Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lentfer fyret som Forsvarschef.

Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Lentfer fyret som Forsvarschef.

Indlæg af Thomas Tors Apr 04, 2024 4:04 am

Hvem kommer til at afløse ham?

Jeg tror simpelthen at Nordatlanten er ganske godt dækket - specielt de russiske flådetab taget i betragtning. Det er ikke realistisk, at det russiske "hangarskib" forsøger sig igen på bølgen blå. Skulle det endelig ske, så skal de altså forbi nordmændene.

Noget tyder på, at han har løjet Forsvarsministeren lige op i fjæset.

GM Hyldgaard lyder som en tydelig overgangsfigur. Han nærmer sig stærkt pensioneringen. Hvad han kan bidrage med? Formentlig ikke ret meget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Det begynder at ligne

Indlæg af Thomas Tors Apr 04, 2024 7:17 pm

En større oprydning, slagtning i Forsvarskommandoen. Den nye missilsag er formentlig kun et påskud.

Når jeg kan formode forrædere i Forsvarskommandoen, så kan politikerne det med garanti også. Jeg kan kun håbe på størst mulig brutalitet i udrensningen i Forsvarskommandoen.

Mette Frederiksen, Lars Løkke og Jakob Ellemann har rent faktisk kørt sikkerheds- og forsvarspolitikken udenom Forsvarskommandoen i samarbejde med andre politikere med samme problem. I de andre nordiske lande.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Skibstrafikken på Storebælt er lukket.

Indlæg af Thomas Tors Apr 04, 2024 7:34 pm

Hmmm.......

Det er jo også en måde at lukke for russisk olie-eksport. Sætte proppen i Storebælt.

Sprængningen af Nord Stream ledningen er også gået fuldstændig udenom Forsvarskommandoen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Jeps, det var bare et påskud, til at slippe af med Lentfer.

Indlæg af Thomas Fre Apr 05, 2024 3:36 am

Thomas skrev:Hmmm.......

Det er jo også en måde at lukke for russisk olie-eksport. Sætte proppen i Storebælt.

Sprængningen af Nord Stream ledningen er også gået fuldstændig udenom Forsvarskommandoen.

Der er grunde nok til at smide ham væk!

Katastrofen med værnepligtige under CORONA-farcen er i sig selv rigelig.

Jeg kunne godt lide, at få tal fra Konstabel- og Korporalsforeningen: Hvor mange værnepligtige har tegnet kontrakt som stampersoneller de seneste år?

FKO's pladder om, at værnepligten er fremragende til at rekruttere stampersonel - det er formentlig en pervers løgn.
Hvordan nogen i det hele taget skulle kunne overveje en kontrakt bagefter er mig en gåde - det er det så nok ikke! Jeg tror ikke på, at nogen kan forestille sig at fortsætte det svineri.

Værnepligtige befalingsmænd bliver udvalgt omhyggeligt, af officerer, der er bevist perverse og uduelige. Resultatet er forudsigeligt. Man må ALDRIG ansætte en tidligere værnepligtig befalingsmand.

Rent faktisk tror jeg, at den fregat blev kaldt hjem for at bevogte Storebæltsbroen. Nu har den fået en "funktionsfejl" på Harpoon, så den kunne finde på, at plaffe et russisk skib ned - sådan bare .... Rent HOVSA. Det er noget, der er sket før. Når Ivar Huitfeldt situationen bliver løst, så er der 2 andre fregatter, der skal "omhyggeligt undersøges".

Flemming Lentfer er født 1/3 1964. Han kunne teoretisk været blevet til 1/3 2027. Så det er klart, at Lentfer har begået en alvorlig tjenestefejl. Man vil af med ham, ligesom man ville af med hærchefen. Den officielle begrundelse i afskedigelser er ALTID i strid med virkeligheden.

GM Mathiesen røg 90 dage i fængsel for noget pjat.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Oplysningerne kommer dråbevis.

Indlæg af Thomas Tors Apr 11, 2024 3:35 am

Jeg så et sted, at Lentfer havde været fortaler for P-8 Poseidon  Det tyder på, at den gode Lentfer, må have været i lommen på Lockheed-Martin. En nuttet lille stilling som konsulent - ligesom afdøde Ole Fogh var "konsulent" for Terma.

P-8 Poseidon koster 175 mio. USD pr. stk. Til sammenligning koster de 27 F-35 16 mia. DKK.

Stykpris:
Poseidon 1,3 mia DKK
F-35 0,6 mia DKK

Skal man have P-8, så er én ikke nok. Norge har 5. Tidligere havde Norge 7 - eller rettere 5 - P-3 Orion. Her har Lentfer fået at vide, at det skulle han aldeles ikke bryde sit minimale hoved med - Den klarer vi politisk med Norge og Island. Hvis Norge har brug for en P-8 til, så er det meget billigere for dem. Vi kan af det konstante antal se, at problemet ikke er fart og/eller rækkevidde. Det er vedligeholdet på basen.
Dertil kommer, at en Poseidon har en besætning på 9 mand, som man så skal uddanne og aflønne.

Denmark

According to leaked defence list in the Danish newspaper Altinget, Denmark is considering acquiring P-8 Poseidons in the upcoming years.


Lentfer har fået at vide, at han skulle blande sig udenom.

Det er så også pudsigt, at Lentfer bliver fyret umiddelbart inden Ukraine slår til mod Khaliningrad???

Det er yderlige et tegn på, at man går udenom Forsvarskommandoen. Formentlig fordi man ikke kan stole på dem: Dels er de inkompetente, dels formentlig kontrolleret af russerne.

At P-8 så ikke er specielt velegnet til Østersøen er noget andet: Den ko kan pilles ned af en korvet med med luftværnsmissiler.



Den opgave kan klares af Norge, UK og Canada fra Evenes, Lossiemouth og Gander. De skal nok have et støttepunkt på Keflavik, hvor oprindelsen af P-8 som en Boeing 737-800, temmelig sikkert allerede har de fornødne faciliteter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Hmm... lukningen af Storebælt.

Indlæg af Thomas Tors Apr 11, 2024 5:57 am

Forsvarets officielle hjemmeside er noget forvirrende (måske tilsigtet):

Lukning : 4/4 2023 kl. 1507

afblæst 4/4 2023 kl. 20.00

Hvad der egentlig er foregået er svært at sige. Det kan være almindelig fummelfingerthed, eller en potentiel trussel er blevet afvist med fredelige midler. Nu er fredelige midler altid den ABSOLUT sidste udvej, så .....

Meddelelsen om Forsvarschefens fyring.

Den interessante detalje er den midlertidige forsvarschef:

Michael Hyldgaard er indtrådt som fungerende forsvarschef. Michael Hyldgaard er generalmajor og kommer fra en stilling som chef for Specialoperationskommandoen.

Hmmm.... Specialoperationskommandoen.
Det kunne tyde på en sammenkædning af Ukraines angreb på den russiske Baltiskaya Flot i Königsberg. Man har skullet have Lentfer af vejen inden der skete noget.

Russerne skulle ikke advares ved at Lentfer sagde noget dumt. Efterfølgende skulle man holde proppen i flasken.

Jeg har ikke adgang til klassificerede oplysninger - det er sikkert; men at 2 + 2 = 4 må efter undervisning i Folkeskolen betegnes som en DYB hemmelighed.

Selve sabotagen er ikke - teknisk set - vanskelig; HVIS nogen kan luske ind smide Hexit ladningen og forføje sig uset.

Er der en forbindelse: Jeg ANER DET IKKE??? Uanset hvad vil det aldrig blive indrømmet. Sådan virker den maskine nu engang.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Lentfer fyret som Forsvarschef. Empty Sv: Lentfer fyret som Forsvarschef.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum