Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

MiG 29 - Fulcrum

Go down

MiG 29 - Fulcrum Empty MiG 29 - Fulcrum

Indlæg af Thomas Fre Mar 11, 2022 6:34 pm

Det er jo ikke et par dusin gamle jagerfly, der er emnet: Det er luftforsvarsmissiler!

Vel at mærke: Nogle, der kan dække det høje luftrum.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

MiG 29 - Fulcrum Empty USA har skiftet mening omkring Fulcrum til Ukraine.

Indlæg af Thomas Søn Mar 27, 2022 11:28 am

Der kører jo et lille - ikke helt fint spil - her!

Det, der skete var, at fabrikanten flyttede produktionen fra Texas, hvor fabrikken skal lave F-35 - og mange af dem - til mindre faciliteter. Det involverer flytning af værktøjer etc., personale og hvad véd jeg. Det tager sin tid.

Polen vil godt levere Fulcrum til Ukraine; men skal så bruge brugte amerikanske F-16, fordi man faktisk har brug for de Fulcrum. Det andet problem er, at Polen - da de anskaffede F-16C blev flået af leverandøren - Trump har skadet utroligt meget.
Jeg forstår så, at den polske holdning er, at man i egen interesse gerne vil levere de Fulcrum til Ukraine; men man er ikke meget for at betale for privilegiet at gøre USA en tjeneste. Det tager altid nogen tid inden de bitre stikpiller - lavt hen over forhandlingsbordet - bliver afløst af sund fornuft.

Det, der undrer mig noget er, at man ikke allerede har overført de norske F-16 til Danmark.

Men barnagtigheder er fundamentet i enhver politik.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum