Komplet hul i hovedet.
2 deltagere
Side 1 af 1
Komplet hul i hovedet.
Gedser Rostock
Det er der ganske enkelt ikke trafik til.
Jeg husker dengang man fik ekstra færge til jernbanetrafikken mellem Rødby Putte for at håndtere alle de transporter godsdivisionen havde lovet - de kom naturligvis ikke; men Rødby Putte holdt belægningsprocenten.
Konkurrenten gik derimod konkurs - og det med en usædvanlig fæl klang.
Trafikken skal nok komme ad tunnellen; men ikke med færgerne. Ingen kunne jo klare Storebæltsbroen.
Det er der ganske enkelt ikke trafik til.
Jeg husker dengang man fik ekstra færge til jernbanetrafikken mellem Rødby Putte for at håndtere alle de transporter godsdivisionen havde lovet - de kom naturligvis ikke; men Rødby Putte holdt belægningsprocenten.
Konkurrenten gik derimod konkurs - og det med en usædvanlig fæl klang.
Trafikken skal nok komme ad tunnellen; men ikke med færgerne. Ingen kunne jo klare Storebæltsbroen.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Sv: Komplet hul i hovedet.
Ah, Mols linien sejler da stadig. Men det er klart, at når man er så tåbelige at lægge broen til Puttgarten i stedet for at lægge den over mod øst, så giver man strategiske muligheder for rederier.
peter777- Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro
Sv: Komplet hul i hovedet.
Nu kører Molslinien - så vidt jeg husker - på en nedslidning af færgerne. Når man ikke kan vedligeholde materiellet (og det bliver løbende dyrere som funktion af alderen) og afskrive over 30 år, så er det et spørgsmål om en langsom aflivning.peter777 skrev:Ah, Mols linien sejler da stadig. Men det er klart, at når man er så tåbelige at lægge broen til Puttgarten i stedet for at lægge den over mod øst, så giver man strategiske muligheder for rederier.
Jeg så godt betragtningen om den længere transporttid som argument - den holder ikke i byretten:
a) Hovedparten af trafikken skal til Vesttyskland og Holland, hvorfor en østligere forlægning vil fjerne det indtægtsgrundlag, fordi det så vil køre via Storebælt.
b) Færgetrafik er dyrt og langsomt.
c) Den gamle rute til Østtyskland kom aldrig til at svare sig. Det skyldes at der faktisk den dag i dag går en nord/syd grænse gennem Tyskland fra den kolde krigs tid.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Kina er terminalt på røven.
» Jeg begynder at tro, at de tal Ukraine kommer med
» Enhedslisten vil have valg!
» Vindenergi er komplet værdiløs
» Rusland og oprustning.
» Jeg begynder at tro, at de tal Ukraine kommer med
» Enhedslisten vil have valg!
» Vindenergi er komplet værdiløs
» Rusland og oprustning.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum