Hvorfor er alle 3 Seawolf-klasse i Stillehavet?
Side 1 af 1
Hvorfor er alle 3 Seawolf-klasse i Stillehavet?
Spørgsmålet er relevant.
Her er mine spekulationer lige så gode som alle andres:
Det er ikke kineserne, der er årsagen! De kinesiske ubåde er alt for larmende og man kan snuppe dem på lægt vand - så her er en Los Angeles alt rigeligt. Man lader kun sådanne oplysninger "sive" (man lyver ikke; men er økonomisk med sandheden), hvis det har et klart politisk mål.
Med andre ord: Det er russerne, der er årsagen.
Men hvorfor Stillehavet? Fordi der ikke er brug for dem i Atlanten:
Nu er problemet med ubåde: De er afsindigt dyre - ikke bare at bygge; men at holde i drift. Rusland har ikke råd!
Her er mine spekulationer lige så gode som alle andres:
Det er ikke kineserne, der er årsagen! De kinesiske ubåde er alt for larmende og man kan snuppe dem på lægt vand - så her er en Los Angeles alt rigeligt. Man lader kun sådanne oplysninger "sive" (man lyver ikke; men er økonomisk med sandheden), hvis det har et klart politisk mål.
Med andre ord: Det er russerne, der er årsagen.
Men hvorfor Stillehavet? Fordi der ikke er brug for dem i Atlanten:
- Murmansk og omegn er ikke aktuel længere - ikke efter flydedokken væltede. Det andet er, at russerne er ganske udmærket klar over, hvorfor Norge har været først til at få F-35 og Norge har P-8 Pegasus. Så nej, de får heller ikke mulighed for at sende ubåde ud.
- Der er så en flådeparade i Østersøen; men ærlig talt? Russerne ved jø udmærket godt, at dem får de ikke ud - uden dansk tilladelse. Overlevelseschancerne I ØSTERSØEN for så store ubåde må afgjort siges at være marginale - for ikke at sige minimale.
- Sortehavet er tilsvarende en ikke starter - de kommer ikke levende ud gennem Bosperus - eller rettere: Ud kommer de nok; men så skal der ikke noget til før, at de bliver sænket.
- Den sidste reelle mulighed er Vladivostok.
Nu er problemet med ubåde: De er afsindigt dyre - ikke bare at bygge; men at holde i drift. Rusland har ikke råd!
Thomas- Antal indlæg : 34595
Jimmy Carter
Søgte havn på Hawaii.
Det undrer mig, at det omtales som reparation. Der er med andre ord ikke tale om vedligehold.
Seawolf-klassen blev bygget for at sættet en prop i Barentshavet under den kolde krig. Det er med andre ord lykkedes - og de 3 både er flyttet til Stillehavet. Det vil være nærliggende at komme med den hypotese:
Det undrer mig, at det omtales som reparation. Der er med andre ord ikke tale om vedligehold.
Seawolf-klassen blev bygget for at sættet en prop i Barentshavet under den kolde krig. Det er med andre ord lykkedes - og de 3 både er flyttet til Stillehavet. Det vil være nærliggende at komme med den hypotese:
- Man har nu sikkerhed for, at russiske ubåde ikke kommer ud i Atlanten fra Murmansk. Det giver mening med nyorienteringen af Nordatlanten - og man gider end ikke holde det hemmeligt.
- Dermed er det nærliggende at formode, at man har lavet den infrastruktur omkring Vladivostok. Men det vil kun være halvdelen: Muligvis har man gentaget nummeret fra Kamchatka hele vejen ned til Taiwan. Dermed er den kinesiske flåde effektivt lukket inde.
Hvis man har en lytte/kontrol-kæde hele vejen, så er det afgjort overkommeligt at sænke alt, der forsøger at komme ud i Stillehavet. - Ud fra dybdeforholdene er et gæt, at man vil lukke den sydlige del også fra Philippinerne til Vietnam.
- Det giver mening med de 8 Astute-klasse (?) til Australien.
Fidusen er, at givet nok motorkraft, så sejler man hurtige jo dybere man går: Vandtrykket presser omslagspunktet for overgangen mellem laminar til turbulent strømning længere bagud - desuden er fartgrænsen for skrue-kavitering højere ved større dybgang. Det er nok ikke så meget, at en australsk atom dreven ubåd kan blive i søen længere; men det er dybgangen? - Det kunne forklare, hvorfor Subic Bay genåbnes og USA har måttet æde et forbedret forhold til Vietnam.
- Det er ikke et spørgsmål om om at stikke en finger i øjet på Frankrig - hvor underholdende det end er (og det er grinemorsomt), det er nedlukning af Kina og deres flådeplaner.
- Jeg tror ikke, at en Seawolf (eller Astute for den sags skyld kan rammes af torpedoer - om ikke andet, så kan man løbe fra dem.
- Det forklarer også interessen omkring Threshers havari, som har cirkuleret på nettet de seneste 10 år. Kan jeg komme på idéen, så kan kineserne med garanti også.
Russerne sænker et kinesisk handelsskib.
Thomas skrev:Søgte havn på Hawaii.
- Man har nu sikkerhed for, at russiske ubåde ikke kommer ud i Atlanten fra Murmansk. Det giver mening med nyorienteringen af Nordatlanten - og man gider end ikke holde det hemmeligt.
- Dermed er det nærliggende at formode, at man har lavet den infrastruktur omkring Vladivostok. Men det vil kun være halvdelen: Muligvis har man gentaget nummeret fra Kamchatka hele vejen ned til Taiwan. Dermed er den kinesiske flåde effektivt lukket inde.
Hvis man har en lytte/kontrol-kæde hele vejen, så er det afgjort overkommeligt at sænke alt, der forsøger at komme ud i Stillehavet.- Ud fra dybdeforholdene er et gæt, at man vil lukke den sydlige del også fra Philippinerne til Vietnam.
- Det giver mening med de 8 Astute-klasse (?) til Australien.
Fidusen er, at givet nok motorkraft, så sejler man hurtige jo dybere man går: Vandtrykket presser omslagspunktet for overgangen mellem laminar til turbulent strømning længere bagud - desuden er fartgrænsen for skrue-kavitering højere ved større dybgang. Det er nok ikke så meget, at en australsk atom dreven ubåd kan blive i søen længere; men det er dybgangen?- Det kunne forklare, hvorfor Subic Bay genåbnes og USA har måttet æde et forbedret forhold til Vietnam.
- Det er ikke et spørgsmål om om at stikke en finger i øjet på Frankrig - hvor underholdende det end er (og det er grinemorsomt), det er nedlukning af Kina og deres flådeplaner.
- Jeg tror ikke, at en Seawolf (eller Astute for den sags skyld kan rammes af torpedoer - om ikke andet, så kan man løbe fra dem.
- Det forklarer også interessen omkring Threshers havari, som har cirkuleret på nettet de seneste 10 år. Kan jeg komme på idéen, så kan kineserne med garanti også.
[url=[https://www.youtube.com/watch?v=HUvonJRluwk]Jeg tror russerne har fattet idéen.[/url]
Det forklarer også tøbruddet mellem Japan og Rusland omkring Kurilerne. Det lader til, at både USA og Rusland har overlappende; men ikke modstridende interesser i at holde kineserne på lægt vand.
Lignende emner
» Seawolf-klasse ubåde.
» Nordatlanten
» Amerikanske baser i Stillehavet.
» Raptor F-22
» De tre russiske ubåde fra Königsberg?
» Nordatlanten
» Amerikanske baser i Stillehavet.
» Raptor F-22
» De tre russiske ubåde fra Königsberg?
Side 1 af 1