Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ukraine gør det rigtige.

Go down

Ukraine gør det rigtige. Empty Ukraine gør det rigtige.

Indlæg af Thomas Tors Sep 15, 2022 5:15 pm

Omkring Kharkiev:

Her har ukrainerne formentlig nok at gøre med at samle krigsfanger op, forhøre dem. Sikring er ikke det store problem, fordi det er en befrielse og hovedproblemet er alle landsforræderne.

Langs hele fronten støder man frem for at gøre flugten til Kherson så vanskelig og smertefuld som muligt.

Ved Kherson og Krim:

Her skal fjenden holdes fast med afskårne forsyninger.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Ukraine gør det rigtige. Empty Russiske tab?

Indlæg af Thomas Tors Sep 15, 2022 10:37 pm

Det er første gang, jeg hører, mit grove skøn har uafhængig opbakning.

Jeg sjusset mig frem til at de russiske militære tab er noget, der minder om 9 gange større end Ukraines.

Det er ikke fordi jeg har talt kampvogne, der har tabt hovedet (tårnet) - det jeg har kikket på er ikke hvad der sagt; men hvad der bliver gjort.
En indikator er f.eks. at russerne ved Kharkiev flygtede til fods. Hvilket så også betyder, at materiellet kan erobres intakt (eller så intakt som russisk materiel kan være).
En anden indikator er antallet af ammunitions depoter (forsyningspunkter), som er ramt af højst 16 pjecer (den første tid var der kun 4).
Det, der foregår i øjeblikket er formentlig hovedsaglig en efterforskning af krigsforbrydelser - og så slår man svinene ihjel - kunne få besøg af en 155 mm granat i bylden? Russerne har en særegen opfattelse af "adspredelse" - over et betydeligt areal.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum