornuften i at gøre en indsats. At stå på den solidariske højborg og råbe op om at det er for dårligt at man ikke er mere solidarisk mens man får i pose og sæk på offentlige ydelser, det er simpelthen for virkelighedsfjernt for mig.

De offentlige ydelser har fået et kæmpe spark opad - de justeres nu efter inflationen NÅR DER IKKE ER NOGEN LØNSTIGNING LÆNGERE så må man gå ud fra at inflationen vil give dem flere penge end ved at følge lønstigningen (den kommer ikke foreløbig).
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Søn Jun 24, 2012 8:49 am

Gorrion skrev:Der bliver snart valg, derom er der ingen tvivl længere.
Min stemme er heller ikke socialdemokratisk længere!.

En ting er sikkert, socialdemokratiet er 100% et højreorienteret parti nu.

Deres mandater kommer til at styrtbløde fra dem nu....de kommer under 10%.

Tid til at finde et nyt politisk ståsted....hvis der findes et.

Gorrion: Forsøg at komme med en argumentation.

For mig at se er der ET stort problem: De IKKE-borgerlige partier, som altså iflg dig nu kun omfatter enhedslisten har det udgangspunkt, at at alt er som det var FØR krisen, og at man bare kan udstede regningen til den arbejdende befolkning.

Problemet er bare, at den arbejdene befolkning sidder i gæld til halsen.

Hvis middelstanden ikke får husholdningsregnskabet til at køre rundt, så ender landet i bankerot.
Hvem har glæde af det? Bestemt ikke dem på passiv overførsel.
Ved bankerot bliver det de stærke der vinder. Survival of the fittest.
Se bare på Grækenland.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er himmelråbende ussel og uretfæridg situation befolkningen som helhed er landet i.
Problemet er bare, at der skal styres uden om de farlige skær.
Det synes jeg regeringen prøver på efter bedste evne, og ved at lave b r e d e forlig.
For øvrigt fik Enhedslisten jo mulighed for at indgå forlig. Problemet var bare, at de nu mente at de kunne diktere regeringen uden hensyntagen til den demokratiske stemme. Enhedslisten har meget at lære, når det gælder at regere demokratisk.

Husk nu ordsproget:
"Når det regner på præsten - drypper det på degnen. "

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Plyds Søn Jun 24, 2012 9:39 am

Uffe skrev:
Plyds skrev:
Jeg tror nok, at vi kan se frem til en kraftig destabilisering og ikke mindst polarisering i det Danske Samfund.
Al solidaritet og samfundssind er smidt overbord til fordel for middelklassen kan fortsættet et overforbrug baseret på lånte penge. Det holder ikke i længden, men nyd endelig festen så længe den varer.

Der bliver i den grad larm i gaden, når der ikke regeres for alle.

Middelklassen har været groft udnyttet gennem årtier med eksorbitante høje skatter, nu begynder det langsomt at kunne betale sig at arbejde, sådan at folk yder en større indsats.

DET ER DET DER SKAL TIL. Folk skal have mere lyst til at gøre en større indsats.

Du kan ikke på nogen måde stille dig op og bare forsøge at forsvare at lade tingene stå til, med ordet "solidaritet" - har du set udviklingen på kontanthjælpsområdet??? 10% stigning på ET år, og det tiltager. Den slags "solidaritet" er der ganske simpelt ikke råd til, hvis ikke folk der har et arbejde yder en større indsats.

Det kan godt være at der findes nogle derude, der ved at høre ordet solidaritet begynder at tage overarbejde, men der findes efter min ringe overbevisning så uhyggeligt mange flere der demotiveres ved at se på topskattegrænsen og holder igen med at arbejde.

Hvis de stærkeste skuldre skal bære, så skal de også selv se fornuften i at gøre en indsats. At stå på den solidariske højborg og råbe op om at det er for dårligt at man ikke er mere solidarisk mens man får i pose og sæk på offentlige ydelser, det er simpelthen for virkelighedsfjernt for mig.

De offentlige ydelser har fået et kæmpe spark opad - de justeres nu efter inflationen NÅR DER IKKE ER NOGEN LØNSTIGNING LÆNGERE så må man gå ud fra at inflationen vil give dem flere penge end ved at følge lønstigningen (den kommer ikke foreløbig).

Hold da op en gang piveri. Når bare "middelklassen" har deres på det tørre, vil de da skide højt og flot på alle andre, ganske som vi allerede ser.
Det er middelklassens enorme overforbrug der er problemet - ikke understøttelsen - og at i piver fordi I ikke kan få det hele på klods her og nu - eller det hele i det hele taget, det er jo symptomatisk.
Middelklassen, og især de de fra 40 år og nedefter har været vandt til at få alt hvad de peger på lige fra de var små. Moooar - jeg VIL ha - og den stil fortsættes desværre resten af livet.

I stedet for at spare op, så har man væltet sig i billige flex lån, og brug pengene på tåbeligheder som sortglasserede tage, granitskærver i forhaven, samtale køkkener, spabade og for store biler.

Gu skal middelklassen da ej have flere penge. Hvis de skal noget, så skal de have færre, så de een gang for alle kan få lært at administere penge. For det kan middelklassen absolut ikke finde ud af som det er nu. De vælter sig i billig gæld - helst uden afdrag, og samtidig piver de over, at de ikke har råd.

Jamme dog - hjem til moar og lær hvad penge er.... Jeg er sq da ved at brække mig over det piveri, og hylen op om skattelettelser, som I alligevel ikke kan finde ud af at administere fornuftig.

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Søn Jun 24, 2012 11:54 am

doctor skrev:
Gorrion skrev:Der bliver snart valg, derom er der ingen tvivl længere.
Min stemme er heller ikke socialdemokratisk længere!.

En ting er sikkert, socialdemokratiet er 100% et højreorienteret parti nu.

Deres mandater kommer til at styrtbløde fra dem nu....de kommer under 10%.

Tid til at finde et nyt politisk ståsted....hvis der findes et.

Gorrion: Forsøg at komme med en argumentation.

For mig at se er der ET stort problem: De IKKE-borgerlige partier, som altså iflg dig nu kun omfatter enhedslisten har det udgangspunkt, at at alt er som det var FØR krisen, og at man bare kan udstede regningen til den arbejdende befolkning.

Problemet er bare, at den arbejdene befolkning sidder i gæld til halsen.

Hvis middelstanden ikke får husholdningsregnskabet til at køre rundt, så ender landet i bankerot.
Hvem har glæde af det? Bestemt ikke dem på passiv overførsel.
Ved bankerot bliver det de stærke der vinder. Survival of the fittest.
Se bare på Grækenland.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er himmelråbende ussel og uretfæridg situation befolkningen som helhed er landet i.
Problemet er bare, at der skal styres uden om de farlige skær.
Det synes jeg regeringen prøver på efter bedste evne, og ved at lave b r e d e forlig.
For øvrigt fik Enhedslisten jo mulighed for at indgå forlig. Problemet var bare, at de nu mente at de kunne diktere regeringen uden hensyntagen til den demokratiske stemme. Enhedslisten har meget at lære, når det gælder at regere demokratisk.

Husk nu ordsproget:
"Når det regner på præsten - drypper det på degnen. "

Helt rigtigt: De bredeste skuldre bærer de største byrder - og de største røve har de ømmeste hæmorider!

Noget andet er, at de aldrig har fattet den måde Helle T har overlevet på: Hun skylder ikke nogen noget. De to fløje i Socialdemokratiet har hun jo hele tiden spillet ud mod hinanden, hvorefter hun var kompromisset som de begge troede de kunne leve med.
Nu laver hun som statsmedister det samme nummer med Venstre og Enhedslisten.

Problemet for hende er bare, at hun har en ganske habil taktikker mod sig i Lars Løkke. Han lader sig ikke provokere. Han venter til hun har kørt Enhedslisten ned under gulvbrædderne (og SF med for den sags skyld) - Vestager begynder at blive nervøs: Hun kan ikke holde skansen længere og ringer til Løkke. Så kommer Løkke ind og stiller det forslag han hele tiden har villet have - med alle tegn på ydmygelse og desperation i Hjortens øjne.

Nu er Helle T nød til at lave finanslov med Venstre.

Frem på skærmen her til morgen trinder en svagt begavet hvalros af et SF hovedbestyrelsesmedlem (eller hvad de nu kalder bedrevidende tåber i de kredse)! Han vil have fjernet Möger - mage til kæmpefjols!

1) Det er slet ikke noget SF bestemmer. Dels er et folketingsmedlem iht. Grundloven kun bundet af sin overbevisning. Dels er en ministerudnævnelse statsministerens suveræne afgørelse.

2) SF kan ekskludere Möger og alle SF ministrene - det kan da ikke afficere statsministeren! SF kan melde sig ud af regeringen; men hvis Venstre bliver støtteparti i stedet - så kan statsministeren være ligeglad. Endog inderligt.

3) SF kan evt. nægte at genopstille Möger - det må de jo så selv om - men det er også ligegyldigt: Med de meningsmålinger SF samler på, så bliver han jo alligevel ikke valgt.

Den egentlige vinder i dette spil er Vestager: Hun brugte Socialdemokratiet og SF til at destruere Dansk Folkeparti - hvilket de borgerlige havde det overordentlig fint med. Nu bruger hun Venstre til at knuse SF og Enhedslisten - hvilket Lars Løkke også kan leve med.
Det er let at komme i regering med de Radikale; men det er dæleme svært at slippe levende ud igen!

Helle T - hun skal nok lade være med at udskrive valg - hun kan evt. omdanne regeringen til en mindretalsregering; men - hovsa - det er den allerede.
Hvorfor skulle Lars Løkke vælte statsministeren? Venstre kan bare undlade at stemme - så er den lille skrigeballon til Johanne neutraliseret. Helle T sidder på Løkkes nåde. Den får hun, hvis hun er artig: Hun ser også bedre ud end han gør - og han vil hellere have en fadbamse end et kindkys af Merkel - forstå det, hvem der kan!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Søn Jun 24, 2012 12:01 pm

Plyds skrev:

Hold da op en gang piveri. Når bare "middelklassen" har deres på det tørre, vil de da skide højt og flot på alle andre, ganske som vi allerede ser.
Det er middelklassens enorme overforbrug der er problemet - ikke understøttelsen - og at i piver fordi I ikke kan få det hele på klods her og nu - eller det hele i det hele taget, det er jo symptomatisk.
Middelklassen, og især de de fra 40 år og nedefter har været vandt til at få alt hvad de peger på lige fra de var små. Moooar - jeg VIL ha - og den stil fortsættes desværre resten af livet.

I stedet for at spare op, så har man væltet sig i billige flex lån, og brug pengene på tåbeligheder som sortglacerede tage, granitskærver i forhaven, samtale køkkener, spabade og for store biler.

Gu skal middelklassen da ej have flere penge. Hvis de skal noget, så skal de have færre, så de een gang for alle kan få lært at administrere penge. For det kan middelklassen absolut ikke finde ud af som det er nu. De vælter sig i billig gæld - helst uden afdrag, og samtidig piver de over, at de ikke har råd.

Jamme dog - hjem til moar og lær hvad penge er.... Jeg er sq da ved at brække mig over det piveri, og hylen op om skattelettelser, som I alligevel ikke kan finde ud af at administrere fornuftig.


Der er det jeg har sagt hele tiden: Den enlige uuddannede arbejdsløse mor i almennyttig lejlighed - hun har det svært; men bestemt ikke værre end hun altid har haft.
Det er "middelklassen" der skal til at finde ud af, at de ikke er så meget værd, som de selv troede.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Søn Jun 24, 2012 12:04 pm

Rigtigt Plyds.

Problemet er bare: Skaden er sket.

Enig med Uffe i:
De offentlige ydelser har fået et kæmpe spark opad - de justeres nu efter inflationen NÅR DER IKKE ER NOGEN LØNSTIGNING LÆNGERE så må man gå ud fra at inflationen vil give dem flere penge end ved at følge lønstigningen (den kommer ikke foreløbig).

Når Thor Møger kalder reformen RØD, så giver jeg ham ret. Jeg vil endda kalde den ræverød, men desværre nødvendlig.
Det er helt op til arbejdsmarkedets parter at sørge for, at vi får så få abejdsløse som muligt, således at vi ikke også bliver nødt til at skære i alle de skattefrie ydelser lavtlønsgrupperne og overførselsindkomstgruppen får fra det offentlige. Nu tager man børnechecken fra de rige. Det skæpper kun lidt i kassen, men der er endnu en guldgrube der kan åbnes.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Thomas Søn Jun 24, 2012 12:07 pm

doctor skrev:Rigtigt Plyds.

Problemet er bare: Skaden er sket.

Enig med Uffe i:
De offentlige ydelser har fået et kæmpe spark opad - de justeres nu efter inflationen NÅR DER IKKE ER NOGEN LØNSTIGNING LÆNGERE så må man gå ud fra at inflationen vil give dem flere penge end ved at følge lønstigningen (den kommer ikke foreløbig).

Når Thor Møger kalder reformen RØD, så giver jeg ham ret. Jeg vil endda kalde den ræverød, men desværre nødvendlig.
Det er helt op til arbejdsmarkedets parter at sørge for, at vi får så få abejdsløse som muligt, således at vi ikke også bliver nødt til at skære i alle de skattefrie ydelser lavtlønsgrupperne og overførselsindkomstgruppen får fra det offentlige. Nu tager man børnechecken fra de rige. Det skæpper kun lidt i kassen, men der er endnu en guldgrube der kan åbnes.

Den fra Uffe havde jeg overset; men ja! Man kan jo ikke have at forbruget kollapser - bare fordi man hæver forbrugsafgifterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Gorrion Søn Jun 24, 2012 1:41 pm

doctor skrev:
Gorrion skrev:Der bliver snart valg, derom er der ingen tvivl længere.
Min stemme er heller ikke socialdemokratisk længere!.

En ting er sikkert, socialdemokratiet er 100% et højreorienteret parti nu.

Deres mandater kommer til at styrtbløde fra dem nu....de kommer under 10%.

Tid til at finde et nyt politisk ståsted....hvis der findes et.

Gorrion: Forsøg at komme med en argumentation.

For mig at se er der ET stort problem: De IKKE-borgerlige partier, som altså iflg dig nu kun omfatter enhedslisten har det udgangspunkt, at at alt er som det var FØR krisen, og at man bare kan udstede regningen til den arbejdende befolkning.

Problemet er bare, at den arbejdene befolkning sidder i gæld til halsen.

Hvis middelstanden ikke får husholdningsregnskabet til at køre rundt, så ender landet i bankerot.
Hvem har glæde af det? Bestemt ikke dem på passiv overførsel.
Ved bankerot bliver det de stærke der vinder. Survival of the fittest.
Se bare på Grækenland.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er himmelråbende ussel og uretfæridg situation befolkningen som helhed er landet i.
Problemet er bare, at der skal styres uden om de farlige skær.
Det synes jeg regeringen prøver på efter bedste evne, og ved at lave b r e d e forlig.
For øvrigt fik Enhedslisten jo mulighed for at indgå forlig. Problemet var bare, at de nu mente at de kunne diktere regeringen uden hensyntagen til den demokratiske stemme. Enhedslisten har meget at lære, når det gælder at regere demokratisk.

Husk nu ordsproget:
"Når det regner på præsten - drypper det på degnen. "

For mig at se, er der blevet sparket igen og igen til den gruppe af mennesker der har allermindst skyld i at vi er ramt hårdt af krisen, vores vældfærdssystem er milevidt fra sammenligning med Grækenland, og befinder sig milevidt fra den faldgruppe som de er havnet i.
En krise af den størrelse som har ramt verden, og som klokkeklar var under opsejling, kan ikke undgå også at ramme Danmark hårdt på grund af politisk uduelighed, manglende rettidig omhu, desideret dumhed, og omfattende embedssvigt fra tidligere ministre.
Da man for alvor opdagede at det stod grueligt galt (ja de vågnede faktisk), afskaffede man i første omgang den FORSIKRING som netop skulle virke i den krise som vi stod overfor, og på nuværende står midt i, nemlig en halvering af dagpengeFORSIKRINGEN.
Handlingen blev efterfølgende lappet lidt med en hovsa løsning, og man forlængede forsikringen i 6 måneder....da nogen trods alt godt kunne se at den løsning var og er sindsyg.
Ufatteligt at denne svinestreg endnu ikke er blevet tilbageført 100%.
I mellemtiden er ENDNU flere blevet arbejdsløse, og rigtig mange er idag langtidsledige....ikke fordi de ikke kan eller vil arbejde....der er bare ikke noget arbejde.
Og jeg gider ikke høre på det pjat at man bare kan forlade venner, skolekammerater og familie, en omgangskreds man har opbygget igennem mange år, for at finde arbejde i en anden landsdel. det er for vulgært og menneskefjernt at komme med sådanne latterlige lappeløsninger, at tilsidesætte noget at det der er et af de vigtigste fundamenter for menneskers sociale tilknytningsforhold.
Jeg mener ikke at man skal udstede regningen til den arbejdende befolkning, og da slet ikke på baggrund af den krise vi på nuværende befinder os i...slet ikke.
Den regning kan de ROLIGT sende til finansverdenen, og lade politikerne gå ned i løn og pension, derudover kan de se at få ført ansvarspådragende sager imod finansverdenen og tidligere politikere, der er skyld i at det er gået så galt....derefter kunne det godt være det var lidt nemmere at få resten af befolkningen til at være med til at spytte i kassen.

Jeg kan godt forstå hvorfor mange har svært ved at se fornuften i de politiske "løsninger" der er kommet på bordet....3 partsforhandlingerne og afskaffelsen af helligdage/ferie som den seneste var da i den grad afsporet fra den nuværende situation. Med nuværende arbejdsløshed, foruden de tusinder der ikke er registreret som arbejdssøgende, da de "forsørges af ægtefælde" så går der 7-8 år før at demografien begynder at tilskynde en fokus på at øge arbejdsudbuddet. Til den tid bliver det også meget nemmer at sælge det budskab, og kan indfases relativt hurtigt, og langt mere smertefrit.

Mange af de der idag er arbejdsløse skal nok komme i arbejde i en 7-8års periode, medmindre den globale krise går fuldstændig amok, og begynder at skabe omfattende revolutioner og anarki i flere lande...men der vil selvfølgelig stadig være folk på førtidspensioner, og selvfølgelig også arbejdsløse i perioder...men at udhule et i forvejen skrabet sikkerhedsnet, under denne gruppe, som bliver meget mindre i fremtiden, er i den grad social skæv, tarvelig, og unødvendig.
Er der i denne gruppe tale om sociale bedragere så findes der allerede muligheder for sanktioner, og straf, og ligefrem fratagelse af sociale goder.

Rigtig mange hårdarbejdende (indtil krisen for alvor ramte) bliver straffet fordi de er havnet i en situation de ikke har nogen kontrol over, og i langt de fleste tilfælde ingen skyld i.
Samfundet kan ikke være bekendt at disse ryger ud i en social og økonomisk ruin, på grund af manglende politisk overblik i ponzi årene.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Søn Jun 24, 2012 7:51 pm

Vi er kommet til et punkt, hvor vi bliver nødt til at tale om, at alle må påtage sig et ansvar for den udvikling i uheldig retning, som vores samfund har været igennem. Vi har som bekendt demokrati.

Hvordan kunne fagforeningerne i de sidste 20 år passivt se til at jobsenen forsvandt til udlandet, alt imens de krævede større og flere rettigheder og lønninger?

Hvorfor er det kun de højtuddannede, der presses til at flytte efter jobsene?
Jeg er flyttet 9 gange som barn rundt i hele landet. Som voksen har jeg skiftet jobs så mange gange, at jeg slet ikke har tal på det.

Gorrion du er den der har været mest aktiv i at fortælle os, hvor hårdt krisen ville slå ned. Hvordan kan det være, at du stadig mener, at nogle grupper kan komme "smertefri" og "udgiftsfri" gennem krisen. Vi kommer alle til at betale. Med nedslag i boligpriser, arbejdsløshed, formindskning af pensioner, ophævelse af efterløn, negativ realrente på formue osv.

Gorrion jeg spurgte engang meget tidligt på Boligdebatten: "Jamen hvor er alle pengene henne?"
Så vidt jeg husker svarede du, at de ikke var der, og at de aldrig havde været der. At det hele var et ponzischeme.
Jeg fandt dog ud af, at en hel del var havnet i Kina. Vi har som helhed i Europa en usund handelsbalance. Skulle vi nu ikke se at blive mere konkurrencedygtige? De TAB vi har haft kommer ikke tilbage. Derimod tror jeg ikke, at man gør befolkningen en tjeneste ved at blive ved med at skylde skylden over på alle andre. De "andre" i finanssektoren der muligvis har bevarede formuer har tilsyneladende sikret sig lovmæssigt, og de penge er jo en forsvindende lille formue, der slet ikke kan dække de udgifter, som staten havde dengang vi lykkeligt levede i et ponzischeme, hvor de stigende huspriser genererede et afsindigt højt forbrug og en lav arbejdsløshed.

Desuden synes jeg det er noget af det "mest forkælede" at afskaffelse af en enkelt helligdag i den grad kan sætte den arbejdende befolkning i oprør. Når jeg tænker på, hvor mange weekender og helligdage jeg har brugt "friviligt og uden løn" til at dygtiggøre mig i mit fag, så er det jeg indser, at vi har forkælet og krævende arbejdsstyrke der konstant og evindeligt sender ansvaret og udgifterne til andre og selv tager fortjenesten. Og jeg mener det.




doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Gorrion Søn Jun 24, 2012 9:48 pm

Det er ikke at påtage sig et ansvar, hvis man syntes/tror at man kan rette op på noget ved at lade andre betale regningen for ens egen dumhed.
Det som foregik i ponzi årene var kriminelt, det er bare ikke blevet behandlet som sådan, og det er en fejl man bør rette op på.
Skattereformen som er vedtaget ligner mest af alt en sammenligning med at man køre en andens dankort igennem, for at betale en regning som tilhøre nogle helt andre (den del der vedrøre besparelser for 3 milliarder på førtidspensionister, og mange af de som er ramt af langtidsarbejdsløshed), som i forvejen er blevet berøvet 2 år af deres selvbetalte arbejdsløshedsforsikring....lige på falderebet af denne historiske krise.

Hvor er alle pengene?....altså spørgsmålet dengang lå jo på det ponzi sceme som et stort udsnit af boligmarkedet var/er blevet finansieret ud fra, og deraf illusionen om at boligpriserne ville fortsætte ind i himlen. Belåningen af fiktive friværdier skabte en uholdbar økonomisk udvikling, der i stigende grad afsporede det realøkonomiske og makroøkonomiske samspil, og smadrede konkurrance-evnen.
Fagforeningerne var i disse år ligeledes forblændet, det var politikere også. En umoralsk og grådig finansverden, og sluprende ejendomsmæglere og spekulanter sværmede om truget, og stak snablen i krukken ved enhver mulig lejlighed....om de så skulle lyve og bedrage for at åbne smuthuller, eller få "nogen" til at kigge den anden vej.
De af os der påpegede at det ville ende galt blev ignoreret.
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/127741/fogh_advarer_mod_oekonomiske_graedekoner.html

Jeg tror ikke på at folk har noget imod at ofre en helligdag, hvis de kunne se fornuften i det...ihvertfald de fleste. Men timingen var og er elendig for den politiske dagsorden. At bruge så meget krudt på noget der "lige nu" ingen gang har på jord, alt imens folk bliver fyret, arbejdspaldser lukker og går konkurs er hovedrystende. Om 7 - 8 år tror jeg den debat kan få langt bedre indlevelse i befolkningen, fordi arbejdsløsheden utvivlsom vil være, eller begynde at falde markant (medmindre krisen går HELT amok).

Jeg kan ikke forstå du siger at jeg mener at nogen kommer udgiftfri igennem krisen....de der er blevet arbejdsløse har da betalt den største pris, mange af disse er også personer/familier der er røget ud i alt for dyrt købte boliger i ponzi scemet....det er da den gruppe jeg allerhelst så slippe for at betale yderligere.

Hvad angår fagforeningerne, ja så har de snorksovet, og det bliver svært for dem at forklare deres medlemmer (de der er tilbage) at man skal til at betale prisen for en fest....som måske ikke alle deres medlemmer har været med til...især de generationer der nu står for deres første tur på arbejdsmarkedet.

Jeg har flere gange påpeget at jeg langt hellere så en kontroleret deflation, og deraf øget konkurrance-evne, end at jeg vil opleve en altødelæggende inflation, eller i værstefald hyperinflation, der vil tænde en krudtønde i mange vestlige økonomier.

De "andre" i finanssektoren der muligvis har bevarede formuer har tilsyneladende sikret sig lovmæssigt

NÅ...prøv at spørg AIG om det da Fannie Mae og Freddie Mac gik konkurs?
Det endte med at FED måtte, og stadig trykker fantasibillioner dollars.

Kigger man i det store billede, så kan Danske bank heller ikke have undgået (ud over det vi allerede ved) at have nogle aftaler/ordninger med Nationalbanken, finanstilsynet/ministeriet for at kunne have holdt hovedet oven vande...deres tab er for store.
Deres lån i FED giver heller ikke forklaringen.

Derimod tror jeg ikke, at man gør befolkningen en tjeneste ved at blive ved med at skylde skylden over på alle andre

Hvis de andre er finansverdenen...jo så kan du bande på det hjælper!

Det er nok heller ikke for sjovt at staten nu låner ud via statsfonde, eller at pensionpengene nu trækkes ind i økonomien og statsfinanserne.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Gæst Søn Jun 24, 2012 10:15 pm

Jeg må give Doctoren ret her. Hvis man kan ga fuldstændig i baglås over at miste 1-2 fridage så ER man forkælet. MEGET endda. Punktum.

Hvis vi skal have forbedret vores konkurrenceevmr - og det skal vi - så er en lidt lavere skat for dem som arbejder en fornufitg metode til at holde lønnen i ro. Desuden motiverer det folk til at arbejde mere / tage et mere kvalificeret job/ tage lederjobbet etc.

Og hvis det hjælper på dit humør Gorrion, at skyde skylden på finanssektoren så fint for mig. Det kommer Danmark bare ikke rigtigt videre af...

De fleste samfund som har store syndebukke ender forarmede og forstene. I alle de lande i mellemøsten hvor USA/Israel er skyld I alle ulykkerne er man jo også lykkeligt fri for selv at tage sig sammen og forbedre sine levevilkår...





Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af doctor Man Jun 25, 2012 12:31 am

Gorrion skrev:NÅ...prøv at spørg AIG om det da Fannie Mae og Freddie Mac gik konkurs?
Det endte med at FED måtte, og stadig trykker fantasibillioner dollars.

Kigger man i det store billede, så kan Danske bank heller ikke have undgået (ud over det vi allerede ved) at have nogle aftaler/ordninger med Nationalbanken, finanstilsynet/ministeriet for at kunne have holdt hovedet oven vande...deres tab er for store.
Deres lån i FED giver heller ikke forklaringen.

Derimod tror jeg ikke, at man gør befolkningen en tjeneste ved at blive ved med at skylde skylden over på alle andre

Hvis de andre er finansverdenen...jo så kan du bande på det hjælper!

Det er nok heller ikke for sjovt at staten nu låner ud via statsfonde, eller at pensionpengene nu trækkes ind i økonomien og statsfinanserne.

Jamen, hvis du har fundet en farbar vej, så vi kan trække penge på den konto og få dømt de skyldige slyngler, så er jeg da helt med på den gallej.

Problemet er bare at trods talrige høringer i diverse instanser i USA, så ser det ikke ud til at nogen som helst bliver dømt til at tilbagebetale en $ eller bliver dømt til en tur bag tremmer. Og selv om de blev, så er det ikke noget der kan finansiere det velfærdssamfund, vi har været vant til.
Hvad afholder egentlig fagforeningerne fra at lave deres egne "arbejdsløshedsforsikringer", så man solidarisk støtter hinanden i arbejdsløshedsperioder, uden at disse forsikringer hovedsageligt er finansieret af staten? Dette ville måske også animere fagforeningerne til at bekæmpe arbejdsløsheden ved at sælge deres arbejdskraft til en rimelig løn og arbejdsvilkår, så jobsene ikke forsvinder ud af landet.

Nej, så solidarisk er man ikke. Hermed en kraftig opfordring til, at de store fagforbund laver en sådan solidarisk forsikring - dog på frivillig basis.
En del sikrer sig i øjeblikket via private forsikringsselskaber. Andre lever livet farligt, og tager de økonomiske knubs det giver, hvis man mister alt. I sidste ende kan man få kontanthjælp, hvis man ikke har formue.

Staten skal hjælpe dem der er i virkelig nød. Det gør staten også med socialt boligbyggeri kontanthjælp og div. sociale ydelser som er behovsbestemt. (Boligydelse, friplads i børneinstitustioner samt børnecheck er blot nogle af dem). Carina sagen lærte os, at det slet ikke er så dårligt endda, i forhold til den arbejdende befolknings indtægter og ikke mindst udgifter.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af dkguy66 Man Jun 25, 2012 1:05 am

Jeg er altså meget enig med Gorrion i denne sag, og plyds.

Hvis vi lige starter med at tage et lille tilbageblik på den forrige skattereform fra 2009. Hvad skete da ?
Jo, mellemskatten blev afskaffet. først blev grænsen forhøjet til topskattegrænsen fra 2009, med reformen "lavere skat på arbejde" fra 2007, og med reformen fra 2009, blev mellemskatten i 2010 afskaffet. Altså alle indkomster over 279.000 kr fik 6 % i skattelettelse af indkomst over denne grænse fra 2010.
Samtidig blev topskattegrænsen forhøjet til 347.000 i 2009, og op til 389.900 i 2010.
Samtidig blev bundskatten reduceret minimalt med 1,4%

Som modsvar fastfrøs man det skattefrie bundfradrag, og andre satser, der hidtil var blevet reguleret med inflationen årligt, som alle andre skattegrænser.

Konsekvensen var altså at den lavtlønnede, som eks. tjente 250.000 årligt, kun modtog lettelsen i bundskatten på de ca. 1,4 %, men som samtidig måtte aflevere hele skattelettelsen pga den fastfrosne bundgrænse.
Resultat for den lavtlønnede. Et stort rundt 0 i skattelettelse.

Hvorimod mellemindkomstgruppen fik den ekstra skattelettelse på de min 6 % fra mellemskatten.

Altså siden 2009, har mellemindkomstgrupperne nydt godt af en markant skattelettelse, både de 6% fra mellemskatten, og et netto provenue fra bundskatten, da tabet ved fastfrysningen af bundfradraget er mindre end den samlede lettelse af bundskatten i hele indkomsten.

Samtidig betyder fastfrysningen af det skattefrie bundfradrag til 2013, at de lavtlønnede kommer til at betale mere i skat, da lettelsen i bundskatten allerede er spist op de første år ved den manglende regulering af bundfradraget. Så i år 2012 betaler den lavtlønnede faktisk mere i skat end tilfældet var i 2008. Da nettolønudviklingen for de lavtlønnede samtidig var lav, forringer det yderligere de lavtlønnedes nettoindkomst.

Lægger man dertil sukkerafgift og fedtafgift, er der ingen tvivl om at de lavtlønnede med indkomst under 270.000 kr. virkelig betaler regningen for skattelettelser til mellem- og højindkomstgrupperne.

Og mht begrænsning af rentefradraget, som visse inddrager, skal man ikke glemme, at lavindkomstgrupperne betaler ca 14 % på et lån på eks. 100.000, mens højtlønnede sidder med boliglån til 1 %. Og dermed har samme renteudgift ved et lån på 1,4 mio kr. - et lån som den lavtlønnede ikke har nogen mulighed for at opnå.

Og den uhyrlige påstand om at kontanthjælpen er steget med 10 % - at man i det hele taget skriver sådan noget sludder i stedet for at tjekke op på tallene overgår min forstand - er uforstandig. Et hurtigt tjek viser at kontanthjælpen for ikke-forsørgere er pt. på 10.335 kr pr. mdr. og at den i 2011 var på 10.044 kr. Brutto. Altså en stigning fra 2011 til 2012 på kr. 291 kr. pr mdr. som ifølge min regnestok giver en forhøjelse på 2,897 %.
Og for god ordens skyld var satsen i 2010 på 9.857 kr pr mdr. Altså en stigning på 187 kr. pr mdr fra 2010 til 2011. Svarende til en regulering på 1,9 %.
Så hvor de 10 % lige kommer fra kunne være interessant at få fastslået.

Jeg må tilstå at al tillid til de danske folkevalgte politikere er helt væk. Når en rød regering laver en blå skattereform, hvor man meget tydeligt lader de dårligst stillede betale markante lettelser til de højtlønnede er topmålet af associal politik.
Hvorfor ikke financiere en sådan lettelse i topskatten ved afskaffelse af fradrag i topskat for pensionsindbetaling ?
Eller lade de nyrige velstillede pensionister betale via modregning i folkepensionsgrundbeløb ved pension over 250.000 ? På præcis samme måde som en pensionist med lønindkomst eller afkast modregnes?
Man kunne også lade boligejerne - hvor en stor del jo netop nyder godt af disse skattelettelser - betale via en ophævelse af fastfrysningen af ejendomsværdiskatten. Nu er det 10 år denne skat har været fastfrosset. Og ejendommene har stadig en værdi væsentlig over 2002 niveau. uagtet faldet fra toppen i 2007-08. Og det er ikke småpenge boligejere der købte før toppen har scoret på den konto - oveni de ekstrem lave renter -
Men nej, man viser sit sande ansigt.

Både S og SF har altid og vil altid bestå af champagnesocialister, der ikke har problemer med at begunstige sig selv med yderligere lønstigninger, samtidig med at man svinger pisken over de lavest lønnede, og deler ud til de højtlønnede.

Gad vide hvor meget ekstra folk nu gider arbejde med en "gratis " skattelettelse?

I spørgsmålet om helligdage, er jeg helt på linie med modstanderne af afskaffelse af disse.
Hvorfor skal det lige gå ud over eks. de selvstændige, at div. fagforeninger i årevis har forhandlet ekstra ferie/fridage til sine medlemmer, som DI og DE nu brokker sig over ? Bare se på finansområdet, hvor finansansatte, som de første, fik forhandlet en fridag efter kristi himmelfartsdag.
Hvorfor skal den lille selvstændige, der i forvejen arbejder 80 timer om ugen, have afskaffet en helligdag, fordi man med rund hånd har udvidet ferien fra 5 uger til 6 uger med ferie/fridagene ? Skal man afskaffe noget, kunne man jo starte med disse privilegier, afskaf en ferie/fridag, og glem alt om div. helligdage.

Det eneste positive ved denne nye skattereform er dog, at den røde regering har forkortet sin levetid væsentligt.

Men det mest interessante er dog, det meget tydelige signal som både S og SF nu har sendt til befolkningen. Nemlig at ingen af de 2 partier kan bruge ordet socialisme fremover, uden at vi alle er ved at brække os af grin. De er jo et sammenrend af akademikere, der tog den hurtige vej til toppen frem for den langsomme vej i offentlige administrationer. Ingen visioner eller ideologier, men kold og kynisk statsadministration af en flok mere eller mindre halvstuderede akademikere.

Og så forstår man da godt at al ting går ad H til ikke kun i DK men også i europa, når det er en flok teoretikere der leder, frem for folket.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af dkguy66 Man Jun 25, 2012 1:39 am

doctor skrev:
Gorrion skrev:NÅ...prøv at spørg AIG om det da Fannie Mae og Freddie Mac gik konkurs?
Det endte med at FED måtte, og stadig trykker fantasibillioner dollars.

Kigger man i det store billede, så kan Danske bank heller ikke have undgået (ud over det vi allerede ved) at have nogle aftaler/ordninger med Nationalbanken, finanstilsynet/ministeriet for at kunne have holdt hovedet oven vande...deres tab er for store.
Deres lån i FED giver heller ikke forklaringen.

Derimod tror jeg ikke, at man gør befolkningen en tjeneste ved at blive ved med at skylde skylden over på alle andre

Hvis de andre er finansverdenen...jo så kan du bande på det hjælper!

Det er nok heller ikke for sjovt at staten nu låner ud via statsfonde, eller at pensionpengene nu trækkes ind i økonomien og statsfinanserne.

Jamen, hvis du har fundet en farbar vej, så vi kan trække penge på den konto og få dømt de skyldige slyngler, så er jeg da helt med på den gallej.

Problemet er bare at trods talrige høringer i diverse instanser i USA, så ser det ikke ud til at nogen som helst bliver dømt til at tilbagebetale en $ eller bliver dømt til en tur bag tremmer. Og selv om de blev, så er det ikke noget der kan finansiere det velfærdssamfund, vi har været vant til.
Hvad afholder egentlig fagforeningerne fra at lave deres egne "arbejdsløshedsforsikringer", så man solidarisk støtter hinanden i arbejdsløshedsperioder, uden at disse forsikringer hovedsageligt er finansieret af staten? Dette ville måske også animere fagforeningerne til at bekæmpe arbejdsløsheden ved at sælge deres arbejdskraft til en rimelig løn og arbejdsvilkår, så jobsene ikke forsvinder ud af landet.

Nej, så solidarisk er man ikke. Hermed en kraftig opfordring til, at de store fagforbund laver en sådan solidarisk forsikring - dog på frivillig basis.
En del sikrer sig i øjeblikket via private forsikringsselskaber. Andre lever livet farligt, og tager de økonomiske knubs det giver, hvis man mister alt. I sidste ende kan man få kontanthjælp, hvis man ikke har formue.

Staten skal hjælpe dem der er i virkelig nød. Det gør staten også med socialt boligbyggeri kontanthjælp og div. sociale ydelser som er behovsbestemt. (Boligydelse, friplads i børneinstitustioner samt børnecheck er blot nogle af dem). Carina sagen lærte os, at det slet ikke er så dårligt endda, i forhold til den arbejdende befolknings indtægter og ikke mindst udgifter.


Doctor

Jeg synes du er lige rigelig hurtig på aftrækkeren her. ;-)
Når du nævner social boligbyggeri, er det altså almennyttigt boligbyggeri vi taler om, i en boligforening. Javel kommunerne har tildelingsret. MEn hvis man er en ganske almindelig dansker, der er blevet boligløs, så er det altså de færreste kommuner der rent faktisk kan henvise dig til en bolig hurtigt. Faktisk er det i flere kommuner sådan at det kan tage op til 1-2 år inden man kan anvise en bolig. Og de almen nyttige boligforeninger er jo efterhånden ved at udvikle sig til boligforeninger hvor man skal være medlem i mange år for at have en jordisk chance for at få en bolig, hvis man ikke lige vil bo i en 1 vær. Flere boligforeninger bygger nyt i form af store 2-3-4 vær. lejligheder rækkehuse, som en kontanthjælpsmodtager ALDRIG vil kunne få lov til at bo i, for kommunen pga huslejen. ( ok en enlig mor med et par unger kan måske)
Her i århus V hvor jeg bor har brabrand boligforening 2 vær lejligheder på knap 70 m2. som koster 5.300 kr / mdr. Det er der vist ikke ret mange kontanthjælpsmodtagere der kan betale, hvis de også skal have noget at leve af. ( og det er vel at mærke uden vand varme og el. )

Og ærlig talt. jeg er snart ved at være træt af at høre om Carina. Sjovt som alle er hurtige til at lade sig lulle i søvn af en delvis fejlagtig påstand, blot den gentages tilstrækkeligt.

Sagen er jo, at Carina og hendes slæng af enlige unge mødre - der iøvrigt skal forherliges i div. realityshows - ligefrem skal belønnes for at sprede benene uden beskyttelse. For det er jo sagen.
En enlig mor på kontanthjælp belønnes med 3000 ekstra i kontanthjælp, i forhold til den der ikke har fået et barn. Altså 30 % mere i kt. hjælp, blot fordi man ikke beskyttede sig, eller man spekulativt valgte at få et barn.
At man historisk set begik den fejltagelse, at "belønne" forsørgere med ekstra kontanthjælp frem for ikke forsørgere, retfærdiggør vel ikke at man nu vil forsøge at få disse kvinder ud på jobmarkedet ved at begunstige dem med et ekstremt stort beskæftigelsesfradrag. Det er feminisme så det batter, og dybt diskriminerende overfor ikke forsørgere.
2 fejl giver jo ikke en ret. I stedet for kunne man jo have valgt at rette den fejl, som forsørgerydelsen udgør. Nemlig ved at nedsætte kontanthjælpen til en forsørger til samme niveau som en ikke-forsørger, og lade børnecheck, friplads og højere boligstøtte udgøre de ekstra resourcer som barnet har behov for. Ja man kunne såmænd indføre det historiske tilskudskort, som man for mange år siden gav til nye mødre, så de fik adgang til billige børneprodukter/tøj og div. så man også var sikker på at det gik til barnet og ikke til eget forbrug.

Mig bekendt er der da heller ikke en højere sats for enlige mødre på dagpenge, i forhold til enlige dagpengemodtagere uden børn.

Og lige for at slå det helt fast. Al det pladder om de fattige pensionister, er også et udsagn, som er plantet via spin. En "fattig" pensionist har mindst dobbelt så stort rådighedsbeløb, som en enlig kontanthjælpsmodtager uden børn.
Og med en gennemsnitsindkomst på ca 250.000 for de "nyrige" pensionister i gruppen 65-69, så er det vist svært at tale om de "fattige" pensionister. Men de velhavende skatteunddragende pensionister med store pensioner, kan jo stadig modtage 68.000 i årlig folkepension, uanset om de har årlige pensioner på 500.000 kr ved siden af.
Samtidig kan den svage pensionist sidde og vente på at hjemmehjælpen kommer hver 3. uge og skifter batteri på robotten, hvis de da ikke i forvejen er indlagt med brækket hofte, efter de er faldet over denne robot.

Alt dette fordi vellønnede skal begunstiges fordi de har levet over evne og forgældet sig til langt over skorstenen, og åbenbart ikke evner at leve af den gode løn de tjener. Nej så hellere bashe de lavtlønnede og dårligst stillede, og gøre dem endnu fattigere, så de velstillede kan fortsætte livet på vekselrytteriet's 1. klasse til lave renter, og lavere og lavere ejendomsværdiskat.

USD ( united states of Denmark) here we come. Fælleskab og solidaritet er afgået ved døden, og egoisme, mig-selv-nok og ragen-til-sig rules!

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten elsker forarmede borgere Empty Sv: Enhedslisten elsker forarmede borgere

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum