Værtsstøtte til USA på Bornholm.
Side 1 af 1
Værtsstøtte til USA på Bornholm.
Det betyder, at en C17 kan laste 44 tons direkte fra Dover til Rønne.
Det er i direkte flyvning og den skal tankes i Rønne. Men det kan sagtens lade sig gøre: Den lastbil vejer ikke 44 tons. Det siger sig selv at sikringen af lufthavnen skal gøres af Hjemmeværnet - værnepligtige er totalt uanvendelige.
Jeg kan så godt forstå, at amerikanerne vil afprøve i praksis, hvad der kan lade sig gøre. Det er let nok at opstille løse kalkuler på bagsiden af en konvolut; men man gider ikke stole på, hvad fjolserne lover under en brandert.
I denne forbindelse er det nok væsentligt, at der her til sommer kommer en færgeforbindelse til Swinemünde i Polen. Alene det, at man slipper udenom Tyskland betyder at man kan holde holde en styrke i Polen forsynet. Uden større problemer.
At man anvender et hjulkøretøj er nok ikke tilfældigt, fordi i Swinemünde er man direkte på E65 og så er man på landevej i stort set hele Polen. Det er så en ekstra pil i det amerikanske kogger. Det betyder at luftfragt kan kobles på en færgerute i nogenlunde sikkerhed. Det betyder også, at der er meget materiel, der ikke skal oplægges i Polen.
Samtidig får man afprøvet om man kan oplægge noget på Bornholm - det er jo generelt en god idé, at holde kostbart materiel udenfor fjendens umiddelbare rækkevidde.
Det er i direkte flyvning og den skal tankes i Rønne. Men det kan sagtens lade sig gøre: Den lastbil vejer ikke 44 tons. Det siger sig selv at sikringen af lufthavnen skal gøres af Hjemmeværnet - værnepligtige er totalt uanvendelige.
Jeg kan så godt forstå, at amerikanerne vil afprøve i praksis, hvad der kan lade sig gøre. Det er let nok at opstille løse kalkuler på bagsiden af en konvolut; men man gider ikke stole på, hvad fjolserne lover under en brandert.
I denne forbindelse er det nok væsentligt, at der her til sommer kommer en færgeforbindelse til Swinemünde i Polen. Alene det, at man slipper udenom Tyskland betyder at man kan holde holde en styrke i Polen forsynet. Uden større problemer.
At man anvender et hjulkøretøj er nok ikke tilfældigt, fordi i Swinemünde er man direkte på E65 og så er man på landevej i stort set hele Polen. Det er så en ekstra pil i det amerikanske kogger. Det betyder at luftfragt kan kobles på en færgerute i nogenlunde sikkerhed. Det betyder også, at der er meget materiel, der ikke skal oplægges i Polen.
Samtidig får man afprøvet om man kan oplægge noget på Bornholm - det er jo generelt en god idé, at holde kostbart materiel udenfor fjendens umiddelbare rækkevidde.
Thomas- Antal indlæg : 34541
Join date : 27/10/08
Hvad har det med fyringen af Lentfer at gøre?
Aner det ikke!
Jeg bemærker bare:
Jeg bemærker bare:
- Der er tale om et luftværnsmissilsystem og Lentfer var jord til luft missilmandJeg har gennem .
- Det er hjemmeværnsfolk og ikke værnepligtige (klogt nok), der yder støtten.
- Jeg har gennem flere år formodet landsforrædere i forsvarskommandoen. Dette er en ren operativ øvelse, der som sådan ikke kommer Forsvarskommandoen ved.
- Det er også ret så tæt på den sprængte Nord Stream ledning, der efter den blev sprængt næppe har russiske fartøjer i nærheden - det er problemet med de store fragtfly - de er vanskelige at skjule.
- Det var med en bemærkelsesværdig begrundelse at Lentfer blev fyret: Ministeren "havde mistet tilliden".
Thomas- Antal indlæg : 34541
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Hvad er det, der sker?
» Folkemødet på Bornholm
» Rusland: Det militære modtræk foråret 2016, nu 2017, nu 2018
» Ny lyttepost på Bornholm
» Bornholm og HIMARS
» Folkemødet på Bornholm
» Rusland: Det militære modtræk foråret 2016, nu 2017, nu 2018
» Ny lyttepost på Bornholm
» Bornholm og HIMARS
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum