Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

IMF (International Monetary Fund)

Go down

IMF (International Monetary Fund) Empty IMF (International Monetary Fund)

Indlæg af Thomas Fre Maj 12, 2017 11:48 pm

Lidt weekendlæsning, når svigermor er på besøg. I sådanne tilfælde er det altid rart at have noget seriøst at tage sig til - hvor man ikke kan forstyrres.

Jeg spekulerer på, om IMF er den vej, som Condor skal skaffes ud af kløerne på Putin? Ukraine har betydelige lån i IMF.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

IMF (International Monetary Fund) Empty Et eller andet mystisk sker der.

Indlæg af Thomas Søn Jun 18, 2017 12:40 am

Det, det viser er, til hvilke grader kommunister, andre nazister og landsforrædere er blevet sat mat.

Jeg undrer mig bare over, at i hele balladen omkring Nord Stream 2 er det blevet antydet, at Danmark skulle investere i den ledning.
Det kunne tyde på, at den milliard Euro, som Schröder lånte Putin er blevet kaldt hjem og forfalder.
Det kunne forklare panikken i Nordea og de højst besynderlige handler Nationalbanken gør med statsobligationerne. Ser man hvilke obligationer, der bliver ombyttet med ½% 2027 og ¼ 2020 obligationerne, så er indbytningsværdien uhyre ringe - jeg mener: Statsobligationer er jo ikke brugte biler?
Der betales med obligationer, der reelt skulle vurderes i pari; men går til en kurs 50. Det er så en udmærket måde at sløre betalingerne på, for der er ikke én af idioterne, der har nogen anelse om, hvad jeg taler om.

Det tyder på, at Rusland ikke er kommet igennem med, at lade det gå ud mod de ungarnske lån, som har hængt i en meget spinkel tråd. Putin kan ikke lade det gå igennem euro, for så er det sanktionsbelagt, hvorfor man er nødt til at betale med DKK (ingen kunne jo finde på at tage svenske kroner), De er så til at få fat i, mod - ikke en hårklipning; men en rundbarbering.
Det er så obligationer, enhver centralbank - Bundesbank inklusive, vil være fornøjede med at lade indgå i valutareserven.

Beløbet undrer mig dog en del!
P.t. taler vi 35 mia. DKK. eller efter "frisør-besøget" 2 ⅓ mia. euro. Det er formentlig mere end både lånet til Ukraine og Ungarns lån - hver for sig. Samlet skal det nu nok passe.

Hvis nogen troede, at Merkel havde "løse håndled" (som Schröder), så tager de kæmpefejl.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum