Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danmark post-Trump

Go down

Danmark post-Trump Empty Danmark post-Trump

Indlæg af Thomas Man Apr 10, 2017 11:08 pm

1) Østersøen.

Som det ser ud nu, så er muligheden for, at der kommer Tomahawk-missiler på Huitfeldt'erne nærliggende - det sammen med RIM-66 SM2-3A luftværnsmissiler. Det betyder så nok, at der skal anskaffes en fjerde Huitfeldt (det hjul har hele tiden manglet på kareten); men det koster heller ikke det store - der skal så også findes en besætning til den; men det går nok også.
Det er ikke noget, der koster videre.

Det vil være en lussing til Rusland (og Putin), at USA - med al mulig foragt - siger, at sådan en baggårdsbølle har man skam folk til at holde i ave. Når man ser på Syrien, så er det jo meget klart, at man har kunnet ramme de mål, man har ønsket - med den ønskede effekt. Der er ikke noget revolutionerende i teknologien: Det er, hvad man har på lager.

Nordatlanten ser jeg som værende et område, hvor man har klappet kage og i princippet er på plads. Der ER fundet en løsning mellem Danmark, Norge og Island - med Holland som strategisk reserve.

2) Infrastruktur.

Togplanen er vedtaget og Femarn-forbindelsen bliver bygget. De penge er bevilget og har ikke meget med persontransport at gøre.

3) Transportfly.

I vidt omfang infrastrukturen, der skal bringe forskydninger og forsyninger frem - den er på plads. Hovedproblemet er, at få de godsmængder fordelt - og spare en terminalbehandling. Der er jo ikke nogen grund til at læsse alt muligt på godsvogne fra skibe, hvorefter man så nogle hundrede kilometer senere skulle til at sortere efter endelig destination - evt. omlade - det koster penge og tid.

Taler vi Condor, så vil det erstatte det underlige arrangement, man har med den fælles Nato-transportflyordning. Den har virket mådeligt - og her er jeg storsindet. Storbritannien har sine andre hensyn og forbindelser udover det snævre Europa - og skal som sådan have sin egen transportkapacitet. En eskadrille på 6-7 Condor skulle dække en meget stor del af behovet.

4) Bankerne.

Det vi ser lige i øjeblikket er, at Danske Banks misliebige pengevask og valutasvindel (og Nordea er med i den bøtte) bliver trævlet op. Der bliver en del ledende medarbejdere i de banker, der vil "hænge sig ud" i sommerhuset.

5) Dansk Folkeparti.
Vores lokale Marine Krarup vil næppe i længden slippe af sted mit sit landsforræderi. På den måde vil Dansk Folkeparti forhåbentlig få samme skæbne som DKP efter Ungarn: De blev henvist til affaldsdyngen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danmark post-Trump Empty Trump og chokoladekage.

Indlæg af Thomas Tors Apr 13, 2017 10:01 am

Nu bomber jeg Iraq.... eller Syrien .... whatever?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34083
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum