Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Den mest rodede og kaotiske årsafslutning i mands minde.

Go down

Den mest rodede og kaotiske årsafslutning i mands minde. Empty Den mest rodede og kaotiske årsafslutning i mands minde.

Indlæg af Thomas Tors Jan 05, 2012 3:34 pm

Renter og Nationalbank

1) Den usikrede 3 mdr. rente mellem bankerne er nu tilsyneladende solidt over den 5 årige statsobligation - det har ikke det fjerneste med udlandets efterspørgsel efter danske statsobligationer at gøre.

2) En toårig statsobligation, der synes mere eller mindre permanent under 1 PROMILLE.

3) Fuldstændig sindssygt svingende indestående i Nationalbanken. De 24 milliarder, der er lånt ud i pengepolitiske udlån raser frem og tilbage (om det er Nykredit og Danske Bank ved jeg ikke).
Den 30. udlånes de - de havner så på konti den 2. januar - for den 3. januar tilsyneladende at afregne nogle af de helt korte tomorrow next. Den likviditet går så ind på indskudsbeviser.
Der er virkelig nogen, der har pisket rundt for at betale regninger med de samme penge.

Der er tilsyneladende igen clearing mellem bankerne: Man vil ikke udligne tilgodehavender med skyldig. Der er nogen, der ikke tror en døjt på, at man bliver betalt - for man kan ikke betale før man selv er blevet betalt.

Undskyld jeg siger det: Det er et banksystem i sammenbrud. Bankerne kan ikke engang ringe/maile sammen og sige: Du skylder mig 10 mio - jeg skylder dig 10 mio - skal vi udligne og tage det som en intern postering?

HOLD KÆFT der bliver et rod af en råbalance ved denne årsafslutning.......

Jeg kan ikke se andet end, at der mangler 20-25 milliarder ét eller andet sted i systemet, som Nationalbanken så har nødforstrakt med. Det bliver spændende at se på mandag, når de penge skal betales tilbage.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum