Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Finanstilsynet stopper flextumperne.

2 deltagere

Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Finanstilsynet stopper flextumperne.

Indlæg af Thomas Lør Sep 23, 2017 4:27 am

Det kan godt være, at boligerne i København er blevet dyrere; men der er ikke nogen, der har råd til dem.

Det jeg hæfter mig ved er, at pensionsordningerne ikke trækker fra. Den eneste måde det kan løses på er ved at få pensionsordningerne opsagt og brugt til betaling af gæld. Der er masser af muligheder for at betale gælden - masser. Der er 200 mia. kontant indestående i Nationalbanken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Sv: Finanstilsynet stopper flextumperne.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Sep 29, 2017 8:40 pm

Thomas skrev:Det kan godt være, at boligerne i København er blevet dyrere; men der er ikke nogen, der har råd til dem.

Det jeg hæfter mig ved er, at pensionsordningerne ikke trækker fra. Den eneste måde det kan løses på er ved at få pensionsordningerne opsagt og brugt til betaling af gæld. Der er masser af muligheder for at betale gælden - masser. Der er 200 mia. kontant indestående i Nationalbanken.
Måske !!! Razz Shocked Very Happy
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Det, der er så trættende med Harry Potter er:

Indlæg af Thomas Lør Sep 30, 2017 5:18 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:Det kan godt være, at boligerne i København er blevet dyrere; men der er ikke nogen, der har råd til dem.

Det jeg hæfter mig ved er, at pensionsordningerne ikke trækker fra. Den eneste måde det kan løses på er ved at få pensionsordningerne opsagt og brugt til betaling af gæld. Der er masser af muligheder for at betale gælden - masser. Der er 200 mia. kontant indestående i Nationalbanken.
Måske !!! Razz Shocked Very Happy

Han er så forudsigelig, gennemskuelig og ynkelig!

Hele historien stinker langt væk af, at nu har Danske Bank lige ringet til ham, at hvis han ikke makker ret, så bliver hans "lån" i sommerhuset nødvendigvis taget op til nyvurdering.
Danske Bank skal også have noget, da de nu er blevet taget i åbenlys kriminalitet med hvidvask af nogle af de mest snavsede penge i verdenshistorien. De udtalelser, der kommer fra den tidligere direktør for den estiske filial tyder på, at han har noget særdeles belastende på Thomas Borgen og resten af direktionen i Danske Bank. Materiale, som han med garanti ikke har forholdt myndighederne!

Nu trykker Danske Bank så på alle de knapper de kan trykke på - bare for at se om én af dem virker. Det er derfor, jeg også tror, at det er Nordea, der har stået bag hvidvasken og presset (hvis man kan kalde det det?) mod kronen her i år. Danske Bank har nemlig denne sag fra 2012-14 som beslaglægger en god del af deres opmærksomhed. Det er så en sag, hvor Borgen ikke kan henvise til, at forgængeren var en idiot og svindler (det var/er han så også; men det er i den aktuelle sammenhæng uvæsentligt - udover: Hvis han nu var så stor en idiot, hvorfor så gå i hans fodspor?).

Det er så bare Brian Mikkelsen, der spræller i sit overvurderede og overbelånte sommerhus. Nu får vi se, hvor længe Brian Mikkelsen holder, efter han har prøvet at lave "en Trump"? Jeg ved ikke hvor længe han holder; men jeg tror Brian Mikkelsen er nærmere på at hænge sig i omtalte sommerhus end man sådan går og tror.

Et rente og afdragsfrit "lån" er jo den måde, man udbetaler bestikkelse på. Ikke noget så vulgært som kontanter i en umærket kuvert!

Det Brian Mikkelsen bare skal passe så morderligt på er: Han er oppe mod det "Systemkritiske Råd" - dvs. Nationalbanken og Lars Rohde: Hvis man skyder med haglgevær mod en kampvogn, så kommer man sandsynligvis alvorligt til skade!

Det, som Danske Bank sandsynligvis har gjort er, at ombytte de obligationer, som modsvarer de garantibetalinger, som Danske Bank betaler for den bankgaranti som blev fremtvunget i 2008-9. Dvs. Danske Bank er i færd med at hjælpe sig selv til pensionssparernes penge.
Konsekvensen af ikke længere, at skulle betale garantigebyr er, at Danske Bank skal have en større ansvarlig kapital - den skaffer man ved en boligboble, der tillader tilbageførsel af tidligere nedskrevne fordringer på flextumper.

Det er den, der lige præcis nok ikke går!

Den går ikke, fordi det man er i færd med at redde er landbruget (og Danske Bank har ikke videre med landbrugslån) og - her er Løkke igen en mester - det alment nyttige boligbyggeri. Benny Engelbrecht er noget loren, fordi det er så afgjort en gave til Socialdemokratiet - og han tænker: "Hvad vil Venstre have til gengæld?"
Her håber jeg, at min mail til ham har kunnet berolige! Naturligvis vil Venstre have noget til gengæld! Det bliver en restrukturering af landbrugets gæld (noget af den i det mindste - nogle står ikke til at redde).

Jeg tror den måde, det vil ske på er, at et institut under Nationalbanken vil lave nogle inkonvertible lån som annuiteter. Så pensionskasserne kan imødekomme de forpligtigelser, de har overfor deres pensionssparere (Du havde vel ikke troet, at regeringen bare vil lade den udskudte skat fordampe? Vel?).
Det betyder, at kursen på de lån bliver væsentligt over pari. Det går så ud over pensionskassernes formue, som er et fiktivt tal, fordi kasserne er optaget af, hvad deres pensionssparere skal have udbetalt. Om formuen så er nogle milliarder større eller mindre - det er underordnet.

Den overkurs (f.eks. 150) betyder, at man kan købe en gæld på f.eks. 100 mio. kr. ud ved at udstede obligationer med høj kupon og et pålydende på 66 1/3 million. Det betyder at boligforeningerne får lettet deres gældsbyrde, så de kan få lavet de renoveringer (måske), der skal til for at man ikke bare (som i Gellerup-planen i Århus) skal rive lortet ned. Der bliver så ikke tale om huslejeforhøjelse, fordi boligforeningen skal bare betale, hvad de hele tiden har betalt hvert år - de slipper så bare for at betale det eksorbitante gebyr til f.eks. Nykredit. Så der kommer "luft" i budgettet til at lave et tilsvarende nummer med renoveringerne.
Helt tilsvarende med landbruget og slagterier/mejerier etc. Vi kan jo ikke have, at gammel gæld står i vejen, når nu kineserne finder ud af, at de skal faktisk betale for kvalitetsfødevarer. Selvfølgelig kan landbruget betale, hvad de skylder. Det er også i Socialdemokratiets interesse - når de nu slipper af med kommunisterne på slagterierne - at lave arbejdspladserne om, så de kan klare den forøgede efterspørgsel uden at lønkontoen går amok.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Nye krav til boliglån rammer folk med høj gæld

Indlæg af klogeaage 35 Tors Okt 26, 2017 7:04 pm

Arrrrggggg for helvede hvor er det uretfærdigt !!!!
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Sv: Finanstilsynet stopper flextumperne.

Indlæg af Thomas Tors Okt 26, 2017 8:12 pm

klogeaage 35 skrev:Arrrrggggg for helvede hvor er det uretfærdigt !!!!
Rent bortset fra, at Harry Potter personlig er forgældet langt over de røde øren - og som sådan, at lovforslaget er noget som hans bankrådgiver har forelagt ham til effektuering:

Det viser noget om, hvor vanvittigt boligværdierne er overpumpet som en fed kælling i et for lille korset. Ejendomsvurderingen kunne man lige så godt undlade, fordi folk er insolvente i den forstand, at det er komplet umuligt at betale renter og afdrag.

Det vil typisk være gældende for de såkaldte nedsparingslån, som nogle pensionister benytter sig af. Det var et af kritikpunkter mod de oprindelige retningslinjer, at de ville ramme pensionister, selv om de har stor friværdi.
Ejendomsværdien er komplet ligegyldig: De kan jo aldrig:
  1. Sælge til den værdi.
  2. Betale renter - endsige afdrag på den gæld.
  3. Fordi Brian Mikkelsen er en korrupt flextumpe, så skal hele landet åbenbart lide under hans uansvarlighed.


At banksvinene jamrer tyder bare på, at situationen er så håbløs, at man som en anden patient med terminal cancer håber på at udskyde døden bare en uge.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanstilsynet stopper flextumperne. Empty Sv: Finanstilsynet stopper flextumperne.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum