Spar Himmerland
3 deltagere
Side 1 af 1
Spar Himmerland
Kurspleje
ved crossholding: Den kop kaffe du laver er rigeligt de 5000 kr værd, jeg giver for den - den er faktisk lige så god som den jeg laver til dig for samme pris.
ved crossholding: Den kop kaffe du laver er rigeligt de 5000 kr værd, jeg giver for den - den er faktisk lige så god som den jeg laver til dig for samme pris.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Sv: Spar Himmerland
Thomas skrev:Kurspleje
Det minder jo i forbløffende grad om cirkusset omkring Landmandsbankens krak i 20erne....
Mvh
Cirb
Geografisk sted : Aarhus
Cirb skrev:Thomas skrev:Kurspleje
Det minder jo i forbløffende grad om cirkusset omkring Landmandsbankens krak i 20erne....
Mvh
Cirb
Havde de så fundet på et nyt svindelnummer, så kunne man da have respekteret dem for det; men NEJ!
Det her er en forhåbentlig enlig svale og ikke gængs praksis.
Men det er vel ikke nogen hemmelighed at måske specielt de mindre PI'er i mange år har kursplejet egne aktier vhj egne midler. På en sådan måde at de overfor menig aktionær har præsteret pænt i fht konkurrenterne. Ligger der noget odiøst i den fremgangsmåde? De skal vel informere rette myndigheder omkring aktiviteten (beholdning af egne), men det studerer den alm aktionær sgu ikke.
Men det er vel ikke nogen hemmelighed at måske specielt de mindre PI'er i mange år har kursplejet egne aktier vhj egne midler. På en sådan måde at de overfor menig aktionær har præsteret pænt i fht konkurrenterne. Ligger der noget odiøst i den fremgangsmåde? De skal vel informere rette myndigheder omkring aktiviteten (beholdning af egne), men det studerer den alm aktionær sgu ikke.
Esbjerg- Antal indlæg : 91
Geografisk sted : Kbh
Esbjerg skrev:Det her er en forhåbentlig enlig svale og ikke gængs praksis.
1. Hvis man er aktionær, så er man forpligtet til at følge med i hvad ens penge bliver brugt til.
2. Det er fuldstændig hul i hovedet, at "almindelige" mennesker investerer i aktier - aktier giver nemlig ikke et bedre afkast end statsobligationer, når man korrigerer for risiko.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum