Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe

2 deltagere

Go down

HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe Empty HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe

Indlæg af Gorrion Tors Okt 27, 2016 8:23 pm


http://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE9104490/kreml-optrapper-missilkrise-i-oestersoeen-med-nye-raketter-placeret-paa-krigsskibe/

Så lad os få den krig mod svagpisseren Putin.....den lille orm burde aflives.



Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe Empty Sv: HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe

Indlæg af Thomas Tors Okt 27, 2016 10:27 pm

Gorrion skrev:
http://jyllands-posten.dk/protected/premium/international/ECE9104490/kreml-optrapper-missilkrise-i-oestersoeen-med-nye-raketter-placeret-paa-krigsskibe/

Så lad os få den krig mod svagpisseren Putin.....den lille orm burde aflives.




Tja.... men lad russerne aflive ham. En diktator skal passe mest på sine egne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe Empty General sir Richard Shirreff

Indlæg af Thomas Søn Nov 06, 2016 3:51 am

I god tradition fra den sidste kolde krig. Jeg husker dengang, at en britisk general i tilsvarende pensioneret position også udgav en bog om den kommende krig, hvor den kolde krig blev varm.

Nu blev det ikke sidste gang til en varm krig - lige akkurat ikke. Tanken bagved udgivelsen er sådan set klar nok; nemlig: Ingen læser tænketankspapirer. Tilsvarende forsøger jeg med platte vittigheder, perfide bemærkninger og lumre forslag, at påpege nogle forhold, som enhver skulle kun fatte. Om det lykkes - kun i meget begrænset omfang formoder jeg; men det er mest for at fratage skiderikkerne den dødssyge undskyldning: "Det vidste vi ikke! Det var der ingen, der gjorde!"
Selvfølgelig vidste Peter Straarup, hvad han gjorde - og at det var vanvittigt. Selvfølgelig ved Marie Krarup, at hun er landsforræder.
Det er det mest trættende ved politiets arbejde: At høre på alle de dødssyge undskyldninger.

Sir Peter påpeger det, jeg også har været inde på - jeg er ingenlunde begavet med guddommelige åbenbaringer: Det er helt basal!

Nemlig at bringe forsvaret af de tre nationalstater i Baltikum under én samlet kommando, der omfatter land, sø og luft. Han anbefaler så én brigade (vel at mærke ikke bare rødt kød; men også bagt kartoffel og grøntsager) - Jeg havde så foretrukket to, hvilket han også gør; men pointen er den samlede kommando, der omfatter alle værnsgrene og våbenarter - for at give den effektive slagkraft.
Udstationeringen af tungt panser må jeg også erklære mig enig i - tiden er i løbet af korte to år løbet fra, at man kan tro, at lette styrker alene kan købe nok tid til at forstærkninger kan komme frem.

Det kommer så også frem, at kritikken af forsvarsbudgetterne er specielt rettet mod Tyskland. Det er også sådan, at EU-hæren er aldeles utilstrækkelig - specielt hvad angår føring og uddannelse: Den kan nødtørftigt anvendes til afstraffelse terrorister ude i ørkenen; men taler vi en fjende med armevåben, så er det ikke nok - og der er ikke politisk rygrad til at være seriøse. Det er KUN Nato, der har kommandostruktur. Træning giver problemer - enig; men det er så der, hvor øvelserne kommer ind.
Det er ikke så meget et spørgsmål om styrkens størrelse; men om kvaliteten. At hive 10.000 knoldesparkere ind som værnepligtige i ½ år og kalde dem soldater - det er nonsens og de går mere i vejen end noget som helst andet - et niveau som et gennemsnitligt hjemmeværnskompagni er udenfor deres rækkevidde.

Man skal også være opmærksom på, når man taler kommandostruktur: Den tager længere tid at opbygge end uddannelsen af en bataljon. Nato skal genlære operationer på brigadeniveau og højere - det tager tid - og man er i gang efter, hvad jeg kan se. Man kan altid ønske sig at tingene skete hurtigere - bestemt. I den forbindelse skal man først og fremmest være opmærksom på, at fjenden (som Rusland har udpeget sig selv til at være så ganske umisforståeligt) er IKKE den samme som for 25-30 år siden - her tænker jeg ikke så meget på antalsmæssigt; men fjenden og terræn er anderledes end Nidda-Fulda hullet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe Empty Sv: HITLER II (Putin) optrapper missilkrise i Østersøen med nye raketter placeret på krigsskibe

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum