Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Gad vide, hvem det er?

+2
Schopenhauer
Thomas
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Hvilken skade har han gjort?

Indlæg af Thomas Fre Apr 13, 2012 5:38 pm

Tjaaa.

Altså vi har fået at vide, at han er blevet arresteret for 2 år siden. Inden man skrider til arrestation har man haft et par år, hvor man har fulgt ham og brugt ham til at få viderebragt oplysninger, så russerne kunne få en for Danmark belejlig opfattelse. Det fører os tilbage til 2007 måske før.

Det vil også passe nogenlunde med mine fornemmelser. For ca. 10-15 år siden var der en større forsvarskommission, som blev færdig efter Engells møde med betonklodsen.

Her var jeg nok klar over at den danske forsvarsplan måtte lægges totalt om. Det er ikke noget man sådan lige gør - specielt ikke når man har så omfattende et netværk af allierede. Den basale forsvarsplan af Danmark - opdateret hele tiden selvfølgelig - går tilbage til da englænderne tog flåden - så den har et par hundrede år på bagen.
Hvordan den nye i hovedtræk (og det er det nemmeste at finde ud af - de store linier - og sjovt nok det sværeste) ville se ud, det havde jeg svært ved at se - jo en vag anelse i forbindelse med helikopterberedskabet; men ikke meget konkret. Der var faktisk et hul i min opfattelse, der stort set omfattede flåden.
Men for en 5-6 år siden begynder brikkerne at falde på plads - man kan simpelt hen se det på byggeprogrammet.

I denne forbindelse er det så mest interessant - nok ikke så meget Grønland som Bonnichsen nævner - man skal nok nærmere se på at spionen er finne! Se Finland betyder ikke en døjt i det sikkerhedspolitiske spil i Østersøen.
Det har russerne så nok også fundet ud af - hvorefter man har flyttet spionen til Danmark - for at være tættere på de reelle begivenheder. F.eks. er al snak om Finlands medlemskab af Nato forstummet - man har fundet en vej udenom.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Destruerede sagsmapper

Indlæg af Thomas Lør Apr 14, 2012 10:19 am

Hvorfor Poul Hartling

Enhver sikkerhedspolitisk analyse er som at trække tænder ud: Man skal kikke efter hullerne!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Plyds Lør Apr 14, 2012 10:27 am

Hvem var udenrigsminister før Uffedrengen? Kan sq ikke huske det - og forsvarsminister?

Jeg kan huske, at Keld Olsen var under heftig beskydning en overgang, men lever han stadig?
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Lør Apr 14, 2012 12:59 pm

Plyds skrev:Hvem var udenrigsminister før Uffedrengen? Kan sq ikke huske det - og forsvarsminister?

Jeg kan huske, at Keld Olsen var under heftig beskydning en overgang, men lever han stadig?

Anker Jørgensen V havde Kjeld Olesen som udenrigsminister - og Ole Espersen som justitsminister - Poul Søgård som forsvarsminister.

Jeg tror i denne forbindelse at justitsministeren er mere interessant end krigsministeren. Men ja, Kjeld Olesen var forsvarsminister fra 1971-73 - men ja, har en bemærkelsesværdig kortfattet biografi på Wikipeda.
En meget central personlighed, der ganske pludseligt blev meget IKKE-central.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Selvfølgelig er de sagsmapper ikke destruerede.

Indlæg af Thomas Søn Apr 15, 2012 2:38 am

de lagt et sted, hvor man ikke kan finde dem

.....endnu.....

Spørgsmålet er så, HVOR de rent fysisk beror.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Plyds Søn Apr 15, 2012 10:19 am

Olesen er mit bud - såfremt han stadig lever. Fodnoterne var det ikke også hans ansvar?
Har var bestem ikke velset i mili-kredse dengang.....

Forsvarsminister i Regeringen Jens Otto Krag III 1971-1972
Forsvarsminister i Regeringen Anker Jørgensen I 1972-1973
Minister for offentlige arbejder i Regeringen Anker Jørgensen II 1975-1978
Udenrigsminister i Regeringen Anker Jørgensen IV 1979-1981
Udenrigsminister i Regeringen Anker Jørgensen V 1981-1982

Kjeld Olesen genoptog efter sin politiske karriere sit gamle job som sømand og tog bl.a. styrmandseksamen i 1995.

Allerede dengang var der - i visse kredse - mumlerier om hvor hans loyalitet egentlig lå - så er det mit endelige bud - som de siger i vil du også gerne være millionær programmet.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Søn Apr 15, 2012 2:47 pm

Plyds skrev:Olesen er mit bud - såfremt han stadig lever. Fodnoterne var det ikke også hans ansvar?
Har var bestem ikke velset i mili-kredse dengang.....

Forsvarsminister i Regeringen Jens Otto Krag III 1971-1972
Forsvarsminister i Regeringen Anker Jørgensen I 1972-1973
Minister for offentlige arbejder i Regeringen Anker Jørgensen II 1975-1978
Udenrigsminister i Regeringen Anker Jørgensen IV 1979-1981
Udenrigsminister i Regeringen Anker Jørgensen V 1981-1982

Kjeld Olesen genoptog efter sin politiske karriere sit gamle job som sømand og tog bl.a. styrmandseksamen i 1995.

Allerede dengang var der - i visse kredse - mumlerier om hvor hans loyalitet egentlig lå - så er det mit endelige bud - som de siger i vil du også gerne være millionær programmet.

Jeg tror ikke det er helt så enkelt:

1) Mit gæt er, at man har styret DKP gennem Ole Sohn - og DKP har så infiltreret hele venstrefløjen fra SF og udefter. Det gjorde at man nogenlunde effektiv har kunnet lukke venstrefløjen ned med kommunismens sammenbrud efter 1989.

2) Der foregår en del i Anker Jørgensens regeringer, hvor KGB tilsyneladende har haft indsat justitsministeren og forsvarsministeren (Kjeld Olesen og Ole Espersen) - de sikkerhedspolitiske helt afgørende nøgleministerier. Lasse Budtz har så infiltreret socialdemokratiets partiorganisation.

Det er hele det net, som ingen har interesse i bliver rullet op - der er alt for meget snavset vasketøj.

Den bagved liggende forklaring er - efter mit skøn - at dels luftforsvaret, dels forsvaret af bælterne var så stærkt, at de ganske enkelt ikke kunne forceres. Når en defensiv position er så stærk, så kan den kun brydes ved forræderi - og det var på nippet til at lykkes.

3) Så omkring 2000 er omlægningen af forsvaret så vidt, at russerne ville vide, hvad fanden der foregik - derfor denne professor.

Hele situationen bærer præg af skadeskontrol, hvor man prøver at holde proppen på flere flasker samtidig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af SimpleMind Søn Apr 15, 2012 4:16 pm

Jeg må med skam melde, at jeg har forsømt helt at følge med(skandalerne og den moralske deroute iøvrigt, ruller jo så stærkt, at man næsten bliver forpustet).

Men hvor længe kan man egentlig holde den slags skjult?

Jeg formoder at forskeren der har fundet sagen frem, har et ønske om offentliggørelse. Ellers havde han vel ikke bragt den til torvs.

Så hvad venter han egentlig på?

Er han blevet truet eller hvad?

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Søn Apr 15, 2012 4:26 pm

SimpleMind skrev:Jeg må med skam melde, at jeg har forsømt helt at følge med(skandalerne og den moralske deroute iøvrigt, ruller jo så stærkt, at man næsten bliver forpustet).

Men hvor længe kan man egentlig holde den slags skjult?

Jeg formoder at forskeren der har fundet sagen frem, har et ønske om offentliggørelse. Ellers havde han vel ikke bragt den til torvs.

Så hvad venter han egentlig på?

Er han blevet truet eller hvad?
Jeg tror faktisk at én eller anden er blevet truet, hvorefter han har henvendt sig til forskeren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af SimpleMind Søn Apr 15, 2012 4:56 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:Jeg må med skam melde, at jeg har forsømt helt at følge med(skandalerne og den moralske deroute iøvrigt, ruller jo så stærkt, at man næsten bliver forpustet).

Men hvor længe kan man egentlig holde den slags skjult?

Jeg formoder at forskeren der har fundet sagen frem, har et ønske om offentliggørelse. Ellers havde han vel ikke bragt den til torvs.

Så hvad venter han egentlig på?

Er han blevet truet eller hvad?
Jeg tror faktisk at én eller anden er blevet truet, hvorefter han har henvendt sig til forskeren.

Ja noget stemmer i hvert fald ikke. Pressen er iøvrigt også totalt fraværende. Det må dælme være prekært det her.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Søn Apr 15, 2012 6:47 pm

SimpleMind skrev:
Ja noget stemmer i hvert fald ikke. Pressen er iøvrigt også totalt fraværende. Det må dælme være prekært det her.

Lige præcis: Der er noget, der ikke hænger sammen!

Ikke nok med det: "Tilfældigvis" kommer forskerens udmelding klods op ad at professoren skal for retten.
Jeg HADER den slags sammenfald og tilfældigheder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af SimpleMind Søn Apr 15, 2012 7:13 pm

Thomas skrev:
SimpleMind skrev:
Ja noget stemmer i hvert fald ikke. Pressen er iøvrigt også totalt fraværende. Det må dælme være prekært det her.

Lige præcis: Der er noget, der ikke hænger sammen!

Ikke nok med det: "Tilfældigvis" kommer forskerens udmelding klods op ad at professoren skal for retten.
Jeg HADER den slags sammenfald og tilfældigheder.

Alle ved jo, at det kommer for en dag. Så det man bør fokusere på er nok: Hvad er det, der skal ryddes op i, inden det sker?

Regeringen må da vide, at folk vil forlange en forklaring. Det er altid upopulært at dække over forbrydelser, uanset hvor kammeratlig det end måtte synes at være.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Søn Apr 15, 2012 10:26 pm

SimpleMind skrev:
Alle ved jo, at det kommer for en dag. Så det man bør fokusere på er nok: Hvad er det, der skal ryddes op i, inden det sker?

Regeringen må da vide, at folk vil forlange en forklaring. Det er altid upopulært at dække over forbrydelser, uanset hvor kammeratlig det end måtte synes at være.

Det skal Du ikke sige - det er kun et par år siden at det kom frem at komponisten John Dowland spionerede for englænderne under Christian IV.

Det er en romantisk forestilling at alt kommer for en dag.

Folk er sgu da lige glade med en forklaring - det er ALTID populært at dække over forræderi!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Ja så

Indlæg af Thomas Man Apr 16, 2012 8:23 pm

Den undersøgelse kommer der ikke noget ud af.

De slettede papirer er bragt i sikkerhed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af SimpleMind Tirs Apr 17, 2012 6:34 pm

Men tilbage står jo så:

Enten er Thomas Wegener Friis blevet truet til at tie, eller også er han en uvederhæftig forsker.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Thomas Tirs Apr 17, 2012 8:16 pm

SimpleMind skrev:Men tilbage står jo så:

Enten er Thomas Wegener Friis blevet truet til at tie, eller også er han en uvederhæftig forsker.

Uvederhæftig? Det lyder som en Henrik Sjællænder.

Naturligvis er han blevet truet - ellers var han ikke gået ud med den oplysning så tidligt.

Det er også amatøragtigt gjort: Når man opdager sådan noget, så leder man efter en anden dokumentation - offentlig tilgængelig - med samme konklusion.
Den måde man offentliggør det på er så at nævne navnet først - med forsigtighed og så komme med de mest offentlige referencer.
Men jeg tror ikke han har haft tiden til det.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af SimpleMind Fre Apr 20, 2012 7:16 pm

Jeg er sgu irriteret over, at pressen fuldstændig ignorerer landsforrædderi.

Nu ved jeg godt, at pressen er dybt afhængig af statsstøtte, men der må da sidde en eller anden journalist derude, der irriterer sig sammen med mig.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Gad vide, hvem det er? - Page 2 Empty Sv: Gad vide, hvem det er?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum