Liberal Alliance
Side 1 af 1
Liberal Alliance
Naturligvis er det nepotister i LA.
De har så ikke kunnet bidrage med noget positivt - uanset hvilket synspunkt, man anlægger: Et inderligt overflødigt parti.
De har så ikke kunnet bidrage med noget positivt - uanset hvilket synspunkt, man anlægger: Et inderligt overflødigt parti.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Joakim B Olsen
har ikke fattet en pind af noget som helst.
Det er en illustration af, at man ikke bare kan "synes" noget.
Hvis man går ind i politik for personlig berigelse, så har man godt nok misforstået noget. Thyra Frank er formentlig i en personlig svær situation - rent økonomisk: Fair nok, så laver vi et ministerium til hende.
Problemet med de andre er, at de er Nykredits lydige og villige instrumenter. Det gik naturligvis galt - også for Nykredit: Det, der skete var, at Nationalbanken købte realkreditobligationer - hvis de var uden risiko, dvs. hvor kommunerne garanterede for dem. Det betyder så, at pensionssparerne kan få lov til at finansiere gennem statsobligationer. Beløbet er så så ringe (ca. 30 mia.) ifht. den udestående statsgæld på 600 mia.
Det betyder så, at den likviditet bliver frigjort - og den kan kun anbringes i statsobligationer. Det er en dyr anbringelse, fordi ½% 2029 obligationen går i kurs 106,68. Der skal lægges 2 mia. på forkant for - måske - at se sine penge igen om 10 år. ½% dækker jo ikke den beskedne inflation, der er.
Det kan da godt være, at pensionspengene er ubeskattede, fordi de beskattes, når pensionerne udbetales; men med den finansiering så betales der en skat på 6 2/3% hvert år. Tag det HELT roligt, man slipper ikke for at betale skat.
Den ting, som bakteriehjernerne så ikke kan gennemskue er, at der er en deflation på vej med faldende energipriser.
Det fornuftigste Liberal Alliance har foreslået er lempelse af bilafgifterne. Det er nemlig meget billigere, at få flere biler på vejene - i stedet for at transportere idioterne med tog. For 30 år siden var energiforbruget pr. sæde i tog rigtigt meget større end i bil. Tog er pr. sæde lige så energikrævende som at flyve - næsten. Der er KUN et argument for indenrigsflyvning til Ålborg.
Disse storslåede planer, som "Transportplanen" - de bliver jo alligevel ikke til noget og bliver kun vedtaget, fordi nogle kraftidioter tror, at ekspropriering vil bringe dem ud af deres bundløse gæld. Dermed ikke sagt, at dele af planen gennemføres.
Tilsvarende med energiplanerne.
Det er en illustration af, at man ikke bare kan "synes" noget.
Hvis man går ind i politik for personlig berigelse, så har man godt nok misforstået noget. Thyra Frank er formentlig i en personlig svær situation - rent økonomisk: Fair nok, så laver vi et ministerium til hende.
Problemet med de andre er, at de er Nykredits lydige og villige instrumenter. Det gik naturligvis galt - også for Nykredit: Det, der skete var, at Nationalbanken købte realkreditobligationer - hvis de var uden risiko, dvs. hvor kommunerne garanterede for dem. Det betyder så, at pensionssparerne kan få lov til at finansiere gennem statsobligationer. Beløbet er så så ringe (ca. 30 mia.) ifht. den udestående statsgæld på 600 mia.
Det betyder så, at den likviditet bliver frigjort - og den kan kun anbringes i statsobligationer. Det er en dyr anbringelse, fordi ½% 2029 obligationen går i kurs 106,68. Der skal lægges 2 mia. på forkant for - måske - at se sine penge igen om 10 år. ½% dækker jo ikke den beskedne inflation, der er.
Det kan da godt være, at pensionspengene er ubeskattede, fordi de beskattes, når pensionerne udbetales; men med den finansiering så betales der en skat på 6 2/3% hvert år. Tag det HELT roligt, man slipper ikke for at betale skat.
Den ting, som bakteriehjernerne så ikke kan gennemskue er, at der er en deflation på vej med faldende energipriser.
Det fornuftigste Liberal Alliance har foreslået er lempelse af bilafgifterne. Det er nemlig meget billigere, at få flere biler på vejene - i stedet for at transportere idioterne med tog. For 30 år siden var energiforbruget pr. sæde i tog rigtigt meget større end i bil. Tog er pr. sæde lige så energikrævende som at flyve - næsten. Der er KUN et argument for indenrigsflyvning til Ålborg.
Disse storslåede planer, som "Transportplanen" - de bliver jo alligevel ikke til noget og bliver kun vedtaget, fordi nogle kraftidioter tror, at ekspropriering vil bringe dem ud af deres bundløse gæld. Dermed ikke sagt, at dele af planen gennemføres.
Tilsvarende med energiplanerne.
Thomas- Antal indlæg : 34594
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Liberal Alliance
» Lars Løkke
» Hvordan afvikler man de store banker?
» Så er Liberal Alliance også i gang
» Liberal Alliance holder skansen - så nogenlunde.
» Lars Løkke
» Hvordan afvikler man de store banker?
» Så er Liberal Alliance også i gang
» Liberal Alliance holder skansen - så nogenlunde.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum