Bilafgifterne
Side 1 af 1
Bilafgifterne
Den ender nok med at blive selvfinansierende den afgiftsnedsættelse.
Den omlægning vil reducere alderen på bilerne, fordi den gør en udskiftning mere attraktiv på et tidligere tidspunkt, så man ikke render rundt og skruer på de gamle vrag. Der vil stadig være de gamle vrag; men de kører ikke nogen steder, så de er ligegyldige.
Den anden sag er, at det gør bolig udenfor København langt mere attraktiv, når man får en rimelig bil til en rimelig penge, så er der måske noget, der får visse billige boliger til at se attraktive ud.
Politisk:
Det kan da ikke undre, at det er der, det kompromis er landet. Der skal ikke afgiftslempelser på luksusbiler: Dvs. ingen skattelettelser til flextumperne. Staten betaler ikke for deres uansvarlige gæld.
Så det forlig er endt dér, hvor det skal ende.
Det betyder så også, at "Transportplanen" bliver noget billigere. Passagertrafik nord for Århus kommer aldrig til at betale sig - der er ganske enkelt ikke efterspørgsel. Det vil så betyde, at godstog får bedre plads på de eksisterende skinner. Her er rejsetiden ikke afgørende. Det vil give en bedre udnyttelse af vejnettet i Nordjylland, hvilket der ikke er nogen, der kan have noget imod?
At jernbanen skal udbygges og rationaliseres - ingen tvivl om det; men det skal altså være til godstrafik, så vi kan få lastbilerne væk fra motorvejene - det bliver ikke dem alle; men 1/3 af dem har også ret.
Det er så nok det, der i øjeblikket roder i Bundesbahn's planer. Der skal jo bygges trafik på Balt-link.
Den omlægning vil reducere alderen på bilerne, fordi den gør en udskiftning mere attraktiv på et tidligere tidspunkt, så man ikke render rundt og skruer på de gamle vrag. Der vil stadig være de gamle vrag; men de kører ikke nogen steder, så de er ligegyldige.
Den anden sag er, at det gør bolig udenfor København langt mere attraktiv, når man får en rimelig bil til en rimelig penge, så er der måske noget, der får visse billige boliger til at se attraktive ud.
Politisk:
Det kan da ikke undre, at det er der, det kompromis er landet. Der skal ikke afgiftslempelser på luksusbiler: Dvs. ingen skattelettelser til flextumperne. Staten betaler ikke for deres uansvarlige gæld.
»Hvis det er et nederlag at ønske en afgift på 100 pct. for alle biler, og så ende på en afgift på 85 pct. for 90 pct. af bilerne, så er det et af den slags nederlag, som jeg gerne vil have nogle flere af. Og det tror jeg, vi er mange i regeringen, der er enige om,« sagde finansminister Kristian Jensen (V).
Så det forlig er endt dér, hvor det skal ende.
Det betyder så også, at "Transportplanen" bliver noget billigere. Passagertrafik nord for Århus kommer aldrig til at betale sig - der er ganske enkelt ikke efterspørgsel. Det vil så betyde, at godstog får bedre plads på de eksisterende skinner. Her er rejsetiden ikke afgørende. Det vil give en bedre udnyttelse af vejnettet i Nordjylland, hvilket der ikke er nogen, der kan have noget imod?
At jernbanen skal udbygges og rationaliseres - ingen tvivl om det; men det skal altså være til godstrafik, så vi kan få lastbilerne væk fra motorvejene - det bliver ikke dem alle; men 1/3 af dem har også ret.
Det er så nok det, der i øjeblikket roder i Bundesbahn's planer. Der skal jo bygges trafik på Balt-link.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Selvfølgelig skal udlændinge betale for at bruge de danske landeveje.
Men det er ikke det, der er den dybere hensigt!
Fidusen er, at hvis det bliver dyrt for transitlastbilerne at køre på de danske motorveje. Kommer de over på jernbane så slipper vi dels for det ikke ubetydelige slid, dels slipper vi for en del problemer vedrørende kolportage.
Det vil i stedet for at være en udgift, så blive en indtægt for banen.
Fidusen er, at hvis det bliver dyrt for transitlastbilerne at køre på de danske motorveje. Kommer de over på jernbane så slipper vi dels for det ikke ubetydelige slid, dels slipper vi for en del problemer vedrørende kolportage.
Det vil i stedet for at være en udgift, så blive en indtægt for banen.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Løkke har fået skilt DF fra SF/Enhedslisten.
Socialdemokratiet vil tilslutte sig regeringens bilskattelettelser.
Med et slag har Løkke givet LA og Konservative, samt SF/Enhedslisten et nakkedrag.
Jeg tvivler på, at de miljømæssige tiltag, der også ligger i aftalen, men som vi endnu har til gode at se, kan kompensere for de negative miljømæssige og klimamæssige konsekvenser af endnu flere biler, siger transportordfører, Henning Hyllested.
Med et slag har Løkke givet LA og Konservative, samt SF/Enhedslisten et nakkedrag.
Thomas- Antal indlæg : 34544
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum