Skal vi ikke lave en bank??
5 deltagere
Side 1 af 1
Skal vi ikke lave en bank??
Som skrevet af Cirb eller Thomas et andet sted, så virker det helt vanvittigt at bankerne kan give underskud. De har hånden nede i bukserne på skatteyderne, centralbankerne printe penge løs til dem og hvis de laver en fejlinvestering ændrer regeringen spillereglerne for at komme dem til gode (flexpakke 08).
Vi laver banken, registrerer den i Danmark, låner 100 milliarder på månedsbasis til en rente på 1.05 Cibor1, investerer dem i 2-årige portugisiske statsobligationer til en rente på 20% løbende.
Halvdelen af det kommende overskud giver vi til hinanden i bonus, den anden halvdel bruger vi til at lave lobby virksomhed for at påvirke politikerne til at lave hjælpepakker og støtte opkøbe statsobligationer de næste 2 år i Eurozonen.
Alt skal være fuldkommen åbent, så offentligheden kan få indblik i hvordan systemet fungerer.
Vi laver banken, registrerer den i Danmark, låner 100 milliarder på månedsbasis til en rente på 1.05 Cibor1, investerer dem i 2-årige portugisiske statsobligationer til en rente på 20% løbende.
Halvdelen af det kommende overskud giver vi til hinanden i bonus, den anden halvdel bruger vi til at lave lobby virksomhed for at påvirke politikerne til at lave hjælpepakker og støtte opkøbe statsobligationer de næste 2 år i Eurozonen.
Alt skal være fuldkommen åbent, så offentligheden kan få indblik i hvordan systemet fungerer.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Cirb- Antal indlæg : 2353
Geografisk sted : Aarhus
Sv: Skal vi ikke lave en bank??
Jeg er også med!
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Cirb skrev:I´m in.
Mvh
Cirb
Jamen kæreste venner - det er da den måde de tyske banker knækker nakken.
Du har i øjeblikket en invers rentestruktur - vi ser helt bort fra risikoelementet - hvor det at låne i 3 mdr. er DYRERE end at låne i 2år!
Har i slet ikke set min lille fine graf?
renten
Prøv lige at kikke efter! Den SIKREDE 3 mdr. rente er oppe OVER den 5 årige sikrede statsobligation!
Grækenland kommer til at give et "haircut" på minimum 50% - INDEN renten bliver udbetalt.
Thomas- Antal indlæg : 34594
jamen, vi skal jo knække nakken Thomas - det er det der er min pointe. Men i mellemtiden skal vi demonstrativt hæver så meget i bonus som muligt og lobby helt vildt! Alt for helt åbne døre.
Lars_HH- Antal indlæg : 954
Lars_HH skrev:jamen, vi skal jo knække nakken Thomas - det er det der er min pointe. Men i mellemtiden skal vi demonstrativt hæver så meget i bonus som muligt og lobby helt vildt! Alt for helt åbne døre.
Jo....
Men hvor vil du skaffe de 100 mio. fra???
Jeg er med på den værste. Vuffer ikke ?
Det her med at skaffe kapitalen burde ikke være så svært. Hvis vi nu kan skrabe en million sammen (ved fælles hjælp osv), så kan vi med sikkerhed i denne låne 9 andre i en eller anden fjollet Bank.
Således gearet har vi nu 10 mille og sætte på højkant, det burde give mulighed for at etablerer en bank med et samlet lån i Nazionalbanken på 100 mill.
Jeg stiller gerne personligt me de første 20.000,00
Hva pokker, vi har jo kun det skæg vi selv sitter på
Det her med at skaffe kapitalen burde ikke være så svært. Hvis vi nu kan skrabe en million sammen (ved fælles hjælp osv), så kan vi med sikkerhed i denne låne 9 andre i en eller anden fjollet Bank.
Således gearet har vi nu 10 mille og sætte på højkant, det burde give mulighed for at etablerer en bank med et samlet lån i Nazionalbanken på 100 mill.
SortKaffe- Antal indlæg : 1105
Geografisk sted : København
Jeg er bange for
SortKaffe skrev:Jeg er med på den værste. Vuffer ikke ?
at Onkel Nilses humoristiske sans vil blive overbelastet - han har RIGELIG med problemer med de andre klovner.
Lignende emner
» Rusland
» Rusland kan ikke bestå.
» Der skal nok blive nok at lave.
» Ejerskab af infrastruktur
» Kvinde tiltales for hvidvask af 166 mio.
» Rusland kan ikke bestå.
» Der skal nok blive nok at lave.
» Ejerskab af infrastruktur
» Kvinde tiltales for hvidvask af 166 mio.
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum