Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Enhedslisten vil have valg!

Go down

Enhedslisten vil have valg! Empty Enhedslisten vil have valg!

Indlæg af Thomas Tirs Nov 26, 2013 12:00 am

Den små spruthysteriske Johanne er måske køn.
Men hun er også dum som et bræt!

Seee..... for at få valg skal enten statsministeren synes, det er en god idé eller regeringen skal have et flertal imod sig i Folketinget......

Hellepigens begejstring for den små spruthysteriskes idéer, den holder sig en smule under det ekstatiske!

Dernæst har Lars Løkke lige bekendtgjort, at der er ugens tilbud på stemmer i salen, hvis det kunne have nogen interesse?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Tilbage til toppen Go down

Enhedslisten vil have valg! Empty Komplet idioter er de i Enhedslisten.

Indlæg af Thomas Man Dec 02, 2013 2:14 am

Fuldstændig tåbelige.

Samme budskab lød fra fagbosserne og LO’s formand, Harald Børsting, i Jyllands-Posten sidste lørdag, hvor forslaget om faglige kontingenter var lækket til pressen. Fradraget var hjerteblod, og fagbevægelsen håbede inderligt på en aftale, forklarede de. Men ved at blande sig i debatten offentligt obstruerede fagbevægelsens top reelt den røde aftale.
Fagbevægelsen var da ikke interesseret i en "rød" finanslov, hvis ikke den fik noget ud af det.
Enhedslisten var ikke interesseret i en "rød" aftale, hvis de ikke fik noget ud af det.

Se regeringen var da indstillet på at give fagbevægelsen noget; men ikke Enhedslisten.

»Der overtræder de en vigtig grænse. De underminerer vores forhandlingsposition. Når Corydon ser den artikel om lørdagen, tænker han: ”Fint, vi kan godt køre Enhedslistens krav over, fordi vi ved, at hvis det bryder sammen, så står fagbosserne klar med den store kølle for at give Enhedslisten bøllebank”, og det er lige nøjagtig, hvad der er sket,« siger Finn Sørensen.
Naturligvis forsvarer fagbevægelsen deres interesser, hvis Enhedslisten er formålstjenlig - så fint med det. Hvis ikke - ja, så kan de gå ad Helvede til.

»Alle i mit parti har kendt min holdning til fradraget på kontingenter. Så vidste jeg godt, at der lå en milliard til ældreområdet. Men jeg havde ærlig talt ikke fantasi til at forestille mig, at det var en milliard til ældreområdet, som Enhedslisten ville gøre til problemet. Men åbenbart var det grunden til, at Enhedslisten ikke ville stemme for en aftale.«
Hvis fagbevægelsen og Socialdemokratiet ikke har noget at bruge Enhedslisten til, så er der andre skorstene, der ryger. Endelig, så er socialdemokraterne ikke rigtig interesseret i at støtte kommunister i fagbevægelsen - typisk har de højeste kontingenter været hos sådan nogen som typograferne. Nu har DLF lige været i konflikt - helt overflødig: De kunne bare have lagt sig ned og gjort som der blev sagt.
Nu har de været i en dyr konflikt - selvom smerten kommer hos medlemmet der har lånt pengene i fagforeningen. De kommer til at betale dobbelt kontingent - det skal da ikke belønnes. Det skal gå op for medlemmerne, at det er selvmord for en fagforening at have kommunister.

Lige gyldigt hvordan, så vil socialdemokratiet og fagbevægelsen vinde på det:

A) Enhedslisten godkendte aftalen som den lå - med fradragsforhøjelsen. Fagbevægelsen vinder, socialdemokratiet vinder, Enhedslisten får nul.
B) Aftale med Venstre - uden fradragsforhøjelse. Enhedslistens støtter taber. Socialdemokraterne får generet kommunister ud af fagbevægelsen - og vinder dermed. Fagbevægelsen får nul - tjahh... fik skattelettelser - fortrinsvis til forbrugerne og deres medlemmer - dvs. dem med laveste løn.

De eneste, der reelt har tabt er Enhedslisten - så det er som det skal være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34544

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum