Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Januar 2018

Go down

Januar 2018 Empty Januar 2018

Indlæg af Thomas Ons Jan 03, 2018 3:55 am

Putin vil lave en krypto-valuta??

Undskyld, jeg spørger: Hvor meget mere krypto end rubler kan man blive?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty Valutareserven 2017 ultimo

Indlæg af Thomas Ons Jan 03, 2018 11:58 pm

Her er ikke sket det store. Det var sandelig heller ikke meningen.

Der ligger stadig de 20 mia. fra Putin, som skal bruges til investeringer i Forsvaret.

Det er ikke der, det ligger: Det ligger i det forsatte fald af USD - USD ligger 1-2% lavere end i august.

TPP har USA meldt sig ud af - i sikker forvisning om, at når maven knurrer, så skal kineserne nok komme til fornuft. Omvendt kan de overbetale leverandører alle andre steder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty 16/1 2018

Indlæg af Thomas Tirs Jan 16, 2018 11:59 pm

USD fortsætter sit fald. Er nede på 6,05 kr.

Jeg kan ikke sige mig fri for, at man bruger valutabevægelserne til at lægge ordrer til forsvaret.
Det er i hvert fald meget karakteristisk, at der her sidst på 2017 faldt et par betydelige ordrer til Sverrig på lastbiler og motorer til Piranha - og man har så vidt jeg kan se købt nogle af fiduserne fra S103 også. MOWAG er højt og flot ligeglad hvilken motor de propper i de blikæsker.
Det er det hjulophæng, der gør, at jeg fornemmer, at det er, hvad der foregår. Piranha er den eneste med medstyrende agterste hjulpar.

Ingen tvivl om, at der er en afsindig valutaspekulation i gang i øjeblikket og situationen er ustabil. Det gør jo så også, at Nationalbanken er i stand til at købe andre landes statsobligationer, når de er billige.

Det kan da godt være, at Tulletåben er Nordeas lydige og villige redskab; men om ikke andet gør det, at man får et forvarsel om, hvornår man vil flygte ind i DKK. Det vil trykke kursen på svenske statsobligationer gennem at trykke SEK. Det jeg så bare ser, er, at noget tilsvarende gør sig gældende med NOK. Det får mig til at spekulere på om man sætter et Kongsberg kanontårn på?
Det betyder også, at der kommer volumen i det kanontårn.
Det næste kneb er, at canadierne har masser af billig olie at købe ind for. Der skal nok komme volumen i sagerne.
Hele skrigeriet omkring dansk medproduktion havde jo sit udgangspunkt i sammenbruddet af den schweiziske valutapolitik. Nu er CHF kommet på 6,3 kr. igen.

Det pudsige er, at genoprustningen, det bliver noget Putin kommer til at betale.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty 22/1 2018

Indlæg af Thomas Man Jan 22, 2018 10:18 am

Det trækker sammen til et kollaps i guldprisen.

Gulds andel af valutareserven er steget fra 8% januar 2014 til p.t. 22%. Valutareserven er som helhed i samme periode faldet med godt 25%.

Kina's guldreserve er også steget.

Dvs. Kina og Rusland er sårbare overfor et brat fald i guldprisen.

Olieprisen er høj; men lagrene store - at USA skulle holde sig fra at erobre markedsandele (med billig indkøbt olie fra f.eks. Saudiarabien) - lyder ikke overbevisende i lyset af faldende USD.

Vi får se.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty 25/1 18

Indlæg af Thomas Tors Jan 25, 2018 4:46 am

Så er USD i 6 kroner rent.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty Der har faktisk hele sidste år

Indlæg af Thomas Fre Jan 26, 2018 3:16 am

været forsøg i weekenden på at baisse DKK overfor EUR.

Det er så tilsyneladende ikke blevet til noget.

Med de grimme ting, som Nordea nu må medgive, at de laver, så er man måske kommet ind i noget, der kan betegnes som normalt.

Sammenhængen er nok den, at Tulletåben ville have skattelettelser til Nordea's flextumper, hvilket han ikke får. Danmark vil da ikke subsidiere en svensk bank der vasker russiske penge.

Det betød så godt nok, at Danske Bank måtte i knæ og "samarbejde" med de franske myndigheder omkring ganske almindelig pengevask.

Karakteristisk nok har Tulletåben ikke følt trang til at uddybe sine standpunkter; men sender de svagt begavede i byen med kronikker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty 31/1 2018

Indlæg af Thomas Ons Jan 31, 2018 5:20 am

Thomas skrev:Så er USD i 6 kroner rent.
Igen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34101
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Januar 2018 Empty Sv: Januar 2018

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum