Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

CVN-75 Harry S. Truman

Go down

CVN-75 Harry S. Truman Empty CVN-75 Harry S. Truman

Indlæg af Thomas Man Apr 20, 2020 1:16 pm

Det er opladning med atomvåben, hvis jeg ikke tager fejl!

Men hvorfor tror jeg så det?

USS Harry S. Truman (CVN-75) conducts a vertical replenishment-at-sea (VERTREP) with USNS Medgar Evers (T-AKE 13) on April 15, 2020.

T-AKE klassen plejer at være i nærheden, når man lader/aflader - og først meddeler det længe efter.

Sagen er jo, at man af sikkerhedshensyn først bringer tændsatsen med polonium til atom våbnet i sidste øjeblik. Det var en af de sikkerhedsforanstaltninger, som man indførte efter "Broken Arrow" (uheld med atomvåben) i 1950'erne og 1960'erne. Det er sket flere gange, at sprængstoffet i atomvåben er detoneret - der er evt. kommet lidt forurening med radiaktivt materiale; men ikke nogen kernevåbendetonation.

Tidligere var der nogle tilfælde, hvor det var mere lykken end forstanden, der gjorde, at der ikke skete noget.

Enhver, der har været værnepligtig ved godt, at man opbevarer bundstykke og våben - hver for sig - og udgiver kun ammunition så sent som muligt. Det er det samme princip her.

Det kan godt være, at jeg udvælger data, som bekræfter mine teorier - javel; men....

Jeg betragter dette som noget, der officielt er meget, meget dybt hemmeligt; men som modstanderen også aldeles udmærket ved, fordi de er i samme situation og har formentlig tilsvarende procedurer - Putin skal da ikke have noget af, at en oberst synes, det er sjovt at eksplodere en atombombe i hans badeværelse!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

CVN-75 Harry S. Truman Empty En russisk ubåd er "forsvundet" mellem Sicilien og Malta.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 11, 2022 2:31 pm

CVN-75 Harry S. Truman er i Adriaterhavet.
Det giver - situationen taget i betragtning - anledning til nervøsitet: Ligger den på bunden? Eller den smuttet? Det sidste er nok så tvivlsomt eftersom man ikke har fundet den andet steds.
Det, jeg ville gøre var at sende Air Wing til Signorella?

Man leder efter den med flere Poseidon. Det mærkelige er at en Tu-154 (Careless) er set i området.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

CVN-75 Harry S. Truman Empty CVN-75 Truman: Klargør til øvelse "Cold Respons"

Indlæg af Thomas Lør Jan 15, 2022 10:39 pm

i marts 2022

Ledet af Norge.

Prince of Wales er kommandoskib for flådestyrken.

De russiske ubåde skal IKKE tilbage til Kamchatka. Det er problemet for "commerce raiders" - det er såmænd ikke at komme til søs inden en krig: Det er at komme tilbage igen. De norske F-35 skal pille de missilbatterier ned - og det kan de formentlig gøre uden uoverstigelige problemer.

Den russiske flåde har - for praktiske formål - ingen overflade enheder.

Det interessante er, at Truman er i Middelhavet i det Ioniske Hav (mellem Italien og Grækenland. Man er formentlig temmelig sikker på, at den ubåd, der kom gennem Gibraltar er væk. Den kommer næppe gennem Bosperus, der er lidt for mange fregatter i Sortehavet. Tilsvarende er det nok heller ikke tilrådeligt at søge havn i Latakya (jøderne har for vane at pille alt fra hinanden der). Den ubåd kan lægge sig på bunden - og ikke ret meget andet.
Læg i øvrigt mærke til, at det er spanske fregatter i Sortehavet. Man er klar over, at den ubåd ikke er i nærheden af Spanien.

Det er nok én af grundene til at Nato vinder tid og tillader Putin at råbe og skrige. "Rusland har ikke uendelig tålmodighed!" Siger Lavrov - nej, det tror Fanden! Man venter på, at polonium-tændsatsen dør.

Når det sker, så skal man op og proppe hullet mellem Svalbard og Grønland. Jeg tror ikke, at en ubåd slipper igennem mellem Island og Grønland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

CVN-75 Harry S. Truman Empty Rusland flytter luftforsvarsfly længere nord på.

Indlæg af Thomas Søn Jan 16, 2022 12:37 am

Thomas skrev:i marts 2022

Ledet af Norge.

Prince of Wales er kommandoskib for flådestyrken.

De russiske ubåde skal IKKE tilbage til Kamchatka. Det er problemet for "commerce raiders" - det er såmænd ikke at komme til søs inden en krig: Det er at komme tilbage igen. De norske F-35 skal pille de missilbatterier ned - og det kan de formentlig gøre uden uoverstigelige problemer.

Den russiske flåde har - for praktiske formål - ingen overflade enheder.

Det interessante er, at Truman er i Middelhavet i det Ioniske Hav (mellem Italien og Grækenland. Man er formentlig temmelig sikker på, at den ubåd, der kom gennem Gibraltar er væk. Den kommer næppe gennem Bosperus, der er lidt for mange fregatter i Sortehavet. Tilsvarende er det nok heller ikke tilrådeligt at søge havn i Latakya (jøderne har for vane at pille alt fra hinanden der). Den ubåd kan lægge sig på bunden - og ikke ret meget andet.
Læg i øvrigt mærke til, at det er spanske fregatter i Sortehavet. Man er klar over, at den ubåd ikke er i nærheden af Spanien.

Det er nok én af grundene til at Nato vinder tid og tillader Putin at råbe og skrige. "Rusland har ikke uendelig tålmodighed!" Siger Lavrov - nej, det tror Fanden! Man venter på, at polonium-tændsatsen dør.

Når det sker, så skal man op og proppe hullet mellem Svalbard og Grønland. Jeg tror ikke, at en ubåd slipper igennem mellem Island og Grønland.

Russerne er godt klar over, at Murmansk området er langt fra sikkert.

Det egentlige problem for Rusland er, at deres opmarch ved Ukraine giver det perfekte påskud til at stramme skruen andre steder. Det gælder her specielt Finland. Problemet er ikke, at de russiske baser ligger nær grænsen - det er, at russerne flytter grænsen. Skelflytning er en særdeles strafbar forbrydelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

CVN-75 Harry S. Truman Empty Sv: CVN-75 Harry S. Truman

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum