Hjorten som forsvarsminister var måske ikke den værste idé, Løkke har fået.
Side 1 af 1
Hjorten som forsvarsminister var måske ikke den værste idé, Løkke har fået.
Man kan sige om Hjorten, hvad man vil; men skubber man til ham så flytter han sig ikke.
Det interessante er, at han tilsyneladende går udenom administrationen og direkte til kongressen.
Det interessante er, at han tilsyneladende går udenom administrationen og direkte til kongressen.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Hjorten vil af med forsvarsforbeholdet.
Det er kun ét sted, hvor landsforræderne i Dansk Folkeparti er skadelige.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Nordisk Forsvarssamarbejde.
Naturligvis under dansk ledelse.
Hvad ellers?
Hvad ellers?
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Hjorten er alt andet end idiot.
Nazi-Maries landsforræderi må have sine konsekvenser.
Selvfølgelig skal Danmark arbejde sammen, hvor det tjener landets sikkerhedsinteresser.
Sagen er jo den, at Middelhavet - f.eks. - interesserer amerikanerne så utroligt lidt sikkerhedspolitisk. Russerne er (i hovedsagen) for amerikanerne et løst problem i Middelhavet.
Muligt; men at det ikke er tilfældet for Danmark er soleklart, når vi ser hvilke problemer vore allierede har/har haft med kollapsede stater i Nordafrika. Vi har IKKE den luksus at kunne vælge hvilke problemer, vi synes er morsomme.
Vi har set, hvor ringe Spanien, Grækenland og Italien har været - og det har haft negative konsekvenser for Danmark. Selvfølgelig skal Danmark bidrage med tropper o.lign. - om ikke andet så for at undgå, at vi på et senere tidspunkt skal tage midler i brug, som er både utiltalende og kostbare.
Når vore kunder og leverandører får problemer, så får vi det - med garanti - også.
Danmark har været igennem (men er langt fra færdige) med en udbygning af og udnyttelse af vore sikkerhedspolitiske spidskompetencer.
Danske søofficerer har vel den gennemsnitlig største erfaring til søs - det skyldes bl.a. at vore 9 store enheder stort set konstant sejler. Der er så tale om opgaver af stærkt varierende omfang og sværhedsgrad. En af miljøfimserkatastroferne er de miljøskibe, der ikke anvendes. Materiellet er der, personellet egentlig også; men de er ikke indøvede i noget, der ligner opgaverne.
Der er få, der véd så meget om luftforsvar (fra gammel tid) som Flyvevåbnet. Redningsopgaver ligeledes. Estonia-katastrofen blev en katastrofe (fremfor en ulykke), fordi idioter havde påtaget sig opgaven - endnu værre: SVENSKERE (Føj, for den lede!).
Efter min hovedregning, så mangler vi 2 kurante felthospitaler, som vi alligevel skal have til at indgå organisatorisk i en brigaderne.
Det er ikke tilfældigt, at man planlægningsmæssigt regner en kampgruppe af bataljonsstørrelse for 1000 mand; men en brigade har 5000 mand; men kun tre kampbataljoner. I praksis er begge tal for store, fordi de ikke tager højde for, at fagfolk skal have tidssvarende udstyr og muligheder.
En Huitfeldt-fregat har (alt efter opgave) 117-165 mand og Peder Skram havde 207 mand (oprindeligt). Huitfeldt'en deplacerer 2 3/4 gange Skram.
Huitfeldt har en topfart på 30 knob og Skram 28.
Max hk: Skram 66 MW Huitfeldt 33 MW. Desuden en 1/3 længere rækkevidde.
Så meget for planlægningstal.
Priserne skal vi heller ikke snakke, fordi Huitfeldt'erne skal være under konstant opgradering - hvor nødvendigt og formålstjenligt.
Selvfølgelig køber vi, hvor det er bedst og billigst. Danmark skal ALDRIG igen være en ubetinget loyal kunde, som man bare kan afpresse. Vi vil være loyale kunder i det omfang begge parter ser en interesse i det - for man skal også have loyale leverandører.
Selvfølgelig skal Danmark arbejde sammen, hvor det tjener landets sikkerhedsinteresser.
Sagen er jo den, at Middelhavet - f.eks. - interesserer amerikanerne så utroligt lidt sikkerhedspolitisk. Russerne er (i hovedsagen) for amerikanerne et løst problem i Middelhavet.
Muligt; men at det ikke er tilfældet for Danmark er soleklart, når vi ser hvilke problemer vore allierede har/har haft med kollapsede stater i Nordafrika. Vi har IKKE den luksus at kunne vælge hvilke problemer, vi synes er morsomme.
Vi har set, hvor ringe Spanien, Grækenland og Italien har været - og det har haft negative konsekvenser for Danmark. Selvfølgelig skal Danmark bidrage med tropper o.lign. - om ikke andet så for at undgå, at vi på et senere tidspunkt skal tage midler i brug, som er både utiltalende og kostbare.
Når vore kunder og leverandører får problemer, så får vi det - med garanti - også.
Danmark har været igennem (men er langt fra færdige) med en udbygning af og udnyttelse af vore sikkerhedspolitiske spidskompetencer.
Danske søofficerer har vel den gennemsnitlig største erfaring til søs - det skyldes bl.a. at vore 9 store enheder stort set konstant sejler. Der er så tale om opgaver af stærkt varierende omfang og sværhedsgrad. En af miljøfimserkatastroferne er de miljøskibe, der ikke anvendes. Materiellet er der, personellet egentlig også; men de er ikke indøvede i noget, der ligner opgaverne.
Der er få, der véd så meget om luftforsvar (fra gammel tid) som Flyvevåbnet. Redningsopgaver ligeledes. Estonia-katastrofen blev en katastrofe (fremfor en ulykke), fordi idioter havde påtaget sig opgaven - endnu værre: SVENSKERE (Føj, for den lede!).
Efter min hovedregning, så mangler vi 2 kurante felthospitaler, som vi alligevel skal have til at indgå organisatorisk i en brigaderne.
Det er ikke tilfældigt, at man planlægningsmæssigt regner en kampgruppe af bataljonsstørrelse for 1000 mand; men en brigade har 5000 mand; men kun tre kampbataljoner. I praksis er begge tal for store, fordi de ikke tager højde for, at fagfolk skal have tidssvarende udstyr og muligheder.
En Huitfeldt-fregat har (alt efter opgave) 117-165 mand og Peder Skram havde 207 mand (oprindeligt). Huitfeldt'en deplacerer 2 3/4 gange Skram.
Huitfeldt har en topfart på 30 knob og Skram 28.
Max hk: Skram 66 MW Huitfeldt 33 MW. Desuden en 1/3 længere rækkevidde.
Så meget for planlægningstal.
Priserne skal vi heller ikke snakke, fordi Huitfeldt'erne skal være under konstant opgradering - hvor nødvendigt og formålstjenligt.
Selvfølgelig køber vi, hvor det er bedst og billigst. Danmark skal ALDRIG igen være en ubetinget loyal kunde, som man bare kan afpresse. Vi vil være loyale kunder i det omfang begge parter ser en interesse i det - for man skal også have loyale leverandører.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Lignende emner
» Bilafgifterne
» Mette Frederiksen
» Det rabler for Tulletåben.
» Lars Løkke
» Der fik Barfoed da noget positivt igennem
» Mette Frederiksen
» Det rabler for Tulletåben.
» Lars Løkke
» Der fik Barfoed da noget positivt igennem
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum