Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Saxo

5 deltagere

Go down

Saxo Empty Saxo

Indlæg af Thomas Ons Mar 13, 2013 5:09 am

Jeg tror ligefrem, at jeg vil læse det regnskab .... eller skulle jeg vente til Finanstilsynet har kikket?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af wh Ons Mar 13, 2013 11:53 am

Læs du det bare. Du sover jo åbenbart aldrig om natten.

Helt ærligt?!? Du skriver kl 03:09 - hvad sker der for dig?

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Nærigfryns Ons Mar 13, 2013 1:29 pm

wh, hvis du intet interessant har at bidrage med, kunne du så ikke bare holde kæft?

Nærigfryns

Antal indlæg : 182
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Cirb Ons Mar 13, 2013 2:13 pm

Nærigfryns skrev:wh, hvis du intet interessant har at bidrage med, kunne du så ikke bare holde kæft?

Hvem skulle han så "tale " med ?
Både Arto og klakørtidene har jo blacklistet ham...

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Thomas Ons Mar 13, 2013 8:02 pm

Cirb skrev:
Nærigfryns skrev:wh, hvis du intet interessant har at bidrage med, kunne du så ikke bare holde kæft?

Hvem skulle han så "tale " med ?
Både Arto og klakørtidene har jo blacklistet ham...

Mvh
Cirb
Hvem er Arthur?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Det kan jo ikke overraske

Indlæg af Thomas Tors Jun 20, 2013 4:39 pm

Tidligere direktører købstilbud - afslået.

Hvad gør man ikke for at undgå en straffesag?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Saxo sælger ejendomme.

Indlæg af Thomas Ons Okt 09, 2013 1:27 am

Hvem mon har lånt Aberdeen pengene? Det er vist det man kalder et parkeringshus.

Huslejen skal laaangt ned for at undgå lejetab. Det skal så langt ned, at ejendommene er usælgelige til prisen.

Man kan smide rundt med kugler; men.... det bliver man ikke klogere af...... specielt ikke hvis de er skøre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Saxo på vej ud af Schweiz

Indlæg af Thomas Tors Nov 27, 2014 12:59 am

Noget tyder på det!

Sydbank kom også ud på røv og albuer for et par år siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Saxo Bank har alvorlige tab!

Indlæg af Thomas Man Jan 19, 2015 11:39 pm

Kan vi ikke få smidt de svindlere i fængsel.

Hvor er det dog synd for spekulanterne i den bule? rofl

»Jeg tror, det gælder for hele branchen, at når et sådan hundredeårs-event sker, så taber folk penge. Der er kunder, der ikke kan betale, og som nok er nået frem til den erkendelse, at de skylder os penge. Dem prøver vi så at finde en akkordering med. Men nogle gange er det selvfølgelig svært at pille hår af en skaldet mand,« siger Saxo Banks finansdirektør Steen Blaafalk, der ikke vil sætte tal på, hvor stort tabet i værste fald kan blive.

Nu er Blaafalk jo tidligere valutasvindler i Danske Bank! Han fandt så "andre udfordringer".

"hundredeårs-event"???
Hold da kæft, Skadedyr!!
Det sker regelmæssigt, hyppigt og forudsigeligt - som forudset og forudsagt! Alene det, at det var noget, der i sin tid smadrede Gedser-Travemünde-ruten: De havde lånt i D-Mark til lav rente, da renten steg i Danmark, så faldt kronen ifht. DM. Jeg læste dengang rutens regnskaber - dvs. efter ét minut kunne jeg sige: Der er ingen penge og de kommer heller aldrig!
Ganske rigtigt! I samme sekund Fugleflugtslinjen fik én færge mere - til de godsvogne fra Sverrig, som naturligvis ikke kom - så forsvandt al trafik fra GT-ruten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Cirb Tirs Jan 20, 2015 9:22 am

Thomas skrev:Kan vi ikke få smidt de svindlere i fængsel.

Hvor er det dog synd for spekulanterne i den bule? rofl

»Jeg tror, det gælder for hele branchen, at når et sådan hundredeårs-event sker, så taber folk penge. Der er kunder, der ikke kan betale, og som nok er nået frem til den erkendelse, at de skylder os penge. Dem prøver vi så at finde en akkordering med. Men nogle gange er det selvfølgelig svært at pille hår af en skaldet mand,« siger Saxo Banks finansdirektør Steen Blaafalk, der ikke vil sætte tal på, hvor stort tabet i værste fald kan blive.

Nu er Blaafalk jo tidligere valutasvindler i Danske Bank! Han fandt så "andre udfordringer".

"hundredeårs-event"???
Hold da kæft, Skadedyr!!
Det sker regelmæssigt, hyppigt og forudsigeligt - som forudset og forudsagt! Alene det, at det var noget, der i sin tid smadrede Gedser-Travemünde-ruten: De havde lånt i D-Mark til lav rente, da renten steg i Danmark, så faldt kronen ifht. DM. Jeg læste dengang rutens regnskaber - dvs. efter ét minut kunne jeg sige: Der er ingen penge og de kommer heller aldrig!
Ganske rigtigt! I samme sekund Fugleflugtslinjen fik én færge mere - til de godsvogne fra Sverrig, som naturligvis ikke kom - så forsvandt al trafik fra GT-ruten.

The lady doth protest to much, methinks skrev: men man gør samtidig meget klart, at selv om samtlige kunder med tab på schweizerfrancen ikke kan betale banken tilbage, så har Saxo Bank stadig penge nok til at opfylde sine kapitalkrav.

Banken havde ved udgangen af tredje kvartal 2,4 mia. kr. i kapital mod et solvensbehov på 1,87 mia. kr. Der er mange faktorer på spil i beregningen af bankens kapital siden tredje kvartal, men et groft overslag giver altså et maksimalt tab på 500 mio. kr.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Thomas Tirs Jan 20, 2015 10:29 am

Cirb skrev:
The lady doth protest to much, methinks skrev: men man gør samtidig meget klart, at selv om samtlige kunder med tab på schweizerfrancen ikke kan betale banken tilbage, så har Saxo Bank stadig penge nok til at opfylde sine kapitalkrav.

Banken havde ved udgangen af tredje kvartal 2,4 mia. kr. i kapital mod et solvensbehov på 1,87 mia. kr. Der er mange faktorer på spil i beregningen af bankens kapital siden tredje kvartal, men et groft overslag giver altså et maksimalt tab på 500 mio. kr.

Mvh
Cirb

Citatet af Portia: "The merchant of Venice" er mere end velanbragt: Det kan da god være at Shylock havde ret til sit pund kød; men nota bene: Der må ikke spildes én dråbe blod!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Cirb Tirs Jan 20, 2015 8:16 pm

http://www.business.dk/finans/min-saxo-konto-viser-et-sekscifret-underskud.-hvad-skal-jeg-goere

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Thomas Tirs Jan 20, 2015 10:41 pm

Cirb skrev:http://www.business.dk/finans/min-saxo-konto-viser-et-sekscifret-underskud.-hvad-skal-jeg-goere

Mvh
Cirb

Tja.... men Shylock fik jo at vide, at skete det, så var det af med hovedet, så forbered Jer på dinglen i sommerhusene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Thomas Lør Jan 24, 2015 1:01 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:http://www.business.dk/finans/min-saxo-konto-viser-et-sekscifret-underskud.-hvad-skal-jeg-goere

Mvh
Cirb

Tja.... men Shylock fik jo at vide, at skete det, så var det af med hovedet, så forbered Jer på dinglen i sommerhusene.

Hæng de banksvin
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af sur gammel mand Lør Jan 24, 2015 2:39 am

Ja klyng dem op, de sidegadevekselere og eventuelle tidligere cykelryttere, der måtte have et velbjærget liv, fra de samme pengekilder.

Personligt synes jeg dog bedst om artikel-linket i dit link,  http://finans.dk/finans/finans/ECE7366282/Kendt-svindelj%C3%A6ger-Saxo-Bank-stj%C3%A6ler-fra-sine-kunder/, hvor det siges:

»På grund af dagens exceptionelle markedsbevægelser i schweizerfranc-kryds har vi måttet behandle kundernes ordrer i et ekstremt illikvidt marked. Når vi på et tidspunkt er bedre i stand til at få en sand markedslikviditet, vil alle ordrer blive revisiteret og revideret til mere præcise niveauer. Dette kan resultere i en dårligere kurs end den oprindelige handel,« lød det fra Saxo Bank til kunderne.

Dette lugter langt væk af, at man løber alt hvad remmer og tøjler kan bære fra sine indgåede aftaler.

Personligt ville jeg tro, at der en dag, hvor der blev ændret på francen netop ville være et om ikke meget likvidt marked så dog et meget volatilt marked. Men det går jeg naturligvis udfra de har indkorporeret i deres markedsscenarier, ellers skal de naturligvis ikke kunne modtage indskud. Ok, jeg har naturligvis heller ikke en sidegadevekseleres erfaring.

Har jeg i øvrigt glemt at oplyse, at jeg ikke har penge i klemme i forbindelse med schweizerfrancens ændring, andet end min daglige økonomi.

Og jeg mener stadig at mpkph og Pluto kun for langsomt kan ryge ud på røv og albuer.....

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Thomas Lør Jan 24, 2015 4:04 am

sur gammel mand skrev:Ja klyng dem op, de sidegadevekselere og eventuelle tidligere cykelryttere, der måtte have et velbjærget liv, fra de samme pengekilder.

Personligt synes jeg dog bedst om artikel-linket i dit link,  http://finans.dk/finans/finans/ECE7366282/Kendt-svindelj%C3%A6ger-Saxo-Bank-stj%C3%A6ler-fra-sine-kunder/, hvor det siges:

»På grund af dagens exceptionelle markedsbevægelser i schweizerfranc-kryds har vi måttet behandle kundernes ordrer i et ekstremt illikvidt marked. Når vi på et tidspunkt er bedre i stand til at få en sand markedslikviditet, vil alle ordrer blive revisiteret og revideret til mere præcise niveauer. Dette kan resultere i en dårligere kurs end den oprindelige handel,« lød det fra Saxo Bank til kunderne.

Dette lugter langt væk af, at man løber alt hvad remmer og tøjler kan bære fra sine indgåede aftaler.

Personligt ville jeg tro, at der en dag, hvor der blev ændret på francen netop ville være et om ikke meget likvidt marked så dog et meget volatilt marked. Men det går jeg naturligvis ud fra de har indkorporeret i deres markedsscenarier, ellers skal de naturligvis ikke kunne modtage indskud. Ok, jeg har naturligvis heller ikke en sidegadevekseleres erfaring.
Hvorfor dog ikke hugge andres penge, når man nu kan komme til det? Hvad, der ikke forlyder noget om - til alles store overraskelse - er hvad Bedrageriafdelingen og Finanstilsynet siger.


Har jeg i øvrigt glemt at oplyse, at jeg ikke har penge i klemme i forbindelse med schweizerfrancens ændring, andet end min daglige økonomi.
At have noget med Saxo at gøre må nok siges at være udpræget risikobetonet adfærd - russerne eksperimenterede før 2. verdenskrig med at smide folk ud fra fly - uden faldskærm. Det blev så ikke til så meget.

Og jeg mener stadig at mpkph og Pluto kun for langsomt kan ryge ud på røv og albuer.....

Jeg tror faktisk, den/de herrer hjælper politiet med deres efterforskning.......[/quote]
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Så forstår man meget bedre Liberal Alliance

Indlæg af Thomas Fre Jul 03, 2015 11:49 am

LA er jo banksvin, platugler og flextumper.

Finanstilsynet har været på besøg i Saxo Bank, efter banken måtte tage et stort tab i forbindelse med, at den schweiziske centralbank pludselig fjernede schweizerfrancens binding mod euro

Selvfølgelig er pengene tabt - derved adskiller de sig ikke fra andre banker.

Men jeg tror så, det er dem, der har trukket 0,8-0,9 mia. i pengepolitiske udlån de seneste par uger.

Spørgsmålet er hvor hurtigt de kan afvikles.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Anders Samuelsen

Indlæg af Thomas Tors Aug 06, 2015 1:22 am

Så lukker Saxo Bank nok snart og banden får en rum tid i skyggen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Havde selv opdaget bedrageriet?

Indlæg af Thomas Tirs Sep 29, 2015 12:40 pm

Havde selv opdaget svindlen.

Skal vi så også tro på den? Ikke skide sandsynligt. Jeg tror nærmere, det var tilbage i 2010, at de kom under overvågning.
Det kunne være derfor, at direktøren er gået her indenfor de sidste par måneder.

Der har siden april været et pengepolitisk udlån på 80 mia. i banken (der har så også til at begynde med været andet udlån oveni). Beløbet får en til at spekulere på om det skulle have en forbindelse.

Oplysningerne kommer sandsynligvis fra USA og deres NSA overvågning.

.....der ifølge retsdokumenter kan have sendt vel over en halv milliard kroner i lommerne på bagmændene, der primært er af ukrainsk oprindelse, men som også opererede med base fra den rige Atlanta-forstad Alpharetta i sydstaten Georgia.

Er det noget, der vil have amerikansk sikkerhedsinteresse?

Gæt

Bror til Saxo Bank-milliardær stifter nyt parti.
Liberal Alliance vil få det lidt svært.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty 50 fyres.

Indlæg af Thomas Ons Jan 25, 2017 3:20 pm

Thomas skrev:Havde selv opdaget svindlen.

Skal vi så også tro på den? Ikke skide sandsynligt. Jeg tror nærmere, det var tilbage i 2010, at de kom under overvågning.
Det kunne være derfor, at direktøren er gået her indenfor de sidste par måneder.

Der har siden april været et pengepolitisk udlån på 80 mia. i banken (der har så også til at begynde med været andet udlån oveni). Beløbet får en til at spekulere på om det skulle have en forbindelse.

Oplysningerne kommer sandsynligvis fra USA og deres NSA overvågning.

.....der ifølge retsdokumenter kan have sendt vel over en halv milliard kroner i lommerne på bagmændene, der primært er af ukrainsk oprindelse, men som også opererede med base fra den rige Atlanta-forstad Alpharetta i sydstaten Georgia.

Er det noget, der vil have amerikansk sikkerhedsinteresse?

Gæt

Bror til Saxo Bank-milliardær stifter nyt parti.
Liberal Alliance vil få det lidt svært.

Nu falder den første økse over LA's støtter i Saxo Bank.

Det er så nok meget betegnende, at det værste, der kan ske for banksvin er, at få politisk repræsentation. Nordea kan da godt købe en landsforræder som Tulletåben; men det bliver langt dyrere end deres bakteriehjerne havde forestillet sig!
Det er altså ikke billigt at betale 1-2 milliarder om året i "parkeringsafgift" i Nationalbanken - for ikke at tale om rentetabet ved en alternativ anbringelse i amerikanske statsobligationer - eller kurstabene på spekulation mod kronen: Ikke så snart Nordea vil have pengene tilbage i SEK, så stiger kursen på den skodvaluta, så det bliver dyrt - for banksvinene.

Noget tilsvarende gør sig vel gældende for banksvinene i Saxo Bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Saxo banksvinet

Indlæg af Thomas Søn Feb 26, 2017 4:21 am

Havde ENDNU en kundekontakt.

Der er da ikke nogen, der knalder idioten ned for et ur - med mindre de har en køber.

Jeg kan kun sige: Lad være med at blive set sammen med et banksvin - ikke med mindre I har en hammer i hovedet på ham! Det er folk, som det er decideret usundt at blive set sammen med! Banksvin altså!

Ingen tvivl om, at banksvinet har svindlet nogen, der ikke kan gå til politiet med en anmeldelse - så må man jo lave selvbetjening, når filialen ikke er åben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Man skulle have indført

Indlæg af Thomas Ons Maj 30, 2018 8:21 pm

dødsstraf for banksvin.

For længe siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Saxo Empty Sv: Saxo

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum